Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

Kiitos, hyviä ehdotuksia, mut tosiaan tuo Aaron voidaan unohtaa :grin: Toisena nimenä sekin menis.. Mut se tulis sit Elvikseltä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonne, Juuso ja Miska

Jonne, Juuso ja Samu

Jonne, Juuso ja Tommi

Jonne, Juuso ja Tatu

Jonne, Juuso ja Eemeli

Jonne, Juuso ja Arttu

Jonne, Juuso ja Ossi

 

e: hups, ei saanutkaan alkaa J:llä :P --Jasu pois, Tatu tilalle!

Edited by poimulehti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonne, Juuso ja Onni

Jonne, Juuso ja Valtteri

Jonne, Juuso ja Lassi

Jonne, Juuso, ja Leevi

Jonne, Juuso ja Santtu

Jonne, Juuso ja Olli

Jonne, Juuso ja Antton/Antti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen todella, todella ihastunut nimeen Jaakko. Ongelma on että se on veljeni nimi. Jaakoksi en ole häntä koskaan kutsunut, vaan hänellä on lempinimi joka kuulostaa ihan muulta. Minä en siis miellä häntä Jaakoksi, muu maailma kylläkin joten en koe että voin antaa Jaakkoa nimeksi tälle kuopukselleni.

 

Olisiko nimiehdotuksia jotka olisivat jotenkin samankaltaisia kuin Jaakko tai muuten vain kauniita? Pisän vanhahtavista, tavallisista nimistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun miehellä on ollut kaksiosainen nimi, ei kuitenkaan tykännyt siitä, kun se oli niin hankalan pitkä.

Vain jotkut harvat muistavat hänet sillä nimellä, muuten kutsuvat kaksoisnimen jälkimmäisellä osalla.

Siis tyyliin Jan-Peter ja mies siis olisi pelkkä Peter. Minä tykkään tuosta yhdistelmästä ja olemmekin joskus miettineet pojan nimeksi Jan-nimeä,

mieskin siitä kyllä tykkää, mutta yhdistelmänimistä ei pidä ylipäätäänkään.

 

Joten kyllä minä laittaisin sen Jaakon nimeksi omalle lapselle jos se kerran miellyttää eniten, kun enoa ei kuitenkaan Jaakoksi kutsuta.

 

Muita nimiä nyt ei tähän hätään tule, kuin tietenkin muunnos Jaakosta eli Jakob, Ohto ja Okko. Väinö ei varmaan toimi muualla kuin Suomessa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me perheen kesken kutsutaan veljeä lempinimmellä, mutta kaikki muut käyttävät kyllä Jaakkoa - tai Jakobia kun asuu Ruotsissa. Joten vaikka mulle veli ei ole Jaakko, niin oikeastaan kaikille perheen ulkopuolisille on ja tuntuisi jotenkin oudolta antaa sama nimi. Veli itse sanoo että olisi vaan iloinen jos meidän poitsusta tulisi hänen kaimansa ja äitini on samaa mieltä mutta mä vaan emmin.

 

Kiitos ehdotuksista. Eivät ihan kolahtaneet - en oikein tiedä miksi. Kylläpä tämä nimen löytäminen on vaikeaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun lähipiiriin kuuluu Jaska, siis ristimänimi on se, mutta Jaakko on kyllä parempi. :girl_sigh:

 

Muitakin tuli nyt mieleen, Aatto, Aarto, Jaakkima :grin: , Jaakoppi, Jooseppi, Ukko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marthelle ehdottaisin myös nimiä Veikka, Aarni, Miik(k)a, Tuukka, Jooa, Joona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli kans ekana mieleen Okko :)

Miiko tai Miikko voisi olla kans saman tyylinen nimi kuin Jaakko. Tai sitten Mikko.

Samoin Jarno, Jarko tai Jarkko on saman tyylisiä.

 

Mun mielestä olis söpistä jos eno olis kaima, sehän olis suuri ele sun veljeä kohtaan.

 

Niin ja sitten tuli mieleen vielä yksi vanha nimi, Jouko!

Edited by Rosalina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kitos kaikille ehdotuksista! Aarni, Miikka ja Mikko ovat olleet meillä tapetilla jo raskausaikana, muut ehdottamanne laitetaan korvan taakse. :)

 

Kiva kuulla ettei se että poika olisi samanniminen kuin enonsa olisi välttämättä tosi outoa.

 

Mellä on myös pohdinnassa olleet Otto, Olli ja Lauri. Mä niitä alunperin ehdotin, ja nyt kun mies sanoo että sopii, niin mä en enää tiedä. Kai mä olen niin tottunut että se heittäytyy hankalaksi nimien suhteen että mä häkellyn. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisinko mäkin ehdotuksia? Nimi saisi olla saman henkinen kuin nämä: Elias, Eliel, Eelis, Emil, Eemil, Aleksi, Niklas, Patrik, Klaus, Anton, Aleksis, Hugo, Henri, Henrik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olli on vaalea, ehkä vähän pyöreäposkinen poika, Lauri on tummahiuksisempi, pitkä ja sopusuhtainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olisin vastannut ihan toisin päin :D Musta Lauri on sellainen vaalea pellavapää jolla on pyöreät posket ja mustikan siniset suuret silmät kun taas Olli olisi tumma hiuksinen, ruskeasilmäinen ja pitkäripsinen poika :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisinko mäkin ehdotuksia? Nimi saisi olla saman henkinen kuin nämä: Elias, Eliel, Eelis, Emil, Eemil, Aleksi, Niklas, Patrik, Klaus, Anton, Aleksis, Hugo, Henri, Henrik...

Tomas, Jakob, Joakim, Aukusti, Valdemar, Evert, Topias, Frans, Nikolai.

 

muoks. Marthe, noi on kyllä molemmat niin hyviä nimiä, että ei varmasti ole helppo valinta!

Edited by avena

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiva kun pidät. :) Mutta joo, valinta tunruu hiukka liian vaikealta juuri nyt.

 

Mä olen ehkä myös mieltänyt Laurin tummaksi ja Ollin vaaleaksi. Mutta en mä tiedä. Suosikkinimiä molemmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tarvittaisiin vaukkareiden apua. Pitäisi löytyä vokaalilla alkava pojan nimi. Mielummin kansainvälinen kuin ns. vanhanajan suomalainen nimi, mutta niitäkin saa ehdottaa. Itselle ei tule kuin muutama mieleen ja ne eivät ole mieluisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Anton, Anthony, Alex, Andrew, Adam, Eamon, Elliot, Ethan, Oscar, Owen</p>

 

Anglo-amerikkalaisten nimien kanssa voi pelata nymblerillä, kun jos on yksi tai useampi mieluinen nimi, niin hakee sillä vähän saman tyylisiä lisää.

http://www.nymbler.com/

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now