Kattis

Rintapumput

79 posts in this topic

Kaksoseni syntyivät sen verran pikkaraisina, että jouduin käynnistämään maidontuotannon pumppaamalla ja jatkoin pumppaamista imetyksen ohella parin kk ajan. Sairaalassa tutuksi tullut Amedan iso tuplasähköpumppu oli niin hyvä että vuokrasin samanlaisen kotiin ja hyvin toimi! Minulla oli myös tuo tässä ketjussa mainittu pumpputoppi jota suosittelen lämpimästi. Ei senkään kanssa pystynyt mitään kotihommia tekemään, mutta olipa ainakin kädet vapaina kirjan sivujen kääntämiseen yms. Pumppaaminen kun on vihonviimeistä hommaa eli viihdykettä tarvitaan...

 

Minulla oli myös käytettynä saatu Spectran pumppu mutta se ei ollut tarpeeksi tehokas, oli visiin jo kulunut käytössä (en siis suosittele käytetyn pumpun hankintaa, ne oikeasti menettävät tehojaan) Tähän muuten sopii myös Aventin pullot vaikkei sitä missään mainosteta!

 

Pumpussa käytettävien pullojen on muuten hyvä olla mahdollisimman kevyitä, painava pullo vääntää pumpun suppilon väärään asentoon rintaan nähden. Eli itse en lasipulloa laittaisi pumppuun, jo nuo Aventin pullot tuntuivat liian painavilta. Eli kaadoin vaan maidot pumpun pulloista säilytyspulloihin - pakastimeen asti maitoa ei koskaan riittänyt kun oli kaksi syöjää ;)

 

Vinkki: Aventin pumput ja muutkin tuotteet on huomattavan edullisia Amazon.co.uk:ssa, kannattaa ehdottomasti tilata sieltä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten muuten nuo yhden käden pumput, väsyykö käsi nopeasti? Minulla oli aikoinaan käytössä Ainun/Medelan pumput, sekä käsikäyttöinen että sähköinen. Käsipumppuun tarvitsi kaksi kättä, mutta ainakin silloin viisi vuotta sitten varoiteltiin ettei tälläisen huonoranteisen kannata muihin lähteäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käytössä Tommee Tippeen käsikäyttöinen rintapumppu, jonka mukana tuli mikrosterilointiboksi. Oli tosi hyvänmallinen tällaiselle pienirintaiselle! Sen jälkeen kun kunnolla opettelin, että mitkä kaikki osat oikein irtoavat niin puhdistamisesta tuli helpompaa (en meinannut uskaltaa irrottaa kaikkea), mutta voishan se yksinkertaisempaakin olla. Tuo mikrosterilointiboksi oli kyllä ihan ykkönen, sillä sai steriloitua sekä pumpun että pullot ja tutit kuudessa minuutissa :tender:

 

Tuohon pumppuun käyvät Tommee Tippeen omat pullot, mutta itse en kokenut kovinkaan hankalaksi siitä pullosta kaataa maitoa pakastusta/jääkaappia varten johonkin toiseen astiaan. En itse ainakaan viitsinyt pulloissa alkaa säilyttää maitoa kuin just sen päivän tarpeeseen.

 

Mulla käytössä sama pumppu ja sterilointiboksi ja suosittelen! Meillä tuli pumpun ja boksin mukana vielä liivinsuojia, neljä pulloa slow flow tuttiosineen sekä säilytyskansineen ja 4 pienempää säilytyskuppia kansineen. Koskaan en kuitenkaan pakastanut maitoa pullossa tai säilytyskupissa vaan ostin Tescosta steriilejä maidonsäilytys pusseja joihin aina pullosta tai säilytyskiposta kaadoin maidot. Nuo pienemmät säilytyskipot muuten mahtuu normaalin 150ml kokoisen pullon sisään, eli jos tietää ettei pumpatessa irtoa yli 50ml niin säästää ainakin tiskissä ;)

 

