Sign in to follow this  
Followers 0
Guest HelmiQ

Milloin syke kuului neuvolassa ekan kerran?

303 posts in this topic

Epävirallisesti käytiin kuuntelemassa viikoilla 9 ja 10 anopin työkaverin vastaanotolla. Ei kuulunut, mutta ei harmittanut, koska juuri oltiin ultrassa nähty pieni syke :) Virallisesti omassa neuvolassa kuunneltiin vasta viikolla 14+ ja silloin kuului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla neuvolakäynnillä (8+4) ei kuunneltu, mutta lääkäri-neuvolassa (10+3) kuunneltiin ja silloin sykkeet kuuluivat pitkän etsimisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla neuvolakäynnillä 8+0 terkka ehdotti dopplerilla kuuntelua, jos vaan haluan. Ääniä ei kuulunut, mutta vaavin sykelukema ilmestyi laitteen näytölle :) Seuraavalla kerralla vkolla 11+0 kuului jo äänetkin. Ultrassa syke näkyi ja kuului rv 6+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta sydänäänet kuului 9+4. Nyt tokasta yritettiin kuunnella 9+5, mutta ei kuulunut. Viikon päästä on ultra, josko siellä näkyis jotain elämää. Toivottavasti ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuunnellaanko neuvolassa yleensä alle kympin viikoilla, jos odottaja niin haluaa ja pyytää? Ilmeisesti ei automaattisesti kuulu ensimmäiseen käyntiin?

Mulla ainakin kuunneltiin automaattisesti, siis ilman että itse edes pyysin!!! Ja eka neuvolalääkäri oli tosiaan viikolla 7+6. En edes itse silloin vielä tajunnut että sellainen voisi edes olla mahdollista, mutta näköjään kuului normaalitoimenpiteisiin. Toki lääkäri myös teki selväksi sen että vain n 40% mahdollisuudella ne niin aikaisin kuuluvat, joten en turhaan kyllä elätellytkään toiveita siitä että ne kuuluisivat. Mutta kuuluivatpa hyvinkin! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuului viikolla 9+1 neuvolassa. Hieman yllätyin että edes yritettiin kuunnella ja olin asennoitunut siihen ettei kuuluu. Mutta sieltäpä ne jumputukset sitten löytyivätkin. Eli tosi aikasin saatiin kuuluviin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ekalla neuvolakäynnillä ei kuunnelta sydänääniä (8+5) mutta sitten neuvolalääkäri kuunteli kun oli viikkoja 13+2 ja silloin kuului hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin tokaa kertaa neuvolassa rv 11+5 ja lääkäri ensin varoitteli, että en saa pelästyä jos niitä ääniä ei kuulukaan vielä noilla viikoilla. Olin pohjustanut hänelle ja itellekin hyvin, että kun kuvotus ja ihan pahin väsymys olivat jo laantuneet, niin olin jo varautunut siihen että kaikki elämä on hiipunut pois. Joten liikutus oli melkoinen, kun humppalaukka alkoi kuulumaan melkein heti! :rolleyes: (Oisin kyllä kiitänyt siltä istumalta ultraan, jos ei mitään ois kuulunut, minähän en ois viikkoa epätietoisuudessa alkanut elää!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolalääkärissä rv 10+1. Olo oli äärimmäisen helpottunut kun mulla oli paria viikkoa aikaisemmin ollut pientä verenvuotoa eikä oltu käyty alkuraskauden ultrassa. Sydänäänet kuuluivat heti voimakkaina. Itkuhan siinä pääsi. Nyt pikkuinen on kolme viikkoa vanha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolassa rv9, th ehdotti että kokeillaan vaikka ei välttämättä kuulukaan, mutta hyvin kuului jo tuolloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli eka neuvolalääkäri vasta viikolla 16, ja siellä saatiin kuulumaan heti tosi vahvasti. Olisin halunnut kuunnella jo aiemmin, mutta kun ei ollut sitä ennen ollut muuta asiaa neuvolaan, en tullut erikseen pyytäneeksi. Sydämen syke oltiin kyllä nähty näyttöruudulta jo varhaisultrassa viikolla 7 ja lisäksi np-ultrassa viikolla 11, joten en ollut huolissani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syke näkyi ekaa kertaa ultrassa 7+3. Neuvolassa ei ekalla kerralla edes kuunneltu ja nyt ens viikolla olis lääkäri neuvola ja sitä malttamattomana odottelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa neuvolalääkärissä rv 9+4. Olipa ihana tunne, ensimmäinen konkreettinen todiste pikkuisen olemassaolosta kun ei käyty alkuraskauden ultrassa. Istukan sijainti kohdun takaseinässä saattoi vaikuttaa aikaiseen kuulumiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syke kuului neuvolassa kun raskautta oli takana vähän yli 14 viikkoa.

