Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

^ Tuo Aleksanteri olisi minusta hyvä, niin sitten noissa nimissä olisi logiikkaa kun olisi aina kaksi samalla vokaalilla alkavaa peräkkäin  :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesbit - entäs Alvar? Tässä siis ideana kanssa peräkkäiset vokaalit + suuri suomalainen kaima :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttaakahan kanssasisaret ja kertokaa Hermannille sopivia toisia ja kolmansia nimiä. Mä en keksi mitään sopivaa, kun mä tykkään että pitkät nimet on perässä ja lyhyet alussa, sointuu paremmin. Esimerkiksi Otso Aarre Hermanni tai Armas Hermanni tai vastaavat. Mies on kuitenkin sinnikäs ja haluaa Hermannin etunimeksi. Mitä ihmettä laitetaan seuraaviksi nimiksi? Aarretta voisi jatkaa, on miehen toinen nimi, mutta mikä pitkä nimi kolmanneksi rimmaamaan? Ja Aarre nimeen en ole leimaantunut, sekin saa olla jokin muu. :) Toivoisin suomalaisia, kauniita nimiä, saavat ovat sekä erikoisia että harvinaisia mutta myös perinteisiä, olen kaikkiruokainen. Kiitos! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hermanni Aarre Akseli

Hermanni Aarre Aleksis

Hermanni Aarre Alvari

hermanni Aarre Iivari

Hermanni Aarre Olavi

Hermanni Aarre Vihtori

 

Tässä nyt joitakin yhdistelmiä mitkä mielestäni toimisivat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos RGB, tuosta löytyi hienoja nimiä ainakin Alvari ja Iivari! Pääsivät listalle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideoita J alkuisiin pojan nimiin? Mielellään vähän erikoisempia kuin Jussit ja Jannet:)

Edited by Kattohaikara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joakim, Julius, Jousia, Jaajo, Jami, Jeremias, Jakob, Jael, Jason (suomalaisittain lausuttuna)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jerker tuli kahden edellisen (kattavan) listauksen lisäksi mieleen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edellisten lisäksi mieleen tuli vielä Joel, Jalo, Jonne ja Joona.

Edited by RGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole tuota Jerker-nimeä ennen kuullutkaan, mutta en ehkä suosittelisi: Jerk-er... Sori, mä hihittelen sille ihan hillittömästi täällä.

 

Meillä olisi etsinnässä sekä suomenkieleen että englantiin sopiva nimi. Anopille olen selittänyt, että ei saa alkaa esim G:llä. Greta ehkä ois poikkeus, mutta ei mitään Garya... Eikä todellakaan anopin ehdottamaa Finn-nimeä. Uskaltaako joku vielä ehdottaa jotakin? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noa, Lucas, Max, Remi (tai Remy), Roni (tai Ronny), Sam, Nico, Adam, Alex, Alexis, Axel, Anton, Alfred, Arthur, Ben, Frans, Fred, Felix, Evan, Emmett, Ellis, Emil, Elliot, Elvis, Daniel, Liam, Nelson, Nils, Oscar, Vincent, Thomas

Onko riittävän samanlailla äännettäviä molemmilla kielillä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Chandalina.

 

Mun mieleen noista ois ehkä ainoastaan Oscar ja Axel. Mies ei sitten valitettavasti ole kovin innoissaan. Muutama on lähipiirissä käytössä.

 

Hankalaa tämä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ehdotuksista. Mulle selvisi, että yhden täkäläisen suomalaisen naisen pikkupojan nimi on Oskar, joten se lienee poissuljettu. Ja Dennis on miehen puolelelta niitä sukurasitenimiä, joita ei ehdottomasti voi antaa. Mun puolen sukurasitenimiä ovat Esther ja Bruno, vaikka tykkäisin muuten molemmista nimistä. Oliver ei jostakin syystä iske. Toisaalta kävimme taannoin katsomassa sen Oliver!-musikaalin. Ehkä se vaikuttaa. 