Pumppu on erittäin mukava ja helppo käyttää, ei rasita ainakaan minulla rannetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sairaalasta vuokralla vihreä iso pumppu alkuun ja sen jälkeen mietin että mahdankohan kelpuuttaa mitään edukkaampaa pumppua, mutta tosi tyytyväinen olin aventin sähkökäyttöseen. Sitä tänne tosin olin tulossa vaan vinkkailemaan että tarvikkeiden puolella olis myynnissä loppujen lopuks tosi vähälle käytölle jäänyt toukokuussa ostettu sähköpumppu ja koska en jaksa joka kerran jälkeen tiskata (enkä jääkaappiin osia säilöä) niin tuohon ostin rinnalle käsikäyttösen pumpun jonka osat käyvät siis ristiin ja sekin samassa paketissa olis tyrkyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt auttakaa äkkiä! Imetys ei onnistu enkä saa Aventin sähköpumppua toimimaan! Imutehoa ei ole käytännössä yhtään. Mielestäni kaikki osat ovat oikein paikoillaan. Kuinka kova imu tuossa pitäisi olla? Voiko mulla olla vaan ihan väärän malliset rinnat vai mikä on vialla?

 

Sori mä hajoan, kotiuduttiin juuri vauvan kanssa, enkä tiedä, millä saisin rintani tyhjiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt auttakaa äkkiä! Imetys ei onnistu enkä saa Aventin sähköpumppua toimimaan! Imutehoa ei ole käytännössä yhtään. Mielestäni kaikki osat ovat oikein paikoillaan. Kuinka kova imu tuossa pitäisi olla? Voiko mulla olla vaan ihan väärän malliset rinnat vai mikä on vialla?

 

Sori mä hajoan, kotiuduttiin juuri vauvan kanssa, enkä tiedä, millä saisin rintani tyhjiksi.

 

Sinänsä minulla ei ole mitään tietoa, mutta jossain rintapumppuja googlettaessa muistan jonkun kirjoittaneen, että jossain rintapumpussa joku tiiviste oli väärinpäin, ja siksi imutehoa ei ollut. Kun tiivisteen käänsi, pumppu toimi. En kyllä tiedä minkämerkkinen pumppu oli kyseessä, mutta ehkä ongelma voi olla tuo? Tsemppiä! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Hätätilassa käsin saa tyhjennettyä paljon tehokkaammin kuin pumpulla. Yritä hautoa lämpimällä ja sitten käsin tyhjennät, jotta et saa tulehdusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin Aventin käsikäyttöisessä on aika tarkkaa, että juurikin kaikki tiivisteet on oikein päin ja tarpeeksi tiiviisti, tai ei ime oikein mitään. Sanon siis samaa kuin edellinen, kasaa uudestaan tai pyydä vaikka miestä tai naapuria kasaamaan ohjeen kanssa, ettei jää mistään pienestä kiinni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on ehkä tyhmä neuvo, mutta kokeile työntää rinta syvemmälle pumpun sisään. Oot varmaan kokeillut kyllä... Mä vaan en tajunnut alussa kuinka syvälle se pitää saada.

 

ja uudelleen kokoaminen tepsi välillä kun pumppu ei toiminut. Sen rintaa vasten olevan pehmikkeen voi myös ottaa pois ja kokeilla ilman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset vastauksista! Saatiin pumppaus nyt alkuun kolmen miehen ja kahden naisen voimin! Miehet huomasivat, että se suutin, mistä sen maidon pitäisi tippua pulloon, on viallinen. Siinä ei ollut ollenkaan reikää, josta maito pääsisi läpi. Varaosana tulleessa suuttimessa sen sijaan oli reikä, joten vaihdettiin suutin siihen. Imuteho ei edelleenkään ole niin kova kuin oletin, mutta nyt sillä on ainakin saatu maitoa ulos. Ehkä tämä pumppu on vaan hellävaraisempi kuin se sairaalan tehomasiina.

 

Toinen ongelma oli sitten se, että rintani olivat täynnä tukoksia, enkä ollut tajunnut asiaa, koska luulin kipeyden ja kovettumien kuuluvan maidonnousuun. Sairaalassakaan kukaan ei ollut puuttunut asiaan. Onneksi äitini osasi olla huolissaan ja saimme hierottua tukokset auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toinen ongelma oli sitten se, että rintani olivat täynnä tukoksia, enkä ollut tajunnut asiaa, koska luulin kipeyden ja kovettumien kuuluvan maidonnousuun. Sairaalassakaan kukaan ei ollut puuttunut asiaan. Onneksi äitini osasi olla huolissaan ja saimme hierottua tukokset auki.

