a_paradise_79

Lapsimessut 27. - 29.4.2012

63 posts in this topic

Eli tähän ketjuun voi kirjoitella tulevista lapsimessuista ja laitella kysymyksiä. Ja mielellään varmaan otetaan vastaan lippuarvontavinkkejä myös!

 

 

Lapsimessut on vuoden hulvattomin viikonloppu koko perheelle. Helsingin Messukeskuksessa. Avoinna pe 27.4. klo 10-18, la-su 28.-29.4. klo 9-18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä myös, kukaan muu ei ollut aloitanut joten itse piti sitten aloittaa. Mä en ole bongannut vielä lippuarvontoja missään.. Mutta olen tytön kanssa kyllä menossa (mahdollisesti mies tulee kanssa). Alunperin tarkoitus olisi mennä lauantaina tai sunnuntaina, mutta jos olen edelleen työttömänä, niin varmaan sitten mennään jo perjantaina aamusta tytön kanssa kaksistaan.. Ja liput toivoisin voittavani jostain kisasta, katsotaan onko onni myötä (viime vuonna oli :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jee, eka kisa! Itse en ole vielä nähnyt kilpailuja missään. Viime vuonna en voittanut lippua, vaikka todella moneen kilpailuun osallistuin ja yhden lohdutuspalkinnonkin sain :D Mutta onneks tuolloin löytyi kiltti vaukkari, jolta sain yhden ilmaislipun ja tarvitsi ostaa vain miehelle lippu ^_^

 

Me mentiin viime vuonna vasta sunnutain viimeisiksi tunneiksi ja vähän mietin samaa taktiikkaa tälle vuodelle, koska siellä oli mukavan rauhallista ja kuitenkin kaikki kojut toiminnassa ihan loppuun asti. Aikamoista vilskettä oli silti ja ihan kauhistuttaa, että kuinka paljon ihmisiä siellä on ollut joskus lauantaina keskipäivällä :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vähän ajattelin, että jos sitä jaksaisi lähteä itsekseen perjantaina. Miestä en viitsi edes houkutella mukaan, se kun ahdistuu massatapahtumissa.

 

Messukeskuksen remontti oli ainakin syksyn SkiExpoon tehnyt sen, että vaikka ihmisiä oli paljon, niin jotenkin tuntui, että oli enemmän väljyyttä käytävillä kuin aiemmin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ensimmäistä kertaa suunnitelmissa lähteä messuille. Mutta mietin sitä että mikä päivä olisi sopivin... lauantai on varmaankin kaikista ruuhkaisin joten onko perjantaista hyviä kokemuksia? Voisi ottaa sen vapaapäiväksi ja lähteä messuilemaan. Ja arkisin ei junatkaan ole päivällä ihan niin täysiä kuin viikonloppuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olemme menossa perjantaina. Sekä perjantai että sunnuntai - messupäivä on koettu ja perjantai oli paljon rauhallisempi, omasta mielestäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin houkuttelisi lähteä lasten kanssa. Mutten tiedä pärjäänkö siellä tungoksessa yksin kahden pienen kanssa. Eikä huvittais autoilla. Mutten tiedä miten junaan mahtuu tuplilla? Tai miten lähelle messukeskusta junalla pääsee Tampereelta?

edit. Niin perjantai kuulostaisi parhaalle päivälle, siksi olisin yksin kun mies on töissä.

 

Paljonko tuolla maksaa pysäköinti? Juna voi olla liian monimutkainen, niin varmaan päädyn siihen autoon jos lähdetään...

Edited by sera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autolla maksaa parkki muistaakseni jotain 7 euroa. Junalla pääsee n. 200m päähän messukeskuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutten tiedä miten junaan mahtuu tuplilla?

Jos tulet IC2-junalla niin ota liput siihen vaunuun, jossa on invapaikat & lastenvaunupaikat. Tuossa vaunussa on ulko-oven leveys 92cm, välioven leveys 89cm ja inva-wc:n oven leveys 90cm. Samasta vaunusta löytyy myös perhehytti, joka vois olla kätevä 2 lapsen kanssa yksin matkustavalle :)Täältä lisätietoa. Kävelymatka Pasilan asemalta on tosiaan lyhyt ja viimeksi aika helppokin, kun jatkuva virta rattaita/vaunuja kulki messukeskuksen suuntaan ja mentiin perässä vaan :grin:

 

