Sign in to follow this  
Followers 0
Allu

Isovanhempien uudet suhteet

2 posts in this topic

Meillä on sellainen tilanne, että miehen äidillä on avomies (ovat olleet yhdessä noin 3 vuotta), joka on mielestäni yleisellä tasolla ihan mukava, mutta tuottaa minulle päänvaivaa. Jostain syystä en voi oikein luottaa anopin avomieheen niin, että esim. haluaisin antaa esikoista (nyt 2,5 vuotias) heille yökylään. Lapsi on kai kerran ollut tuolla yötä ilman meitä. Tiedän, että anopilla ja miehellään on ollut jonkinverran ongelmia parisuhteessa, enkä voi millään hyväksyä tapaa, millä mies kohtelee anoppiani joskus. Salaa jopa toivon heidän eroavan, jotta anoppini pääsisi eroon miehessä.

 

En haluaisi, että tietyt "appipuolen" luonteenpiirteet tulisi ilmi lapselleni. Tai varsinkaan, että hän ottaisi tästä mallia siinä, miten omia läheisiä kohdellaan. Varovaisuudessani on varmaan myös jotain täysin perusteetonta, koska en koe häntä perheenjäsenenä, vaan enemmän vieraana. Olen kuitenkin jatkuvasti pahoillani, että tämä mies, ja varsinkin oma suhtautumiseni häneen olisi jotenkin esteenä lasteni suhteessa mummoonsa. Millaisia kokemuksia muilla kanssavaukkareilla on uusista puolisoista isovanhemmilla? Ja ennen kaikkea uusien ja joskus ventovieraidenkin puolisoiden suhteista lapsiin? Olenko täysin kohtuuton, että olen niin epäluuloinen anopin miestä kohtaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua taas ahdistaa isäni avopuoliso... Ei siitä ettenkö tietäisi että ovat vakiintuneessa suhteessa ja ilmeisesti aika onnellisiakin, ovathan he olleet yhdessä jo reilusti yli 20vuotta...

Mutta siitä se ehkä kiikastaakin...

Mä olin pienenä sielä paljon, isäni luona tietysti ja isäni avopuolison kanssa oli tosi vaikeaa, oli niin selvää ettei hän pitänyt minusta...

Ja vaikka suhde onkin nukujään jo paljon asiallisempi ja parempi, niin näin yhtenä päivänä kuinka hän ärähti pojalleni juuri samalla tavalla kun ärähteli jatkuvasti minulle ollesani pieni...

Poika on ollut tasan kerran sielä hoidossa... Haluaisin todella että poikani saisi hyvän suhteen isäni kanssa, ja näen että "äitipuoli" yrittää kovasti pojan kanssa, mutta...

:girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0