Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

Mintel: Antto <3, Meo, Neo, Nemo, Meeko, Miiko, Milo, Jaro, Jalo, Valo, Jiro, Juno, Veikko, Okko, Ukko, Kosmo, Lio, Muisto, Lumo, Miro, Mio, Nino, Niko, Nico, Romeo, Niilo, Miso, Jaako, Jaakko, Kaapo, Risto, Otto, Reko, Julio, Taisto, Tapio, Theo, Juho, Toivo, Usko, Aatto, Marlo, Jatro, Viimo, Iisko.. :)

Edited by Teddy-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edellisten lisäksi tulee äkkiseltään mieleen ainakin Aapo, Aappo, Iipo, Iippo, Miio, Niilo, Unto, Urho, Uuno ja Vilho. 

Edited by iinnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauko, Veijo, Mirko, Isto, Niilo, Aapo, Aaro, Iiro, Unto, Eino, Ilpo, Aatto, Arto, Ilmo

 

JoHe, me halutaan sit kuulla tuo nimi, tulee lapselle tai ei. :grin:

 

Edit. Yritin olla toistamatta muita mutta oli hidas niin toistan nopeampaa iinnniä... :P

Edited by Onna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, kuinka paljon niitä onkaan! Kiitti hirmuisesti! Nappaan heti useamman ehdotuksen miehelle esitettäväksi. ...vaikka vielä ei olekaan tietoa onko tyttö vai poika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestäni tuo N-N on turhan pitkä yhdysnimeksi (siitä keksii heti monta lyhennelmää kutsumanimeksi, esim. Nuuni, eikä se varmaan ole teillä ajatuksena). Voisiko olla vain N. N. I. ilman tuota välinimeä? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka on kivempi! Ei muuten noin kokonaisuudessaan paha, mutta mun makuun aivan liian pitkä. Tuosta riittäisi hyvin kahdelle lapselle, hyvin jopa sointuisivat toisiinsa, jos keskeltä pätkäisisi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana ketju, kiitokset osallistujille. Meillä nimittäin tyttöjen nimiä löytyy vaikka muille jakaa, mutta poikien nimiä ei sitten millään. Tai no, löytyyhän niitä, muttei yhteisymmärrystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana ketju, kiitokset osallistujille. Meillä nimittäin tyttöjen nimiä löytyy vaikka muille jakaa, mutta poikien nimiä ei sitten millään. Tai no, löytyyhän niitä, muttei yhteisymmärrystä.

Mulla aivan toisinpäin :D ihania pojan nimiä on kymmenittäin, tytön nimiä kourallinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sama kuin ylemmällä, ihania pojan nimiä varmaan 30, tytölle just ja just 5.

 

Mitä täällä ihmiset tykkää nimestä Sasha? Vähän tuskailen kyseisen nimen kanssa, mutta sydämen se on vienyt täysin. Onko liian venäläinen, kun lapsella suomalaiset sukujuuret?

 

Onko jotenkin haastava lausua? Monet sanoo näin, mutta itseltä tulee helposti suusta.

 

Ja onko teistä pojan nimi? Musta on ehdottomasti, ja onhan sitä enemmän annettukin pojalle Suomessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasha on musta pojan nimi. Itse antaisin kyllä ehdottomasti sen nimen mikä miellyttää. Oon huomannut, että ainakin Tampereella ihmisistä on tullut tosi rohkeita nimien suhteen ja erikoisiakin nimiä annetaan lapsille. Sasha on mun mielestä kuitenkin sellainen normaalin kuuloinen etunimi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt apua, kaikki mahdolliset K-kirjaimella alkavat pojannimet listaan!

