Guest Arska

Tyhmät kysymykset vauvanvaatteista ja pukeutumisesta

1046 posts in this topic

Onko niissä se pienin koko jossa on jarrupohjat 19-21? Kysyn siis sen takia että pitäis ostaa pojalle taas kokoa isompia sukkia mutta en muista minkä kokoisia ne edelliset on, muistan vaan että ne on sitä pienintä jarrullista kokoa. :girl_crazy:

 

Mun mielestä on. Mä ostin kans just Taimille niitä 22-24 koon sukkia kun edelliset oli ihan liian pieniä.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos Vanda, kävin tänään H&M:llä ja totesin kanssa että on se se 22-24 jota meidän hyypälle täytyy nyt ostaa. :) H&M:llä on ollut niin huonosti välillä noita sukkia tarjolla mutta nyt sattui olemaan kaikkia kokoja sen verran että pystyin päättelemään mitä mun kuuluu ostaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löytyisi vähän sellaisia kapeamman mallisia collegehousuja tai velourhousuja tai muita legginsejä paksumpia housuja? Sekä Lindexin velourit että Hennesin colleget on meidän pojalle liian leveät ja olisi kiva löytää paremmin istuvat. NameItin housuista olen kuullut sen verran pahaa etten ole viitsinyt edes kokeilla...

 

Meillä on yhdet kirppikseltä ostetut vanhat Lindexin housut, jotka istuu pojalle kuin nakutettu. Harmi vaan ettei Lindexiltä nykyään tunnu saavan muita kuin niitä iänikuisia veloureja tai sitten vaihtoehtoisesti ohuita legginsejä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Me&i:llä oli ainakin syksyn mallistossa kapeampaa mallia, en ole nyt käynyt kutsuilla, mutta kuvien perusteella nytkin olisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse asiassa just Lindexillä oli vähän kapeampiakin housuja siinä osta 3 maksa 2 rekissä.. Yritän löytää tähän kuvaa jos netissä on..

 

S0000006491887_F_W40_20101220203725.jpg

Muoks. Lisätty kuva ja linkki noihin housuihin. Mun silmään näyttivät kapeammilta kun ne peruscolleget. Ei vaan löytynyt oikeita kokoja ja värejä meille (olisin halunnut mustavalkoiset ja ne pinkkiraidalliset) tosta lähimmästä Lindexistä..

Edited by a_paradise_79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän hoikalle ja pitkälle pojalle sopii hyvin PoP:n housut, etenkin sellaiset,

joissa on käännettävä

vyötärö ja lahkeet. Niiden vyötärönauha on tosi napakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyykinpesusta tuli mieleen, että vähänaikaa sitten (lempiohjelmassani) Kuningaskuluttajassa joku Työtehoseuran rouva puhui pyykinpesusta. Hän kertoi, että suurinosa 40 asteen pesumerkinnän vaatteista kestää mainiosti 60 asteen pesun, ja että itseasiassa pyykki pitäisi pestä aina pääsääntöisesti vähintään 60 asteessa jotta tahrat, esim. ihon rasvat, puhdistuvat kunnolla. (Kuulemma myös ekologisin tapa pestä pyykkiä on mahdollisimman kuuma vesi ja lyhyt pesuohjelma.) Olin järkyttynyt, koska olen aina pessyt kaikki vaatteet 40 asteessa. Nykyään pyykkään sitten 60 asteessa lähes kaiken, sellaiset paidat joissa on painokuva pesen 40 asteessa. Tai jos materiaali on jotain herkästi pesussa kutistuvaa.

 

Erittäin hyvä että tulin just nyt lukemaan tätä keskustelua, koska ostin eilen pojalle saman paidan jonka Brie oli tuhonnut pyykissä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me&I:n ja Metsolan housut ovat napakoita vyötäröstä, sopivat hoikalle lapselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ootteko huomanneet kypärälakkien eri merkeissä eroa "kaulan" pituudella? Siis näissä ohuissa kypärämyssyissä, jotka laitetaan toisen lakin alle. Meillä tytöllä on lähinnä tutan kypärälakkeja ja niistä 60cm on hyvä koko. Musta kuitenkin tuntuu, että se "kaulan" osuus on vähän liian lyhyt. Sais olla reippaasti pidempi, että sen sais vaikka hartioiden ylikin eikä kaula paljastuisi kesken ulkoilun. Tuo 60cm tutta siis kyllä kaulan peittää, ei siinä mitään, mutta sais olla silti pitemmän mallinen, ettei kaula/niska heti paljastuisi jos se vähän nousee. Isompaa kokoa lakista ei voi ottaa, kun muuten lerputtaisi päässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^meillä on tutan kypärämyssyjen lisäksi pikkuset-merkkinen. Kaulaosan pituus siinä on aivan sama kuin tutalla. Tota pikkuset-lakkia on myös 70cm:n koossa, joten ei tarvitsisi harpata suoraan 80cm: kypärään kuten tutalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks se äippäpakkauksen 60cm kypärälakki ollu just Pikkuset- merkkinen? Ei todellakaan mahtunut pojalle päähän, kun tottakai mä alkuun oletin sen olevan iso, kun koko oli 60cm, mutta eipä sekään kokomerkintä sitten pitänyt paikkaansa.

