Sign in to follow this  
Followers 0
nauris12

Muita suunnitellusti yksinhuoltajia eli ei-eronneita lapsellisia?

9 posts in this topic

Haluaisin kartoittaa tätäkin, täällä kun tuntuu olevan vain eronneet ja karanneet. Odotan lasta yksin, ja taustalla ei ole rikkoutunut parisuhde tai mikään muukaan tragedia vaan oma vakaa päätös. onko muita itsellisiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen itsellinen! Tosin mulla vauva vasta haaveissa ja suunnitelmissa apilaperhe, joten en kuitenkaan olisi ihan puhtaasti yksinhuoltaja.

Edited by Briony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonni :) Tosiaan tuo apilaperhe on yksi tosi hyvä vaihtoehto hyvin toimiessaan - mulla oli se pitkään mielessä mutta sitten se jumiutui siihen että en löytänyt tarpeeksi saman arvomaailman jakavia ihmisiä. Toki ehdottomasti olisi lapselle enemmän turvaa, mitä enemmän rakastavia vanhempia elämässä on. Ja yleisesti ottaen haluaisin enemmänkin murtaa sitä mallia että on vaan se ydinperhe ja nyhjätään keskenään - haluaisin että lapsella olisi avarampi tuo kuva siitä, ketkä kaikki on läheisiä ja perhettä, ettei se aina vaadi verisukulaisuutta tsp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo mulla on juuri tuo vaikea prosessi edessä: löytää ne oikeat ihmiset mukaan tähän "perheprojektiin". Jos se ei onnistu niin sitten saattaa mullakin olla täyden yksinhuoltajuuden harkitseminen edessä. Kummassakin perhemuodossa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en täysin harkitusti, mutta kuitenkin onnellisesti tuleva yksinhuoltaja.

Lapsen isä tulee jollain muotoa olemaan lapsen elämässä mukana, mutta minä lapsen pääasiassa kasvatan ja muutenkin huolehdin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahhaaa! Terve vaan nauris12 ja Briony!

 

Löysin itseni myös täältä kun apilaperheeseen olen itsekin päätynyt. Näin tulevana apilaperheellisenä, onkin vaikeaa etsiä paikkaa näissä tukiverkoissa, sillä enhän ole yh, mutten perinteisellä tavalla perheellinen saati sitten eronnut. Apilaperhe on siitä hassu, että sehän toimii jotenkuten samoin kuin eroperhe, mutta ilman mahdollisia riitoja/katkeruutta/vihaa/jne.

 

Briony: Miten apilan etsintä sujuu jos saan kysellä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nauris12: Mua jäi kiinnostamaan miten erilaisett armomaailmanne olivat ts. mitkä koit kynnyskysymyksiksi?

 

Itse apilan löytäneenä olen paljon pohtinut omia arvojani ja missä voin joustaa ja missä en. Tällä hetkellä en ole vielä paljosta joutunut joustamaan ja muutenkin hyvältä vaikuttaa, vaikkei kukaan kai koskaan täydellinenkään "match" voi olla eli aita on jotenkin matalakin. Toisaalta, kun etsitään isää tai sitä apilaa niin etsitään ja arvostetaan ihan eri juttuja kuin puolison etsinnässä esim. kun saman ihmisen pitäisi täyttää hyvän puolison kriteerit ja hyvän vanhemmuuskumppanin kriteerit. Luulenpa vaan, että esim. harva hetero miettii näitä juttuja alkujaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0