Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

Kaak@o: piti käydä katsomassa, joko Amos oli jollain listalla. Oli se, muttet ollut sitä mielestäni kommentoinut. Iskiskö se? Toimisi ainakin hyvin molemmissa maissa ja pystyisi suomeksikin hyvin taivuttamaan. 

 

Ja sitten sanoit, että ei mielellään n-kirjaimella alkavaa, mutta ehdotan kuitenkin Noelia :) Toimisi myös hyvin molemmissa maissa, kun ei lausuttaisi kovin paljoa eri tavalla ja taivutus on tosiaan helppoa suomeksikin. 

 

(Me ollaan pähkäillty samanlaisten juttujen kanssa myös kahdesti, onneksi löydettiin yksi hyvä pojan- ja yksi hyvä tytönnimi ja muuta ei sitten tarvitakaan :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paul, Neo ja Amos ei oikein iske. Tahdottaisiin mieluummin niin päin, että nimi on suomalainen, joka toimii myös englanniksi, kuin toisinpäin. Siitä syystä Paul ei sytytä. Neo ja Amos on ihan hauskoja, mutta ei sitten kuitenkaan meidän lapselle ehkä..

 

Elian on vähän samanlainen kuin Eliel, joka löytyy meidän ehkä-listalta. Noel on listalla myös, mutta harkitaan ensisijaisesti muita kuin n-kirjaimella alkavia.

 

Miks tää on näin vaikeeta? Jos mies vaan hyväksyisi omat suosikkini, niin ei ois koko ongelmaa :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaak@o: teidän lasten nimiä ei ilmeisesti tarvitse lausua samalla tavalla sekä englanniksi että suomeksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaak@o; en tiedä onko täällä puhuttu nimestä Elias? Onko liian hölmö englanniksi?

Jotenkin tuttu tunne tuo, että mies hylkää kaikki hyvät ehdotukset :girl_sigh::grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaak@olle ehdotuksia. Ilmeisesti Leo ei käynyt, kun se oli jollain teidän tutulla. Mut mites Leon? Mun kaveripiirissä on ainakin paljon lapsia, joilla on vain yhden kirjaimen ero nimissä, tyyliin Emmi ja Emma. Ei ole ystävyyttä pilannut. :)

 

Toinen nimi, joka tuli mieleen, on Daniel. Vai onko se jo liian pitkä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ajankohtaista meille, mutta kyselen silti. Eli heitelkääpä X loppusia pojan nimiä. Muiden kuin Max ja Felix nimien lisäksi. Itselle ei tule muita mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ihanat, kun jaksatte ehdotella, vaikka olen niin vaikea! ..Tai siis mies on vaikea ;)

 

Toiveena olisi, että nimi lausuttaisiin suurinpiirtein samalla tavalla Suomessa ja täällä. Pienet erot ei sinänsä haittaa (esim. Noan ja Neelan nimet jenkit ääntää hitusen eri tavalla kuin me ("Nouah" ja "Niila"), enkä nyt ihan täysin tällä perusteella nimeä suoralta kädeltä karsisi pois, vaikka äännettäisiinkin eri tavalla.

 

Elias on täällä aika tuntematon nimi, joten siksi se ei ole meidän ehdokaslistalla.

 

Leon on meidän listalla jo, mutta ei kummankaan ykkösuosikki. Ilmeisesti me vaaditaan täydellisyyttä nimeltä :grin:Danielista tykkään, mutta enemmän siinä on sellaista toisen tai kolmannen nimen potentiaalia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvar ei kauheasti nappaa.. Enkä tiedä miten hyvin se toimisi täällä jenkeissä.

 

Teo on tällä hetkellä yksi vahvimmista suosikeista, Tykätään molemmat. Mutta vielä haetaan sitä täydellistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaakao: Mulle tuli mieleen sellainen nimi kuin Aaren.

En yhtään tiedä että miksi, mutta muuta ei sitten mieleen tullutkaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oskar on kiva, mutta ei minusta ole samaa sarjaa Noan ja Neelan kanssa jotenkin. Adam ei oikein kolahda. Aarenissa on jotain hauskaa, mutta se on vähän liian lähellä Aaronia, joka on jo kaverien käytössä. Ja ehkä Aaren on vähän liian outo. Halutaan nimi, jonka tunnistaa suorilta nimeksi, mutta ei kuitenkaan ole maailman yleisin.

 

Ei tuu mitään.. Jospa tää vaihtuis tiistain ultrassa tytöksi :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mio on ihana ja yksi omista ikisuosikeistani, mutta mies ei tykkää. Nino taas ei kolahda.

 

Täytyy kai alkaa lämmittelemään miestä noille omille suosikeilleni, koska ei tästä muuten mitään tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä törmäsin Edvin-nimen taustoja tutkaillessani hauskaan nimeen, Aldon. Mitäs vaukkari-raati sanoo, onko kiva vai ei? :) Suomessa ei ole koskaan annettu kyseistä nimeä, joka on alunperin vissiin englantilainen. Kuulostaa kuitenkin samantyyliseltä nimeltä mielestäni kuin vaikka Alfred tai Albin, jotka suomen kalenterista löytyvät. Muodossa Aldo nimi on italialais/saksalainen (yllättävän monet tutkimani nimet muuten ovat jostain syystä). Mä oon ihan hurahtanut näihin nimiin, tää on tosi hauskaa puuhaa tutkia taustoja ja muita :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäisin Aldonista. :) Äänteellisesti kaunis, lausutaan kuten kirjoitetaan, ei liian eksoottinen, helppo taivuttaa.

 

Aldo onkin tuttu italialaisena nimenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään myös Aldonista, ja Aldosta myös :) En välttämättä omalle pojalleni antaisi, mutta ihana nimi joka tapauksessa :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tiedän myös yhden pienen pojan jonka nimi on Ado. Lyhyt ja ytimekäs. Ei niin paljoa miellytä, että omalleni koskaan antaisin mut silti jotenkin söötti nimi. Onko teistä liian lempinimimäinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä tiedän yhden Atte-nimisen, jota sanotaan Adoksi, mutta enpä edes ajatellut sitä ennen kuin kysyit tuota lempinimimäisyyttä. Mustakin Ado on jotenkin veikeä nimi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now