Xia

Tatuointi odotusaikana?

27 posts in this topic

Heibba!

Nyt on ihan pakko alkaa kyselemään oiken kansan keskuudesta, kun lääkäreiltä ei kunnollista vastausta saa. Elikäs. Olen onnellisesti 25.viikolla raskaana ja olen haaveiluut jo TODELLA kauan tatuoinnista. Kuvakin olisi jo valmiina. Mutta, kysymys kuuluukin, että voiko sellaisen ottaa odotusaikana? (Näin itse aateltuna, jos siinä väriaineessa jotain myrkkyä olisi, niin ei kai niitä ihmisille laitettas. Tottakai ymmärrän, että on eri asia aikuinen/masuasukki.) Käväisin kyselemässä tuosta läheisestä tatsaliikkeestä asiaa. Sieltä sanottiin, että he ei näe raskautta mitenkään esteenä, mutta että kannattaa kysyä ensin lääkäriltä ennen kuin aletaan aikaa varaamaan.

Noh, neuvolalääkäriltä kysäisin asiaa. Hän vain tiuskaisi nyreänä, että "kai sinä nyt sen aikaa voit odottaa!" + kamala halveksiva mulkaus. Kyse ei nyt ole siitä että malttaako odottaa vai ei, vaan siitä että onko sellasesta jotain haittaa masukille. En muutenkaan tule toimeen nlalääkärimme kanssa. Taitaa olla lähemmäs viittäkymppiä vanhapiika, kun muutenkin oli niin vahvat mielipiteet joka asiasta, ja hänen mielipiteensähän on sitten se tosi kun vesi.. joopajoo...

Eli kanssasiskot, nyt kokemuksia pöytään! :D

 

Xia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse piti ottaa tatuointi myös nyt kun olen raskaana, mutta peruin aikani.

Koska en halunnut ottaa mitään tulehdusriskiä. Mutta tämän tekstin

bongasin kaksplus-nettisivuilta:

 

"Jokaiseen tatuointitapahtumaan liittyy tulehdus- eli infektioriski. Likainen neula tai epäpuhtaasti suoritettu tatuointi voi aiheuttaa paikallisen ihotulehduksen tai johtaa myös laajempaan infektioon, jossa bakteeri tai virus (esim. hepatiittia eli maksatulehdusta aiheuttava virus) voi päästä verenkiertoon ja aiheuttaa vakavan tulehduksen. Bakteeritulehduksista paranee useimmiten oikealla antibioottihoidolla, mutta virustulehdus voi pahimmillaan jäädä pysyväksi. Raskauden aikana tällainen tulehdus saattaisi olla kohtalokas sekä äidille että sikiölle, koska raskauden aikana naisen vastustuskyky yleensäkin on tavallista heikompi. Siksi en suosittele tatuoinnin ottamista raskauden aikana.Toisaalta jos jokin tulehdus seuraa tatuointia, niin jonkinlaisia oireita voisi olettaa tulevan viimeistään kolmen kuukauden kuluessa tatuoinnista. Siksi kannattaa huolehtia ehkäisystä ainakin kolme kuukautta tatuoinnin hankkimisen jälkeen. -Erja Halmesmäki-"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin haaveilen tatuoinnista, mutta ei mulla siihen niin kauhea hinku ole ettenkö voisi odottaa vielä paria kuukautta ja imettääkin pari lisää, joten puoli vuotta menee suht nopsaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mä niin niistä tulehduksista huolehtis vaan siitä kivusta (aika tarkka hygienia täällä suomessa). Sikiöhän reagoi tuntemuksiin masussa. Itse otin pari kuukautta sitten viimeiseni nilkkaan ja kyllä tuntui :lol: Varmaan olisi sikiö saanut kohtauksen jos sellainen olisi ollut masussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin viikoilla 24 hammaslääkärillä ja paikattiin kaksi pientä reikää ilman puudutusta. Se vähäinenkin kipu sai aikaan todella voimakkaat supistukset. Jotka kyllä loppuivat heti kun nousin tuolista... Mutta oli erittäin epämielyttävä kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen myös pohtinut tatuoinnin ottamista nyt raskauden aikana. Löysin suomalaiselta tatuointifoorumilta yhden tatuoijan mielipiteen: he eivät laita tatuointia raskauden taikka imetyksen aikana. En muista mistä liikkeestä oli kyse, saatikka kaupungista. Itse ajattelin nyt kuitenkin odottaa ainakin raskauden loppuun. Koska jos kuitenkin joku tulehdus tulisi ja vauva tästä kärsisi niin en koskaan antaisi itselleni anteeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuen myös minne päin kroppaa ajattelit tatskan ottaa ? Itsellä keho keräsi nestettä puolen välin jälkeen välillä enempi / vähempi joten en kyllä olisi ottanut raskaana tatuointia ettei kuva vääristy turvotuksen takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan totta kyllä puhuitte kaikki. Taitaa vaan olla viisainta odotella. Ja jos kumminkin mieli muuttuu tässä vielä. Mutta jos vielä päädyn puolen vuoden päästä ottamaan saman kuvan, niin eipähän ainakaan voi sanoa, etten ole asiaa harkinnut! ;)

