Sign in to follow this  
Followers 0
miisukka

Kuorsaus riesana loppuraskaudessa?

12 posts in this topic

Onko kellaan ollut tallaista inhottavaa vaivaa kuin kuorsaus raskauden loppuviikoilla? Minulla alkoi viikolla 36 aivan jarkyttava kuorsaus, sita ennen en ole koskaan elamassani kuorsannut mutta nyt vedan sellaisia desibeleja etta se on ihan jarkyttavaa... Mies ei saa nukuttua edes korvatulppien kanssa viereisessa huoneessa. Olen kokeillut lisata toisen tyynyn jotta paa on ylempana, samoin nenateippeja olen kokeillut, mutta ei nailla ole mitaan vaikutusta. Nukun kyljellani joten nukkumisasennostakaan ei ole kyse. Lahinna olen huolissani siita etta meneeko tama kuorsaus ohi synnytyksen jalkeen? Eihan vauvaparkakaan saa nukuttua jos tilanne jatkuu tallaisena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuorsasin myös loppuraskaudessa. Synnytyksen jälkeen kävin sairaalan fysioterapiainfossa ja terapeutti sanoi että kuorsaus voi olla raskausoire. Hän selitti sen fysiologisin termein, mutta mä en ihan muista miten se meni. Muistaakseni viimeistään imetyksen loputtua pitäis helpottaa. Mä en kyllä kuorsaa enään läheskään yhtä paljon - tuskin ollenkaan - ja synnytyksestä on vasta kymmenen päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa loppui kuorsaukset synnytykseen. Tiiä sitten, mistä johtui, ihanko raskaudesta vaan. No, nyt mies ei ainakaan ole enää valitellut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla loppu kuorsaus kans synnytykseen. Onneks, loppuraskaudessa mies joutu kans nukkuun eri huoneessakin jo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: Mä luin, että "Kuopus riesana..." Vasta ketjuun tultuni asian oikea laita paljastui. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kuorsannut kyllä melkein alkuraskaudesta saakka... :rolleyes: Niin kovaa, että itse havahdun siihen. Miestä ei kuulemma haittaa, mutta se nyt ei heräisi varmaan edes ydinpommin räjähdykseen. Toivon tosiaan, että on vaan raskausoire ja menee itsellään ohi myöhemmin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu mä kuorsasin kanssa loppuraskaudesta. Loppu synntykseen. Nyt rv15 eikä onneks vielä ole alkanut uudelleen :D Heräsin siihen meinaan välillä itsekin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama homma kuin muillakin, loppui synnytykseen. Tai ainakaan mies ei enää ole valittanut, ehkä vauva häiritsee unta enemmän :lol: Ei vain, kyllä se varmaan on loppunut kun en itsekään siihen enää herää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille vastanneille, vastausten mukaan siis toivoa on etta kuorsaus loppuisi pian... Viime yo oli taas jotain ihan jarkyttavaa kuorsausta. Nolottaa jo etukateen se, etta mita jos kuorsaan talla lailla sitten aitiysosastollakin, eihan siella saa kukaan nukutuksi :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole koskaan kuorsannut, kunnes rv 33 alkoi kauhea kuorsaaminen, että miehen piti nukkua niinkin kaukana kuin keittiön lattialla, olohuoneeseen kuului kuulemma liian hyvin. Kuorsaamisen sain vähenemään käyttämällä joka ilta ennen nukkumaan menoa norjalaista nenäkannua, joka avaa nenäonteloita todella hyvin. Sitä suositellaan myös allergikoille erityisesti pöly- ja siitepölyallergiavaivaisille. Kuorsaus väheni kannun käytön myötä niin paljon, että mies ei enää herää pieniin, hetkittäisiin tuhinoihini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuorsasin kans raskaana ollessa ja eipä ole mies enää synnytyksen jälkeen kertaakaan töninyt hereille kuorsaamisen takia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanha aihe, mutta.
Olen kuorsannut jo ennen raskautta jonkin verran, mutta nyt miesraukka sanoo, että kuulostan polttomoottorikäyttöiseltä lehtipuhaltimelta. Äänitin appilla yöelämääni yksin nukkuessani ja joo, joku höyryveturi-/lehtipuhallin tulee kyllä mieleen. Ihan sama missä asennossa nukun, ei vaikuta kuorsaukseen, vaikka toki selällään enemmän.
Onko kellään muita hyviä vinkkejä kuorsaukseen, paitsi synnytys? Siihen on vielä hieman aikaa, eikä raskausaikana viitsisi alkaa laihduttamaankaan, vaikka siihen on kyllä muuten tarvetta...
t. viikkoja 17+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0