Guest RGB

Mikä oli turhinta mitä sairaalakassistasi löytyi?

107 posts in this topic

mp3-soitin. Aikaa olisi ollut kuunnella mutta mieluummin kuuntelin vauvan pikku pihinää :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakkaan aina mukaan reissuille hirveästi tavaraa, kun "ei koskaan tiedä mitä tarvitsee".. Sairaalakassissakin oli aika paljon turhaa, mieleen tulee nyt ainakin eväitä miltei koko osaston tarpeisiin, kirjoja ja musiikkia (sairaalaan päästyä ja niissä kivuissa ei pahemmin musiikit ja kirjat kiinnostaneet, ja jälkeenpäin olin vaan nin väsynyt etten jaksanut lukea mitään) ja omia mukavia vaatteita (sairaalan vaatteet olivat paras vaihtoehto).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imetysliivit on olleet turhat silloin kun olen saanut vauvan viereen. Olen imetellyt vauvantahtisesti, ja se on tarkoittanut sitä, ettei missään välissä ole oikeen kerennyt niitä liivejä pukemaan. 2 lastani on viettänyt ekat päivät vastasyntyneiden teholla, ja silloin on kyllä ollut mukava pukea rintsikat päälle, että on vähän "puetumpi" olo kun lähtee omalta osastolta pois, ja imetystäkin olen päässyt harjoittelemaan korkeintaan 3 tunnin välein.

 

Toinen, mikä on ihan tarpeen, jos ei saa jostain syystä vauvaa viereen, on lukeminen, neule tai muu ajanviete. Jos vauva on vieressä, siinä on ajanvietettä ihan kylliksi, jos ei muuten, niin vaan katselee ja ihastelee omaa pienokaista. Mutta jos vauva on teholla, tarvii jotain tekemistä, ettei olisi niin kova ikävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla suurin osa kassin sisällöstä oli aika turhia. Eväät, kirja, ristikkolehti, aamutossut, aamutakki, alushousut, meikit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turhaa oli lukemiset ja herkut. Oli ihan työlästä pysyä sairaalan tiheässä ruokarytmissä, eikä herkkuja tehnyt edes mieli. Lehden lukeminen olisi ollut vaikeampaa, puhelimella netteily onnistui hyvin yhdellä kädellä.

 

Shampoota ja hoitoainetta puolestaan oli liian vähän mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miullakin oli turhaa kirja ja lehdet, kun oli raskausmyrkytys, niin miulta kiellettiin mm.lukeminen. Sitten kun prinsessainen syntyi, ei enää lukeminen tullut mieleen! ;)

Omia alkkareitakaan ei pahemmin tullut käytettyä, mutta vaikka tuntui, että paljon on kaikkea mukana, niin ne oli kaikki tarpeen! Vauva oli odotettua pikkuisempi ja kahdesta poikalupauksesta huolimatta maailman ihanin tyttö, joten kuljetimme vauvelimme liian isoissa suht poikamaisissa vaatteissa kotiin. :)

 

Leana: Joo, siis miullakin oli ongelmia sen sairaalan tiheän syömisen kanssa. Tuntui, että ihan kuin lapsena leireillä, sairaalassakin oli koko ajan joku ruoka! :D Jos kohteliaasti kieltäydyin päiväkahvin kanssa pullasta tmv., niin sitä vaan tyrkytettiin ja ihmeteltiin.

Edited by Nelimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat herkut ja juomat, meikit, omat ja vauvan vaatteet (ennen lähtöpäivää).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen aikaan koin turhaksi lukemiset sekä omat alushousut. Verkkohousuilla läksin kotiin kun ne olivat niin hyvät paksun siteen ja tikkien kanssa. Seuraavilla kerroilla en noita tavaroita ole mukaan ottanut enkä niitä kaivannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla synnytys käynnistettiin, joten kirjalle ja lehdille tuli tarvetta ennen kuin synnytys lähti kunnolla käyntiin.

 

Omia eväitä oli mukana, mutta synnytyksen aikana tuli kielto syödä ja juoda, joten ne jäi odottamaan sitten vuodeosastoaikaa ja eipä tullu mitään kotiin takaisin tuomisiksi.

