Briony

Tyhmät kysymykset yrityksestä, osa 2

704 posts in this topic

Kuinka hankalaa on tulla raskaaksi, jos yhä imettää ainakin parin tunnin välein ja kierto ei ole vielä käynnistynyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohon nyt ei voi vastata kovin varmaksi ketään. Pidetäänhän imetystä eräänlaisena ehkäisymenetelmänäkin, kun imettää aina säännöllisesti. Imettämisestä huolimatta toiset raskautuvat, mutta itse epäilen jonkin verran sitä, että kuinka säännöllistä se imettäminen on silloin ollut. Siinähän ei saisi olla 3h pidempiä taukoja. Ovulaatio voi kuitenkin tapahtua jo ennen ensimmäisiä kuukautisia, joten senkään varaan ei voi laittaa mitään. Siinä vaiheessa, kuin kuukautisten pitäisi alkaa niin voikin jo olla raskaana eikä niitä näykään taas 9 kuukauteen ;)

 

Oma vastaus tuohon kysymykseen on, että varmaan aika hankalaa. Mutta en noiden varaan laskisi jos raskaus ei olisi toivottu :)

Edited by white

Share this post


Link to post
Share on other sites

minkälaiseksi limaksi luokittelisit semmoisen mikä menee tosta noin vain läpi alushousuista seuraavaan kerrastoon...:blush: vetistä? tänään vasta kp10 (eka kierto km-kierron jälkeen) joten mietin mahdollisesti aikaisempaa ovista....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eleanoora niinkuin white tuossa sanoi ettei kukaan voi sanoa oikeaa vastausta eikä varmaakaan kun jokainen on yksilöllinen :P Melkein omakohtainen kokemus on omasta alustani. Eli isoveli syntyi tammikuussa, äidillä ei edes kuukautiset olleet alkaneet ja sitte kolme kuukaude pääst isovelje synnytyksest mä olinki jo siinä sitte tulossa :D Eli äitil kävi just niinku white kerto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

minkälaiseksi limaksi luokittelisit semmoisen mikä menee tosta noin vain läpi alushousuista seuraavaan kerrastoon... :blush: vetistä? tänään vasta kp10 (eka kierto km-kierron jälkeen) joten mietin mahdollisesti aikaisempaa ovista....

 

kyllä sun ovis taitaa olla vasta tulossa, eka on vetistä ja sitten loppua kohden muuttuu sitkeämmäksi, mitä sitkeämpää, sitä hedelmällisimmillään on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo, näin arvelin....jospa se tulis normaalin paikkeilla. hieman ihmetyttää vaaleanpunainen vuoto phs:lla...onkohan mun keho vielä sekaisin :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oikein tiedä mihin kategoriaan tämä kuuluisi (tänne vai laspettomuuspuolelle), mutta siirtää siis saa, jos ei kuulu tänne. Tausta on siis se, että syön Teroluteja tiputteluun. Normaali kierronpituus on ollut 28-30 päivää. Ovulaatiotesti antoi positiivisen tuloksen 16 päivää sitten, eli ovis olisi tapahtunut (jos on ollut tapahtuakseen) 14 päivää sitten.

 

Ja sitten se kysymys; Minulla on ollut kaikenlaista oiretta tässä viikon aikana ja tein mielenkiinnosta ovistestin tänäaamuna (eli siis DPO 14-16) ja sain siitä selkeän positiivisen. Voiko Terot aiheuttaa tuon positiivisen vai onko tässä lähdettävä varmuuden vuoksi raskaustestin ostoon? Normaalisti en saa selkeää positiivista ovistestiä kuin oviksen aikaan.

 

Kiitos vastauksista ja kommenteista jo nyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka kauan kannattaa odottaa kuukautisia alkavaksi ennen kuin ottaa yhteyttä lääkäriin tms.asiasta? Ja testit näyttää ettei ole raskaana. Meillä siis yk1 ja kummastuttaa kun aiemmin ei ole kuukautiset ikinä jäänet tulematta ja nyt kun kuumeisesti odottaa plussaa niin tuleeki tämmöstä p*skaa. Joten mietin että mikä on sopiva aika odottaa,tai viisas. Yritän vielä uskoa että ovis tullut myöhään mutta enpä tiiä siitäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni 3 viikkoa plussaan, eli eipä ollut säännöllinen kierto, vaik niin oli luullut. Soittelin terveyskeskukseen joskus kp45 jälkeen ja jäätiin vielä odottelee. Joskus yli kp50-55 sit tuli haalea plussa. Siitä neuvolaan ja varaamaan nt-ultraa, jossa selvis ettei viikkoja ollut tarpeeksi mutta palaset oli kohdillaan, ja just se 3 viikkoa eroa. Uusinta-aika varattiin samalla.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmiä kysymyksiä. Eilen sain ovistestillä melko selkeän plussan, mutta olosuhteista johtuen pupuiluun oli mahdollisuus vain 2 päivää ennen ovista. Eli 2 päivää "etukäteen" ja tällöin ovistestissä oli vain haaleita haamuja. Onkohan siis tässä kierrossa mitään mahdollisuutta tärppiin? Kiitos vastauksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^mä opin eilen primadokkarista "ihmiskehon sisällä, syntymä" (areenassa vielä tän päivän) että kohdunsuulta on pitäny poistua se limatulppa, mikäli ne siittiöt sit selviää sinne pidemmälle "nukkumaan" eli odottamaan munasolua, jossa ne siis säilyy jopa 5vrk. jos kohdunsuu on kiinni niin ne siittiöt kyllä kuolee ennen aikojaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille lapsettomuusgyne sanoi että parhaat päivät yhdynnälle on kaksi ovulaatiota edeltävää päivää. Tuolloin kohdunsuu on todennäköisimmin auki ja ovulaatio-limainen jolloin siittiöt pääsevät munasolua vartomaan. Eli Mrs L, ihan on mahdollista että tulet raskaaksi tässä kierrossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en malta olla taas postaamatta niitä lempikuviani:

