heinäruusu

Tjottailu vs. aktiivinen yritys?

213 posts in this topic

Meillä alkoi hetki sitten pikkukakkosen kuumeilu. Esikoinen on alle 1,5 v ja asiasta keskusteltiin ihan kunnolla. Sen keskustelun lomassa huomautin miehelle (jolla oli ainakin siinä vaiheessa kovempi vauvakuume kuin mulla), että musta ei tässä tilanteessa ole tjottailuun. Me ei kumpikaan olla peittojen heiluttelun suhteen iltaihmisiä, mutta taaperoarjessa ne illat tuppaa olemaan ainoita mahdollisuuksia. Mä imetän esikoista edelleen, mikä vaikuttaa tietenkin mahiksiin.

Meidän tapauksessa aktiivinen yrittäminen tarkoittaa sitä, että otolliset ajat katsotaan kalenterista ja silloin yritetään vähintään joka toinen ilta jaksaa. Ekan raskauden jälkeen kuvittelen muutaman kerran tunnistaneeni ovulaation ihan oloista, eli tikuttaa en kuitenkaan meinannut vielä hetkeen. Esikoinen sai alkunsa ekasta yrityskierrosta, mutta sehän ei ole sanottua, että oltaisiin edelleen onnekkaita siinä suhteessa.

Käytännössä vaan tässä kävi niin, että jos on ollut taaperon kanssa tavallista rankempi päivä en todellakaan jaksa illalla tsempata, jotta niitä muksuja tulisi toinenkin :D. Eli sovittiin aktiivisesta yrittämisestä, mutta käytännössä tjottaillaan kalenteria vilkuillen :D

Aktiivisesti yritetään, jahka eka ovulaatio ja Clearblue Advanced saapuvat. Eli sama tilanne siinä mielessä kuin ylläolevalla Isalingilla että kalenterin kanssa romantisoidaan.

Me sovittiin alunperin että ollaan tulee jos on tulakseen -meiningillä. Noh, yk2 meneillään ja mä friikkasin jo eli hankin pinkan ovistestejä. Uusi kierto pyörähti käyntiin muutama päivä sitten eli kohta pääsen ottamaan järeemmät aseet käyttöön, mies pyörittelee mun suunnitelmille silmiään.. :blush:

Tjot alkoi, toinen on vielä 10 kk vanha niin ei kiirettä :) Oviksen kyllä tunnistan nykyään kivuista, joten on helppoa hommailla silloin. Toki muulloinkin kun huvittaa :D

Meillä on ollut alusta lähtien aktiivinen yritys. Olen odottanut yrityksen alkua jo niin monta vuotta, ettei minusta todellakaan olisi tjottailuun.

Tjottailumeiningillä periaatteessa, mutta tuskinpa itse kykenen jatkaa näin rennosti kovin kauan, jos ei tulosta ala kuulua. 

Aloimme nyt tjottailla, ehkä siirrytään aktiiviseen yrittämiseen kevään aikana. Tällä hetkellä en halua yrittää aktiivisesti, kun odottelen pillereiden jälkeen vielä omia kuukautisia, ja niiden löytyminen on oma projektinsa. Harmittaisi, jos yrittäisimme aktiivisesti, mutta ei tärppäisi, koska realistisesti ajatellen ehkä kannattaa ensin odottaa ne ensimmäiset kuukautiset ainakin.

Meillä tjottaillaan :) En käytä ovistestejä eikä ole vielä viidenkään raskauden jälkeen aavistusta milloin ovis mahtaa olla, toki limoista voi päätellä jotain mutta niitäkin tulee 1.5-2vkoa niin ei oikein mitään tarkkaa :lol: Hyvin on kaikki lapset saaneet alkunsa tästä huolimatta. Toivon että niin tämä seuraavakin. Ja ei tosiaan jaksa olla joka päivä harrastamassa, riittää kun pari kertaa suunnilleen oikeaan aikaan :D