 

Turhimmat olivat omat alushousut ja vaatteet lukuunottamatta imetysliivejä ja omaa yöpaitaa. Olisi nuo mukana olleet omat vaatteet tullut hikoiltua läpimäräksi jo ensimmäisen vuorokauden aikana. Lisäksi turhaa oli liivinsuojat, eipä niille ollut tarvetta kun ei maito sairaalassa ollessa noussut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakki! Oltiin varauduttu synnytykseen kahdella salmiakkipussilla, mutta mä en saanutkaan syödä käynnistyksen takia mitään muuta kuin niitä sairaalan mehukeittoja. Siinä sitten katselin kun mies veteli salmiakkia parin pussillisen verran ja kärvistelin ilman.  :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli myös mukana omia alushousuja ja sukkia. Ne sairaalan jättisiteet ei olisi mun omiin alkkareihin edes mahtunut, ja mitään sukkapyykkiä en jaksanut sairaalasta kotiin raahata, joten käytin sairaalan pötkösukkia. Karkit jäi myös syömättä. Lehti oli aika turha kanssa, luin ehkä kaks sivua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat alushousut ja kirja olivat turhakkeita. Ei siellä sairaalassa ollut aikaa lueskella, kun halusin vain nuuhkutella vauvaa koko hereilläoloaikani. Omien alushousujen sijaan oli helpompi käyttää sairaalaanverkkoalushousuja, jotka eivät kiristäneet yhtään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli mukana hygieniavälineet( pussukassa oli myös ripsari jota sipaisin kotiin lähtiessä) puhelin, puhtaat kotiutumisvaatteet itselle. Mitään muuta en osannut kaivata. Käytävältä otin yhtenä päivänä pari lehteä huoneeseen mutta eipä niitäkään tullut luettua. Puhelimen nettiä tuli käytettyä jonkun verran. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä hössötystä sairaalakassin pakkaamisesta, mutta ajattelin että kun en ole tilanteessa ollut niin en ymmärrä. Nyt kun tilanne on koettu en ymmärrä sitä edelleenkään.... Ruoka tulee valmiina monta kertaa päivässä, vauvan kanssa tai sitä tuijotellessa, sekä yrityksessä levätä meni mun aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainoastaan kuulokkeita en käyttänyt, kun en jaksanut kuunnella osastolla ollessa musiikkia, kaikki muut tavarat sairaalakassista oli käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ sama juttu, ei huvittanut kuunnella mitään.

 

Hyödyllisintä sen sijaan oli kosteuspyyhepaketti! Niillä oli kiva freesata mm. kasvonsa aamulla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla

Lehdet ja kirjat! Vauvan synnyttyä ei vain jaksa kiinnostaa lukeminen. Mielummin keskittyi siihen pienokaiseen ja sen tuijotteluun. Myökään omilla alushousuilla ei tehnyt mitään, koska sairaalan verkkopöksyt olivat parhaat.

 

Toisen ja kolmannen kohdalla en ole lehtiä tai kirjoja ottanut mukaan. Myös omat alushousut olen jättänyt suosiolla kotiin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirja ja ristikkolehti (voi elämä), sairaalaan tullessa synnytys oli jo niin pitkällä, että eipä siinä paljon mitään odoteltu ja vauvan kanssa osastolla meni kyllä kaikki aika siihen opetteluun ja ihmettelyyn, että eipä paljon tullut ristikoita täytettyä tai lueskeltua mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Villasukat ja omat tohvelit, koska sairaalalla olla tosi mukavat terveyssandaalit eikä niissä putkisukissakaan nyt moitittavaa ollut. Myös liivinsuojat oli vähän LOL. Ei tullut maitoa ihan yökkärin kasteltavaksi asti ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karkit (maha oli ihan sekaisin synnytyksen jälkeen, ei tullut mieleenkään niitä syödä :D ), omat terveyssiteet, shampoot (käytin sairaalan).. Myslipatukat ja trip-mehut olivat hyviä, kun synnytys käynnistyi hitaasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat shampoo ja saippua oli liivinsuojusten lisäks ainoot täysin turhat - sairaalassa oli tosi hyvät pesuaineet ja maitoa ei sairaalassa mitenkään tulvimalla tullut. Kaikkea muuta tuli käytettyä, kun olin yhteensä 2 viikkoa sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now