Voi ei! Tuon takia neuvoin juuri käsin pumppaamaan ja hautomaan. Mulla ei mikään ole pumppu toiminut kunnolla ja vielä vähemmän silloin kun rinnat olivat pinkeänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla oli se ainun sähköinen sikakallis+tuo aventin käsipumppu, aventin oli paljon hellävaraisempi mutta ihan yhtä paljon sain kummallakin herumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, eli ehkä heruminen ei siis ole vain tehosta kiinni. Kerkesin jo sairaalassa tottua siihen hullun kovaan imuun ja sen jälkeen tuo Aventin pumppu ei tuntunut yhtään missään. Kokeilin sitä myös manuaalisella kahvalla ja teho oli samanlainen, eli ainakaan moottorissa ei ole vikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ootko testannut ilman sitä "hierovaa" pehmiketyynyä? Se ainakin jos on rakosellaan jostain kulmasta niin heikentää pumpun tehoa. Mulla on kanssa aventin sähkökäyttöinen pumppu ja se on ihan huippu kun sen vaan saa kasattua oikein :) onhan sulla doremifa kaalinlehtiä laittaa rintojen päälle? Mulla oli ne käytössä yötä päivää ekat kolme vuorokautta kun maito alkoi nousta. Ja aina ennen pumppausta lämmitin rinnat mikrossa lämmitettävillä kaurapusseilla, nopeutti herumista ja avasi tiehyitä. Lisäksi hieroin rintaa kovien kohtien kohdalta pumppauksen aikana. Tsemppiä doremifa, kyllä se siitä lähtee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ensin Medelan kovakourainen pumppu, ja sen jälkeen tuntui aluksi, ettei Aventin sähkökäyttöisellä (tupla-)pumpulla saanut maitoa ollenkaan. Mutta totuin tosi nopeasti Aventiin, ja loppujen lopuksi se toimi vähintään yhtä hyvin kuin kovakouraisempi malli, vaikkei se siltä "tuntunutkaan". Mutta tosiaan ilman sitä pehmikettä Avent saattaa olla tehokkaampi (ainakin silloin sattuu enemmän). Ja muistathan juoda paljon!

 

Tsemppiä!!! Mä pumppasin 7kk, ja kyllä siihenkin tottuu (jos on pakko).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas hyvistä vinkeistä! Sain tänään neuvolasta lainaksi myös toisen rintapumpun ja ajattelin kokeilla, saanko sillä enemmän maitoa irti vai onko vika vaan mun niukassa maidonerityksessä. Jos en saa sillä enempää irti, niin jatkan tuolla Aventin pumpulla. Hyvä tietää, että sen on tarkoituskin tuntua tuollaiselta hellävaraisemmalta. Kauratyynyä ja kovettumien hieromista kokeilin jo ja niistä oli apua. Täytyykin kokeilla vielä ilman tuota pehmikettä.

 

Acer, käytitkö pelkästään pumppua vai imetitkö myös? Mulle (ja vauvalle) imettäminen aiheuttaa tällä hetkellä niin paljon vihantunteita, että tuntuisi meille paremmalta vaihtoehdolta antaa rintamaito aina pullosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Vaikka mulla oli ns. suihkutissit, niin pumpulle (kokeilin oikeasti monia!) ei herunut ikinä kunnolla. Ihan hirveellä raivolla sai sen 50ml täyteen.

Sen sijaan maidonkerääjiin saattoi tulla imetyksen aikana helposti yli desi. Saunoessa tai suihkussa, oli parhaimmillaan kylppärin seinät täynnä valkoisia maitovanoja. Parhaiten mulla toimi käsin pumppaus, jos piti saada tehokkaasti tyhjennettyä tai lapselle maitoa oman menon takia.

 

Eli jos ei pumpulle heru se ei välttämättä tarkoita että olisi jotenkin niukka maidoneritys.

