Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

Täällä voisi jatkaa keskustelua poikien nimistä.

Edited by Rilla
lisätty tagit moden toimesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö ehdotuksia poikien nimistä jotka loppuu s-kirjaimeen? Sukunimi on ruotsinkielinen niin saa olla joko suomalaisia tai vieraskielisiä.

Edited by Cor

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Matias, Julius, Marius, Justus, Rasmus, Armas, Tiitus, Pontus tulivat ensimmäisinä mieleen :)

 

e: lisää... Aamos, Elias, Luukas, Tuomas, Joonas, Paulus, Hannes, Aleksis, Aulis, Eelis, Esaias, Sakarias, Petrus, Markus

 

vielä lisää: Mats, Rufus, Johannes, Andreas, Niilas, Frans

Edited by poimulehti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topias, Tobias, Malakias, Jeremias, Aatos, Tomas, Thomas, Mathias, Jonas, Elis, Amos, Matts, Alexis, Zacharias, Lukas, Lucas, Marcus, Linus, Anders, Eljas, James, Hans, Nils, Klaus, Klas, Claus, Clas, Magnus, Lars, Matteus, Maximus, Uljas, Jens, Alfons, Boris, Dennis, Urmas, Maurits, Nikodemus, Kaius, Charles, Feliks, Aleks, Amadeus, Elvis, Akilles, Timoteus, Raikas, Carlos, Karlos, Mooses, Ananias, Mies, Uuras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamos,Aatos, Akilles, Aleks, Aleksis, Alexis,,Alfons, Amadeus,Amos, Ananias, Anderas, Andrers, Armas,Aulis, Boris,Carlos, Charles,Clas, Claus,Darius,Dennis,Eelis, Elias,Elis,Eljas, Elvis, Esaias, Frans,Feliks,Hannes, Hans ,James,Janus,Jens, Jeremias,Johannes, Joonas,Jonas, ,Julius,Justus, Kaius,Karlos,Karolus,Klas, Klaus,Lars,Linus,Lucas, Lukas,Luukas, Magnus,Malakias,Marcus, Marius,Markus,Mathias,Matias, Mats,Matteus, Matts, Maurits,Maximus,Mies, Mooses,Niilas , Nils,Nikodemus, Paulus, Petrus,Pontus ,Raikas, Rasmus,Rufus, Sakarias, Thomas,Tiitus,Timoteus,Tobias,Thomas,Topias,Tuomas,Uljas,Urmas,Uuras,Zacharias

 

, Oli sitten pakko laittaa nuo aakkosjärjestykseen, kun en muuten osannut tuota lukea ja lisäillä omia :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ananias on aina ihana, kun tulee ananas mieleen :lol:

 

Mä oon noista tähän mennessä mainituista s-loppuisista pitänyt henk. koht. eniten näistä: Rufus, Karolus, Justus, Marius, Petrus, Paulus, Aamos, Alfons, Feliks, Niilas, Urmas :give_heart:

 

Mulle nousi mieleen vielä Romulus ja Remus , hihihi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä haluaisi olla Romulus :grin:

 

Noi Poimulehden suosikit on kyllä minustakin kivoimmat, ainoastaan Urmasta en kyllä lapselleni antaisi. Enkä kyllä Feliksiäkään, kun siitä tulee mieleen aina ketsuppi :girl_crazy:

 

Valitettavasti noi ei oikein ole miehen mieleen (eikä meillä kyllä ole poikaakaan) mutta muuten voisin laittaa tuon Paulus-nimen. Mun enoni on ollut nimeltään Pauli ja kuollut lapsena, joten olis kiva käyttää hänen nimeään, mutta en kyllä suoraan Paulia laittais vaikka sekin on kiva nimi. Taidan olla hiukan taikauskoinen :girl_sigh: Nämä s-loppuiset vaan on miehelle sen verran hankala taivuttaa, että on ollut pakko keksiä muita vaihtoehtoja,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon alkanu miettiä nimeä masuasukille ja tän hetkiset lempparit nimiksi pojalle olis Antton ja Artturi. Mutta nyt olis hakusessa kivat kaksi nimeä noiden perään. Kaikki ehdotukset otetaan avosylin vastaan. Kriteereitä alan listata kunhan niitä alkaa ilmaantua :D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miltä kuullostaa nimi Noa Emil? Isoveli olisi Leevi.

