Emilien

Britax

57 posts in this topic

B-agile on oman kokemuksen mukaan matkarattaana ihan kätevä paketti, ainoat miinukset on se että jalkatukea ei saa tosiaan säädettyä ja työntösuuntaa ei saa vaihdettua. Tämä ei toki vauvan kanssa haittaa kun kulkee kaukalossa kasvot työntäjään päin, mutta nyt kaukaloiän jälkeen olis ihan kiva että tytön saisi välillä myös kasvot työntäjään. Varsinaiseksi vaunuksi ei minunkaan mielestä käy, vaikka niihin vaunukopan/pehmeän kantokopan saakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeps, havaitsin noiden pienipyöräisyyden ja jousituksettomuuden haasteet, kun yritin edetä leikkikentän turvahiekassa :P Eli emmaljungiin se koppa varmastikin hankitaan. Mutta matkiksina tähän astisen kokemuksen mukaan oikein pätevät. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt käytössä b-dualit. Olen ollut niihin ihan tyytyväinen, aika näppärät ovat ja suht hyvin niitä jaksaa vielä työntää vaikka kyydissä istuu 15kg ja 13kg. Mutta ne on turhan isot esim bussissa silloin kun on vain yksi lapsi mukana, vaikka olisikin jättänyt sisaristuimen kotiin. Siksipä kaipaan nyt pienempiä rattaita näitä tilanteita varten. Ja koska kesällä on syntymässä vauva niin keksin että halvimmalla ja helpoimmalla varmaan päästäisiin kun ostaisin britaxin vaunukopan ja britaxin rattaat b-dualien kaveriksi.

 

Voisin nyt talvella/keväällä käyttää sitten yhdellä lapsella jo yksöisrattaita ja kesällä sitten vauvan kanssa niitä yksin kopan kanssa tai vauvan ja keskimmäisen kanssa b-dualeja kopan ja sisaristuimen kanssa. Ainoa mikä mietityttää on Britaxin istuin. B-dualeissa ei ole muuta huonoa kuin se varsinainen pääistuin minkä kanssa mä en oikein pääse sinuksi. Kun mun mielestä se on ihan liian lyhyt jalkaosaltaan. Nuorempi lapsi on pakko pitää valjaissa kiinni tai valuu turvakaaren alta pois. Ja vaikka olisikin valjaissa niin silti turvakaari tulee ihan kainaloihin asti ja on siten vähän liian ylhäällä. Vanhempi lapsi pysyy kyllä istuimessa ilman valjaita mutta alkaa silti valua (ei kuitenkaan mahdu enää valumaan kaaren alta).

 

Onko kaikissa Britaxeissa noin lyhyt istuinosa? Kun muuten selkänoja on hyvä, selkänojan säätäminen on hyvä, kuomu on tosi hyvä. Ainoa vaan että mua tökkii kun lasten jalat roikkuu istuimen ulkopuolella eikä niille ole tukea lyhyen istuimen takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan että mistä ja millä nimellä voi ostaa sellaiset jatkopalat rattaisiin että saa b-dualeissa ylempää istuinta tai koppaa kauemmas sisaristuimesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä vähän meidän käyttökokemuksia Affinityistä.

Päädyttiin muiden britax rattaiden sijaan juuri Affinityyn siksi, että ratasistuimen saa kasvot työntäjään päin. Ilmakumipyörät takana on tukevat ja pehmeät, kääntyvien etupyörien ansiosta ketterät työntää asfaltilla ja sisätiloissa. Huonompiin maastoihin ja talveavarten on tosi hyvät talvirenkaat, jotka on samanlaiset ilmakumiset kuin takarenkaat. Mukulakivillä kyllä silti vähän täristää, jousitus on aika minimaalinen.

 

Vauvakoppa palveli hyvin puoli vuotta, jonka jälkeen siirryttiin ratasistuimeen. Se sopii hyvin makuuasennossa puolivuotiaallekin, meidän poika ei valveilla olisi silloin enää viihtynyt kopassa, mutta istuimesta katseli tyytyväisenä ympärilleen sekä työntäjää.