 

Onnistuuko sulla imetys ollenkaan? Oletko kokeillut pumpata ja imettää samaan aikaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitos taas hyvistä vinkeistä! Sain tänään neuvolasta lainaksi myös toisen rintapumpun ja ajattelin kokeilla, saanko sillä enemmän maitoa irti vai onko vika vaan mun niukassa maidonerityksessä. Jos en saa sillä enempää irti, niin jatkan tuolla Aventin pumpulla. Hyvä tietää, että sen on tarkoituskin tuntua tuollaiselta hellävaraisemmalta. Kauratyynyä ja kovettumien hieromista kokeilin jo ja niistä oli apua. Täytyykin kokeilla vielä ilman tuota pehmikettä.

 

Acer, käytitkö pelkästään pumppua vai imetitkö myös? Mulle (ja vauvalle) imettäminen aiheuttaa tällä hetkellä niin paljon vihantunteita, että tuntuisi meille paremmalta vaihtoehdolta antaa rintamaito aina pullosta.

 

Koita vaihtaa pumpattavaa rintaa välillä, mulla se ainakin auttoi tosi paljon :) ja parhaiten heruu, kun toisesta rinnasta imettää, jos se vai on mahdollista. Olisiko teidä mahdollista saada imetystukea jostain? <3 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doremifa, mä kans neuvoisin että vaihdat pumpattavaa rintaa usein.

 

Mun tarina on tää: vauva joutui olemaan sairaalassa viikon syntymänsä jälkeen. Hän sai siellä ruokaa pullosta joka kolmas tunti (joko me syötimme tai hoitajat), enkä saanut kokeilla imetystä (se kiellettiin). Aloitin siis pumppaamisen. Sitten pääsimme samalle osastolle pariksi päiväksi, mutta edelleen piti syöttää joka kolmas tunti, joten oli pakko jatkaa pumppaamista. Kotiin tultuamme jatkoin pumppaamista ja annoimme korviketta, koska emme voineet tietää, olisiko vauva syönyt imetyksellä tarpeeksi (plus että olin kokeillut sitä vain pari kertaa sairaalassa).

 

Mulla oli kamalat paineet opetella imettämään, mutta samalla oli pakko pumpata. Neuvolassa aloin itkeä, kun neuvolantäti (pari päivää kotiutumisemme jälkeen) sanoi että oon ihan yhtä hyvä äiti, mistä se maito sitten tuleekaan ja miten. Hän älhetti mut sitten imetysneuvontaan :D Sen jälkeen kokeilin imetystä, mutta suurimman osan kokeiluajasta itkin. Oli ihan kivaa imettää, mutta mua ahdisti suunnattomasti, että jouduin saman aikaan pumppaamaan ja imettämään (koska en voinut luottaa siihen et pelkkä imetys riittäisi). Itkin ja imetin, itkin ja pumppasin. Sitten me tehtiin mun miehen kanssa päätös, että lopetan imettämisen yrittämisen. Mun tilannetta helpotti se, että myös mies oli kotona. Eli kun mä pumppasin, hän hoiti vauvaa (alussa toki vauva nukkui niin paljon ettei ongelma edes ollut niin suuri). Ja molemmat pystyivät syöttämään.

 

Kun päätös oli tehty, mun olo parani huomattavasti. Mulle oli hyvä keskittyä vain yhteen syömistapaan (pumppaamiseen). Aika kauan silti oli "huono äiti"-fiiliksiä, vaikka en TODELLAKAAN ole sitä mieltä, että äiti olisi huonompi, jos ei imetä! Mutta silloin hormoonihuuruissa ja väsyneenä ja itse siinä tilanteessa ei järkiselitykset paljoa auttaneet :D

 

