heinäruusu

Tjottailu vs. aktiivinen yritys?

228 posts in this topic

Me mennään näillä näkymin tjottailulla ainakin muutama kuukausi...tai no tulee tota Ovia - sovellusta käytettyy päivittäin ja seuraan hedelmällisimpiä aikoja mutta ovulaatiotestejä en ole ajatellut ostaa vaikka mielessä käynyt. Mies on samoilla linjoilla vaikka alkuun yritti vähän jarrutella mua:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä muuttui homma 1,5 vuoden jälkeen yrittämiseksi oviksen tikutuksineen kun viime kuussa saatiin kokea plussaviivan aiheuttamat sydämentykytykset. Se tosin taisi olla kemiallinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjottailua aluksi, mutta voihan se olla että oman kehon toiminnot kiinnostaa sen verran että pitää alkaa tikutella ja kytätä tarkemmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuun varmaan mennään tjottailulla, tosin kiertopäiviä tulee varmaan vähän laskeskeltua kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän piti mennä tjottailulla aluksi, mut sitten hurahdin testeihin. Eli nyt on testailtu kaks yrityskertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kai me virallisesti tjottaillaan (tai mies lähinnä ;)), mut kyllä mä mielestäni jo yritän, kun seuraan kiertoa ja tähtään aktiviteetteja sopiville päiville. Mitään testejä ei oo käytössä, mutta tunnistan kyllä oviksen suurinpiirtein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktiivista yritystä takana reilu vuosi.

Ihan alusta saakka menty ovulaatiotestien kanssa, sillä tiedossa oli että raskaaksi tulo voi olla haastavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä hormonaalinen ehkäisy lopetettu kuukausi sitten, ehkäisyrengas teki sen että menkat loppu kokonaan joskus viime kesänä, joten tjottailua meillä ainakin sen aikaa että oma kierto ehtii tasaantua ja näen minkä pituiseksi kierto asettuu. Aktivoidutaan sitten jos kesään mennessä ei mitään tapahdu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn joskus loppuvuodesta, sen jälkeen menty osa kierrosta tulee jos tulee-fiiliksellä. Eli ei aktiivista yritystä, mutta ei aina ehkäisyäkään. Molemmat kuumeillaan, mutta päätöstä aktiivisesta yrityksestä ei tehty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ihan aktiivisesti yritetään. Varsinkin, kun yritystä saatetaan vaatia hyvinkin paljon, että miehen siittiöillä saataisiin edes se yksi lapsi. Ovistestejä en ole vielä kerennyt kokeilla, mutta mä vissiin aika hyvin kehossani tunnenkin ovulaation (kipua yms).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikalailla tjot-meiningillä on menty tähän asti. Saapa nähä miten tilanne muuttuu, jos ei vauveli saa alkuansa tulevan kevään aikana (takana siis yksi keskenmeno, joten mahdollisuus raskautua on olemassa).. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuun oli kummassakin tarkoitus mennä tjottailulla, mutta malttamattomia kun oltiin niin aika äkkiä yritettiin ihan tosissamme :D alkoi olla jo väsymystä ilmassa plussauksen aikoihin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensin ajateltiin ottaa ihan iisisti, kun olen vielä alle 30-kymppinen ja miehenikin on vasta pari vuotta sitten ylittänyt 30-rajaa. Mutta sitten oli kuumeilu jo mulal niin päällä ja pureuduin yritykseen ja ostin ovistestit ja mitälie kaikki  :lol: Sit kun ei raskaus tullutkaan puolen vuoden aikana, mä menin sitten lääkärille kun eihän tämä nyt oikein voi olla. Ja sieltähän toi lääkärirumba vasta alkoikin...Nyt ollaan IVF-jonossa kesäkuulle. Joten aika pitkä matka siitä innokkaasta alusta  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä meillä alotellaan nyt ainakin tjottailulla.. ovistesteihin en oo vielä innostunut, vaikka mistäpäs sen tietää kuin tässä vielä käy. Toistaiseksi ihan rauhallisilla fiiliksillä mennään kuitenkin. Vaikkakin tämän hetkinen tilanne kiinnostaa, notta mikä on, oliko viime päivien vuoto kiinnittymisvuotoa vaiko menkat, jos oli menkat niin todella oudot sellaset.. tai sit mieli tekee jo näin alussa kropalle temppuja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin aloitettiin tjottailemalla (minä innokkaammin, mies ilmaisun varsinaisessa merkityksessä), tärppäsikin heti ekasta kierrosta mutta päättyi keskenmenoon. Nyt eka kierto sen jälkeen kun yritetään, ja onhan se meininki jonkin verran muuttunut aiemmasta yrityksestä :grin:  Itse laskeskelin taas oviksen ajankohdan, mutta en kertonut miehelle. Se kyllä taitaa toisaalta tietää oikean ajankohdan sanomattakin..Molemmat toivotaan vauvaa, mutta ollaan toistaiseksi laskettu sen varaan, että tärppi tulee jos on tullakseen, kunhan säännöllisesti peittoja heilutellaan :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me päätettiin lopettaa ehkäisy (pillerit) helmikuussa 2015. Tarkoituksena oli mennä tjot-periaatteella, mutta koska mulla ei menkat alkaneet itsekseen ollenkaan, piti aloittaa "kierto käyntiin" -projekti. Ja ensimmäistä kertaa, kun mulle saatiin ihan oikea kierto, se olikin jo hoitoa myös lapsettomuuteen ja hyvin aktiivista yrittämistä  :P Tavallaan missattiin kokonaan se stressitön yrittäminen. Mutta tällä mennään! :girl_sigh:

 

Jotenkin omassa mielessäni näen sen niin, että tjottailu olisi juuri sellaista stressitöntä yrittämistä, missä on kaikki mahdollisuudet raskautua, mutta ei liikaa tuijoteta kalenteria :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti sen jälkeen kun tajusin alkaa haluta lasta, ollaan yritetty aktiivisesti. Aika totista touhua tämä on ollut alusta saakka tiedostettujen ovulaatio-ongelmien takia. Ovistestit on olleet ahkerassa käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa piti mennä tjottailulla mutta aika pian on menny ihan aktiiviseksi yrittämiseksi Pillerit lopetin helmikuussa, nyt ollaan menty kohta kk ilman ehkäisyä. Jännittäviä aikoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjot on jäänyt taakse ainakin toistaiseksi, sitten kun pääsen tästä piinaavasta epätietoisuudesta niin alkaa aktiiviset yritykset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies tjottailee ja mäkin kai, siis kera ovistikkujen!  :girl_crazy:

 

Oon ollut sitä mieltä jo pitkään ettei meille enää kolmatta tule, mutta mies on ollut toista mieltä. Nyt sitten kävin kierukkaa tarkistuttamassa, joka olikin jo pulpahtamassa poies. Ei siinä sitten muuta kun vekotin veks ja kattellaan kuin meitin käy. Taustoissamme on myös yksi km ja tuulimuna sekä muutama lapsettomuushoitojakso lasten välillä. Jotenkin vaan on nyt niin hedelmällinen olo että saa nähdä mitä tästä tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen tjottailua nyt yk2 ja ay :D Eli oletetun ovulaation tienoilla tarkotus heilutella peittoa säännöllisesti. Tikuttanut oon yrittänyt mutten oo ovista löytänyt niiden perusteella, oireita kyllä on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se täälläkin taitaa niin mennä että minä yritän ja mies tjottailee. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now