suskin

Mihin lahjoittaa käytettyjä lastenvaatteita?

28 posts in this topic

Hei!

 

Ajatelin että kysäisen asiaa täältä kun jollain on varmaan kokemusta. Eli:

 

Meillä on monet lapset kiertäneitä, tahrattomia mutta käytetyn näköisiä lastenvaatteita joita en taatusti saa kaupaksi esim. huuto.netissä. Mihin olette lahjoittaneet tuollaisia? UFF ei ilmeisesti ole ihan puhdasta hyväntekeväisyyttä ja siksi etsin muita kanavia. Etsin paikkaa Helsingistä ja mielellään hyvin kulkuyhteyksien varrelta kun auto on pitkään poissa käytöstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon laittanu joskus vaatteita yhdelle tutulle lastenkodille Pietariin. Ja muutenkin Venäjälle yhden tutun mukana. Tosin nykyään tullissa hankala kuljettaa isoja määriä vaatetta, joten oon vieny esim. SPR:n tai Fidan kirppareille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin soittelin tässä viime vkolla kun sattuu olemaan paljon käyttökelpoista ja hyväkuntoista vanhaa vaatetta niin ensi- ja turvakoteihin mielellään otetaan lahjoituksia vastaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olisin omamme ensikotiin antanut, jollei olis tullut veljien vauvoille käyttöä. Menee tähän lähelle tarpeeseen, minusta siksi mukava ajatus. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fidaan mekin olemme vienneet. Jossain täällä foorumissa oli linkki kirpputori-listaan, löytyy varmasti moni muu paikka kuin UFF.

Oman seurakunnan diakonia-työtekijöille voi myös soittaa ja kysy jos he ovat kiinnostuneet ottamaan vastaan vaatelahjoituksia. Heillä saattaa olla tiedossa perheitä jotka kipeästi tarvitsevat avustusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuhannet kiitokset! Kyllä näistä taatusti joku paikka huolii meidän vaatteet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä itse olen luovuttanut kaikki vaatteet siskon vauvalle. Olen myös ajatellut , että voisin lahjoittaa vaatteita ILONA RY:lle joka kerää vaatteita ja vissiin kaikkea kelpo kamaa vammaisille lapsille, nuorille ja aikuisillekin. Oman pojan kautta tuo aihe on kvin läheinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on ihan pieniä vaatteita, 40-60 senttisiä niin sairaaloiden vastasyntyneidenosastot ottaa niitä yleensä mielellään vastaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on sellasen kuntosia ettei mihinkään kehtaa käyttöön enää antaa, olen ite vieyt paikalliseen eläinhoitolaan jossa ottavat mieluusti alustoiksi ja räteiksi. Myös muukin kangastavara kelpaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei!

 

Ajatelin että kysäisen asiaa täältä kun jollain on varmaan kokemusta. Eli:

 

Meillä on monet lapset kiertäneitä, tahrattomia mutta käytetyn näköisiä lastenvaatteita joita en taatusti saa kaupaksi esim. huuto.netissä. Mihin olette lahjoittaneet tuollaisia? UFF ei ilmeisesti ole ihan puhdasta hyväntekeväisyyttä ja siksi etsin muita kanavia. Etsin paikkaa Helsingistä ja mielellään hyvin kulkuyhteyksien varrelta kun auto on pitkään poissa käytöstä.

 

 

mä voin ottaa minkä kokoisia ne on?

 

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on myös myyntipalsta jonne voi ilmoittaa jos haluaa lahjoittaa vaatteita joillekkin vaukkareille. Luulen, että tässä oli enemmän juuri tälläistä hyvätekeväisyys juttua, mutta minusta täällä Suomessakin on niin paljon köyhiä tai tiukilla olevia perheitä jotka varmasti ottavat mielellään käytettyjä vaatteita vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ohi älä käy" on myös sellanen mikä vie viroon köyhille perheille ja lastenkodeille vaatteita, ruokailuvälineitä ja jopa ruokaa... Itse jäin nuorena kolmen pienen lapsen yksinhuoltajaksi ja leskeksi ja olin tosi kiitollinen kun sain eräältä perheeltä vaatelahjoituksia, en tiedä miten olisin pärjännyt ilman niitä. Uskon että myös suomessa voi olla todellinen tarve lahjoituksille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on täällä lastenkirppis joka ottaa vaatteita, leluja yms lastenkamaa ja lahjoittaa niitä erimaan lastenkoteihin. Kannattaa kysellä siis jos on joku kirppis joka ottaa tälläisiä lahjotuksia vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä vein joitain pojan pieneksi jääneitä perusvaatteita varavaatteiksi päiväkotiin. Ottivat kiitollisina vastaan, koska toisinaan varavaatteet eivät palaudu päiväkotiin takaisin... Voisinkin taas käydä pojan kaappia läpi ja viedä pieneksi jääneitä heille. Kuulemma isommista vaatteista on pulaa.

