Guest Arska

Tyhmät kysymykset vauvanvaatteista ja pukeutumisesta

1046 posts in this topic

Nyt mää perustin tällasen ketjun kun muuten nämä pukeutumiskysymykset leviää kun Jokisen eväät moneen pikkuketjuun. Eihän tällasta vielä ollut? No, modet saa poistaa jos tää jo löytyy jostakin...

 

Aloitan itse: Mistä löytyy bodeja, joiden hihansuut voi kääntää tumpuiksi? Tiiän, että niitä on olemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Ikävä kyllä en osaa auttaa tuossa :)

 

Mutta mulla olis toinen tyhmä kysymys: Eikö tosiaan kukaan enää halua käyttää pikkuvauvalla perinteisiä trikoisia potkuhousuja? Siis sellaisia joissa on ne "henkselit", ei mitään puolipotkareita tai hihallisia haalareita. Ainoat mitä oon löytänyt on Tutan mallistoa ja niissä 50-senttisetkin on ISOJA <_< Henkkamaukalla on ollut jotain mutta nekin on sellasta velouria tai mitälienee, ei perus-trikoota.

 

Onko kukaan siis nähnyt (Tampereen seudulla tai netissä) 50-56 cm perustrikoopotkareita, muita kun Tutan jättiläisiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Minä, minä! Potkarit on kivoja ja varsinkin vähän viileämmällä kelillä erinomaiset vaunuvaatteina.

 

Löytötavaratalosta ostin Ratian potkarit (valmistajasta ei tietoa). Koko oli tosin 60 cm, mutta tosi pieni verrattuna Tuttaan. Koot oli alkaen 50 cm. Tästä on kyllä lähes vuosi aikaa, joten tuskin samoja on enää kaupan :P . Novitalla ja Baby Boomilla (VapaaValinta/Tokmanni) on myös pienemmät koot kuin Tutalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Kiva etten ole ainoa :)

 

Kiitos vinkeistä, täytyy käydä löytiksessä ja tokmannilla/vapaavalinnassa katsomassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potkarit jää helposti vähälle käytölle ihan sen takia, että vaipanvaihto on isompi operaatio kun pitää ensin riisua koko potkari.. Helpottaa tietysti jos potkareissa on haaranapit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan se vähän työläämpi pukea potkarit takaisin, mutta aika kätevästi ne samalla pepun nostolla tulee kuin puolipotkaritkin :) . Puolipotkareita tarvii nostella ylöspäin, potkareita ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talvihaalareista: Onko teillä varattuna lapselle useampi talvihaalari? Meillä tyttö täyttää vuodenvaihteessa vuoden ja varmaan about sillon lähtee liikkeelle... Mulla on äp:n haalari(joka ehkä vielä sopii sillon) lähinnä vaunuhaalariksi ja Travallen Remu talvihaalari. Riittäsköhän nuo...?

 

Kysyn vielä uudestaan: Onko joku nähnyt bodyja, joissa hihat kääntyy tumpuiksi?

 

Ps. Mä voin kyllä myydä äp:n potkarit pois, samoin mulla on vanhoja, käyttökelpoisia potkareita vaikka antaa pois...

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä riitti viime talvena mainiosti äp:n haalari ja lisäksi oli vielä hiukan iso Lassien haalari pihalle. Hirveästi ei tosin pihalla oltu kuin vasta keväämmällä. Ulkoilut olivat vielä liikkumattoman lapsen kanssa pulkkailu- ja rattailuosastoa. Mutta sitten, kun liikkumistaitoja alkoi karttua, oltiin pihalla tuossa Lassien puvussa.

 

Mä oon pitänyt nyrkkisääntönä noissa haalariasioissa, että yksi puku kauppaan/autoiluun/kyläilyyn jne. ja toinen puku pihalle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kysyn vielä uudestaan: Onko joku nähnyt bodyja, joissa hihat kääntyy tumpuiksi?

Polarn och Pyretiltä ostin omani, bodyn ja housut, joissa sama systeemi. Ne vaan oli vastasyntyneen "mallistosta" eli kokoa 56. Nettisivujen mukaan löytyy koossa 50-68 ja sinisenä, punasena ja valkoisena.

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin sillon ihmettelin, kuinka vaikea olikaan löytää tollasia potkupukuja. Ainakin H&M:llä näyttää olevan edelleen sellasia myynnissä. Sieltä mä niitä sitten löysin ja lisäksi sittarista. Hmm. En vissiin muualta.

 

muoks. niin siis TRIKOISIA olit ettinyt.. enpäs tajunnut :)

Edited by Annika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tykkään noista perinteisistä olkainpotkareista mutta en oo löytänyt pieniä kokoja... Kirpparilta ostinkin sitten isot läjät vanhojen äitiyspakkausten 60 cm potkareita että on edes vähän isompana noita käytettäväksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kysyn vielä uudestaan: Onko joku nähnyt bodyja, joissa hihat kääntyy tumpuiksi?