Ensimmäisellä käynnillä (10+) terveydenhoitaja yritti todella pikaisesti, mutta mitään ei saatu kuulumaan. Tuolloin olin hieman huolissani, koska minulla ei juurikaan ollut alkuraskauden oireita, mutta onneksi edellä mainittujen neuvolakäyntien välissä tehty ultra paljasti kaiken olevan kunnossa. Syy sille miksi sydänäänet eivät viikolla 11 kuuluneet oli terveydenhoitajan mukaan minun pyöreyteni (painoindeksi noin 21) :blink:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoiselta kuunneltiin ekan kerran viikolla 12+3 ja kuului.

Tästä tokasta nyt viikolla 14+4 ei kuulunu sykettä, mut koneen ruudulle tuli kuitenki lukema. Ultrassa sit perään havaittiin sydämen syke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa neuvolalääkärissä rv 9+1. Harmitti vain se, ettei mies ollut mukana kuulemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa kuului silloin kun sitä eka kerran kuunneltiin rv 12+2 ja toisessa raskaudessa syke kuului jo rv 8+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sydänäänet saatiin kuuluville ekan kerran viikolla 18+3. Kahdella edellisellä neuvolakerralla syke todettiin ultralla. Hyvä niin kun kyllähän siinä kävi vaikka mitä mielessä kun ääntä ei alkanut kuulua. Kovasti pompotteli sitten kun viimein jotain kuului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äänet kuulu ekalla neuvolakäynnillä 8+6. Normaalisti niitä ei ilmeisesti kuunnella vielä sillon, mutta mun terkka sano olevansa niin utelias, että halus kuunnella. Varotteli kyllä, että niitä ei välttis kuulu vielä ollenkaan. Oli se hassua! Olin jo aiemmin käyny ultrassa, ja siellä oli näkyny sydämen läpätys, mutta onhan se ihan erilaista kuulla se jumputus :wub:

Edited by Sanerva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä kuunneltiin pikkuisten sykkeet vasta viime viikolla eli viikkoja oli silloin kasassa 22+4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta sydänäänet kuului rv 12+2, sitä ennen ei oltu edes yritetty kuunnella.

 

Tästä kakkosesta yritettiin kuunnella rv 10+1 mutta mitään ei kuulunut. Np-ultrassa rv 13+1 kuultiin ja nähtiin syke ensimmäistä kertaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esikoisesta sydänäänet kuului 9+4. Nyt tokasta yritettiin kuunnella 9+5, mutta ei kuulunut. Viikon päästä on ultra, josko siellä näkyis jotain elämää. Toivottavasti ainakin.

 

 

Tässä toisessa raskaudessa syke kuului 13+2. Ultra oli sitä ennen, jossa syke näkyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääniä yritettiin kuunnella 11+6, mutta ei kuulunut. Nyt 13+6 kuului 156krt/min oleva jumputus... :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääniä yritettiin kuunnella ekan kerran 13+3 ja ne myös kuuluivat silloin - tosin aika pitkän etsimisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei neuvolassa edes yritetty rv8+0. Yksityisellä ultrassa kuunneltiin rv8+4 ja hyvin kuului, tahti oli 168 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0