Eli siis Doremifa, jos et halua imettää, ei ole pakko. Tiedän, että moni sanoo et imetys helpottuu ajan myötä ja kannattaa yrittää jne, mutta haluan vain sanoa, että toinenkin vaihtoehto on, jos niin haluat. Jos vaikka jaksat pumpata parikin kuukautta (ja sen lisäksi antaa korviketta), saa vauva jo hyvän suojan äidinmaidosta! Ja läheisyyttä voi antaa muutenkin kuin imettämällä :) Ja jos pumppaus on liian raskasta, voit vähentää kertoja päivässä (yössä...). Kaikesta maidosta on (kuulemma) hyötyä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeilin sitä neuvolasta lainattua pumppua, mutta en ole vielä ihan varma, heruuko sillä olennaisesti paremmin. Riippuu vähän siitä, kummasta rinnasta pumppaan. Toisesta tulee oikein hyviä määriä, mutta toisesta tosi niukasti. Tänään pumppasin molempia rintoja samaan aikaan sekä neuvolan pumpulla että omalla ja sain irti yhteensä 90 ml, mikä riittää tämän vauvan kerta-annokseksi. Nyt saan imun tuntumaan jo ihan hyvin tuolla omallakin pumpulla ja se pehmiketyynyn poistaminen tuntui auttavan asiaa. Mun rinnanpäät on niin matalat ja rinnan muoto niin pyöreä, että niitä on vaikea tunkea syvälle sinne pumppuun, kun niissä ei ole mitään ”kärkeä”. Pehmiketyynyn poistaminen suurensi sitä kuppia sen verran, että rinta mahtui paremmin sisään.

 

 

Acer, kiitos kun kerroit tarinasi! Meillä ongelmana on se, että vauva on poikkeuksellisen suuriruokainen ja saa raivokohtauksen, kun rinnasta ei heti tule mitään. Hän osaa kyllä imeä, mutta ei viitsi tehdä sitä muutamaa imua enempää. Ja jos hän ei saa raivokohtausta, niin silloin hän on liian unelias, eikä häntä saa millään konstilla hereille. Joudun myös käyttämään rintakumia näiden olemattomien rinnanpäiden takia.

 

Imetystä yritettiin sairaalassa ensimmäiset päivät vaikka kuinka monen hoitajan kanssa, mutta siitä ei tullut mitään.  Epäilin koko ajan, että multa ei tule ollenkaan maitoa ja vauva hermostuu sen takia, mutta hoitajat vakuuttelivat, että kyllä sieltä aina pisaroita tulee, vaikka ei siltä tuntuisikaan. No, olisikohan ollut kaksi vai kolme vuorokautta synnytyksestä kun kokeilin ensimmäistä kertaa pumppausta. Kymmenen minuutin pumppauksella sain toisesta rinnasta irti kolme pisaraa ja toisesta pyöreät nolla. Neljäntenä päivänä maito alkoi nousta ja silloin imetys onnistui yhden kerran, mutta seuraava yritys oli taas raivoamista. Sairaalassa kaikki huomio taisi kiinnittyä siihen, että vauva saataisiin imemään, eikä kukaan puuttunut mun tukkeutuneisiin rintoihin. Sitten lähdimmekin jo kotiin ja yritin imetystä aina välillä, mutta siitä ei tullut kuin paha mieli. Sitten päätin, että pidän vaikka tämän viikon taukoa imetyksestä ja keskityn siihen, että saisin maidonerityksen käyntiin pumppaamisella.

 

Mulla ei ole oikeastaan mitään muuta syytä imettää kuin se, että vauva saisi vastustuskykyä. Mulla ei siis ole mitään suurta intohimoa imetystä kohtaan ja oikeastaan mun on jopa vaikea nähdä itseni imettäjänä. Luultavasti saisin osaimetyksen toimimaan, jos jaksaisin yrittää ja taistella, mutta en oikein tiedä, olisiko se sen arvoista. Ajattelen niin, että vauva saa paljon pahemmat varhaislapsuuden traumat siitä, jos mä olen masentunut ja stressaantunut imetyksestä, kuin siitä, jos hän ei saa olla rinnalla. Mutta en oikein vielä tiedä, olisiko imetyspettymykseni suurempi, jos

 

a. yrittäisin kovasti ja epäonnistuisin

b. päättäisin luovuttaa heti alkuunsa.

 

Muuten mulla ei olisi ongelmaa valita tuota b-vaihtoehtoa, mutta en haluaisi ruveta selittelemään kenellekään, miksi valitsimme näin. Pelkään, että ihmiset pitäisivät huonona sitä, että luovutin niin helpolla ja alkaisivat neuvoa, mitä kaikkea olisin voinut tehdä imetyksen onnistumiseksi. Tai alkaisivat voivotella ja sääliä. Ja varmasti tuntuisi pahalta kuunnella sivusta, kun muut juttelisivat siitä, kuinka imetys on niin sydämen asia jne. Ja varmasti alkaisin myös epäillä, että mua pidetään jotenkin huonompana äitinä, koska en halunnut imettää.