 

Meillä kanssa ovat nämä tällaiset bodyt olleet haussa ja nyt vihdoin ja viimein niitä löytyi! Name It Newborn-valikoimasta löytyi yhdenlainen luonnonvalkoinen nepparikiinnitteinen kietaisubody, jossa joku kuva (en enää muista mitä elukoita siinä oli, enkä voi nyt tarkistaa kun body on pesussa). Ostimme omamme Raision Myllyn Junnumestasta, jossa oli lisäksi myös yksivärisiä vastaavia bodyjä (en tosin huomannut katsoa merkkiä). Värejä oli valkoinen, luonnonvalkoinen, vaaleansininen ja vaaleanpunainen ja nämä myös nepparikiinnitteisiä kietaisumalleja.

 

Muita en ole onnistunut löytämään, vaikka kuinka olen hakenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan keväthaalari jää varmaan pieneksi ennen talvea. Eli syyshaalari voisi olla tarpeen (ja tuurilla tuo kasvu hidastuu nyt niin että sitä voisi pitää vielä keväälläkin). Entinen haalari on Prisman omaa Ciraf-merkkiä ja vähän huonon mallinen: nyt kun selkäosa on suht viimeisillään pituuden suhteen, kädet hukkuvat hihoihin vieläkin. Lahkeet ovat silti melko lyhyet. Sovitin vauvalle Reimatec-haalaria, mutta se oli ihan samanmallinen. Kävelevälle lapselle voisi tuo Reimakin mennä, mutta tämä syksy menee kuitenkin lähinnä vielä rattaissa istuen. Mitä merkkiä kannattaisi etsiä, jos haluan haalarin jossa vauvaa voi nostaa kainaloista ilman, että häviää haalarin uumeniin ja jalat pilkottavat polvia myöten lahkeista? :lol: Vai etsinkö kaksiosaisen puvun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyttäkö joku oikeasti puolipotkareita? Onko ne jotenkin ylitsepääsemättömän näppäriä verrattuna housut+sukat yhdistelmään, kun mielestäni ovat ainakin jotenkin tosi rumia? Vähänniikuin sukkahousut olisi vedetty bodin päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä ne oli/on käteviä siinä vaiheessa jos omistaa paljon pulauttelevan/allergioiden vuoksi oksentelevan muksun. Helppo vaihtaa n. sata kertaa päivässä :) Myös jos sattuu omistamaan jalkojen heiluttelijan, niin toimivat paremmin. Meillä ainakin sukat lensi kaaressa kun tuo "vähän" innostui potkimaan ilmaa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Käyttäkö joku oikeasti puolipotkareita? Onko ne jotenkin ylitsepääsemättömän näppäriä verrattuna housut+sukat yhdistelmään, kun mielestäni ovat ainakin jotenkin tosi rumia? Vähänniikuin sukkahousut olisi vedetty bodin päälle.

Puolipotkarit tai sukkahousut oli tosi kätevät pienellä vauvalla ;) Ja sukat ei pysynyt kauheen hyvin meidänkin muksulla jalassa, aina tipahtelivat muuten vaan vaikkei olis potkinutkaan tai mitään.

 

Se mitä mä en tajua ni on potkuhousut, käyttääks joku niitä - kauheen hankalat (vaikka toki söpöt joo mut...) ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tykkään potkuhousuista. Ei jää painamaan vyötäröltä mikään. Vähän vaan hankala enää löytää mitään kivoja, kun äitiyspakkauksissa on potkareita vaan kokoon 70 asti. Ja kaupoissa on vaan jotain ruman värisiä ja/tai haaranepparillisia. Minusta kun on helpompi ottaa ne olkaimet vaan alas kuin näpsiä kymmeniä neppareita :lol:

 

Muoks. En ole kyllä nyt kesällä käyttänyt vauvalla kuin lähinnä housuja, kun enimmäkseen on vaan bodyssä/t-paidassa niin riittää yhdet housutkin jotka vedetään päälle kun lähdetään pihalle. Jotain Tutan uusretropotkareita on onneksi syksyä varten varastossa :)

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vauvan keväthaalari jää varmaan pieneksi ennen talvea. Eli syyshaalari voisi olla tarpeen (ja tuurilla tuo kasvu hidastuu nyt niin että sitä voisi pitää vielä keväälläkin). Entinen haalari on Prisman omaa Ciraf-merkkiä ja vähän huonon mallinen: nyt kun selkäosa on suht viimeisillään pituuden suhteen, kädet hukkuvat hihoihin vieläkin. Lahkeet ovat silti melko lyhyet. Sovitin vauvalle Reimatec-haalaria, mutta se oli ihan samanmallinen. Kävelevälle lapselle voisi tuo Reimakin mennä, mutta tämä syksy menee kuitenkin lähinnä vielä rattaissa istuen. Mitä merkkiä kannattaisi etsiä, jos haluan haalarin jossa vauvaa voi nostaa kainaloista ilman, että häviää haalarin uumeniin ja jalat pilkottavat polvia myöten lahkeista? :lol: Vai etsinkö kaksiosaisen puvun?

