pikku-haisu

"Iskurepliikkejä" eka kerran neuvolaan soittaessa?

60 posts in this topic

Hei,

 

kun soitit ensimmäisen kerran neuvolaan saatuasi tietää olevasi raskaana, miten muotoilit asiasi?

Aloitan omalla kakaisulla.

"Hei, täällä se ja se. Minä olen pieniin päin."

Toisella kertaa:

"Minä olen taas pieniin päin."

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Minä taisin sanoa että pissin tikkuun ja se väittäs että minä oon raskaana, menenkö labraan vai uskotteko? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs nyt tehdään kun olen tehnyt jo kolme raskaustestiä ja kaikki näyttää että olisin raskaana?

 

Jotakuinkin noin :) Ilmeisesti kysymyksen asettelu oli sen verran jännä että kysyivät että haluanko pitää lapsen vai en :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti kysymyksen asettelu oli sen verran jännä että kysyivät että haluanko pitää lapsen vai en :rolleyes:

 

:girl_haha:

 

Mä olin lukenut etukäteen kauhisteluja miten neuvolassa oltiin kysytty heti juuri tuota, niin taisin sanoa, että raskaustesti näytti plussaa/positiivista (en muista mitä sanaa käytin) ja pitäisi kai neuvola varata. Eivät kysyneet missään vaiheessa halutaanko pitää vauva. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Tein tossa raskaustestin ja sen mukaan olisin raskaana"

Tohon tyyliin sanoin ekalla kerralla.

 

Tokalla kertaa varasin ensin esikoiselle neuvola-aikaa ja sanoin sitten että tarvisin ajan itsellenekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla soitin neuvolaan ja esittelin itseni, sanoin olevani raskaana ja kysyin milloin ensimmäisiä neuvola-aikoja yleensä on.. Nimeni on sellainen, että sitä saa jankata useamman kerran, ennen kuin välttämättä tajuaa minkä niminen henkilö on kyseessä. Ainakin jos sanoo sukunimen ennen etunimeä.

No, kävi sitten niin, että en meinannut saada aikaa neuvolaan, kun terkka ei meinannut uskoa, että olen oikeasti joku nainen, enkä suinkaan "Janne ********". Luuli ilmeisesti pilapuheluksi tai muuksi, kun oli niin hämmentynyt ja ihmetteli miksi joku mies tilaisi aikaa...

Muuta en ekasta puhelusta muista, kun tuon nimiväännön. :D Sain kuitenkin ajan.

 

Tokalla kerralla varasin neuvola-ajan kun käytin esikoista neuvolassa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen raskaana. Mitä nyt pitää tehdä? :D Sain ajan eikä kukaan kysellyt mitään kummempaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaustesti näytti plussaa, et pitäis varmaan jotain aikaa varailla.

 

Ei kyselty lapsen pitämishalukkuudesta mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Hei, tulisin taas sulle asiakkaaksi." :) Olen siis käynyt neljässä raskaudessa samalla terveydenhoitajalla, joka muisti minut hyvin. Ei tarttenut muuta sanoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä on aikaa jo 1v 3kk mutta jotakuinkin näin se meni:

"Mä tein tuossa raskaustestin joka näytti positiivista. Mitäs nyt sitten seuraavaksi?" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka tämä on ensimmäinen raskauteni, minulla oli niin selkeät oireet, että soitin jo ennen plussausta, että taidanpa olla tiineenä ja haluaisin varata neuvola-ajan. Plussauksen jälkeen sitten vielä silti kävin terveyskeskuksessa tarkistamassa että varmasti olen, ja sitten soitin neuvolaan ja varmistin että nyt se on virallista; paksuna ollaan!

 

Enkä siis ole ennen soittanut neuvolaan luullen olevani raskaana. Näemmä sen vain tietää. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soitin tästä neljännestä tutulle terkalle ja sanoin että tartteis neuvola-aikaa tilata. (Sama täti on sekä odotus että lastenneuvolan puolella) lyhyt hiljaisuus. Äitiysneuvola aikaa. :D

 

Jahas, onneksi olkoon! sanoi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^hyvin bondmaisesti :D

 

mitenköhän se meni...."hei, olen se ja se. tein juuri raskaustestin joka näytti plussaa, että aikaa pitäisi varata :)" tällä kertaa piti myös kysyä mahdollista alkuraskauden ultraa koska kierrot oli sekaisin ja senkin sain samaan syssyyn :)

 

täällä onkin hyviä vinkkejä seuraavalle kierrokselle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla taisin sanoa jotain sen suuntaista, että "Hei, olen se ja se. Olen näköjään raskaana ja minun pitäisi varata aika."