 

Pari vuotta sitten kysyin Turva- ja ensikodeilta huolivatko hyväkuntoisia (osa käyttämättömiä) vauvanvaatteita ja petivaatteita. Silloin heillä ei ollut tarvetta, vaan varastot olivat täynnä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin juuri tulossa vinkkaamaan Hopesta, sillä on toimintaa monella paikkakunnalla ja FB:ssä ovat hyvin esillä ja ilmoittavat jos on jotain erityistä tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spr-kirppiksille otetaan vastaan vaatteita sun muuta.

 

"Kirppiksillä myydään lahjoituksina saatuja tuotteita tai annetaan apua piirimme aluella esimerkiksi tulipalossa omaisuutensa menettäneelle perheelle. Osa lahjoituksista toimitetaan SPR:n logistiikkakeskukseen Tampereelle, josta mm. vaatteita lähetetään SPR:n kansainväliseen apuun."

 

Linkki on Länsi-Suomen läänin kirppiksille, mut eiköhän muuallakin vastaavaa löydy.

 

 

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on täällä lastenkirppis joka ottaa vaatteita, leluja yms lastenkamaa ja lahjoittaa niitä erimaan lastenkoteihin. Kannattaa kysellä siis jos on joku kirppis joka ottaa tälläisiä lahjotuksia vastaan.

 

Mitä tarkoitat kun kirjoitat "meillä täällä"? Stadissa on toki lastenvaatekirpputoreja ainakin Kumpulassa ja Vuosaaressa mutta ei kai ne nyt mitään hyväntekeväisyyttä tee.

 

Mä en tiennyt tuosta Hopesta mutta sinne menee kyllä meiltä roinat tulevaisuudessa. Olen aiemmin lahjoitellut omia vaatteitani SPR:lle, koska UFF on todellakin vain bisnestä ja kirkon ulkomaanapu käyttää mielestäni hävyttömästi hyödyksi ihmisten hätää käännytystyössä. Itse haluan auttaa lapsia maailmalla ilman mitään velvoitetta kääntymisestä mihinkään uskontokuntaan.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tälläistä hyväntekeväisyysmahdollisuutta on tarjottu minulle mm. Vuosaaressa eräässä second hand kaupassa (ei tosin taida olla pystyssä enää), missä oli myös kirpparipöytiä. Hyväntekeväisyyteen meni siis ne vaatteet jotka oli jääneet kirpparipöydältä myymättä tai ne vaatteet mitkä eivät kelvanneet second hand-puolelle myyntiin.

 

Hope ilmoittaa ainekin PK-seudulla että eivät tällä hetkellä ota lahjoituksia vastaan, paitsi hyväkuntoisia talvivaatteita ja polkupyöriä.

 

Mutta joo on meilläkin melkoinen ongelma kun vaatteita jää jatkuvasti pieneksi ja nyt niillä alkaa olla jo sen verran kulutusta takana ettei kyllä ole mitään priimaa.. Varsinkin kun tytöltä ei pojalle jää mitään, ovat niin saman kokoisia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

SRK:n diakoniatyö ottaa myös varmasti mielellään käyttökelpoista lastenvaatetta vastaan :) Meillä päin ainakin kyselevät ihan neuvolan seinällä lahjoituksia, koska vaatteista on ilmeisesti huutava pula. Siellä ainakin lahjoitettu tavara menee varmasti tarpeeseen, ei rahantekoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen juuri vein Helsingissä vastaanottokeskukseen kaksi ikea-kassia pieniä, siistejä lastenvaatteita. Ne otettiin tyytyväisenä vastaan. Soitin läpi Helsingin Ensikodin ja toisen vastaanottokeskuksen ja kolmanteen paikkaan sain viedä. Ensikodissa oli jotain muutoksia menossa, eivätkä siksi nyt ottaneet vaatteita vastaan. Toisessa vastaanottoksekuksessa oli taas pienten lastenvaatteiden osalta hyvä tilanne.

 

Myös Hopelle otetaan lastenvaatteita, jos voi viedä jonkun muun kaupungin toimistolle. Esim. Tampereelle vaatteet olivat tervetulleita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelastusarmeijan joulupatoihin. Sinne olen vienyt myös ehjiä leluja sekä omia vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facebookin annetaan/vaihdetaan/vastaanotetaan-palstalla tavara vaihtaa omistajaa tosi nopeasti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now