Kaunis kiitos muuten kaikille asiallisista vastauksista! :rolleyes: Aika monella foorumilla tuntuu että aina saa jotain gaggaa niskaan kun jotain kysyy. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riippuen myös minne päin kroppaa ajattelit tatskan ottaa ? Itsellä keho keräsi nestettä puolen välin jälkeen välillä enempi / vähempi joten en kyllä olisi ottanut raskaana tatuointia ettei kuva vääristy turvotuksen takia.

 

Tuohon käsivarteen tribaalia ajattelin.. heh, nilkkaan ei voisi harkitakaan.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tatuoija selitti jotain hormonien ja musteen välisestä reaktiosta, eikä sen takia olisi suostunut laittamaan raskaus/imetysaikana. Tästä on kyllä pari vuotta aikaa (eli en myöskään kunnolla muista hänen selitystään :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnustan että otin raskauden alkuvaiheessa aika ison tatuoinnin peittämään vanhaa tatuointia, johon liittyi todella huonoja muistoja.

 

Luin kaiken mahdollisen aiheesta ja tulin siihen tulokseen, että Suomessa luotettavalla taholla otettavan tatuioinnin mukana tuomat riskit olivat huomattavasti pienemmät sikiölle kuin pahaa mieltä aiheuttavan tatuoinnin näkeminen joka ikinen päivä. Toinen, mutta huomattavasti lievempi syy oli se, että ko. tautoijalle oli yli kahden kuukauden jono, eli aika oli varattu ennen kuin olin tullut raskaaksi.

 

Raskausviikko oli tuolloin muistaakseni 7. Tatuoija nikotteli kuullessaan että olen raskaana ja vaati mua allekirjoittamaan vastuuvapauspaperiin vielä erikseen että olen raskaana ja tiedostan ottamani riskin, mutta onneksi suostui silti tekemään tatuoinnin.

 

En silti suosittele tatuointia raskausaikana ellei kyseessä ole oikeasti juttu, joka parantaa radikaalisti elämänlaatua. Eli en ottaisi ihan uutta tatuointia ("paljaalle iholle") ennen kuin vasta raskauden jälkeen -- varsinkaan paikkaan, joka nyt raskauden aikaan saattaa olla turvonneempi tai lihoneempi kuin normaalisti.

 

En myöskään olisi ottanut tatuointia jos raskauteni olisi ollut niin pitkällä, että lapsen aistit olisivat jo kehittyneet.

 

Haluan kuitenkin oikaista eräitä väärinkäsityksiä, joita aiheesta vilisee.

 

Yleisimmät vasta-argumentit tatuoinnin ottamiseen ovat:

 

-- C-hepatiittiriski => ei ole Suomessa (ainakaan luotettavalla tatuoijalla).

