Sign in to follow this  
Followers 0
nania

Hääpuku odottajalle?

16 posts in this topic

Mistä löytäisi Suomesta kivoja hääpukuja odottajalle? Itse olen omissa häissäni noin seitsemännellä kuulla raskaana, joten varmasti jo aika mahakas.

Ulkomailta löytyy vaikka mitä jännää mutta onhan niissä riskinsä jos ei sovikaan. Tietääkö kukaan hyviä liikkeitä akselilla Tampere-Hämeenlinna? Helsinkiinkin saattaisin lähteä jos jotain varteenotettavaa löytyisi.

Enkä halua tavallista valkosta unelmaa, vaan jotain erikoista ja kaunista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainiin, jos joku on mennyt raskaana naimisiin, katselisin mielelläni teidän pukuvalintoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan kannattaa ensin kartoittaa nuo lähialueen morsiusliikkeet. Monissa liikkeissä on empiirisellä leikkauksella varustettuja pukuja, jotka monet sopivat odottajalle. Ja monista saa muokattua sopivan raskausajalle.

Toisaalta budjetista riippuu monikin asia, teettämällä saa melko hienoja tai sitten voi katsella käytettyjä pukuja ja viedä ompelijalle muokattavaksi.

Suunnitelu kannattaa aloittaa melko ajoissa mutta lopun muokkaukset jättää viime tippaan sillä kukaan ei voi sanoa millaiseksi se oma maha kasvaa juuri häiden aikoihin.

Myös jos ei halua valkoista kannattaa etsiä myös iltapukuja, siellä on hienoja vaihtoehtoja värikkäistä mekoista, jotka sopivat myös odottajalle.

 

Kyseissä linkissä on myös keskustelua hääpuvuista raskaana olevalle; http://www.naimisiin...kaana-olevalle/

 

Ja onnea häiden johdosta! :girl_in_love:

 

Muoks. ja täältä löytyy keskustelua iltapuvuista http://www.vauva.inf...ku-odottajalle/

Niin ja jos uskaltaa netistä tilata, tästä on tullut hyvää palautetta http://www.eloramaternity.com/Products/Dresses/Formal_Dresses.html

Edited by mOmma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä kun on pituutta 155 cm ja kohtuullisen rehevä lantio, niin muokkauksia pitäisi joka tapauksessa tehdä. Niinpä päädyin teettämään pukuni ompelijalla. Ainoa että en teetä ns. hääpukua, vaan iltapuvun, koska olemme olleet jo vuosia naimisissa ja nyt on avioliiton siunaus vuorossa. En halua valkoista pukua, koska tämän mahan kanssa on vähän vaikea muutenkin käydä neitsytmorsiamesta... Iltapuvut maksaa kaupassa yleensä sen 250-300 euroa, ja ompeijalla pukuni hinnaksi tulee n. 250 euroa näin alustavasti. Eli oikeastaan halvemmallakin saatan päästä näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

464_a.jpg

 

Itselläni tulee olemaan tällainen puku, valkoisena siis tottakai. Puku on Manon 5073. Meillä on häät kesäkuussa ja tulen olemaan häiden aikaan 30. viikolla raskaana. Pukuni tilattiin samoihin aikoihin kun sain tietää olevani raskaana, sovitin pukua siis morsiuspukuliikkeessä, mutta pihinä ihmisenä lähetin kuvan puvusta tänne http://www.1luckybride.com/ teetätin pukuni heillä... :rolleyes: Jonkin verran tuli säästettyä ja sain puvun omilla mitoilla sekä pienellä mahavaralla (joka tuskin tosin riittää, joten jos tuolla teetättää niin kannattaa pyytää ihan kunnon mahavara!). Tiedän onneksi erää pukuompelijan, joka on lupautunut räätälöimään pukuani lähempänä häitä sitten sellaiseksi, että saadaan maha sinne mahtumaan.

 

Niin, ja tuosta sivustosta vielä sen verran, että täysin luotettava on. Myös siskoni tilasi sieltä hääpukunsa ja sai juuri haluamansa ja samoin sain minäkin. Eli ei tarvitse pelätä rahojensa menetystä tai "halpaa kiinalaista kopiota" ainakaan tuon sivuston kanssa oman kokemukseni mukaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketjun aloittajalle: minkä kokoinen olet, kiinnostaako käytetty puku, vaikka vuokrata halvalla? (oma valko-puna puku 38/40 "homehtuu" kaapissa.. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jussiina, olen samaa kokoa kanssasi. Laita kuvia puvusta, mielellään niin että jos sulla oli mahaa kanssa, niin sillain että on sun päällä.

