Toivoako

Pregnyl Piikki ja sen tuomat kyssärit

105 posts in this topic

Kiitos vastauksista..:) En osannut odottaa, että joku vastaa ts. näkee tuon kysymykseni..:)

Juu, pistin kyllä pistoksen, kun oli kerta määrätty. :) Oli aika jännittävää pistää itseään, vaikka hoitoalalla työskentelenkin..:D

Meillä sellainen tilanne, että 1,5v yritetty raskautua. Mitään vikaa, ei kummassakaan ole vielä löytynyt ja tutkittu on kaikki mahdollinen..

Puoli vuotta ollaan asuttu vasta saman katon alla, samalla paikkakunnalla.. 1,5v oltiin kaukosuhteessa ja ei aina ollut se otollisin aika kuukaudessa, kun nähtiin.

Sain edellisen paikkakuntani gyneltä clomifeni-kuurin joulukuussa, vaikka ei mitään vikaa noissa asioissa ollut ollut. Johtava, iso  follikkeli on aina ollut ja myös lima tarpeeksi paksu.

Nooh, elokuun loppuun asti odotin, ennen kuin uskalsin syödä ekat clomini. 1tbl vrk:ssa, kp 3-7.. Nyt sitten toivon kovasti, että raskautuisin tässä kierrossa, kun kaikenlaiset apu/ varmistuskonstit on tähän kiertoon otettu vastaan.

Joka kuukausi se sama pettymys tulee vastaan, kun menkat alkaa.. Kuten kaikki kohtalotoverit tiedätte. Mulla ei ole vielä koskaan ole ollut edes sitä tilannetta, että menkat olis ollut jonkin aikaa myöhässä eli ei kai koskaan oo ollut sitten edes MELKEIN raskaana tilannetta.. Mutta kyllä mä jaksan uskoa, että se hetki vielä joskus koittaa, että saan kaksi viivaa raskaustestiin!!  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten kauan teillä on kestäneet Pregnyl oireet? Onko kestäneet ihan menkkojen alkuun asti? Itsellä nyt pp9, nännit nippailee (välillä tosi kipeästikin), on kylmä (tosin kämppäkin on kylmä) ja alavatsalla tuntuu hiukan (johtuu varmaan mättöpäivästä, pari viikkoa tosi terveellisesti, hyvin pienillä nameilla ja tänään on saanut syödä mitä haluaa). Maanantaina ei pitäisi pregnylin enää aiheuttaa väärää plussaa mut en viitsi masentaa itseäni negalla. Toiveet siis eivät ole kovin korkealla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mä testasin rtestillä pp3 eteenpäin. Pp 9 oli jo lähes nega ja pp 10 ois varmaan ollut todellinen nega, mutta mulla viiva sit tummuikin ja kävi vähän toisin. Mut siis, väittäisin et se paketissa sanottu 10 päivää ois aika luotettava. Tein siitä ite laskujakin ja pp10 se hcgn määrä on jo todella minimaalinen = ei pitäis näkyä enää testissä keskimäärin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Täälä taas kysymässä, kun en aivan tajua lääkärin ajatusta..

Elikkä tuo edellisen kierron Pregnyl piikistä ei ollut toivottua tulosta.. Pistin sen siis 13kp ja mulla yleensä silloin jo ovulaatio aina kp 13-14..

Nyt kun menin tässä kierrossa ultraan, kuten oli sovitt, niin  folli olikin jo 21mm. Kuulema kovin hieno ja hedelmällisen näköinen.

Mun laskujeni mukaan oli kp 12, mutta ilmeisesti olikin sitten jo 13.. Lähdin laskemaan kierron kunnollisesta vuotopäivästä, kuten tietääkseni on tapana (jostain lukenut).