 

-- Musteen "myrkyllisyys" => nykymusteet ovat käytännössä myrkyttömiä PLUS ne laitetaan sellaiseen ihokerrokseen, etteivät ne mene verenkiertoon (mutta jälleen vain ammattilaisella tehtäessä)

 

-- Verenmyrkytys => tatuoijani ei tiennyt kuin yhden vakavan tulehdustapauksen, jossa jalkaan laitettu tatuoinnin hoitoa oli laiminlyöty törkeästi. Itse otin tatuoinnin keväällä ja hoidin sen hyperhuolellisesti.

 

Viikko tatuoinnin ottamisen jälkeen leikkasin todella pahasti itseäni käteen niin että pala lähti pois ja sen haavan paraneminen kesti huomattavasti pidempään ja haava tulehtui pahemmin kuin tatuointini, joka mielestäni parani jopa nopeammin kuin ei-raskaana-ottamani tatuoinnit

 

-- Sikiölle aiheutuva stressi => sikiöni oli siis 5 cm pitkä ja niin varhaisessa kehitysvaiheessa, että laskin oman kiputilani tuovan stressin aiheuttavan riskin olevan sen kehityksen kannalta mitätön. Lisäksi kuuntelin tatuoinnin ajan rentoutusnauhoja enkä tuntenut erityistä kipua ennen kuin viimeisen 10 minuutin aikana, kun tatuoija kävi läpi jo kertaalleen värjättyjä alueita (koko tatuointi kesti 2 tuntia).

 

-----

 

En ole vielä synnyttänyt, mutta ainakin molempien ultrien mukaan vauvalla on kaikki OK, enkä löytänyt netistä yhtään tapausta, jossa joku olisi ottanut tatuoinnin raskausaikana ja saanut siitä minkäänlaisia ongelmia.

 

Olen aivan hirvittävän onnellinen siitä, että otin tatuoinnin. Uuden tatuoinnin näkeminen tuottaa minulle aina suunnatonta mielihyvää, koska assosioin sen uuteen äitiyteeni, vaikka jo se, että päivittäinen inho vanhasta tatskasta poistui olisi parantunut yksistäänkin mielialaani.

 

----

 

Eli mielestäni tatuoinnin ottamisen riskit ovat suuresti liioitellut, mutten silti ottaisi tatuointia raskausaikana ellei se parantaisi todella radikaalisti äidin mielialaa (ja esim. vähentäisi päivittäistä vitutusta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

itsellä oli aika varattuna huhtikuulle, jonka siirsin suoraan joulukuuhun (LA 3.10)

 

Kuva joka on tarkoitus ottaa, on koko lantion levyinen, kämmenenkorkuinen ja värillinen ja sen tekemiseen menee 'muutamia' tunteja. en voisi kuvitella juuri synnyttäneenä istuvani useaa tuntia hakattavana. Niin ja kuva siis tulee ristiselkään, eli juurikin sellaiselle alueelle joka takuulla aiheuttaisi suppareita (=kipua minulle, ja mahdollisesti epäsuotuisaa kehitystä kohdunkaulalle ja vaarantaisi vauvaa näin)

 

itse koen turvalliseksi neulat ja musteet (tatsaaja on tuttu ammattilainen) mutta en silti halua altistaa vauvaa millekään. + noiden turvotusten takia otan mieluusti kuvan vasta pari kk synnytyksen jälkeen.

 

Kuvaa on hahmoteltu jo pari vuotta, ei tässä tunnu enää missään odotella tuonne loppu vuoteen :)

 

 

 

 

tuolloin joulukuussa tämä kakkonen on myös saanut sitten jo nimensä, niin saadaan samalla laitettua hänen nimensä siskon nimen viereen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin tatuoitavana viidennellä raskausviikolla, kun en vielä tiennyt odottavani vauvaa. Minä en kyllä suosittele tatuoinnin, ainakaan ensimmäisen, ottamista raskaana, koska yhtään ei voi tietää, miten paljon se sattuu, tuleeko supistuksia, miten paljon kudokset turpoavat ja vuotavat nestettä jne. Mun kuva tosi parani hyvin ja väritkin on ihan sitä mitä pitää, mutta mulla onkin jo niin paljon kuvia, että tiedän ihoni ja osaan sitä hoitaa juuri sen vaatimusten mukaan.

