Della

Millä rv:lla pahoinvointi alkoi?


251 posts in this topic

Pahoinvointi alkoi tosi aikaisin, jo 3+x - viikolla. Saa nähdä kuinka kauan tällä kertaa jatkuu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etovaa oloa tunsin ekan kerran rv 3+4 ja sen jälkeen päivittäin. Rv 5+x tienoilla oli muutaman päivän tauko, jolloin etominen pysyi poissa (ja pelkäsin raskauden keskeytyneen!), mutta sitten se palasi ja oli pahimmillaan jossakin rv 6-10 tietämillä, jolloin välillä kuvotti aamusta iltaan lähes tauotta. Senkin jälkeen etovaa oloa oli aina ennen ja jälkeen ruokailujen ehkä rv 14-16 asti, jonka jälkeen on edelleen lieventynyt ja tässä raskauden puolivälin tienoilla pysynyt välillä jopa useamman päivän poissa. Oksentamaan en ole kuitenkaan joutunut kertaakaan (kop kop!), ja nyt siis puoliväli ylitetty pari viikkoa sitten, joten toivottavasti vältyn siltä vaivalta. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv8 alkoi ihan kunnolla. Niin että tuntu että oksennus tulee. Esikoisesta ei ollut näin rajuja oireita..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa oksensin päivittäin rv 7-20. Paino tippui 7,5kg.

 

Tokassa raskaudessa oksensin päivittäin rv 8-18. Painoa lähti 7kg.

 

Kolmannessa raskaudessa oksensin 5-10 krt päivässä rv 6-16, jolloin raskaus sitten päättyikin keskeytyneeseen keskenmenoon.

 

Nyt neljäs raskaus alussa, ja tiedän pelätä pahinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 6 alkoi etominen ja ruokahaluttomuus, varsinaista pahoinvointia ts oksentelua ei ollut ollenkaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta pahoinvointi alkoi noin viikolla 7, ja oli hälvennyt viikolle 13-14 mennessä. Nyt odotellaa, miten toisessa raskaudessa käy. Yritän tehdä pakollisia hommia ennakkoon, että pärjäisi ne pahimmat viikot pahoinvoivana, kun ei oikein jaksa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelisin, että viime raskaudessa alkoi rv 5+ ja loppui jo rv 7-8.

 

Nyt rv 4+1 ei ole varsinaista pahoinvointia, mutta röyhyttää ja turvottaa jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei oo ainakaan vielä ollu varsinaista pahoinvointia (oksentamista) mutta nyt rv7+ alkanu aalloittainen etominen/kuvotus/ällötys varsinkin jos on nälkä. Vähän kun ois pikku krapula. Mutta ei siis koko ajan vaan aalloittain välillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus viikoilla 5+ alkoi pahoinvointi ja se paheni tasaisesti kunnes kulminoitui koko viikonlopun oksentamiseen viikoilla 6+. Sen jälkeen on pikkuhiljaa helpottanut, eikä enää ole tarvinnut oksentaa (ainakaan toistaiseksi). Nyt menossa rv 7+2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pahoinvointia rv3+3 - 4+0, sen jälkeen ei ole ollut kuin huippuhyvä olo vaan :lol: Nyt tosin vasta rv 5+1, joten vielä ehtii... Toivon todella, ettei tule, koska pelkään oksentamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/26/2017 at 3:25 PM, Milaliina said:

Mulla oli pahoinvointia rv3+3 - 4+0, sen jälkeen ei ole ollut kuin huippuhyvä olo vaan :lol: Nyt tosin vasta rv 5+1, joten vielä ehtii... Toivon todella, ettei tule, koska pelkään oksentamista.

Tämä raskaus meni kesken 9.viikolla.

Uudessa raskaudessa ruokahaluttomuutta heti rv4+, lievää ällötystä rv5+ ja kunnon pahoinvointi oksenteluineen rv6+. Jatkuu edelleen rv11+2 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 5. Sitä ennen jo etova olo. Nyt on 5+5, ja olen neljättä päivää aivan veto pois, vuorokauden ympäri todella oksettava olo (oksentanut olen vasta pari kertaa eilen ja hiukan tänä aamuna). Väsymys sekä fyysinen että henkinen on todella voimakas. Tunnen oloni tosi kurjaksi, ja itkuiseksi. Töitä on melkein mahdoton tehdä, ja kärvistelen täällä toimistolla, enkä tiedä miten päin olisin. Sanomattakin selvää, että ruoka ei maistu, lähes kaikki ällöttää. Silti on pakko pupeltaa jotain pientä vähän väliä. En haluaisi vielä kertoa töissä, mutta pian on kai pakko jos tämä jatkuu. Stressaan, että miten pärjään jos tätä jatkuu viikkotolkulla, tai kuukausia! Minut on jo näin lyhyessä ajassa yllättänyt, kuinka rankkaa tämä voi olla. Vauva on erittäin toivottu, mutta näistä oloista johtuen olen ihan  siipi maassa. Olisi ihana saada vertaistukea, jos joku täällä vielä pyörii? 