 

Mun mielestä kaikissa haalareissa on ihan liian pitkät hihat. En ymmärrä miksi. :rolleyes: En siis osaa tuohon hiha-asiaan ainakaan antaa vinkkiä, kun kaikki kokeilemani haalarit ovat juurikin liian pitkiä hihoista.

 

Nyt yli vuosikkaana on ollut käytössä Jonathanin vk-haalari ja siinä on mun mielestä ihan ok mitoitus. Hihat ovat ehkä hiukan lyhemmät kuin muissa malleissa tai sitten se on muuten vain istuvampi meidän lapselle. Lahkeet myös vaikuttavat pitemmiltä eivätkä ala tuosta polven kohdalta. ;)

 

 

Käyttäkö joku oikeasti puolipotkareita? Onko ne jotenkin ylitsepääsemättömän näppäriä verrattuna housut+sukat yhdistelmään, kun mielestäni ovat ainakin jotenkin tosi rumia? Vähänniikuin sukkahousut olisi vedetty bodin päälle.

 

Voihan ne puolipotkarit laittaa sinne bodyn allekin. ;) Meillä on puolipotkareita käytetty kotioloissa, kalsareina toisten housujen alla sekä esim. kauppareissulla ulkopuvun alla. Paljon mukavampia kuin housut+sukat-yhdistelmä, jossa tahtoo aina lahje nousta ja nilkat vilkkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyn vielä uudestaan: Onko joku nähnyt bodyja, joissa hihat kääntyy tumpuiksi?

 

Ostin juuri Tampereen Stokkalta Name it Newborn bodyn, joka on luonnonvalkoinen ja jossa beige kirahvi (?) ja jänis. Olen myös etsinyt kauan tumpullisia bodyja, tämä on toistaiseksi ainoa jonka olen löytänyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolipotkarit: Huomasin, että asia on täysin vauvakohtaista! Esikoisella ei muuta käytettykän, kun rimppakintulla ei mitkään sukat pysyneet ikinä jalassa... Ja Funguksen mainitsema pulauttelu ja ainainen vaatteidenvaihto merkkas myös, oli kaksi vaatekappaletta (=ne sukat) vähemmän puettavaa ;)

 

Sitten toisella sukat pysyivät jalassa, ja potkuhousut eivät kertakaikkiaan istuneet vaan näytti ihan hölmöiltä, ja kun ei pulautellutkaan, niin käytettiin siis housut+sukat yhdistelmää! (Talvella housujen alla sukkikset, samoin esikoisellakin, ja hänelläkään emme puolipotkareita "ihmisten ilmoilla" käyttäneet.)

 

Jännä nähdä, onko tulokas sukka- vai potkuhousuvauva :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt mää perustin tällasen ketjun kun muuten nämä pukeutumiskysymykset leviää kun Jokisen eväät moneen pikkuketjuun. Eihän tällasta vielä ollut? No, modet saa poistaa jos tää jo löytyy jostakin...

 

Aloitan itse: Mistä löytyy bodeja, joiden hihansuut voi kääntää tumpuiksi? Tiiän, että niitä on olemassa.

 

Itse löysin Tutan syysuutuuksista kietaisubodyn jossa on tuollaiset käännettävät hihat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Käyttäkö joku oikeasti puolipotkareita? Onko ne jotenkin ylitsepääsemättömän näppäriä verrattuna housut+sukat yhdistelmään, kun mielestäni ovat ainakin jotenkin tosi rumia? Vähänniikuin sukkahousut olisi vedetty bodin päälle.

 

Sukat on ehkä maailmankaikkeuden ahistavin vaate vauvalla. Aluksi laihat koivet, aina sukat tippuu. Sitten on paksut nilkat ja taas sukat tippuu, kuun valuvat. Lisäksi meidän jätkä potkii sekunnissa kaikki sukat pois (nykyään repii ne käsin). Joten nykyään ollaan aina kotona paljain jaloin. Puolipotkareita meillä ei silti hirveesti ollut. ÄP:n pökät oli meille liian pitkät ja kapeet.

 

 

Se mitä mä en tajua ni on potkuhousut, käyttääks joku niitä - kauheen hankalat (vaikka toki söpöt joo mut...) ?!

 

Miten niin hankalat?

Eihän niissä tarvii, kuin napit tai nepit avata ylhäältä ja sujauttaa pois päältä. Oli meillä noita haaranepillisiäkin, mutta mulla meni tovi, ennen kuin hokasin niiden käyttötarkoituksen. :lol: Melkein enmpi tykkäsin noista ei-haaranepillisistä. Esim. lappuhaalareissa noi nepit aukeilee herkästi, kun kestovaippa vie tilaa. Potkareista kuitenkin oli nyt kysymys. Niissä ei ole vyötäröllä kuminauhaa puristamassa, joten mielestani mukavat vauvalle. Ihan pienellä mun mielestä kivoimmat vaatteet oli kietaisupaita (ei tarvinnut repiä pään yli tai värkätä haaroissa neppien kanssa) ja potkarit. Myöhemmin sitten body ja jotkut housut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.