 

Meillä on käytössä nyt Marlonin valmistama kypärämyssy koossa 62, mutta vertasin sitä noihin muun merkkisiin (tuttaa ja pikkuset- merkkejä löytyy meiltä), niin suunnilleen saman mittaisia ne kaulaosat on kaikissa....

Edited by marissa78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käytössä Johan kypärämyssy. Siinä on mun mielestä ihan sopivan pitkä se kaulaosa. Ei ole muita mihin verrata kylläkään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millainen haalari/ulkoiluasu olisi järkevä hankkia 8 kk ikäiselle vauvalle joka konttailee ja seisoo tukea vasten (siinä askeleita ottaen, saattaa melko pian lähteä kävelemään)? Haalari tulisi ensisijaisesti rataskäyttöön (ulkoilemme paljon niin, että tyttö nukkuu rattaissa) mutta varmaan jonkin verran myös muuhun ulkoiluun. Tarvitseeko tämän ikäinen välikausihaalarin? Äp-pakkauksen toppapuku ja villahaalari menevät vielä, saako noihin yhdistelemällä jonkinlaisen järkevän kombon? Vai mennäkö tämä kevät äp-vaatteilla ja ostaa vasta syksyksi uudet vermeet?

 

Juu, olen aika pihalla lastenvaatetusasioista :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun mielestä tuon ikäiselle vois riittää joku paksu fleece- tai vanuhaalari nyt varsinkin jos ulkoilu on enimmäkseen sitä vaunuissa nukkumista ja siellähän nyt ainakin pärjää jollain fleecehaalarillakin. :) Tai sitten jos ostaa vk-haalarin, niin sen verran ison, että menee syksylläkin. Tietysti jos epäilet, että meette pihalle niin, että tyttö konttii maassa tai muuten niin, että pääsee kamalasti tuuli osumaan lapseen, niin sitten voisi ehkä miettiä vk-haalarin tai vaikka kurahousujen ostoa. Me laitetaan vieläkin pihalle välillä (tehdään lenkkejä niin että tyttö istuu rattaissa) toppahaalari eli silläkin pärjää pitkälle, ei varmaan kamalan kuuma pääse tulemaan jos laittaa vaan vähän vaatetta alle.

 

En tiedä oliko tästä apua nyt mitään. grin.gif Mutta tiivistettynä; mä voisin ehkä kuvitella ostavani tuon ikäiselle vk-haalarin, mutta niin reilun, että se menisi sitten vielä syksylläkin. Tai sitten etsisin kirppareilta halvan, joka menee vaan nyt. Toinen vaihtoehto on sitten kurahousut, mutta niitäkään ei taideta kamalan pieniä tehdä (?), mutta se nyt riippuukin sitten siitä minkäkokoinen lapsi siellä on. :)

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos pinkdream! Tuo fleecehaalari voisi kyllä olla meidän tarkoitukseen sopivampi. Ehkä siis vielä lykkään sen vk-haalarin ostamista.

 

Muoks. Ajaako tuo äp-vanuhaalari yhtään samaa asiaa kuin fleecehaalari?

Edited by Xanor

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Riippuu varmaan fleecehaalarista. Mä kyselin täällä joskus taannoin samaa. grin.gif Jos fleecessä on vuori niin varmaan suurinpiirtein saman asian ajaa. Sitten jos on ihan sellaista vuoretonta fleeceä niin on tietty paljon ohuempi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin meidän nyt just 8kk täyttäneelle lapselle sellaisen pehmeän puvun, en tiedä miksi sanotaan mutta halusin toppapuvun käydessä liian kuumaksi tuommoisen pehmeän version vaunu-unille. Mutta en mä osaa mieltää sitä muuhun puuhaan, siinä on ihan järkyn pitkät hihat, ei se muksu pystyis esim. maassa möyriessään mitään käsillä tekemään ja on se aika muhkeakin. Olen ajatellut ostaa jonkin, toiv. mahd. halvan, välikausipuvun jonka kanssa voi vapaammin möyriä, konttailla ja harjoitella kävelyä, tarvittaessa kurahousut päälle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, ja kiitos kypärälakkivastauksiin! :)