Kalevi, Kasper ja Kristian jo käytetty, ei niitä siis :D Kyseessä mahdollinen kolmas nimi. Eikä vaan mahdollinen, kaikilla muillakin on Klla alkava kolmas nimi, pakko löytyä neljännellekin sopiva! Kullervo löytyy miehen suvusta, mutta kumma kyllä se ei sytytä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kauko, Kalervo, Kauri, Kuutti, Kuisma, Konsta, Kaspian, Kaarlo, Kaius.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kristoff(er), Konstantin, Kustaa, Kustavi, Kaapo, Kosti, Kerkko, Kauno, Kalle, Kaarle, Kasimir, Kuura

 

(Kaspian ois ihana sekoitus noita muita! :give_heart: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teddy- mulle Sasha on just ekana tytön nimi ja sit vasta pojan nimi. :D Mut tiedän olevani vähemmistössä Suomessa :)

 

JoHelle olin sanomassa Kustavin ja Kyöstin, mut ensimmäinen olikin jo sanottu ja toinen ei ole perinteisesti kolmantena nimenä. Vitsit ku mun nimikirjat on vielä muuton jäljiltä laatikossa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

JoHe: Kassius, Klement, Kornelius, Kosmos, Kontio, Kingston, Kelvin, Kaspar, Karlos, Krister

Kaspian ja Kasimir kävis mun korvaan parhaiten edellisten jatkoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kaipaillaan nimeä Artun pikkuveljelle. Ei tarvitse alkaa aalla, mutta ei haittaa vaikka alkaisi. Toiveissa olisi 5-6 kirjaiminen suomalaisen suuhun sopiva nimi. Kiva olisi jos löytyisi jostain kalenterista ja olisi keskellä tuplakonsonantti. Vierasperäisiä kirjaimia ei haluta, eikä sitä että joutuu miettimään miten nimi kirjoitetaan/lausutaan. Toinen ja kolmas nimi on valmiina ja ne olisi Aarre Olavi, mikäli vaan sopii etunimeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo Valtti sointuisi kyllä mielestäni todella hyvin! :)

 

Lisäksi; Heikki, Perttu, Miikka, Nuutti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veikka, Veikko, Antto, Antti, Hannu.

 

(Sanoisin Eetu ja Peetu, mutta ei oo tuplakonsonanttia...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskon löytäneeni ehkä maailman täydellisimmän nimen itselle, mutta sattuu vain olemaan hyvin kansainvälinen. Olen ihan rakastunut nimeen, siinä on jotain niin kaunista.

Nathan. Onko ihan mahdoton Suomeen, varsinkin lausuttuna, kuten toi nimi kuuluu? Oma sukunimi on Suomalainen, joskin alkaa myös N kirjaimella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nimiehdotuksista kaikille laittaneille, ei vielä tainnut olla sitä oikeeta kuitenkaan. Valttia kovasti makustelin, vaikkei taidakaan kalenterista löytyä, mutta mies ei tykkää. Toisaalta myös vähän vierastan merkitysnimiä kutsumanimenä. Altti ja Antto ois miun mieleen, mutta mies on tyystin tyrmännyt. Perttua ollaan mietitty, mutta on ehkä vähän liian samanlainen ja toisaalta liian moni on sanonut että pojasta tulee Perttu :D Miikka ois turhan selvä sekoitus omaa ja miehen nimeä :D

 

Muuten löytyykin ehdotukset tai yhden kirjaimen heitolla lähipiiristä. Esim. Veikkoa mietittiin jo esikoiselle, mutta serkusta tuli Veikka, joten on vähän liian lähellä.

 

On kyllä kalenteri luettu jo niin monesti läpi, että epäilen löytyykö sieltä nimeä pojalle. Nyt olen makustellut nimiä vertti ja Lenni, mies ei hyppinyt riemusta muttei täysin tyrmännyt kumpaakaan. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan mielellään.

 

Teddy: mie oon aina vierastanut ulkomaalaisia nimiä suomalaisen sukunimen kanssa, mutta tää on makuasia :) ja minnuu häiritsisi aina sanoa miten nimi lausutaan, mutta jos itseä se ei haittaa, niin tottakai voi antaa sen omasta mielestä kauneimman ja parhaan mimen lapselleen. Nathankin on kuitenkin maailmalla yleinen ja tunnettu nimi, että ei sinällään pitäisi olla vaikea suomalaiseenkaan suuhun.

Edited by iiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now