Sign in to follow this  
Followers 0
Guest HelmiQ

Milloin syke kuului neuvolassa ekan kerran?

303 posts in this topic

8+1. Terkka varoitti ettei pakosti kuulu mutta alle minuutin etsimisellä alkoi jumpsuttelu kuulua ja hyvin kuuluikin :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milloin neuvolan täti "suostuu" aikasintaan edes yrittämään kuulla sykettä?

Olen menossa ensimmäiseen neuvolaan rv 6+4. Onkohan toivoakaan saada häntä yrittämään / onko edes mahdollista kuulla mitään vielä niin aikaisessa vaiheessa?

 

Toinen kysymys on verestä otettu raskaushormoni. Otetaanko se pyynnöstä? Meinaan alku-ultrani on vasta rv 8+1, enkä siis millään malttaisi odottaa sinne asti. Saako siis verikokeen pyynnöstä ja onko se tarpeeksi "hyvä" kertomaan onko mahassa elämää jo tuolloin rv 6 paikkeilla?

 

Nyt siis menossa vasta rv 5+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta sydänääniä kuunneltiin ekassa neuvolassa rv 9+5. Tästä uudesta tulokkaasta en ole vielä ekassa neuvolassa ollut. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään (11+1) oli eka lääkärineuvola jossa yritettiin saada sydänääniä kuuluviin. Eipä sieltä mitään kuulunut pitkänkään etsimisen jälkeen. Ar-ultrassa 8+3 syke näkyi kyllä selvästi. Lääkäri sitten antoi lähetteen Taysiin huomisaamuksi tarkastusultraan kun hänen mielestään olisi jo äänet pitänyt saada kuuluville. Nyt sitten hermostuksissani odotan huomisaamua ja tuomiota...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla neuvolassa ekan kerran kuunneltiin sydänääniä 11+2, mutta ei kuulunut mitään. Sitten ultrassa 12+3 näkyi syke ja saatiin kuullakkin se. Eli neuvolassa ekan kerran syke kuului tänään eli 15+4 ja syke löytyi heti ei tarvinu ettiä yhtään.. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

9+3 lipsrsealed.gif kuului heti, ei siis tarvinnut edes etsiä vaikka terkka etukäteen varoitteli ettei välttämättä edes kuulu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolassa en nyt ole vielä käynyt.

Mutta alkuraskauden ultrassa syke näkyi rv 7+4 ja eilen sain kotidopplerilla hetkeksi äänet kuulumaan rv 8+0.:-o

EN TODELLAKAAN ODOTTANUT, että saisin äänet omalla dopplerilla kuulumaan.

Kuului vielä aika ylhäältä. Tosin niin se sanoi ultraajakin, että aika ylhäällä on tämä täällä.

Mut aika säkä taisi olla, että näillä viikoilla löytyi juuri se oikea kohta, että sai äänet kuuluviin.

Mulla on näytöllinen doppler ja hetkeksi vilahti näytölläkin sykkeet 140-142, mut kuului kyllä hivenen pidempään, kun näkyi näytöllä.

Tuos näköjään menee hetki, et rekisteröi ne näytölle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa dopplerilla vasta neuvolakäynnillä 16+. Yritettiin 10+, mutta ei kuulunut. Istukka edessä. Ultrassa luonnollisesti näkyi ja kuului.

 

Toisessa raskaudessa kuuluivat dopplerilla 10+. Istukka takana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla syke nähtiin ultrassa 8+3, neuvolassa viikoilla 11+1 yritettiin niitä kuunnella muttei löytynyt ja mut lähetettiin TAYSin naistenpolille ultraan heti seuraavana aamuna. Olisi kuulemma silloin jo pitänyt löytyä vauvan syke. Kaikki oli ultrassa kunnossa, vauva ihan normaali kaikin puolin. Neuvolassa rv 15+jotain, en muista mitä kuunneltiin taas ja heti löytyivät kun laitteen vatsalle terkkeri laittoi. Syke oli 138, normaali.

 

Eli ei kannata huolestua liikaa jossei vielä 11+ kuulu syke vaikka pitäisi. Kohtuni kallistumisesta taakse tai muualle en tiedä, en muistanut lääkäriltä kysyä ja hän ei siitä mitään maininnut. Äidilläni on taakse kääntynyt kohtu ja hänellä sydänäänet ovat aikanaan kuuluneet myös aika myöhään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolalääkäri sai sykkeen kuulumaan dopplerilla rv 12. Varoitteli kyllä, ettei välttämättä kuulu, mutta siellä se jumpsutteli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolassa ei kuulunut vielä 10+5, mutta lääkärissä sitten sai 13+5 viimein kuulumaan. Ultrassa toki näkyi jo tuossa välissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla kuului neuvolassa neuvolassa sydänäänet 9+5 (esikoisesta samoihin aikoihin) ja kotidopplerilla 10+1. Neuvolan terkka sanoi, että minulla on todennäköisesti kohtu hyvässä asennossa äänten kuulemisen kannalta, monella ei vielä kuulu niin aikaisessa vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 11 + 4 taisi olla päiviä kun neuvolalääkäri kuunteli äänet. Etukäteen oli jo neuvolatäti varoitellut että vaikkei ääniä kuuluisikaan vielä niin ei pidä huolestua. Olin henkisesti niin valmistautunut siihen, ettei ääniä kuulu, että en ihan heti tajunnut koko hommaa, kun lääkäri sanoi että "siinä ne ovat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kuului vasta tänään, 16+0. Olisi saattanut ehkä kuulua jo aikasemminkin, mutta edellisellä neuvolakäynnillä (11+5) ei vielä kuulunut. Kohtu on taaksepäin kallellaan ja istukka etuseinämässä, joten ei ihme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syke kuului heti ensimmäisellä, ensiyrittämällä, neuvolakäynnillä eli rv9+2. Hoituri kyllä etukäteen varoitteli ettei välttämättä mitään kuulu vielä, kun yleensä vasta viikoilla 10+ .. Mutta siellä se tsukutti menemään :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuunneltiin ensimmäistä kertaa vasta neuvolalääkärissä, raskausviikoilla 13+5. Ja kyllähän ne silloin kuului. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0