Sukunimi on kyllä ihan suomalainen, onko liian "ruotsalainen" tuo nimi yhdistelmä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mOmma: kirjoittaisin nimen kuitenkin suomalaisittain, koska niin se tultaisiin kuitenkin pääosin lausumaankin

(toki itse lausun kyllä ensisijaisesti niinkuin kirjoitetaan, mutta kaikki eivät niin tee) eli siis Nooa Eemil.

 

 

Milana: se nyt vähän riippuu siitä, millaisista nimistä tykkäätte, Anton-nimen perään käy oikeastaan mikä tahansa, Artturi on hieman haasteellisempi.

Tai sitten yhdistä ne tyyliin Anton Onni Artturi tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neven tuo sun ehdottama Anton Onni Artturi on kyllä aika ihana! Kolme nimeä mitkä on kaikki mun makuuni. Mutta mietin että jos tämä olis poika niin voinko käyttää kolme noin hyvää nimeä käyttää. Jos mä joskus saisin toisen pojan niin mikäs sille sitten tulis nimeks kun kaikki hyvät nimet on käytetty ?! No ei vaineskaan kyllä on muitakin kivoja poikien nimiä, mutta noi kolme on ehdottomia suosikkeja kaikki !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seuraavalle sitten vaan samantyylinen kuten Aaron Eemil Valtteri tai Joel Aarre Jooseppi tai mitä muuta tahansa.

Kyllä maailmassa on niin monta kivaa nimeä, että varmaan saa toisenkin pojan nimen kasatuksi.

 

Tosin meillä jäisi se ensimmäinenkin poika nimeämättä, kun ei päästäisi miehen kanssa yksimielisyyteen :grin:

Tosin tällä hetkellä meidän pojan nimeksi voisi tulla Benjamin, Sander tai Sebastian. Toinen ja kolmas nimi on kyllä päätetty jo esikoista odottaessa :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopiikos Frank suomalaiseen suuhun? Miehen kanssa pohdittiin taas kerran huviksemme poikien nimiä, ja esiin nousi tuo nimi sekä Frans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sopii mielestäni. Ainakin luokallani oli yksi Frans, tosin sukunimi muistaakseni oli ruotsalaistyylinen.

Sukunimestäkin paljon riippuu, esim. Frank Virtanen yms. ei omasta mielestäni ehkä paras yhdistelmä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei meidän sukunimi ole lähelläkään suomalaista sukunimeä kun on hollantilainen :grin:

Siksi meille ei voi kuvitellakaan mitään perus Mikkoa tai Väinöä lapsen nimeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oisko joku sellainen kiva, jossa olisi myös 5 kirjainta ja ehkäpä O-kirjain, kun veljilläkin on? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaron tuli ekaksi mieleen. Minustakin O olisi kiva, tai sitten se J voisi olla jossakin muussa välissä esim. Eljas

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Veljeksistä Jonne ja Aaron tulee vain väkisinkin mieleen Negative. :lol:

 

Just hyvä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Aaron on ollu pitkään mun suosikki. Ja ei se Jonne ja Aaron oo todellakaan paha yhdistelmä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jos kuitenkin ehdottelis jotakin muutakin :girl_sigh:

Ensin mietin että tuollainen hieman "uudempi" nimi voisi olla parempi, mutta toisaalta eivät nuo kahden muunkaan nimet mitään viime vuosien väkisinväännettyjänimiä ole, joten kaipa tuohon veljessarjaan sopisi melkein mikä vaan.

 

Aapo, Iiro, Kaapo, Konsta, Mirko, Niko, Teemu

 

Tuossa nyt joitakin 4-kirjaimisiakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonne, Juuso ja Rasmus tai Roni

Jonne, Juuso ja Luukas tai Luka

Jonne, Juuso ja Markus tai Matias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now