 

Ja kiitos kaikille vinkeistä :) Mulla on taas uusia sivustoja tutkittavana. Laskin just että oon 28. viikolla raskaana hääpäivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon aika auttamattoman ihastunut tähän luomukseen... Mutta on tässä aikaa harkita ja miljoonia vaihtoehtoja :D

 

angeldress.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa löytyisi myös puku käytettynä ;) Olin n. viikolla 22 kun menin naimiisin. Kyseessä siis ihan "perinteinen" olkaimeton hääpuku (mutta ei ihan perus valkoinen kuitenkaan)...sitä vaan muokattiin, vetoketju vaihtui nyöritykseen, jotta meni mahan kanssa. Moni vieras ihmetteli, kuinkan hyvin maha "hävisi" puvussa. Jos haluat, niin voin laittaa sulle vaikka s-postiin kuvia, laita yksäriä jos kiinnostaa :)

Edited by Buttercat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on häät tulossa silleen, että olen 34.viikolla raskaana. Hääpuvun löysin ihan normi hääpukuvalikoimasta. On semmonen olkaimeton. Nyöritys oli jo valmiiksi puvussa, joten siinä mielessä helppo kun ei tarvinnut sitä vaihtaa. Olen normaalisti kokoa 38 ja tuo puku on kokoa 42/44 eli huomattavasti isompi. Ostin puvun, kun viikkoja oli n.20. Silloin puku oli vielä liian iso minulle, vaikka nyöritys oli kireimmällä. Nyt en oo testannut, mutta veikkaan, että alkas olla aika hyvä kohta. Rintojen kohdalta pukua pitää kaventaa, mutta mahan kohdalta leventää luultavasti. Mulla on varattu ompelija, että ehtii tehdä vielä korjauksia pukuun ennen h-hetkeä. Tuon puvun myyminen eteenpäin on varmasti helpompaa kuin äitiyshääpuvun. Semmoistakin sovitin kyllä, mutta ei ollut mun mielestä niin kiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kohtuullisen edullinen, eikä valkoinen. Katselin itse mielenkiinnosta kun etsin juhlavaatetta, mutta päädyin äitiys/imetyspaitaan, kun ei nyt niin hienoja juhlia ole tulossa mihin tuollaista ihanuutta tarvitsisi. :)

 

http://missymom.shop...&itemcode=7-07S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mentiin pienellä budjetilla naimisiin kun raskausviikkoja oli 33+3. Minulla oli tällainen herkkä ja hentoinen normimalliston mekko Olivia&Oscar-nettikaupasta, maksoi hurjat kolmekymppiä. Massu mahtui mekkoon hyvin, tosin se nosti helmaa vähän vielä lyhemmäksi, mutta näyttelin oikein mielelläni pitkiä sääriäni ja nättejä kenkiäni. :lol: Tämän tyylinen mekko oli kiva valinta sen puolesta, että vielä rv34 vatsallakin saattoi tuntea itsensä siroksi keijukaiseksi. Olkaimet vaihdoin valkoiseen satiininauhaan ja selänpuolelle tein pienen lisäyksen, koska yllättävän suuriksi paisuneet rinnat eivät mahtuneetkaan pukuun noin vaan, mutta muuten mentiin ihan tällä.

gallery_2072_504_3586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa nätti tuo Maimain laittama puku! Itsekin haaveilen juuri tuollaisesta, tosin ehkä vähän pidemmällä helmalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin miehen kanssa sovittelemassa vuokrapukua hänelle ja eksyimme samalla katselemaan hääpukuja. Mulla on siis jo hääpuku mutta JOS oonkin raskaana pitää hankkia uusi. Käytiin helsingissä Suomen pukuvuokraamossa. Ja siellä ainakin oli kivoja hääpukuja. Mä haluan ehdottomasti pitkän, pitsisen ja näyttävän. Viis veisaan siitä vaikka näyttäisinkin lumipallolta siinä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0