Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

iiki: Tommi, Teppo, Valtteri, Valtti, Iikka, Ilkka, Veikka, Karri, Antto, Kalle, Voitto, Onni, Immo, Ukko, Otto, Tuukka, Turkka, Ossi, Okko, Santtu. Siinä ainakin muutama :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nimiehdotuksista, noista aarne ja antto ainakin pääsee makustelulistalle :) monta muutakin hyvää nimeä oli, mutta löytyy jo lähipiiristä ja esim onni on ihana, mutta en ehkä sitä kaikista suosituinta nimeä halua. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan :) miten tää voikin olla näin hankalaa.. Onneksi on vielä aikaa miettiä. Toivon kyllä, että kunhan nähdään muksu niin nimi selkiytyy kuin taikaiskusta :D mut pelkään et arvotaan nimi ristiäispäivänä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en vielä ees tiedä kumpi meille on tulossa ja käyn täällä ketjussa aika ajoin saamassa itteni hysterian partaalle pojan nimen suhteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon varma et meille tulee poika. Miehen sukuun ei oo syntynyt tyttöjä 14 vuoteen..

 

Oon todella tykästynyt nimeen Aarni. Mitkä nimet sopisivat mukaan rimpsuun? Oon miettinyt mm.yhdistelmiä

Aarni Alvar Elia

Aarni Alvar Eliel

Aarni Eliel

Aarni Juhana

Aarni Iikka Juhana

 

mutta jotain puuttuu. Esikoisen nimi on samaa tyyliä kuin entinen suosikkirimpsuni Leo Elis Benjamin.

 

Onko ehdotuksia Aarni-nimen kaveriksi? Kolme nimeä olisi kiva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Mä ite tekisin noista sun antamista nimistä yhdistelmän Aarni Eliel Juhana, jos ottais kolme nimeä :)

 

wanla, mulla oli vähän sama aikoinaan. Meillä tytön nimi oli kokonaan jo mielessä, mut pojan nimi puuttu. Noh, poika saatiin :D Mies lopulta keksi pojan etunimen ja kyllä ne tokatkin nimet sieltä löyty. :) Mut nyt on jääny vähän päälle toi poikien nimien skannaaminen - tulee koko ajan pidettyä silmällä poikien nimiä, tytön nimi kun on jo "varastossa" :D

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarni Alvar Elia on todellakin ihana! Aarni oli mun ykkössuosikki pojan nimeksi muttei kelvannut miehelle. Myös Olavi voisi käydä toiseksi tai kolmanneksi nimeksi sen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yell: Aarni ja Alvar on ihania nimiä! Mites Aarni Armas/Aatos Samuel tai Aarni Eino Juhana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille nimikommenteista!

Yhdistelmistä Aarni Alvar Elia on myös oma suosikkini.

Miehen edesmennyt ukki oli Hjalmar, joten keskimmäinen nimi muistuttaa hänestä, samankaltainen kun on. Elia taas on listalla ortodoksisen alkuperänsä vuoksi, se oli kaunein nimi minkä löysin muistuttamaan äidin puolen uskonnosta :) nimi olisi kuitenkin aivan omanlaisensa ilman mitään ilmiselviä sukurasitteita.

 

RGB, Olavi on miehen toinen nimi, ja tulee suvusta. Se olikin ensin vahvana suosikkina mukana nimilistalla, mutta nimestä tulee ehkä liian "perinteinen", mikäli siinä on kaksi supisuomalaista nimeä mukana. Esikoisen keskimmäinen nimi on Emil, joten siksikin Alvar kävisi tulokkaalle keskimmäiseksi :)

 

Taiku, ihania ehdotuksia! :) ensimmäisen ehdotuksen laitan talteen, toisen joudun tyrmäämään ettei mene liian suomalaiseksi :D

 

Lisää ehdotuksia saa laittaa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yellillä ihanat nimet :lipsrsealed:! Mä tykkäisin noista kaikista, etenkin Alvar olisi kiva, mutta ei sovi meidän sukunimen kanssa <_<.