Lääkäri oli aitä mieltä, että pistän Pregnyl piikin heti kun pääsen kotiin. Pistin toki, mutta mietin sitä, että eikö ollut tosiaan jo myöhäistä pistää sitä, jos illalla oli ovulaatio tapahtumassa.. :( Hmm.. En ihan tajua.. Kun eikös se pitäis olla aikaa 36h että se irtoaa, tuon pistämisen jälkeen. Eli kiertopäivän pitäisi olla essom. 11-12 jos kierrossa mulla yleensä tapahtuu ovulaatio noina 13-14 kp--- No, piiin pistin ja sit koitettiin tähän kiertoon vielä Lugesteroejakin 3x/vrk:ssa paikallisesta, eli emättimeen. Lääkäri tuola lapsettomuus polilla kun oli sitä mieltä, että kierto on ehkä liina lyhyt ja kokeillaan lisää keltarauhasta laittaa (vaikka mtn vikaa ei ole edelleenkään kummastakaan löytynyt).. Nooh, en ihan tajua, että kierto muka lyhyt, jos kuitenkin tuon 26-28pvää aina oikeastaan ja noiden päivien sisällä aikaa, eli aika säännöllinen kierto.

Nyt vain sit toivotaav, että nyt olis tärpännyt täs kierrossa. Ens kierrossa olis sitten elämäni ensimmäinen inssi ja sitten tammikuussa ivf:n, jos ei aiemmin tuu tulosta.. Toivon kovasti, että ei tarvi tammikuuhun asti odottaa ja että ei tarvitsis tuonne ivf.. Mutta jää nähtäksi miten asiat menee.. Toivottavasti saatte jtn selkoa mun sepustuksista ja olis TOSI ihanaa, jos joku osais vastata tuohon mun alkutekstin mietteisiin, että eikö vaikuta väähn turhan myöhäiseltä pistää piikkiä tuohon aikaa kierrosta, kun kerta ovulaatio oli lääkärinkin mukaan tapahtumassa juuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt tiedä, onko tää oikea vastaus, mut ainakin mulla Clomit siirsi ovulaatiota myöhemmäksi normaaliin verrattuna. Eli sinällään Pregnyl saatto olla ihan oikeeseen aikaan, vaikka sulla normaalisti oiskin ovis jo kp 13. Follit voi Clomeilla myös kasvaa tavallista isommiksi ilman että ymmärtävät irrota ajoissa.

 

Kierron pituuteen, voi olla että jos sun kierto on esim. sen 26 päivää ja ovis vaikka kp 14, niin silloinhan luteaalivaiheelle jää vaan 11 päivää (kp 15-26). Se on joidenkin mukaan sillä rajoilla, että voi hankaloittaa munasolun kiinnittymistä.

 

Eli, näiden tietojen pohjalta lääkärin jutut kuulostaa ihan normaaleilta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...Tuon mukaan jäisi kuitenkin 12-13kp luteliaalivaiheeseen.. En tiedä miten tuon 11 sait, eli jos lasketaan 15-26, niin saan itse ainakin 12kp väliin jääväksi ja kun se yl. on 13kp ovulaatio, niin silloinhan 26kp olisi 13kp välissä..(huh huh, mitä laskuja..) :)  Toki joskus mun kierrot ollut vähän pidempiäkin 29:kin, mutta harvemmin js yl. melko sama..

Ja nythän en syönyt Clomeja tässä kierrossa, koska ne todettiin turhaksi, jo pelkän yhden kierron syömisestä, koska kaikki oli niiltä osin ollut kunnossa. Nyt siis pistin tuon Pregnyl-piikin ja ihmettelin, miksi se piti pistää, vaikka oli jo ovulaation aika sinä päivänä, kun lääkäri itse sen ultrassa totesi,. Mulle sanoi apteekissakin farmaseutti, että ei ymmärrä miten 26kp olisi lyhyt kierto, kun hänellä sama ja on hänen mielestä ihan normaali..:P Mutta joo...Tiedä näistä sitten..Ei oo kyllä pienimpiäkään tuntemuksia ollut ja nyt kp 20, joten uskon kyllä 98% varmuudella, että ei tässäkään kierrossa napannut.. :( Mietin siis edelleen sitä, että miski lääkäri määräsi molemmille kierroille ovulaatio aikaan Pregnylin, kun eikös se nyt todella myöhässä, jos piikin tarkoitus on irrottaa 36h kuluttua vasta follikkeli..Joten sehän jo irtosi samana päivänä, ennen kuin pistos ehti edes vaikuttaa.. Hmm.. On nuo vain niin monimutkaisia juttuja, että en pysy perillä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Ajattelin nyt ensimmäistä kertaa uskaltautua kirjoittelemaan tänne! 