Tokalla ja kolmannella kerralla oon varmaan sanonut jotain sen tyylistä, että pitäis sit varata myös itselleni aikaa. Meillä siis sama terkka äitiys- ja lastenneuvolassa, joten olen käynyt siellä aika tiuhaan näiden 4 viime vuoden aikana ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taisin sanoa jotain tyyliin "Ööö, mun pitäis ööö varmaan varata ööö neuvola-aika ööö, kun tein positiivisen raskaustestin." :grin: Terkka onnitteli ja kysyi monesko raskaus ja kun sanoin että eka niin hän vastasi "Voi kuinka ihanaa" ja meinasin alkaa vetistellä itse liikutuksesta :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taisin sanoa jotain tyyliin "Ööö, mun pitäis ööö varmaan varata ööö neuvola-aika ööö, kun tein positiivisen raskaustestin." :grin: Terkka onnitteli ja kysyi monesko raskaus ja kun sanoin että eka niin hän vastasi "Voi kuinka ihanaa" ja meinasin alkaa vetistellä itse liikutuksesta :rolleyes:

 

samalla tavalla täälläkin meni ensimmäinen puhelu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taisin sanoa jotain tyyliin "Ööö, mun pitäis ööö varmaan varata ööö neuvola-aika ööö, kun tein positiivisen raskaustestin." :grin: Terkka onnitteli ja kysyi monesko raskaus ja kun sanoin että eka niin hän vastasi "Voi kuinka ihanaa" ja meinasin alkaa vetistellä itse liikutuksesta :rolleyes:

Samoin meni suurinpiirtein täälläkin esikoisen odottajan puhelu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta kun plussasin, niin aikaa varatessani yksinkertaisesti esittelin itseni ja kerroin tarvitsevani neuvola-ajan. Olenkohan mää jotenkin tylsä :girl_haha: Kuopusta odottaessa en kiirehtinyt ajan varaamisen kanssa ja taisin olla jo 8.viikolla kun soittelin neuvolaan. Silloinkin olin tylsä ja yksinkertaisesti kerroin olevani sillä ja sillä viikolla raskaana ja tarvitsevani neuvola-ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni puhelu meni jotenkin tähän tapaan: täällä se ja se, tein positiivisen raskaustestin ja nyt kai tarvittaisiin neuvola-aikaa. Varmaan aika peruspuhelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä luulin silloin, että neuvolaan pitää saada aika mahdollisimman nopeesti, siis mielellään heti seuraavalle päivällä. Menin siis välitunnilla koulussa opettajan koppiin, laitoin oven lukkoon ja aloin jonottaa neuvolan puhelintunnilla. Välitunti loppui, ja samassa kun luokka valui takaisin tunnille pääsin läpi ja terkka vastasi. Taisin sanoa liioitellunkin asiallisesti, matalalla äänellä " Se ja se täällä huomenta, tein eilen positiivisen raskaustestin ja nyt pitäis varmaan saada aika". Terkka muistaakseni kysyi jotain tyyliin "onko tämä siis onnellinen uutinen" :blush:

 

Opettaja suhtautui mielestäni naurettavasti. Sain hirveät haukut ja nuhtelut siitä, että puhuin puhelimessa oppitunnin aikana, vaikka kerroinkin heti soittaneeni "lääkärille". Naurettavaa alkaa räyhäämään tuollaisesta aikuiselle ihmiselle, jäi todella typerä olo koko välikohtauksesta.

"Miksi yell saisi puhua tunnilla, jos eivät muutkaan saa?" Tuo jäi oikeastaan enemmän mieleen kuin itse puhelu. Muistan edelleen, miten teki mieli nostaa nokka pystyyn ja sanoa "älä huuda mulle, mä olen RASKAANA". :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdella ekalla kerralla en kehdannut ollenkaan itse soittaa vaan pyysin miehen soittamaan :ph34r: Mitäköhän se terkka siitäkin ajatteli :girl_haha:

 

Kolmannella kerralla kuulin että terkka oli vaihtunut ja uskalsin soittaa itse. Jos olisi ollut vanha terkka niin en olisi varmaan uskaltanut, ei sillä ettei se olisi mukava, mutta olisin miettinyt että se varmaan ihmettelee että miksi olen taaas raskaana :girl_haha: Se uusi terkka ei sentään tiennyt minua. Samalla kertaa soitin lapselle neuvola-aikaa (meilläkin siis lastenneuvola ja äitiysneuvola samassa) ja muutenkin kyselin lapsen terveydestä, joten oli hyvä tekosyy soittaa (ilman en olisi varmaan kehdannut :rolleyes: ), lopuksi vaan sanoin "niin ja sitten ensimmäistä äitiysneuvola-aikaa pitäisi varata".