 

 

 

 

Kumpi parempi, Otso vai Ohto? Ja mikä toiseksi nimeksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun korvaan Otso, kun Ohto kuulostaa musta saman nimen murteelliselta lausunnalta. Tyyliin ihte=itse ja kahto=katso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maustekahvi: Mun mielestä Valo on tosi kiva, sitä mietin omalleni, jos olis tullu poika. En kyllä oo ihan varma olisinko uskaltanu kuitenkaan antaa sitä... Merkitysnimiä: Aatos, Armas, Auvo, Jalo, Into, Uljas, Onni, Tarmo, Toivo, Sisu ja Sulo. Luontonimiä: Myrsky, Kari, Ahti, Havu, Kuura, Kuutti, Pyry ja Terho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minustakin Valo on tosi hieno nimi eikä ollenkaan hipsterillinen, mutta minkäs sille mahtaa, jos mies ei innostu. Tarpeetonta pilkunviilausta: Kari ei ole alun perin luontonimi vaan lyhennys Makarioksesta, joka on ortodoksinen pyhimys. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maustekahvi, mulle tuli mieleen tän sivun alussa ollut Kuisma, mutta siitä "simppelistä" en sit tiiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille! Sain miehen sittenkin vähän lämpenemään ykkösehdotukselleni, joten ehkä tämä tästä vielä, kun on puolet raskaudestakin jäljellä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei siis plussaakaan ole vielä toiveissakaan, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin. :)

 

Hakusessa on kaksitavuinen nimi ilman r- ja s-kirjainta (r näistä ikävämpi). Esikoinen kuuluu nimensä kanssa Eino-Oiva-Onni tyylisten joukkoon, joten samanlaista perinteistä suomalaista nimeä ollaan hakemassa. Esikoisella on kaikki etunimet pehmeitä ääntämykseltään, eli lähinnä löytyy v-, h-, n- ja l-kirjaimia konsonanteista. Nyt haussa "kovempi" etunimi, sillä seuraavatkin nimet olisivat ääntämykseltään voimakkaampia. Tokat nimet tulisivat siis jälleen suvusta, siksi ne on jo tiedossa näin varhain :) Kaapo nimeen olen itse tykästynyt, mutta mieshän tyrmäsi sen jo esikoisella :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pekka, Jaakko, Heikki, Jukka, Matti, Tuomo, Tuukka, Teuvo, Otto, Ville, Altti, Tauno, Mikko, Topi, Panu, Antti, Atte, Aapo, Veikko, Pauli, Paavo, Voitto, Kauko, Ilkka, Pentti, Ilpo, Teijo, Veijo, Timo, Toivo, Into, Juho

Muoks. piti käydä tarkistamassa ehtoja edelliseltä sivulta, ja ainakin Kaapon olit jo itse maininnut (poistin sen listastani). Tais tulla vähemmän koviakin joukkoon, mut olkoon nyt siinä.

Edited by Chandalina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on haussa pojan nimi. Ristiäiset ovat reilun parin viikon kuluttua, mutta edelleen tuntuu että sopivaa nimeä ei ole löytynyt...

 

Esikoisen nimi on Aino. Pojan nimen ei tarvitse sointua esikoisen nimeen, mutta haluaisimme että se on kaksitavuinen ja suomalainen nimi. Tällä hetkellä Lauri ja Antti ovat listan kärjessä, mutta toista/toisia nimiä niihin ei ole löytynyt.

 

Eli meille saisi ehdotella ihan muitakin nimiä, tai mahdollisia toisia nimiä yllä mainituille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Aino ja Lauri olis ihanat sisaruksille. :) Minkä tyylinen toinen nimi? Lauri Matias, Lauri Aleksi, Antti Johannes, Antti Iivari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos RGB ja Chandalina! Noista Ahtia, Jaakkoa ja Kaukoa olinkin pohtinut :) Ihanasti löytyi listasta sukulaistenkin nimiä ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now