Marmalade

Verenvuoto synnytyksessä

42 posts in this topic

400ml. Vähän huippasi kun nousin sängyltä, muuten oli hyvä olo.

En nyt tiedä mihin kommentoisin, mutta laitan tänne

 

Onnea pojasta :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

700ml ja vasta jälkeen päin tajusin, että älytön väsymys johtui tuosta, reilusti laskeneesta hempasta. En tiedä, mistä tuo määrä vuosi, mutta varmaankin epparista ym. Istukan kanssa ei ollut mitään häikkää. Olin siinä luulossa, että tuo oli aika iso määrä, mutta näitä lukiessa huomaan päässeeni kohtalaisen vähällä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kuulemma 400ml on aika normaali. Saman verran menee verenluovutuksessa, mistä ei pitäisi olla juurikaan oireita mikäli hemppa on normaali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alatiesynnytys, vajaa litra vuotoa. Mulla oli just ennen synnytystä hb n. 80, synnytyksen jälkeen vajaa 70. Hb:tä seurattiin sairaalassa ja lääkäri mietti jo verensiirtoa, mutta en itse oikein innostunut ajatuksesta. Rautatableteilla hb nousi jälkitarkastukseen mennessä jo ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alakautta ja muistaakseni 300ml. Kyllä huippasi ja paljon suihkuun mennessä, mutta syynä lienee tehty työ :lol: Hb oli kyllä törky matala koko raskauden ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500ml, just luin lapusta. Muistan vaan, että verivanoja joka suunnassa missä olin tallustellu ja lätäköitä...Se oli aika kammottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alakautta ja 1500ml. Johtui istukasta, joka ei meinannut tulla pihalle. Sänkykyydillä osastolle ja suihkuun vasta seuraavana päivänä. katetri oli myös ekan vuorokauden. Hemppa tippui 80:een.

 

Vaikka olin tooooosi heikkona synnytyspäivänä (keskiviikko) niin olo koheni tosi nopsaan ja kotiin lähdettiin jo perjantaina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1650ml, suunniteltu sektio. Sain ainakin hemohesia, verta en muistaakseni. Hb oli synnytyksen jälkeen 96 ja nyt popsin taas rautatabuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla lukee papereissa että 750 ml, mutta useaan otteeseen myöhemmin sain kuulla, että todennäköisesti meni enemmän. En tiedä, mistä johtui, eppari leikattiin(perätila)ja repesinkin hieman. Istukka irtosi melko nopeasti, mutta kuten kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen huomattiin- ei kokonaan, joten olisiko johtunut siitä sitten kuitenkin. Olo oli todella heikko, sain hemohesiä ja kaksi pussia vertakin sen jälkeen kun oltiin mitattu hb 68.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisella muistaakseni 1,6 litraa. Lisäverta en saanut ja hutera olo asettui muutamassa päivässä rautalääkityksen turvin vaikka hb putosikin reilusti alle sadan. Kuopuksesta en muista, olisiko mennyt puolisen litraa sektion vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vuosin verta esikoisen synnytyksessä 1500ml. Tämän vuoksi synnytys on merkattu papereihin epäsäännölliseksi. Syynä vuotoon oli ilmeisesti, että jokin verisuonen pää oli emättimessä revennyt ja kätilö ei heti löytänyt vuotokohtaa. Omassa voinnissa vuoto ei tuntunut mitenkään. Ei huimannut, kävin parin tunnin päästä synnytyksestä jopa ihan itekseni vessassa, vaikka hoitajat osastolla sanoi, että pyydä sitten apua vessaan. Hormoonit kai vaikuttaa jaksamiseen... En meinaan edes tuntenut itseäni seuraavan vuorokauden aikana väsyneeksi lainkaan, vaikka synnytys kesti 36 tuntia. Oli ennemminkin ylikierroksilla käyvä olo :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Menetin 2 litraa. Mulla on verenvuototauti, mutta sen piti olla lääkityksellä täysin hallinnassa, joten vuoto johtui varmaan pahoista repeämistä. Hemppa tipahti 79:ään. Sain hemohesiä ja verta. Seuraavana päivänä olin jalkeilla, mutta olo oli vielä vähän hutera.

Mullakin on verenvuototauti. Menetin verta synnytyksessä noin 450 ml (eri papereissa vähän eri lukemat). En onneksi tarvinnut mitään lääkitystä enkä lisäverta vaikka niillä lääkärit ja kätilöt etukäteen pelottelivatkin.

Edited by Cath83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arviolta 500ml, mikä lienee tosiaan aika normaali. Mies oli yllättynyt, kun verta näkyi niin vähän (ja suolenpätkiä ei ollenkaan). :P Olin tosi heikkona synnytyksen jälkeen ylipäätään, mutta ei liene niinkään tosta Hb:n laskusta johtuvaa. Se oli 103.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En enää muista, mikä luku papereihin oli merkitty, mutta lääkärit on arvioinu todelliseksi määräksi noin 1000ml. Synnytyksen jälkeen osastolla huomattiin, että kauan kestäneestä tikkauksesta huolimatta jokin verisuoni oli jäänyt vielä vuotamaan kudokseen ja muodosti hematooman (ja oli järkyn kipee <_< ). Hyytymä poistettiin leikkaussalissa ja alapää ommeltiin uusiks.

Leikkausta seuranneena päivänä yritin nousta sängystä, mutta huimaus ja pahoinvointi esti tehokkaasti. Lääkäri suostu viimein ottamaan Hb:n (80) ja määräsikin sitten punasoluja suoneen. Hoitajat huomasivat, että ehkä kannattaisi myös juoda vettä ( :rolleyes: ) ja toivat vesikannun sängyn viereen.

Sen jälkeen olo parani huomattavasti ja pääsin hissuksen liikkeelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now