Beibi

Vanhat vaunut

153 posts in this topic

Kai olet siihen tuunaus kisaa ilmoittanut noi? Ne voittaa ilman muuta :lol:

Kiitos!! Laitoin kyllä kuvan jo menemään sinne vauva.fi sivulle, varmaan käyvät ne läpi ennen kuin laittavat sivulle näkyviin. Ihan voittoa en kuitenkaan usko... Siellä on aika paljon kilpailevia kivoja vaunuja. Mutta laitoin silti, kun kilpailu tuli niin hyvään aikaan tän kunnostusprojektin loputtua.

 

En kyllä ehkä ihan heti lähtis toiseen kunnostushässäkkään. Olihan näissä hommaa vaikka aika hitaasti näitä kunnostettiin. Mutta lopputulokseen ollaan tyytyväisiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAU, Beibi!!! :o:o:o

 

UPEAT!!! Hitsi, äänestän kyllä noita heti jos ne siellä vauvassa nään!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kehuista Pipa ja Noose!! :)

 

Mikäli haluaa käydä äänestämässä vaunuja niin tässä on suora linkki: Äänestä täällä

 

Kiitos etukäteen mahdollisista äänistä - olishan se ihan mukavaa jos voittais vaikka nuo matkarattaat!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äänestin ja katsoin tulokset, että Beibillä taitaa olla tällä hetkellä parhaimmat pisteet! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Äänestetty on, toivotaan vaan että voitat!! Mikä siinä oli muuten palkinto voittajalle?

 

Kiitos!!

 

Siinä tais olla ekassa karsinnassa palkintona matkarattaat ja sitten pääpalkintona kylpyläpalkinto. Mutta äänestäjienkin kesken oli palkintoja arvottavana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin myös äänestämässä. Harmi, kun sinne ei pystynyt laittamaan ennen-kuvia.

Mä en tajua, mitä esim. ne Vibet siellä kisassa teki. Tai joku oli laittanut sadesuojan ja ottanut kuvan. Tais olla viel samat vaunutki ku meillä sen turvavärin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä siellä oli muitakin vaunuja, joille ei oltu tehty mitään. Näin jotkut upouudetkin, jota omistaja oli kommentoinut, että on parhaan näköiset mitä on koskaan nähnyt, mut siis suoraan kaupasta.

 

Mut upeita luomuksia siellä, ja tässä ketjussakin. Voi kunpa itsekin osais, mut ei taida meikäläiseltä onnistua... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Omien vaunujen tuunaus on vasta menossa, eli en taitaisi koko kisaan ehtiäkään, mutta saman asian huomasin kun pampam. Olisivat laittaneet tosiaan mahdollisuuden siihen ennen-kuvaan (tai jopa pakolliseksi) niin näkyisi erot ja jäisi nämä suoraan kaupasta-kuvat pois.

Toisekseen en taida viitsiä hosua itse tupellettuja menopelejä ammattilaisilla teetettyjen hienouksien sekaan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kans ärsyttää että siellä on paljon ian uusia vaunuja joille ei ole tehty lähes mitään. Yksiinkin on vaan laitettu heijastin tai joku muu roikkumaan ja se on siinä. Mulla meni tohon kunnostus projektiin tosi paljon aikaa ja harmittaa tosiaan ettei voinut laittaa 'ennen' kuvaa sinne. Näyttää siltä että olen tällä hetkellä jaetulla 3 tai 4 sijalla - no jos ei sieltä mitään palkintoa tule niin eipä se niin suuri juttu ole. Eniten olen tyytyväinen siitä että sain vaunut mitkä halusin (en niitä kuitenkaan lähtenyt kunnostamaan tämän kisan takia).

 

Kiitos kaikille äänten antamisesta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostamassa käytettyjä vanhoja vaunuja, jotka toimitettaisiin minulle matkahuollon kautta.

Osaako joku ystävällisesti kertoa, kuinka paljon matkahuollon kautta postittaminen maksaa, suunnillen edes?

Oletteko muut ostaneet vaunuja matkahuollon kautta toimitettuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olen ostamassa käytettyjä vanhoja vaunuja, jotka toimitettaisiin minulle matkahuollon kautta.

Osaako joku ystävällisesti kertoa, kuinka paljon matkahuollon kautta postittaminen maksaa, suunnillen edes?

Oletteko muut ostaneet vaunuja matkahuollon kautta toimitettuna?