 

Mulla kuvien ottaminen tekee kuitenkin niin s*tanan kipeää ja olo on monta päivää tosi ankea, että en haluais siihen rääkkiin raskaana ryhtyä.

 

Imetyksen sen sijaan ei pitäisi olla este tatuoinnille. Että lisää mustetta on tulossa tähän mammaan heti kun vauva syntyy :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"oman" tatuoijani kanssa joskus asiasta keskustelin ja hän sanoi, ettei suostu tekemään raskaana olevalle kuvaa. Syitä tässä onkin jo edellä mainittu :)

Hingun tässä neljättä kuvaani vielä kun en ole raskaana..toki jos sellainen tuuri käy että raskaaksi sattuisin tulemaan niin kuvan otto siirtyy hamaan tulevaisuuteen taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en tiedä yhtäkään tatuoijaa joka suostuisi raskaana olevalle tatuointia tekemään. Näin taitaa olla myös muualla maailmassa, mitä nyt olen tv:n ja tuttujen suusta kuullut. Ja itse todella odotan kiltisti siihen että on imetyskin ohi, vaikka onkin ollut kova tatuointi kuume jo kauan - vauvakuume kuitenkin voitti :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka riski olisi tosi pieni, miksi sellaisen ottaisi tietoisesti, jos jotain kuitenkin menee vikaan?

Mun yhden ystävän lääkäri oli hänelle sanonut minusta hyvin: että ei kannata ottaa edes sitä yhtä aspiriinia, kun jos lapsella ilmenee jotakin tai tulee kesken meno voi siitä sitten syyttää itseään (vaikkakin todennäköisesti turhaan) ja kukapa sellaista murhetta haluaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin mainittu aikaisemmin tosta kipujutusta.Sikiöhän reagoi äidin kiputuntemuksien kautta, ja toisilla kuvan tekeminen ei tunnu kummoiseltakaan. Itsellä harkinnassa koko lavan kokoinen tatuointi, joka liittyy tulevaan lapseemme. Nähtäväksi jää, että tuleeko se otettua ennen vai jälkeen lapsen syntymän. Ehkä kuitenkin jälkeenpäin, kun emme aio ottaa sukupuolta etukäteen selville. Suomalaisten tatuoijien hygieniaan luotan 100%:sesti. Hormonit kyllä saattaa oikeesti vaikuttaa esim. siihen miten iho ottaa värit vastaan. Itellä esim. oli allerginen reaktio takanapäin kun otin pohkeeseeni tatuointia. eihän se muste tarttunu olleskaan. Raskaus vaikuttaa niin kokonaisvaltasesti et kannattaa miettiä ottaako vaiko eikö ota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jokaiseen tatuointitapahtumaan liittyy tulehdus- eli infektioriski. Likainen neula tai epäpuhtaasti suoritettu tatuointi voi aiheuttaa paikallisen ihotulehduksen tai johtaa myös laajempaan infektioon, jossa bakteeri tai virus (esim. hepatiittia eli maksatulehdusta aiheuttava virus) voi päästä verenkiertoon ja aiheuttaa vakavan tulehduksen. Bakteeritulehduksista paranee useimmiten oikealla antibioottihoidolla, mutta virustulehdus voi pahimmillaan jäädä pysyväksi. Raskauden aikana tällainen tulehdus saattaisi olla kohtalokas sekä äidille että sikiölle, koska raskauden aikana naisen vastustuskyky yleensäkin on tavallista heikompi. Siksi en suosittele tatuoinnin ottamista raskauden aikana.Toisaalta jos jokin tulehdus seuraa tatuointia, niin jonkinlaisia oireita voisi olettaa tulevan viimeistään kolmen kuukauden kuluessa tatuoinnista. Siksi kannattaa huolehtia ehkäisystä ainakin kolme kuukautta tatuoinnin hankkimisen jälkeen. -Erja Halmesmäki-"[/color][/font]

 