 

Miinuksena sanoisin sekä kopan että ratasistuimen kuomut. Kopan kuomu (josta koppaa kannetaan) säätyy hankalasti nappeja painamalla; tähän tarvitaan molempia käsiä. Ratasistuimen kuomu puolestaan pitäisi olla isompi/suojaavampi. Sitä saa hieman pidennettyä vetskarin avaamalla, jolloin verkko tulee esille, mutta ei se ole yhtä hyvä kuin Agilessa tai Motionissa.

 

Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyytyväinen hyvännäköisiin, helposti kasattaviin, pieneen tilaan meneviin sekä monikäyttöisiä yhdistelmiin. Britaxin turvakaukalon kanssa runko on aina kauppareissulla mukana!

 

Niin ja ulkomaanreissulle otettiin myös mukaan. Rattaat suojattiin lentoasemalta saatavalla ilmaisella suojapussilla ja ehjänä kulki ruumassa (Finnair). Vauvan kopan saa myös kasattua litteäksi, joten senkään kuljettaminen matkalla ei olisi mahdotonta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin kysymykseni jo tuonne "Vaunukeskustelua II" -ketjuun, mutta kysytäänpä vielä täälläkin, jos täältä tavoittaisi ihmisiä, joilla on Britax-vaunuista kokemusta... Mielelläni kuuluisin kokemuksista!

 

Onko kellään kokemusta Britaxin B-smart 4 -vaunujen "maasto-ominaisuuksista" lenkkipoluilla ja puistossa? (Kyseessä ovat siis 4 pyöräiset B-smartit.) Saimme rattaat ja kovan vaunukopan edullisesti käytettyinä, mutta nyt mietityttää pääseekö niillä yhtään edes puiston hiekkateille tai lenkkipolulla kävelylle vai ovatko ko. vaunut pelkästään kaupunkivaunut pienten puhkeamattomien renkaiden takia? Meillä vasta odotetaan ensimmäistä, joten tämä vaunuasia on vielä aika uutta ja mietityttää matkustaako vauva näissä mukavasti vai täristävätkö pienet renkaat liikaa epätasaisella alustalla... ?

 

Mielelläni kuulisin sekä hyvistä että huonoista kokemuksista näiden vaunujen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävisköhän joku Britax Affinityjen omistaja täällä lukemassa? :) No, testataan!

 