 

Tällä hetkellä pulloruokinta tuntuu vaan niin paljon arkea helpottavalta asialta! Ei tarvitse viettää tuntikaupalla aikaa imetyksen parissa, kun vauvan saa pullolla täyteen muutamassa minuutissa. Ja mies voi yhtä hyvin hoitaa syöttämisen, niin en joudu itse olemaan koko ajan kiinni vauvassa. Mutta silti mun sydäntä sattuu, kun ajattelen sitä yhtä ainutta onnistunutta imetystä. Täytyy nyt katsoa, miten tämä mieli tässä vielä muuttuu.

 

Anteeksi eksyminen ketjun aiheesta!

Edited by Doremifa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doremifa, kuulostaa tosi tutulta toi sun lopputekstin pohdinta. Mä oon ehdottomasti sitä mieltä, että vauva voi parhaiten kun äiti voi hyvin/on tyytyväinen. Jos inhoaa imetystä, voihan se jo vaikuttaa vauvaankin.

 

En siis todellakaan ole imetysvastainen, mutta tiedän, kuinka hirveää tollainen tilanne on. Jos päädyt(te) lopettamaan imetyksen yrittämisen, niin toivotan paljon tsemppiä ja mielenkovetusta ihmisten siitä kysellessä. Mä yleensä en tuonut asiaa esille (paitsi läheisille tietty), ja jos joku kysyi (!) imetänkö (miksi sitä pitää edes kysyä???) tai jotain, sanoin usein etä vauva saa sekä maitoa että korviketta, tms, en siis ehdoin tahdoin kertonut pumppaavani. En kyllä siitä valehdellutkaan, jos sellainen tilanne tuli. Ihmisillä tuntuu olevan "oikeus" kysellä kaikenlaista kummaa, puolitutuillakin, kun kyse on imetyksestä. Selittelisin mahdollisimman vähän ja vaan toteaisin, että näin me tehdään.

 

Jos jaksat pumpata, niin vähästäkin äidinmaidosta on hyötyä, sanotaan. En löytänyt oikein mistään tietoa, kuinka vähästä on hyötyä (etsin tätä silloin kun aloin pumppaamaan vähemmän ja vähemmän), mutta jossain sanottiin että jo 100 ml päivässä on hyvä juttu. Jos aiot pumpata, kannattaa yrittää alussa pumpata (ainakin) yksi kerta yöllä, niin kurjaa kuin se onkin. Yöpumppauksen sanotaan auttavan oleellisesti maidontulossa. Mä kyllä lopetin sen suht nopeasti, sitten kun maitomäärät oli vakiintuneet tarpeeksi hyvälle tasolle.

 

Jos et jaksa pumpatakaan, niin korvike on hyvää ruokaa myös. Pääasia on, että vauva saa ruokaa, ja äiti jaksaa :) Vain sillä on oikeasti väliä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai niin ja vielä, jos pulloruokintaan päädyt(te), voin kertoa, että se on tosi vapauttavaa, kun isä voi hoitaa vauvan ihan yhtä kuin äiti! Voi lähteä itse milloin vain ulos, ja vauva hoituu - ja mies voi ruokkia myös öisin (sopimuksen mukaan) :)

 

Mutta edelleenkään en ole imetysvastainen. Imetys on varmasti tosi hyvä juttu jos se toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rintapumppu ulkomailta

 

 

Aventin sähkökäyttöinen pumppu olisi hirmu paljon halvempi tilattaessa Brittien Amazonista (Philips AVENT SCF332/01 Comfort Single Electric Breast Pump). Mutta.. Briteissä on eri pistokkeet. Onko joku tilannut ulkomailta sähköpumppua ? Jos etsii täysin samalla koodilla, mitä on Suomessakin myynnissä niin tuleeko siinä sitten silti väärä pistoke mukana ?   Haluaisin niin sähköpumpun, käsi väsyy helposti käsikäyttöisissä. Ainakin manuaaliselle Aventille heruin ihan ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now