Mä vastaan vielä tähän jos sopii :lol: Huomasin vaan että kukaan ei tainnut mainita Jonathanin kypärämyssyä (jesper juniorista), jollainen meillä on! Siinä menee koot tosi pienin välein ja kaulaosa on niin pitkä & leveä, että ainakin meidän poitsulla se peittää ihanasti myös hartioita vähäsen eli suojaa tosi hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millainen haalari/ulkoiluasu olisi järkevä hankkia 8 kk ikäiselle vauvalle joka konttailee ja seisoo tukea vasten (siinä askeleita ottaen, saattaa melko pian lähteä kävelemään)? Haalari tulisi ensisijaisesti rataskäyttöön (ulkoilemme paljon niin, että tyttö nukkuu rattaissa) mutta varmaan jonkin verran myös muuhun ulkoiluun. Tarvitseeko tämän ikäinen välikausihaalarin? Äp-pakkauksen toppapuku ja villahaalari menevät vielä, saako noihin yhdistelemällä jonkinlaisen järkevän kombon? Vai mennäkö tämä kevät äp-vaatteilla ja ostaa vasta syksyksi uudet vermeet?

 

Mutta tiivistettynä; mä voisin ehkä kuvitella ostavani tuon ikäiselle vk-haalarin, mutta niin reilun, että se menisi sitten vielä syksylläkin. Tai sitten etsisin kirppareilta halvan, joka menee vaan nyt. Toinen vaihtoehto on sitten kurahousut, mutta niitäkään ei taideta kamalan pieniä tehdä (?), mutta se nyt riippuukin sitten siitä minkäkokoinen lapsi siellä on. :)

 

Minä en ostaisi liikkumista opettelevalle lapselle liian isoa haalaria, vaan juuri sopivan, muuten muksu on jatkuvasti naamallaan maassa. Tuon ikäinen ei kuitenkaan loiskuttele vesilätäköissä tai konttaile kaatosateella (tai siis hänen ei anneta tehdä niin :D ), joten vk-haalariksi riittää tuulipukumainen, vettä hylkivä malli. Näitä saa usein marketeista 20-30 eurollakin ja käytettyinä vielä halvemmalla.

Edited by rouva Tossavainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin just pari päivää sitten meijän 9kk ikäiselle poitsulle Reiman vk-haalarin.

Ajattelin kohta heivasta toppahaalarin pois ja siirtyä tuohon uuteen haalariin. Meilläkin ulkoilut mennään vielä vaunuissa mut eiköhän sitä sitten jossain vaiheessa ota häntä sieltä vaikka vähän istuskelemaan tai käpöttelemään vaunun ulkopuolellekin.

Mä ostin 74cm joka on just passelin kokoinen. Seuraavassa koossa ei olisi kyllä konttaaminen onnistunut. Ja sen näkee sit syksyllä meneekö kyseinen haalari päälle ja jos ei mene niin sitä täytyy ostaa uus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ostaisi liikkumista opettelevalle lapselle liian isoa haalaria, vaan juuri sopivan, muuten muksu on jatkuvasti naamallaan maassa. Tuon ikäinen ei kuitenkaan loiskuttele vesilätäköissä tai konttaile kaatosateella (tai siis hänen ei anneta tehdä niin :D ), joten vk-haalariksi riittää tuulipukumainen, vettä hylkivä malli. Näitä saa usein marketeista 20-30 eurollakin ja käytettyinä vielä halvemmalla.

 

Tuo on kyllä aivan totta! Hyvä huomio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matka lämpimään tiedossa ja matkaan lähdemme silloin n. 4 kk vanhan vauvan kanssa. Kyseessä siis talvivauva ja nyt tuntuu etten yhtään tiedä minkälaista vaatetta vauvalle pakkaa sitten mukaan kun tähän saakka on ollut vain talvipukeutumista ja esikoinen kyseessä. Jos oletetaan että ulkolämpötila on 20-25 astetta, niin mitä pienelle pukee päälle? Lyhyt vai pitkähihaista? Pieni pidetään tietysti auringolta suojassa. Mutta mitä hänelle pukee kun esim. makoilee matkarattaissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.