 

Miehen ja äitinsä mielestä mielestä nimessä pitää olla jotakin suomalaista, joten aina vaan hankaloituu tämä  :grin: Sain muutaman nimikirjan tutulta, pitänee selailla niitä. Ei tästä ihan helppoa ole tulossa. Mies jopa ehdotti, että lapsella olisi kolme etunimeä, mutta siitä tulisi melkoinen rimpsu, kun meidän sukunimi on yhdyssana. Lisää rajoitteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näitä ehdotuksiakin lukiessani tulen enemmän ja enemmän vakuuttuneeksi siitä, että emme saa päätettyä lapselle nimeä. Ehkä tosiaan sitten syntymän jälkeen, eipä taida kukaan ihminen jäänyt vaille minkäänlaista kutsumanimeä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä lienee sama meininki! Emme pysty tekemään päätöstä pojan nimestä. :grin:

 

Saisiko täältä jeesiä?

 

Meillä on selvästi vähän kahta linjaa kutsumanimeksi. Toinen linja on suomalaiseen suuhun hyvin istuvat ei-niin-suomalaiset nimet. Näistä listalla on Noel ja Luka.

Ja se toinen linja on sitten hyvin perinteiset suomalaiset, joista listalla mm. Oiva, Eino, Onni, Eelis, Niilo. Myös Nooa on listalla (en oikein tiedä kumpaan luokkaan se näistä kuuluu).

 

Eli ottaisin mieluusti kutsumanimiehdotuksia vastaan noissa molemmissa sarjoissa. R-kirjainta ei saa olla.

 

Toinen pulmamme on toinen nimi. Puoliso haluaa siitä pidemmän, ainakin kolmetavuisen. Minusta hyviä ovat Elias  ja Eliel, mutta ne ovat lähipiirissä jo käytössä (samoin Matias, Samuel ja Oliver). Itse en tykkää Daniel, Sebastian -tyyppisistä. Oma suursuosikkini olisi ollut Kaspian, mutta se ei mennyt puolisolle läpi millään.

 

Toisia nimiä saa myös mieluusti ehdotella. R-kirjainta ei mieluusti siinäkään.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Milo, Leo, Joel, Jooa, Jalo, Eeli, Eemil, Lenni, Leevi, Viljo, Olli.

Toiseksi nimeksi voisi sopia Olavi, Aleksi, Aleksis, Nikolas, Tapio, Marius, Julius.

Edited by RGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt ehdi kummemmin kommentoida, mutta Timotein viestiä lukiessa tuli sellainen olo että olenko mä käynyt kirjoittamassa tänne kun kaikki tuntui niin samalta. (Harmi ettei toi Kaspian mennyt läpi, sehän on iiiihana!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

RGB, kiitos! Milosta tykkäisin, puoliso ei. Leo passaisi varmasti kyllä molemmille, siitä on joskus ollut puhettakin, mihin lie unohtunut. Myös Jooa heittelin ilmoille viikonloppuna, ei saanut täystyrmäystä. Eeli on pitkäaikaisnimi-ihastukseni ja se käy myös puolisolle. Siitä ei vaan jostain syystä ole ollut puhe tämän kaverin ollessa tiedossamme. Lennistä tykkäisin itse kovasti, puoliso ei.

 

Noi toiseksi nimeksi ehdotetut ei saa täällä sellaista omalta tuntuvaa fiilistä aikaiseksi.

 

Mimsi, onpa hauska, että samat on pähkäilyt. Ottakaa listallenne toi Kaspian, se on aivan mielettömän hieno!! Meillä ei auttanu m i k ä ä n. Meillä on haasteena se, että puoliso ei hyväksy nimiä, jotka ei ole "oikeasti nimiä". Kaspianissa ei paljon auttanut satuolento Prinssi Kaspian eikä myöskään Kaspianmeri. "Oikea nimi" on ilmeisesti sellainen, joka on ollut historiassa pitkään ihmisnimikäytössä, ja siis oikeiden ihmisten. Puolisolle myös nimen merkitys on tärkeää.

 

Mää oon helpompi: Mikä kuulostaa kivalta ja tuntuu helpolta sanoa, passaa!

Edited by Timotei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now