Edited by Arvenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi pahoinvointi rv6 tienoilla ja jos @Arvenna yhtään lohduttaa, niin et ole noiden fiilisten kanssa yksin. En tiedä kuin monesti oon pohtinut tai miehelle manannut, etten tiedä, onko näiden olojen sietäminen vauvan arvoista. Tottakai on, kestäisin paljon pahempaakin, mutta mieli maassa se on hankala joskus muistaa! 

Omalla kohdalla muita raskauksia pidempi ja pahempi pahoinvointi selittyi hetki sitten ultrassa kaksosraskaudella.

Tää alku on yhtä selviytymistä, mutta joku päivä tääkin loppuu. Ja jossain vaiheessa oloihin jopa hieman tottuu ja/tai oppii niitä edes vähän helpottamaan. 

Tsemppiä! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hoobi :lipsrsealed: kiitos :lipsrsealed: kiitos, kun kirjoitit omista fiiliksistä. Kyllä se jotenkin helpottaa kun tietää ettei ole yksin. 

Eilen mulla oli vähän siedettävämpi olo. Tiedä sitten johtuiko n. 10 tunnin yöunista vai siitä että sain tehdä etäpäivän, vai molemmista. 

Paljon onnea tuplasta, ja paljon tsemppiä myös sinne :give_heart:

Pahoittelen muuten, että vastaukseni tulee vasta nyt. Mulla ei oikein näytä toimivan nuo ilmoitukset aina :huh:

Edited by Arvenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoi viikolla 3, siitä pikkuhiljaa paheni ja kokonaan taisi olla ohi viikolla 10. Kuvotusta pahempaa oli se totaalinen väsymys, joka myöskin meni ohi kuvotuksen myötä.

@Arvennalle tsemppiä, toivottavasti olo on jo myönteisempi! Muistan, että alkuraskaudesta olo ei todellakaan ollut mitenkään hehkeä. Pelkäsin keskenmenoa ja toisaalta vauvan tuloa, mitään ei olisi jaksanut eikä pystynyt, eikä tilannetta yhtään helpottanut se, ettei raskaudesta viitsinyt vielä juuri puhua. Ekan ultran jälkeen helpotti, ja keskiraskaudessa olikin monta tosi mukavaa kuukautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mustikankukka kiitos :lipsrsealed: olo on kyllä helpottanut aika paljonkin onneksi! Vaikka edelleen on kuvotusta ja väsymystä, ja harvakseltaan oksentelua. Olen pystynyt käymään töissä, ja pitämään asian salassa :) vapaalla ja kunnon yöunien jälkeen olo on jopa melko normaali välillä :D

Nyt rv 11+3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4+ viikolla alko pieni kuvotus, joka paheni 5+ viikolle. Nyt oon 6+1 ja oon jo monta päivää miettiny että pitäiskö oksentaa. Mitään ei pysty tekee ku olo on niin huono..  :girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.9.2014 at 9:03 PM, Vesililja said:

Pahoinvointi alkoi muistaakseni viikolla 5 ja päättyi viikolla 13 pikkuhiljaa. En oksentanut paljoa, mutta olo oli kamala etenkin iltaisin ja töiden jälkeen. Onneksi työpäivät vielä menivät! Monesti oksennus helpotti oloa, joten toisinaan sitä vain toivoi tulevaksi, ettei olisi tarvinut voida niin pahoin. Rv 13 jälkeen on tullut muutaman kerran oksennus oli sattumanvaraisesti, mutta itse huono olo on helpottanut!

Lainaanpa itseäni. Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi etovana olona rv 5, ja ajattelin jo, että vähälläpä pääsin tällä kertaa. Mutta rv 6 alkoi kunnon pahoinvointi ja olen jo kerran oksentanutkin. Pahin aika on aamulla aikaisin (mulla on kyllä muutenkin aikaisin aamulla ollut syömisvaikeuksia) ja sitten iltapäivät ja illat. Näemmä kuten viimeksikin :rolleyes: 

Inhottavaa on sekin, että ruoka ei oikeasti maistu kunnolla, ja tarkkaan pitää harkita mitä voisi syödä tai juoda kun keho on kaikkea vastaan. Saas nähdä mihin asti tämä tällä kertaa kestää...:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now