Ajattelin kysäistä, jos jollakin olisi tietoa siitä vaikuttaako pregnyl piikki ovulaatiotestiin mitenkään? Itse laitoin piikin kp 12 ja nyt menossa kp 15. Ja olen saanut ovulaatiotestiin plussan kp 13, kp 14 ja kp 15. Onko tämä kenties normaalia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mitä itse olen ymmärtänyt, niin Pregnyl saattaa aiheuttaa raskausoireita ja näyttää liian aikaisin testattuna positiivisia raskaus- ja ovulaatiotestejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregnylissä on kymmenen päivän varoaika, jolloin se aiheuttaa positiivisia tuloksia ovis-ja raskaustesteihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässäpäs ois esimerkkinä minun testi joka on tehty n. 3,5 päivää pregnylin pistämisen jälkeen

12831831.t.jpg

 

Tein tänään 5,5 päivää pistämisen jälkeen uuden testin ja ihmetys oli suuri koska viiva oli yhtä "vahva"

 

ps. kuvassa näkyvä karva kuuluu kissalle  :girl_crazy:

Edited by Tähtitomu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tänään ekaa kertaa pistetty Pregnyl sai mut voimaan n.6h pahoin, lisänä väsymys ja pyörrytys. Iltaa kohti loppui kuin seinään. Odottelinkin vähän oireita kun raskaushormonista kyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä pregnylistä aiheutuneita haittavaikutuksia ovat olleet: Suuri punainen ja kipeä alue pistoskohdan ympärille sekä pahoinvointi! Taitaa tuo pahoinvointi olla aika yleistä? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse oon nyt kahdesti pistänyt pregnylin ja mulla on ollut vain itse pistoskohta hetken kipeä, muita oireita en ole havainnut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomenna olisi sitten pregnylin laitto ja tämä on meille neljäs kerta, kun tuo pistetään.. Mutta nyt on herännyt sellainen kysymys, että tänään ultrassa näkyi 17 mm follikkeli ja lääkäri puhui, että ihanteellinen olisi yli 18 mm.. Aloinkin pohtimaan, että ehtiikö tuo kasvamaan vielä ennen ovulaatiota? Ja jos ehtii niin mahtaakohan se saavuttaa tuota 18 mm.. Lisäksi näkyi toinen 8 mm follikkeli, mutta se tuskin ehtii kasvamaan.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitää aikaa ei sanottu, mutta ensimmäisellä kerralla se käskettiin laittaan illalla niin laitan sen nytkin illalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, no sittenhän se ehtii kasvaa vielä huomennakin :) Ekassa OI:ssa mulle annettiin käsky pistää aamulla, ekassa inssissä illalla ja tässä tokassa inssissä tasan klo23.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voithan sä vielä soittaa huomenna aamulla ja kysyä?

Ja tuosta koosta vielä niin meillä poika tärppäsi vaikka olikin folli vasta juuri tuon 18 vai olikohan 18,5 mm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisin kyllä soittaa ja kysyä :) Mukava kuulla, ette teillä Petite tärppäsi vaikka folli olikin tuota kokoa :)  Ehkä meilläkin on toivoa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, omituista ettei sitä minulle sanottu.. Pakko kyllä soittaa polille heti huomenna aamulla ja varmistaa tuo aika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now