Guest Mymmeli

Tyhmät kysymykset odotuksesta - osa 4

1001 posts in this topic

Mikähän olis hyvä ja turvallinen liukuvoide raskausajalle? Ainakin tässä alkuraskaudessa paikat on turhan kuivat sekstailuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceridalin nimeen täälläkin vannotaan.

Ja sama aine sopii loistavasti myös kiristyvän ja kutisevan vatsanahkan rasvailuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moi! tulin juuri ultrasta ja olen viikolla 9+1 raskaana sen mukaan,miten lasken esim lasketun ajan ja sen että koska olen tullut raskaaksi?? olen tullut raskaaksi e-pillerien aikana eikä minulla ole mitään muistikuvaa viimeisimmistä menkoista koska ne ovat olleet niin epäsäännölliset juuri pillerien takia!

WebRep
 
Kokonaisluokitus
 
 
Tätä sivustoa ei ole luokiteltu
(ei riittävästi ääniä)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eli jos olet 9+1 rv niin hedelmöitys on tapahtunut 7 viikkoa ja yksi päivää sitten. katso kalenterista mikä päivä se on ollut, vau.fi:n laskettu aika-laskurilla voit laskea lasketun ajan hedelmöityspäivän mukaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
moi! tulin juuri ultrasta ja olen viikolla 9+1 raskaana sen mukaan,miten lasken esim lasketun ajan ja sen että koska olen tullut raskaaksi?? olen tullut raskaaksi e-pillerien aikana eikä minulla ole mitään muistikuvaa viimeisimmistä menkoista koska ne ovat olleet niin epäsäännölliset juuri pillerien takia!

 

Laskettu aika on 17.8.2013 ja hedelmöitys on tapahtunut noin 24.11.2012 (yhdyntä siis ehkä n. 20.-24.11.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysynpä täälläkin:

 

Mistä tietää kärsiikö runsaasta valkkarista, virtsankarkailusta vai lapsiveden tihkumisesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaala tekee testejä, joilla asia varmistuu varmasti. Jos pistät wc-paperia pöksyihin ja neste jää pinnalle, niin se on valkkaria. Jos menee läpi paperista, niin se on joko lapsivettä tai virtsaa. Lapsiveden pitäisi käsittääkseni olla hajutonta.

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

11606826.t.jpg Mitä teidän mielestänne viimeisen rivin merkintä 2 numeron edessä tarkoittaa?

 

KIITOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä veikkaisin, että lyhenteen alkuperä on "ulkosuu sormenpäälle" auki. Mutta siis sama asia kuin ylläehdotettu. Eikä tarkoita yhtään mitään käytännössä. (MUOKS: siis raskauden kannalta.)

Edited by J A W

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikähän olis hyvä ja turvallinen liukuvoide raskausajalle? Ainakin tässä alkuraskaudessa paikat on turhan kuivat sekstailuun.

 

Mä uskaltaisin käyttää ihan huoletta kaikkia vesipohjaisia liukkareita (ja käytinkin ekassa raskaudessa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskallanko lähteä käymään katsomaan isoon sairaalaan siellä olevaa vanhempaa sukulaista jonka sairasudesta ei olle varmoja, ainakin kuumetta on paljon? Haluaisin käydä todella paljon koska kyseessä on tärkeä henkilö minulle, mutta jos sieltä tarttuu jotain mukaan mikä voisi haitata masuasukin kehitystä? En edes ajatellut asiaa ennenkuin anoppi sanoi että mun ei kannata mennä siellä käymään.  :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä menisin, jos sukulainen olisi mulle tärkeä ja en olisi itse kipeä/tulossa kipeäksi. Mutta en koskisi mihinkään, en joisi tai söisi mitään ja käyttäisin todella paljon käsidesiä. On niitä sairaita ihmisiä liikenteessä ihan missä vaan: busseissa, kauppakeskuksissa jne. Sairaalassa ne sentään saa hoitoa ja käsittääkseni se vähentää tarttuvuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredina, mä miettisin tarkasti. Jos sukulainen olisi sairaalassa jonkun ei-tarttuvan taudin vuoksi (esim. Sisätautien osastolla), menisin, mutta jos hän on osastolla omituisten oireiden (kuume ym) vuoksi, en luultavasti menisi. Mulla vastuskyky laskee raskaana ollessa ja ekan kolmanneksen aikana on tosi vähän turvalliseksi todettuja lääkkeitä, joita voi huoletta käyttää, joten parempi yrittää pysyä terveenä kaikin tavoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa kyselen anonyymina... Eli onko normaalia, jos jo ihan alkuraskaudesta (vk5) orgasmin jälkeen sattuu kohtuun? Heräsin viime yönä unissani orgasmiin ja siihen, että alavatsassa tuntui tosi kipeä menkkamainen kramppi. Meni kyllä onneksi melko pian ohi, mutta pelästytti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tällä kertaa kyselen anonyymina... Eli onko normaalia, jos jo ihan alkuraskaudesta (vk5) orgasmin jälkeen sattuu kohtuun? Heräsin viime yönä unissani orgasmiin ja siihen, että alavatsassa tuntui tosi kipeä menkkamainen kramppi. Meni kyllä onneksi melko pian ohi, mutta pelästytti.

Alkuraskaudesta ihmettelin samaa, mutta sitten tajusin, että jos nukkuessa tulee lievästi kipeä supistus, näen unta orgasmista. Eli olisiko kyse tästä.

 

P.S. Kipeät supistukset alku- ja keskiraskaudesta voivat olla merkki virtsatieinfektiosta. Ja ne supistukset voivat laukaista keskenmenon, tai myöhemmässä vaiheessa ennenaikaisen synnytyksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, toivottavasti ei ole vakavaa. Oli se ihan oikea orgasmi, siihen heräsin ja sitten tosiaan alkoi vasta se kipu. Orgasmin jälkeen kipukin sitten loppui kuin seinään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden alussa on niin paljon erilaisia kolotuksia ja vihlasuita, että itse en olisi huolissani. Jos tulee verta, kipu ei mene ohi tai se uusiutuu, niin sitten kysyisin neuvolasta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin tulee välillä sellaisia menkkamaisia selkäkipuja. Sit kun sellanen tulee ni hetki menee et tuntuu julmetusti ja sit taas rauhoittuu. Itse olen ajatellut että tuskin nämä mitään vakavaa ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarjassamme outoja kysymyksiä:

 

Mulla on sellainen ns. kolmas nänni vasemman rinnan alla. Se on alkanut kasvaa raskauden myötä. Onko kellekään muulle käynyt näin ja mitä sille pitäisi tehdä? Antaa kasvaa vaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ystävälläni oli samanlainen vaiva raskauden aikana. Lääkäri oli ollut sitä mieltä, että se kolmaskin turpoaa rintojen kasvaessa ja on siis normaalia. Kannattaa kysyä lääkäriltä vielä itse. En usko, että on vaarallista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.