Meillä siis heinäkuista vauvaa varten ko vaunut hankittuna ja nyt rupesin kattelemaan niitä viikonloppuna tarkemmin. Mun mielestä se vaunukoppa kiinnittyy jotenkin vähän fletkusti siihen runkoon, ts loksahtaa kyllä paikoilleen jne, mutta heiluu vähän kiinnityksen jälkeen. Onko ihan normaalia ja ok? Lisäks se koppa on hieman silleen vinossa, että jalkopää on vähän matalemmalla kuin sitten pääpää (:D). Onko muilla ollut sama tilanne, onko häirinnyt käytössä? Pitääkö viedä liikkeeseen näytille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse etsin myös turhaan kokemuksia Affinityistä ja Motioneista vuosi sitten. Päädyimme affinityyn - onneksi - näin alkuun. Affinity sopii erittäin hyvin vastasyntyneelle ja vastaayntyneen suojeleville vanhemmille: koppa ja ratasosat ovat pienet ja turvalliset, erittäin näppärät käyttää ja menevät pieneen läjään autoon, joka oli yksi merkittävimmistä tekijöistä valinnassamme. Toinen tekijä oli yhteensopivuus ratasosan, kovan makuukopan ja turvakaukalon kanssa. Nyt vauva on 9 kk, mahtuu edelleen koppaan näin kesällä, vaikka ahdasta alkaa olemaan. Päivittäin nukkuu edelleen vaunuissa ulkona. Kolmas oli tasapaino! Useissa malleissa kevyt nojaaminen kaataa vaunut. Affinityt ovat nojailevan työntäjän kannalta todella turvalliset! Hyvin pienestä, jo 4 kk saakka olemme käyttäneet myös ratasosaa, joka on "loiva kuppi". Vauva ei ole pitkiä aikoja sitterissä kotona, vaan lattialla ym., joten olen surutta pitänyt kaupunkireissuilla kuppi-istuimessa. Tykkäämme molemmat myös kantorepusta ja -liinasta, joten vauva on välillä päässyt sylkkyyn katselemaan ja jaloittelemaan. Saatamme olla koko päivän kaupungilla, mutta vauva on rattaissa yhtäjaksoisesti max.3 tuntia kerrallaan. Vauva on istunut jo hyvin pienestä, joten kampesi itseään kopasta istualteen jo nelikuisena. Ilman pienelle sopivaa ratasosaa en olisi pystynyt liikkumaan vauvan kanssa läheskään yhtä paljon, kuin olen liikkunut. Aluksi epäilin kuppiosaa PALJON, mutta käytössä se on osoittautunut erinomaiseksi. Vauva ei roiku valjaista kyydissä, kun on pystyasennossa, mutta jotenkin vain pysyy ja viihtyy siinä loivassa asennossa! Näyttää mukavalta edelleenkin. Suurimpana miinuksena on kopan kuomuosan molemminpuolinen lukitus. Kun opettelee laskemaan kuomun ennen kuin ryntää nostamaan lasta pois, ei tule ongelmia. Yhden kerran olen joutunut pyytämään ohikulkijaa avaamaan kuomun, kun vauva makuupusseineen oli jo sylissäni. Ohikulkija oli hyvillään voidessaan auttaa, joten no problem! Koen, että kuomu on tuon miinuksen vuoksi kuitenkin turvallisempi kuin muissa makuukopeissa. Linja-autossa kärryjen kanssa on usein turvaton olo. Vankka ja snadi koppa tuo kuitenkin turvaa. Säädöt, lukitukset, renkaidenvaihto ym. käyvät kuin unelma, tosin niinä päivinä kun kaikki on mennyt jo muutenkin huonosti, menee hermot viimeistään näiden kanssa hermostuksissa sählätessä. Säädöt ja lukitukset kuitenkin tekevät paketista juuri meille sopivan! Ratasosan kuomu oli myös hieman heikohko lenkki. Käytin sitä liikkeessä, kun ei pysynyt paikoillaan ääriasennossa, ja nyt se toimii hyvin. Alas mahtuu hyvin täydeksi pakattu kauppakassi+sateenvarjo+takki. Ostimme talvipyörät eteen, niillä työntää liukkaasti umpihangessakin! Mahtava on lukittavat ja avattavat pienet etupyörät. Koppa ja ratasosat ovat hyvin kevyet, joten vauvan voi heijata uneen pelkästään