 

mä oon itse todella tatuoitu nainen ja itse tatuoiminen ei vaikuta tulehdusriskeihin,mikäli on käytetty steriileja neuloja ja muita välineitä.

jälkihoidon puutteellisuuden vuoksi yleensä seuraa tulehdus,mikä ei ole hyväksi kenellekään,ei odottavalle äidille eikä tulokkaalle.

mulla on keho noin 60%:sti tatuoitu ja muutamia tulehduksia tullut,mutta ei vakavaa. kannattaa neuvotella yleisestä tulhedusriskeistä ja suorittaa hyvä jälkihoito,niin tuskin tulehduksia tulee. tosin... onhan usein erilaisissa taudeissa.. esim poskiontelon-ja keuhkoputkentulehduksissakin omat riskinsä ja silti ei vouhoteta niin paljoo,kuin tatuoinneista... jokainen käyttäköön maalaisjärkeään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huaah, tatuointikuume täälläkin, mutta odottelen nyt rauhassa että saadaan elovauva ulos. En tosiaan ole kuullut minäkään kenestäkään (luottamastani) tatuoijasta joka suostuisi inkkaamaan raskaana olevan naisen.

 

Mutta hei, törmäsin tällaiseen: Kaveri jolla on selkä tosi tatuoitu oli ollut synnyttämässä. Siellä ei ollut lääkäri suostunut pistämään epiduraalia kuvan läpi vaan oli ottanut musteettoman kohdan, ja sanonut ettei kannata sitä peittää jos vielä joskus aikoo epiduraalia synnytyksessä käyttää. Mistä tämä johtuu? Onko siis joku ihan olemassaolevia syykin sille, ettei lääkäri pistänyt epiduraalia kuvan läpi vai oliko se vaan ihan lääkärin joku oma juttu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tatuoija sanoi suoraan; "En tatuoi." Kun kerroin, että "saatan olla raskaana, en ole varma vielä tosin". Ettäs näin. Sano mulle, että "sitten kun lapsi ulkona ja imetys ohi", voin mennä taas tuoliin.

Kaks tatuointia on jo, kolmatta ja neljättä suunnittelen.

Paikoista; tissit -ISO NOU-NOU, koska imettäessä tissit kasvaa/kutistuu ym.. kuva venyy..

Samaa olen kuullut kun Suee että alaselän tatuointi estää epiduraalin pistämisen; kuvan läpi eivät pistä neulaa.

Navan ympärille olisin tahtonut tatskan; sanottiin, että paikkana TODELLA huono. Nämä siis todella henk. koht. juttuja, voi olla ettei kaikilla edes tatuointi leviä/kutistu/kärsi, vaikka olis maha/rintamus -alueella.

muoks. typo

Edited by ~teepannu~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon kuullut, että tatskan läpi ei laitettais epiduraalia. En tiedä onko riskinä sitten se, että sitä mustetta voisi mennä neulan mukana väärään paikkaan vai mikä. Joka tapauksessa mäkin oon asennoitunut siihen ettei mitään koko alaselän tatuointia mulle. Ei sillä et taidan joka tapauksessa tyytyä johonkin vähän pienempään kuvaan jos joskus tuoliin päädyn grin.gif Olisin ottanut kuvan marraskuisella New Yorkin matkalla, jos en olisi ollut silloin raskaana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoisen synnytyksen aikana ei lääkäri pistänyt epiduraalia oikeasta kohdasta koska on kuva juuri siinä kohdassa, ei ole lkokonaan väritetty eli olisi voinnut laittaa (toisessa raskaudessa käytettiin koloa hyväksi ja pistettiin oikeaan kohtaan vaikka kuva on). Lääkäri siinä kaiken muun huudon ja syyttelyn jälkeen sanoi syyksi ettei kuvan takia voisi olla täysin varma että neula osuu epiduraalitilaan. Mutta ilmeisesti se johtuu lääkäristä koska nyt tytön synnytyksessä sain epiduraalin oikeaan kohtaan ja ennen synnytystä pelkopolilla anestesialääkäri tuon tsekkasi ja totesi mahdolliseksi.