Se meni ihan hyvin, mutta sitten se rupesi kyselemään edellisiä menkkoja jne., ja rupesin itse miettimään, että onkohan niistä jo liian kauan, olisi pitänyt varmaan soittaa aiemmin, ja sitten sanoin etten muista sitä päivää ja sitten kuitenkin sanoin sen vähän ajan päästä, joten kuulosti varmaan vähän tyhmältä :girl_haha: Joskus aiemminkin neuvolassa on käynyt niin, että olen vastannut vahingossa väärin jossain asiassa, kun olen ruvennut miettimään, mitä se ajattelee siitä vastauksesta. Aiemmalla kerralla en edes kehdannut korjata virhettä, mutta se olikin silloin mielestäni ihan epäoleellinen asia. Kuulostan varmaan silti aina ihan idiootilta :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi mennä jotakuinkin niin, että esittelin itseni ja "Olen raskaana... ja se on positiivinen uutinen, eli mitäs nyt pitäisi tehdä?" Just ennen puhelinsoittoa välähti nimittäin mieleen se, että ei oliskaan positiivinen uutinen :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä satuin olemaan Italiassa kun sain tietää olevani raskaana. Ja heti seuraavana päivänä piti kärsimättämän ihmisen soittaa neuvolaan, hah!

Ehdin sanoa, että "xxxx xxxxx täällä hei!" ... ja sitten viereisen kirkon kellon alkoivat kalkattamaan, tietysti sen merkiksi, että kello oli 12. Olin jo valmiiksi ihan hermostunut ja koitin siinä sitten huutaa kellojen äänen yli, th totesi, että hän kyllä kuulee, mutta kuulenko minä. Juoksin aukiolla edes takaisin tietämättä, että mihin suuntaan tässä kuuluisin liikkua, jotta kuulisin mitä th sanoo. Näytin varmaan fiksulta. Mies katsoi kauhusta jäykkänä menoa vierestä. Raskaus ei ollut ihan suunniteltu. Lopulta sai ajan. Ja siihen oli monta viikkoa!

... oisin ehtinyt ehkä soittaa kotoakin myöhemmin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä satuin olemaan Italiassa kun sain tietää olevani raskaana. Ja heti seuraavana päivänä piti kärsimättämän ihmisen soittaa neuvolaan, hah!

Ehdin sanoa, että "xxxx xxxxx täällä hei!" ... ja sitten viereisen kirkon kellon alkoivat kalkattamaan, tietysti sen merkiksi, että kello oli 12. Olin jo valmiiksi ihan hermostunut ja koitin siinä sitten huutaa kellojen äänen yli, th totesi, että hän kyllä kuulee, mutta kuulenko minä. Juoksin aukiolla edes takaisin tietämättä, että mihin suuntaan tässä kuuluisin liikkua, jotta kuulisin mitä th sanoo. Näytin varmaan fiksulta. Mies katsoi kauhusta jäykkänä menoa vierestä. Raskaus ei ollut ihan suunniteltu. Lopulta sai ajan. Ja siihen oli monta viikkoa!

... oisin ehtinyt ehkä soittaa kotoakin myöhemmin :D

Ihana :girl_haha: Uskon että mies oli hieman hämillään vieressä!

 

Minä soitin neuvolaan seuraavana päivänä plussasta. Esittelin itseni ja kerroin että olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Neuvolan täti kysyi milloin viime menkat oli alkaneet ja onko ensimmäinen lapsi tulossa. Lopuksi sitten kysyi oliko tämä positiivinen asia vai ei, johon mä hieman hämmentyneenä vastasin että joooo? :o Oli todellakin positiivinen asia! Mies sanoi myöhemmin että olisivat vastannut vaan että ainakin testi oli positiivinen :girl_crazy: No ensimmäisen neuvola-ajan sain vasta 6 viikon päähän puhelusta (olin silloin siis rv 10+jotain) joten eihän tuolla puhelulla niin kiire olisi ollut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now