Sign in to follow this  
Followers 0
Guest HelmiQ

Milloin syke kuului neuvolassa ekan kerran?

303 posts in this topic

Tänään, rv 10+2 :wub: Viikko sitten yritettiin ensimmäisen kerran, silloin ei vielä kuulunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en muista viikkoja, mutta se oli pelottavaa ettei niitä meinannut kuulua. myöhemmin selvisi, että syynä huonoon kuuluvuuteen oli edessä oleva istukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa 10 ja tokassa 11. Kolmannella kertaa mullakin oli (on) istukka edessä ja oisko kuulunut viikolla 14. Ja aina jännittää ja odottaa yhtä paljon sitä iloista jumputusta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisellä neuvolakerralla 9+1 ei edes kuunneltu sydänääniä. NP-ultra oli 11+4 ja sillon ne kuului/näkyi. Neuvolan doplerilla kuunneltiin 12+5 ensimmäisen kerran ja pienen hakemisen jälkeen kuului hyvin. Istukka on takaseinässä.

On niitä vaan vieläkin niin kiva kuunnella, nyt 36+1 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään kuului neuvolalääkärissä ekan kerran, rv 11+2. En edes muistanut, että niitä nyt kuunnellaan, yhtäkkiä se lääkäri vain sanoi, että nyt kuunnellaan sydänäänet :) Aikaisemmin ei ole yritetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä kuunneltiin sydänääniä ja hyvin kuuluivat. Nyt siis viikkoja 10+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään rv 13+3 kuunneltiin neuvolassa ekan kerran ja hyvin kuului keskeltä alavatsaa ilman, että tarvitsi edes etsiä. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolan ekalla käynnillä viikolla 8+4 ja hyvin kuului!

Syke nähtiin jo varhaisultrassa viikolla 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten teillä on noin usein neuvoloita alussa? Itselläni oli ensimmäinen neuvola rv 8+5 ja sitten sovittiin, että soittelen maaliskuussa seuraavaa aikaa käynnille, joka on n. rv 20. Tätä ennen tietty ultra n. rv 12, mutta seuraavaan neuvolaan on tosiaan aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

muistakaa sitten kotona dopplereilla kuuntelevat, että JOS syke kuuluu todella aikaisilla viikoilla, niin se on mitä varmimmin teidän oma syke, valtimot menee tuolla alhaalla niin lähellä, että oma syke kuuluu todella selvästi. Vauvan syke on kuitenkin ihan erilaista jumputusta kuin se oma syke.

 

Että ei pidä sotkea niitä kahta asiaa keskenään ;)

 

me ei olla vielä saatu kuunneltua muuta kuin mun omaa sykettä ja viikkoja on nyt 10+2... odotellaan taas muutama päivä ja sitten taas kokeillaan...

 

nimim. ekassa raskaudessa itseään huijannut ja siitä viisastunut... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kuulu 9+3, löytyi heti ja oli voimakas. Eka lääkärinkkäynti oli noin aikasin, kun muuten olis mennyt taas liian pitkälle. Varotteli kyllä, että ei ehkä kuulu mitään. samaa terkkari sano jolla olin hetkeä aikaisemmin, että lääkäri tuskin edes yrittää kuunnella näin varhaisessa vaiheessa. Mutta lääkäri päätti kuunnella ja ihanaa se oli kuulla ne jumputukset :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

neuvolasta en tiedä, mutta äsken saatiin kotidopplerilla ekaa kertaa syke kuulumaan pitkän etsimisen jälkeen viikkoja 11+0 :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sydänääniä yritettiin kuunnella rv 10+2 eikä kuulunut vaikka etsittiin pitkään. Myöhemmin ultrassa selvisi, että olinkin vasta rv 8+2, siksi ei kuulunut. Seuraava neuvola on nyt perjantaina rv 15+1 ja nyt pitäisi jo toivon mukaan kuulua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä täällä pienen paikkakunnan neuvolassa on dopplerlaite, jolla kuulemma äänet kuuluvat vasta rv 15-16. Kätilö halusi kuitenkin yrittää kuunnella ensimmäisellä kerralla, kun massuni niin kivasti jo pullottelee vaikka oli vasta rv 11+4. Sanoi, että jos olisi pidemmällä, vaikka tiesi tarkalleen koska olen plussannut ja kahta päivää aiemmin teheeni negatestin.

 

Ääniä ei saanut kuuluviin, mutta dopplerin näytölle sai oikealta puolelta sykeluvun 160 ja vasemmalta toisen n.130. :o Ainoa kuuluviin saatu syke oli omani. Sanoi, että tuosta nyt ei voi mitään periaatteessa päätellä, mutta kyllä se vain tuonne takaraivoon jäi kummittelemaan, kun löytyneiden sykkeiden ero on noin suuri.

 

Nyt sitten jännätään ensi viikon nt-ultraa, jotta nähdään montako matkustajaa on mukana. Täällä toivotaan, että olisi edes yksi ja saisimme nyytin käsivarsillemme loppukesästä. Tätä lasta kun on yritetty jo yli kolme vuotta ja luomusti on kokoajan oltu liikkeellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kuunneltiin äänet ekaa kertaa ekassa neuvolassa rv 11+3 ja sillon ei saatu niitä kuulumaan mulle tehntiin varmistus ultra ja kaikki oli kunnossa niinkuin oli myös nt ultrassakin! Tänään oli neuvola lääkäri ja siellä ei ees yritetty kuunnella sydänääniä koska täällä meillä lääkäri käynneillä ultrataan mikä oli ilonen uutinen :D mutta siellähän ne lyönnit näkyi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli eka neuvolakäynti rv 11, jolloin terkka myös halusi kokeilla sydän äänten kuulumista. Kyllähän ne kuuluivatkin, mutta vain pienen hetken ja sai aika kauan etsiäkin että alkoivat kuulumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin vuotojen takia neuvolassa varmistelemassa, jotta kuuluvatkohan ne sydänäänet jo. Olin silloin raskausviikolla 13+5, ja Peikkiksen sydänäänet alkoivat kuulua saman tien, kun doppler massulle iskettiin. Oikealla neuvolakäynnillä rv. 15+6 niitä sai vähän etsiä, mutta hyvinhän ne kuuluivat sitten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0