 

Niin toi muste neulan kanssa väärään paikkaan, tuosta mulle on sanottu että se on riskinä uudessa kuvassa. Eli jos kuva on ollut vuosia niinkuin mulla 16v lähtien tuo ristiselän kuva niin se on sen verran asettunut ettei musteen siirtyminen neulan kanssa olisi tosi harvinaista.

 

En ottaisi itse kuvaa kanssa raskausaikana enkä imetysaikana, nyt odottelen kuumeisesti että imetys päättyy ja pääsen vihdoin tatuoitavaksi taas :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo laitetaanko epiduraalia kuvan läpi vai ei, riippuu täysin lääkäristä. Riskiähän ei sinänsä pitäisi olla, mutta osa on edelleen näitä vanhoollisesti ajattelevia ja uskovat, että kuvat on tehty mm. automaaleja ja muita ei-niin-puhtaita värejä käyttäen, joten pelkäävät mömmöjen siirtymistä ihokerroksesta syvemmälle.

 

Ja mitä kuvan ottamiseen raskauden aikana tulee: En itse siihen lähtisi ja kuten aikaisemminkin jo todettu, syy siihen selviää pelkällä maalaisjärjellä. Mielestäni on turha verrata jotain poskiontelo-/keuhkoputkentulehdusta tatuoinnin tulehdukseen, koska ne harvemmin on tietosesti hankittuja. Riski on aina riski, enkä käsitä miksi tässä kohtaa niin turha sellainen tulisi ottaa. Kuva on kuitenkin loppuelämän kiinni ja vielä vähän sen jälkeenmin, joten eiköhän sen mutaman kuukauden jaksa odottaa .. Lisäksi ainakin omasta kropasta on huomannut, että raskauden aikana pelkästään jo kaikilla raappeilla ja mustelmilla kestää uskomattoman kauan parantua, joten en myöskään haluaisi ottaa riskiä siitä, että kuva menisi pilalle parantelun pitkittymisen takia.

 

Itselläni on 11 kuvaa, joista kolme on selässä. Saa nähä mitä lääkärit sanovat epiduraalista .. Vaikka käsittääkseni kuvat ovat kohdiltaan niin, ettei ongelmia pitäisi olla. Ja tatuointikuumekin on jatkuvasti päällä, mutta asiat tärkeys järjestykseen :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä sekä spinaalin että epuduraalin voi tatuoituun selkään laittaa, kunhan ei tosiaan laita väritetyn kohdan läpi. Harvalla selkä on niin täyteen kuvitettu että puudutusta ei voi laittaa. Itse kun noita ammatikseni laittelen. Tyypillisimmin tatuointi kuitenkin on alaselässä oleessaan varsin alhaalla, ja kun pistokohta taasen on tuossa L1-L4 välillä (eli hiukan ylöspäin kohdista joissa kyljissä tuntuu lantion luuharjanteet), eli yleensä minkäänlaista ongelmaa ei tule. Ja tosiaan vaikka kuva juuri tuossa kohdassa olisikin, niin laittoasentoa muuttamalla yleensä viimeistään löytää kohdan josta neulan voi läpi laittaa. Itse olen parhaimmillaan laittanut selkäpuudutuksen miehelle, jolla koko selkä oli lähes täyteen tatuoitu. Sattui vain juuri oikeassa kohdassa olemaan puhdas kohta, läpimitaltaan ehkä noin sentin luokkaa, joten helposti onnistui.

Se mitä tuossa kuvan läpi pistämisessä pelätään, on tosiaan tuo epäpuhtauden leviäminen epiduraali- tai spinaalitilaan. Kyseessä on hyvin kapea paikka, ja siellä pienikin tulehdus saattaa aiheuttaa turvotuksen tai paiseen ja sitä kautta ohimenevän tai pysyvän halvaantumisen. Ihan pienestä jutusta siis ei ole kyse. Mieluummin sitä siis hetken aikaa etsii sopivaa pistopaikkaa kuin ottaa tieten tahtoen turhaan tuon riskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now