Uskoisin että jos menet rauhallisempana päivänä niin hyvin pärjäät 2 lapsen kanssa messuilla :) Ainakin viime vuonna jotkut vaukkarit tekivät treffejäkin messuille (menivät ryhmälipulla sisään) ja jos lyöttäytyy sellaiseen porukkaan mukaan niin voi varmasti saada vähän vahtiapua vaikka vessareissua varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaako kauempaa (Turusta :D ) tulla? Kiinnostaisi kovasti. Junalla mekin oltaisiin tulossa, perhehytti/leikkivaunu on just parasta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mietinnässä, että tullaanko, kun tuona viikonloppuna Helsinkiin ollaan jokatapauksessa tulossa. Kai sitä voisi osallistua ainakin kaikkiin mahdollisiin arvontoihin, josko niistä löytyisi ratkaisu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaako tuollaiseen tapahtumaan lähteä pariviikkoisen vauvan kanssa? Tokihan oma jaksaminenkin on varmaan silloin vähän niin ja näin, mutta entä pikkuisen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen todistanut tuolla tosi rajua menoa (viime vuonna kirjoitinkin, että yhden vastasyntyneen pää meinas lähteä tönijöiden matkaan), joten itse en ottaisi :( Ylipäätään se meno on sellaista, ettei sinne kyllä kannata ottaa minkäänikäistä lasta mukaan (ollaan käyty joka vuosi ja tänä vuonna mennään ihan aikuisten oikeesti ilman lapsia)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin viime vuonna 2kk ikäisen vauvan kanssa ja en kokenut sitä ollenkaan huonoksi. Onnistuttiin ilmeisesti kiertämään vastapäivään muuhun porukkaan verrattuna ja hyvin mahtu menemään ja ei kukaan töninyt ja itteä kiinnostaneilla pisteillä mahtu hyvin olemaan. Käytiin tosin perjantaiaamusta heti paikan auettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaako kauempaa (Turusta :D ) tulla? Kiinnostaisi kovasti. Junalla mekin oltaisiin tulossa, perhehytti/leikkivaunu on just parasta :D

 

Kannattaa :)

 

Me tilasimme tänä vuonna Pirkan Napero-kerhon tarjouksen. Kahden päivän messuliput sekä yksi yö Messukeskuksen hotellissa Exclusive-huoneessa yht. 135 e. Ajateltiin viettää kunnolla kokoperhe aikaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaako kauempaa (Turusta :D ) tulla? Kiinnostaisi kovasti. Junalla mekin oltaisiin tulossa, perhehytti/leikkivaunu on just parasta :D

 

Kannattaa :)

 

Me tilasimme tänä vuonna Pirkan Napero-kerhon tarjouksen. Kahden päivän messuliput sekä yksi yö Messukeskuksen hotellissa Exclusive-huoneessa yht. 135 e. Ajateltiin viettää kunnolla kokoperhe aikaa :)

 

Oi, kuulostaapa kivalta!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaako tuollaiseen tapahtumaan lähteä pariviikkoisen vauvan kanssa? Tokihan oma jaksaminenkin on varmaan silloin vähän niin ja näin, mutta entä pikkuisen?

Noin pienen kanssa olisi varmaan sikäli helppo lähteä, että todennäköisesti nukkuu lähes koko ajan. Toisaalta tuo on sitten kyllä kunnollinen tautipesä kun on paljon päivähoitoikäisiä lapsia pärskimässä pienellä alueella, että ite en välttämättä uskaltais lähteä. Sunnuntaina viimeiset 3h ainakin oli tosi rauhalliset, mahtui vapaasti kulkemaan vaunuilla, ei pelkoa tönimisestä :)

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs kaikkee siellä on myynnissä? No, leluja ja vaatteita tietty, mut kannattaako siellä katella esim. turvaistuimia? Onko tollasista tai muista kunnon alennuksia?

 

Muistelen ettei tuonne kannata mennä kärryillä, mut entäs kun poika ei suostu kovinkaan kauaa olemaan manducassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin viime vuonna perjantaina aamusta siellä, olihan siellä porukkaa mutta kyllä sinne sekaan mahtui.Emmaljungan city crossit mahtui myös sinne. =) Reilu puolivuotias viihtyi hyvin vaunuissa. Muksu tarjosi ilmaset ruoat lapsille ja muutenkin sai hyvin kotiinviemisiä. :) Ainakin vaatetarjouksia oli paljon, isompia tavaroita en niin kattonu mut eiköhän sieltä aika hyvät tarjoukset niillekin löydy. Vauvalehden tilasin tosi halvalla. Näytteilleasettajia on kymmeniä eli varmasti löytyy jokaiselle jotakin. Suosittelen!!

 

En ehkä lähtisi kahdestaan lapsen kanssa joka ei viihdy kärryssä, siellä varmaan helposti hukkuu tungokseen. Muistaakseni tosi hyvät leikkialueet siellä on. Itse varmaan otan miehen mukaan ja hän saa olla lapsen kanssa.

 

Niin ja ainakin viime vuonna oli hyvä vaipanvaihtopiste ja imetyshuone. Vaipatkin tarjottiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelen ettei tuonne kannata mennä kärryillä, mut entäs kun poika ei suostu kovinkaan kauaa olemaan manducassa?

 

Meillä suostuttiin olemaan kaksi vuotta sitten kärryissä, kun käytiin melko ensimmäisinä kohteina hakemassa keksipussinäyte ;) Myös seuraavan pisteen xylitol-pastillinäytteet auttoivat asiaan. Kuten myös ilmapallot :) Olimme siis lauantaina päivällä liikkeellä. Ihan ok siellä pääsi kärryillä menemään. Varsinkin jos toinen vanhemmista jäi lapsen kanssa pisteistä vähän kauemmaksi ja toinen meni tutustumaan paremmin. Meillä oli matkikset ja nytkin otan matkikset tuolle pikkuiselle enkä Manducaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Ehkä meillä jäädään tänä vuonna pois tuolta. Harmi, kun sattuvat meidän kannalta typerään saumaan. ;) Ehkä ensi vuonna sitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now