 

Ei ole omakohtaista kokemusta matkahuollosta. Huutonestissä usein on laitettu matkahuollon kustannuksiksi 20€ kun on vaunuista kyse. Uskon että on varmaan aika paikkansa pitävä arvio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä veikkaisin kans, että n. 20€. Painon mukaanhan ne menee, mutta isommissa tuotteissa se painoskaala on jo aika iso.

 

Joskus ostin huutiksesta puisen pinnasängyn. Se tuli Matkiksen kautta ja kulut oli 20€. Uskoisin siis, että vaunut tulis samalla hinnalla, kun paino varaan aika yksiin menee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Mä en hetkeen ollukaan ehtiny tänne. UPEAT vaunut Beibi! Aivan kateeksi käy ;) Ja hienoa, että tää ketju ei kauheen kaukana ollu... Mä edelleen oottelen niitä joskus ennen joulua huutamiani Oran sattareita sieltä 90-luvun alusta... kohta, kohta ehkä saan ne... Ku en viittis maksaa 3 e kärryistä sitä 20 matkahuoltoon ;) Mä oon saanu muuten kahdet vaunut matkahuollon kautta tänne ja kustannukset on ollu 20-25 e, ne on ollu isoja kasarimakuuvaunuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla kysymään viisaammilta.

 

Elikkä ostin 80-luvun oran vaunut ja haluaisin pestä ne. Ongelmahan on että kankaita ei saa irti eli miten suoritan pesun? Onko ainut vaihtoehto verhoilla ne uudelleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pakko tulla kysymään viisaammilta.

 

Elikkä ostin 80-luvun oran vaunut ja haluaisin pestä ne. Ongelmahan on että kankaita ei saa irti eli miten suoritan pesun? Onko ainut vaihtoehto verhoilla ne uudelleen?

 

 

En osaa muuta sanoa tuohon kuin että itsellä tulee mieleen, että voishan ne kait pestä vaikka pesuhuoneessa suihkua apuna käyttäen. Ottaisi patjat yms. pois, ja sitten ensin sienellä pesisi ja huuhtoisi suihkulla. Sinne voisi sitten jättää valumaan... Tosin tuossa olisi hyvä saada vaunut kuivaksi mahd. pian ettei hometta pääse muodostumaan, eli odottaisin kesäkeliä, jolloin vaunut voi viedä ulos kuivumaan.

Ääh...toi nyt tulee vaan itselle mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tollalailla neuvotaan meidän Emmaljungien ohjeessa kuomun pesu. Kuomusta ei saa kankaita irti, joten muita vaihtoehtoja ei ole. Mutta kyllä sisällä kuivuu onneksi niin nopeesti ettei mitään homeita pääse muodostumaan. Ottaa vaikka saunaan mukaan kuivumaan jos haluu nopeemmin kuivattaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä :)

Täytyy varmaan yrittää sitä pesua. Mahtaiskohan anoppilassa saada puusaunaan kuivatukseen? Tai no onhan meillä kuivaushuonekin talonyhtiössä, kiitos vielä. Miten en itse osannut ajatellakaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitanpa tänne linkin jos jotakuta kiinnostaa. Huuto.netissä on myynnissä todella kauniit vanhanaikaiset vaunut. Mulla on myös itselläni nämä kesävaunuina ja jos ei olisi niin varmasti kävisin huutamassa näitä. Ovat niin ihanat! Vaunut ovat jostain 80-luvun puolesta välistä ja keinuvat ihanasti kun niissä on sellainen nahkaremmijousitus. Niitä on myös aika kevyt työntää kun on isot renkaat.

 

Streng.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

elvis isoveljelleni on ostettu aikoinaan (vuonna -88) samanlaiset emmaljungat kun sinulla oli jossain kuvassa, mutta tummansiniset. Nyt saan itse vauvan tammikuussa ja äitini on luvannut ne vaunut minulle, MUTTA renkaiden kumit on menneet ihan huonoiksi ja yhdessä renkaassa ei ole kumia enää ollenkaan.

Muuten vaunut ovat todella hyväkuntoiset.

 

Oletko nähnyt/kuullut/hankkinut itse kyseisiin vanhoihin vaunuihin uusia kumeja? Olisin kiitollinen jos jostain sellaiset saisin.. Harmittaa jättää käyttämättä niin ihanat vaunut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now