heiluttamalla koppaa käsissään tukevasta kahvasta. Myös tämän ominaisuuden mahdollistamiseksi kuomun lukitus lienee sellainen kuin on. Ratasosa on kuin ilmaa, joten sen kääntely auringon ja tuulen mukaan on todella helppoa. Olen tuntenut itseni aivan liian onnekkaaksi näiden rattaiden kanssa, koska niiden kanssa liikkuminen ja säätely on niin vaivatonta. Kaukalomme shr ll on raskas kuin mikä, mutta myös turvallinen. En ikimaailmassa laittaisi enää alle 6 kl vauvaa mihinkään muuhun kaukaloon! Niskatuen/supistajan säätösysteemi pitää pikkusintin aina tukevasti paikoillaan, toisin kuin monissa muissa avoimissa kaukaloissa. 5-pistevaljaat saa hyvin kiristettyä ja löysättyä. Silloin tällöin jumittuvat, eivätkä kiristy, jos hihna on mennyt väärään llokoseen takana. Tämä tapahtuu niinä huonoina päivinä aina..!! :) Kaukalon aurinkosuoja oli meillä rikki alusta saakka. Myyjä ei meinannut ymmärtää tätä asiaa millään, ja suostui vaihtamaan rungon vasta, kun puoli vuotta käytössä tuli täyteen, ja olin jo tosissani sotajalalla! Britaxin tuotteissa on näemmä epäekologista se, että mekanismit eivät ole korjattavissa helposti, vaan pienimmästäkin runko joudutaan kokonaan vaihtamaan. Mutta jos kyse on tuoteviasta tai takuutuotteesta, niin mikäpäs siinä. Meillä nämä rattaat säästivät uuden, isomman auton hankinnalta. Nyt mietin, ostaako motionit suoraan seuraavaksi. Ne ovat selvästi suuremmat, loppuajan rattaat, ja TODELLA pieneen tilaan menevät, yhdellä kädellä nostettuna lävähtävät pienen matkalaukun kokoiseksi paketiksi. Meille myyjä suositteli alkuun motioneita ainoaiksi vaunuiksi vastasyntyneestä kolmivuotiaaksi. Eivät sovi mielestäni kuin vasta yli 8kk + ikäiselle. Olisiko tässä jo riittävästi?!? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai, unohdin vastata edellisen kysyjän kysymyksiin! Koppa on hyvä olla hieman pääpää ylempänä. Meillä vauva pulautellut paljon, maidon takaisinvirtausta, refluksia ym., joten tämä on tosi hyvä ominaisuus! Sitten kun menet mäkeä alaspäin, ei tarvitse myöskään huolestua, onko vauvalla kohta maidot nenässä, kun vinous tasapainottaa menoa :) Lukitusta itsekin pohdin ja jopa AHDISTUIN tosissani, kun tutut äidit kävivät rynkyttämässä vaunuja ja toteamassa, että hirveän huterat, en laittaisi lastani noihin! Jokainen äiti ajattelee omien vaunujensa olevan ainoat parhaat mahdolliset, uskokaa pois, etenkin ensisynnyttäjät! Muista vain pitää mielessäsi, mitkä ominaisuudet sinulle ovat tärkeimmät! Koppa meilläkin liikkuu, jos sitä rynkyttää. Ikinä en ole käytössä kuitenkaan huomannut tuota piirrettä! Meillä tyttö nukkuu sitä paremmin, mitä enemmän rytinää. En ole hidastellut reunakivetyksien kohdalla ikinä, eikä vauva ole herännyt, ei ole tarvinnut pelätä irtoaako (ei todellakaan irtoa :) )!! Kokemukseni muista vaunuista ovat pelottavammat. Emmaljungissa on todella hankalat "pikalukitukset", ja koppa niin valtava, että ne vasta vaaralliset onkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vielä: jousitusta ei ole mahdottomasti affinityissä, ja siksi emmaljungien jousipomppulinnaan tottuneet äidit kokevat itseasiassa hyvinkin jäykät ja tukevat affinityt epävakaiksi. Itse kun työnnän nyt kaverin el:ia ne tuntuvat pomppivan tiehensä vauva kyydissään :D Ei vaan, kyse on tottumisesta tuntumaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta oisko tästä sivusta apua?

