Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

Sahina: Kutsumanimi on haussa. Nyt kun olen Jaako-nimeä muutaman päivän makustellut, niin en ehkä kuitenkaan ole siihen riittävän ihastunut. Sekoittuminen Jaakkoon ei niinkään pelota, mutta Jaakko on nimenä alkanut tuntua muuten vaan paremmalta. Tosin sekin arveluttaa. Me ollaan miehen kanssa ihan toivottomia nimen päättäjiä!  :rolleyes: Toinen ja kolmas nimi mulla jo on mielessä onneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TuiTui, Jaako on ihan kiva, mutta Jaakko on munkin mielestä aika paljon ihastuttavampi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eemeli olisi ihana! Tai Elmeri ehkä mun mielestä vielä kivempi. :) Myös vaikka Elias Onni Samuel, Simeon, Aapeli, Aukusti, Iivari...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ihania nimiä pojalle on Erfan, Borna, Joel, Luca, Samuli. Ne on ne ihanimmat ♥ Niitä on kyllä paljon enemmän mut nuo tuli ekana mieleen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Väinö Vihtori ihan pöllö yhdistelmä? Lisäksi sukunimi alkaa myös Veellä. :D Kummatkin ollaan tykästytty ensimmäiseen nimeen ja nyt ollaan kehittämässä sille paria. Tarkoitus siis on, että pojalle tulee vain kaksi nimeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyiskö ehdotuksia Ohton pariksi natsaavista pojannimistä? Plussaa merkityksellisyydestä ja luontoteemasta. Tytön nimien suhteen keksiminen on paljon helpompaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Väinö Vihtori ihan pöllö yhdistelmä? Lisäksi sukunimi alkaa myös Veellä. :D Kummatkin ollaan tykästytty ensimmäiseen nimeen ja nyt ollaan kehittämässä sille paria. Tarkoitus siis on, että pojalle tulee vain kaksi nimeä.

 

Musta ei ainakaan oo pöllö yhdistelmä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta tuo Väino Vihtori on aivan ihana! Oon ehkä hieman puolueellinen vastaamaan, kun meillä tuo samainen toinen nimi pojalla ja eka nimikin alkaa V:llä :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väinö Vihtori on ihana yhdistelmä :) Itse varmaan silti valitsisin toiseksi nimeksi jonkin muun kuin v-nimen, kun kerran sukunimikin alkaa v:llä. Mutta tämä on niin makuasia :)

 

Atso tosiaan sopisi hyvin Ohton veljelle! Tai sitten joku muu o-loppuinen ja ehkäpä vokaalialkuinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyiskö ehdotuksia Ohton pariksi natsaavista pojannimistä? Plussaa merkityksellisyydestä ja luontoteemasta. Tytön nimien suhteen keksiminen on paljon helpompaa..

 

Osma (tarkoittaa ahmaa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Noi on käynyt kyllä mielessä, mutta mieluummin ehkä eri alkukirjain. Esim. Havu vois olla kiva, mutta epäilen, ettei mene miehellä läpi :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahma on ihan sellaisenaankin nimi. :girl_wink:  Ei kovin yleinen tosin. Multa löytyy lähipiiristä kaksi ko. nimeä kantavaa ja montaa enempää ei niitä taida ollakaan...

Itse nimeen jo tottuneena ja tykästyneenä se on varsin miellyttävä.

 

 

:lipsrsealed: Anerina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen hyvissä ajoin liikkeellä. :D Mutta poikien nimiä on niin vaikea keksiä..

Koitan miettiä mahdolliselle pojalle nimeä, toinen/kolmas nimi on Antero, mutta entäs muut?

Esikoisen nimi on I****, ei mielellään samaa alkukirjainta.

Mies ehdotti etunimeä Eerik, mutta se ei ihan sytyttänyt. Mahdollisen kolmosen nimikin sitten olisi vielä hankalampi keksiä..

Sukunimi on ihan tavallinen nen-nimi.

 

Mitään muita rajauksia en tee, eli saatte vapaat kädet! :)

Edited by urppis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nimiehdotuksista Pamisa, Nesbit & Kärpänen! :)

 

Eemil ja Aatos voisi olla hyviä ehdokkaita, lisätään listaan! :) Aleksi on ystävän lapsen nimi, joten se ei käy. Elias voisi periaatteessa olla hyvä ehdokas, mut sitä pitää vähän makustella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei auttakaapa! Tarvisin nimivinkkiä kolmannelle pojalle. Poikakatraassa on jo *piipi, piip*. Olen itse miettinyt sopisiko Alvar kolmannelle?? Mies ehdottaa Lucasia, mutta ongelmana on a) se lausutaan suomeksi kuten kirjoitetaan ja ruotsiksi Luukas. Sama ongelma nimessä Thomas vrt "Tuumas". Meille tärkeää, että lausutaan samalla tavalla kummallakin kielellä. b ) on aika yleinen nimi nykyään. Saa ehdottaa nimivaihtoehtoja. Pliis ehdottakaa :)

 

Muoks. Nimet pois näkyvistä.

Edited by Cor

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuli mieleen, että mites Arnold? On samankaltainen kuin Alvar, joka on mielestäni myös kiva, hieman suomalaisemman oloinen omaan korvaani kuin Niklas ja Felix :)

 

Lisäksi pari perinteistä nimeä, jotka lausutaan samoin suomeksi ja muissa kielissä, ovat Daniel ja Kristian/Christian. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now