https://www.lastenturva.fi/tuotteet/turvaistuimet/turvaistuinvarusteet/turvakaukaloiden-adapterit/10401/

 

Erilaisia adaptereita, mm.

 

Britax Affinity & Smile adapteri Maxi-Cosi (Cabriofix, Pebble & Pebble plus), Recaro (Privia) ja Cybex turvakaukaloille mahdollistaa Affinity ja Smile rattaisiin edellä mainittujen turvakaukaloiden kiinnittämisen.

 

Brio Go adapteri Maxi-cosi ja Cybex Aton kaukaloille.

 

 

 

Itse toivon löytäväni Britaxin B- motion 4 -kärrit jostain lähiseudulta, edullisesti. Toistaiseksi ilman lupaavaa tulosta, ehkä pitää taipua hankkimaan uutena. Kopan ja turvakaukalon saan ostettua ystävältä ja tällä kombinaatiolla oletan että pärjäillään tulevan tenavan kanssa.

Talomme hissi on niin pieni, että vähän pakko hankkia aika kompaktikuljetusväline. B-motionit voittivat matkis-vertailussani jousituksen ja ilmatäytteisten renkaittensa ansiosta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ uusissa plussissa on jo puhkeamattomat vaahtorenkaat. En ois välttämättä huomannut jos myyjä ei olisi sanonut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo, mutta se uusi Plus -malli on pidempi kuin tämä vanha.. ja kalliimpi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyypä tosiaan kysyä vielä liikkeestä, että voisiko kaukalo sopia noilla adaptereilla. Maxi-Cosin kaukalo on jo ostettu ja jätettiin matkarattaiden osto vielä hamaan tulevaisuuteen, kun on vaikea arvioida tarvitseeko niitä ylipäätään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shere Khan oli kyselly Britaxin Smilestä. Mulla on ne, on ollut nyt noin viikon ja oon kyllä aivan rakastunut. Myyjän mukaan eroa Brion versioon ei ole kuin kuomu ei pidä aivan tautisen kamalaa ääntä. Ulkonäkö toki on vähän muuttunut. Mulla ei oo siis Briosta kokemusta, mutta näistä mä tykkään. Kulkee hyvin kaikkialla, lapsi on korkealla ja lähellä käden ulottuvilla kokoajan, ratasosa on kivan kokoinen ja suojaisa, todella suojaava kuomu, iso tavarakori, helppo kasata, kevyet. En kyllä oikeasti negatiivista näistä keksi! Mulla oli tarkoitus ottaa Bugaboon beet USAn matkalle, mutta voi olla että ne lähtee myyntiin ja jäljelle jää vaan Smilet ja ne lähtee reissuun mukaan! Sen verran näpsäkät on. :)

 

Suosittelen kyllä todella paljon! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa Britaxin Smile kakkoset. :) Tulen tänne sitten kertomaan, että mitkä ovat fiilikset niistä kunhan vauva syntyy ja päästään niitä testailemaan. Vaikuttivat erittäin hyviltä, kun vauvantarvikeliikkeessä käytiin niitä katsomassa. Kääntyvät helposti yhdelläkään kädellä ja kaikki toiminnot vaikuttivat näppäriltä näin ihan ummikkojen mielestä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö kokemuksia Britaxin Go Next -rattaista? Plussia tai miinuksia? Onko ne etupyörät ihan toivottoman pienet?

 

Etsinnässä on rattaat esikoiselle. Pihalla kuljetaan päivittäin koiran kanssa. Ja oikeastaan oli lenkkireitti mikä hyvänsä, on aina vastassa myös hiekkatietä. Rattaat saisivat olla myös näpsäkät pakata autoon siten, että se koirakin mahtuu vielä mukaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on olleet Go Nextit nyt 1,5 vuotta ja olen todella kiitollinen, että panostettiin niihin. Ei ole etupyörät liian pienet! Mulla nukkui poika ekat 5 kk vain liikkuvissa vaunuissa ja lenkkeilin säällä kuin säällä ja sohjossa kuin sohjossa. ;) Hyvin pääsi eteenpäin aina. Jossain syrjässä, missä ei oltu aurattu ja kuljin kauhean paksussa sohjossa muistan, että tuli hiki ja oli vähän hidasta, mutta en kokenut tarvitsevani niitä isoja vaihtopyöriä siltikään.

 

Kasaaminen on nopeaa ja helppoa ja mahtuivat mun pieneen Opel Corsaankin. Porukoiden Toyota Corollaan laittaessa joutuu irrottamaan yhden pyörän, kun siinä on coupe-perä. :D

 

Nyt tuli eka takuuhuolto, kun 20 asteen pakkasella pari osaa murtui. Olivat ilmeisesti maanantaikappaleet ne, kun kääntäessä hajosi.

 

Meillä kiinnitettiin alussa Britaxin kaukalo noihin ja sekin oli helppoa ja käytännöllistä.

 

En keksi valittamista! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos airua kokemuksista! Me päädyttiin nyt hyvän tarjouksen perässä valitsemaan Go Nextit  :) Ei ollut alunperin edes tarkoitus hankkia vaunuja vielä tässä vaiheessa (la vasta kesäkuun lopussa :rolleyes:), mutta oli tosiaan sen verran hyvä tarjous, että pakkohan ne oli hankkia  :P Ja värikin sattui olemaan omaan silmään täydellinen  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ostettiin aikanaan tarjouksesta maaliskuussa, kun LA oli kesäkuun lopussa. :)

 

Mihin väriin päädyitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruskeeseen :) Tai onko se sitten joku meleerattu ruskea vai mikä, kun väri ei ole tasainen... Olin haaveillut ruskeista vaunuista, kun musta on jotenkin niin musta ja valkoinen niin herkkä kaikille likaroiskeille. Halusin jotain väriä edes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samasta syystä meillä on meleerattu harmaa. :D Niissä ei näy lika, en oo pessyt kertaakaan muuta kuin tavarakorin.

Edited by airua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now