 

ovulation-graph.gif

 

conception-probability.jpg

 

Muoks. Tahtoo siis sanoa, että hedelmöittyminen on mahdollista alkaen n. 5 päivää ennen ovulaatuota ja todennäköisintä 1 - 2 päivää ennen ovulaatiota (ja jälkimmäisen kuvan mukaan ovulaatiopäivänä). Meidän vauva sai alkunsa todennäköisesti päivää ennen ovulaatiota matkaan lähetetyistä siittiöistä (mittailin aamulämpöjä).

Edited by Elkku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertooko ne ovulaatiotestit sen, että ovulaatio on tapahtunut vai sen, että ovulaatio tapahtuu ihan pian? Eli siis milloin sitä seksiä pitäisi harrastaa, kun testi näyttää plussaa? Paketti käskee vielä odottaa plussan jälkeen, mutta eihän sitä oikein malttaisi.. tuntuu, että tilanne menee ohi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ovistesti näyttää plussaa noin 12 - 24 - 36 - 48 h (tai ainakin sinnepäin, riippuu ihmisestä ja testistäkin) ennen ovulaatiota. Eli noiden graafien perusteella harrastelisin plussan tultua hyvällä mielellä. :)

 

Mitä se sun paketti sanoo? Yleensähän se LH-huippu joka alkaa laukaisemaan sitä ovista (ja jota testit mittaa) tulee juurikin tuollain vähän ennen ovista.

 

Muoks. Kävin tarkistamassa ja esim. Davidin testeillä mulla se eka plussaksi tulkittava viiva olisi tyypillisesti tullut 2 vrk ennen ovista, ja mahdollisesti vielä seuraavanakin päivänä (siis o-1) oli plussa. Ja ovikset on löydetty aamulämpöjä mittaamalla.

Edited by Elkku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisää tyhmiä kysymyksiä. Edellisessä kierrossa käytössä oli clomit ja tämä kierto mennään "luomuna". Ovulaatiosta on noin 1,5 viikkoa ja siitä lähtien on ollut valkovuotua ja menkkamaisia kipuja. Muutaman päivän ajan noin navan kohdalla on ollut tervävää kipua. Mietin, että kun clomit kai jonkun verran vaikuttaa tähänkin kiertoon, johtuuko kivut tästä? Alkukierrossa tehtiin myös aukkari.

Kiitos vastauksista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisää tyhmiä kysymyksiä. Edellisessä kierrossa käytössä oli clomit ja tämä kierto mennään "luomuna". Ovulaatiosta on noin 1,5 viikkoa ja siitä lähtien on ollut valkovuotua ja menkkamaisia kipuja. Muutaman päivän ajan noin navan kohdalla on ollut tervävää kipua. Mietin, että kun clomit kai jonkun verran vaikuttaa tähänkin kiertoon, johtuuko kivut tästä? Alkukierrossa tehtiin myös aukkari.

Kiitos vastauksista.

 

Vielä selvennän kysymystäni eli clomikierto aiheutti ainakin ennen ovista kovat kivut. Nyt mietin, voiko se vaikuttaa ja aiheuttaa nämäkin kivut? Tietysti on mahdollista, että nämä on menkkoja edeltäviä kipuja.

Edited by Mrs L

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on supertyhmä kysymys... viime kierrossa oli todella selkeät ovis oireet ja sen jälkeen tuli vatsavihlonnat ja ällötys. kuitenkin kuin kellosta alkoi kuukautiset kp 25 ihan niinku aina ennenkin. (tämä oli maanantaina), kuitenkin nämä kuukautiset ovat olleet todella olemattomat. Siteeseen ei ole tullut mitään, ainoastaan paperilla pyyhittäessä ruskea tuhrua eilen ja tänään tosi vähän.

Kannattaako mun nyt tehdä testi vai lähteä siitä että kyllä noi oli menkat eli ollaan taas nollassa??

... Ilmeisesti siis joillekin on tullut menkat vaikka on oltu raskaana, mutta en mä nyt oikein tiedä miten päin olla. etova olo on painunut taka-alalle, vatsaa vihloo edelleen välillä ja rinnat on arat, mutta kai se voi johtua menkoistakin.

Flunssa pärähti kanssa päälle joten tiiä sit mitkä sydämentykytykset ja lämmönnousut johtuu mistäkin....

onko teillä kokemusta aiheesta tai vanhoja viisaita neuvoja. (viisain kai olisi tehdä se pirun testi vain)

Edited by Yllätystähti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisikohan kukaan auttaa tällaisen ongelman kanssa... nimittäin allergia (& allergialääkkeet) ja niiden vaikutus raskautumiseen.

 

Jostain nimittäin luin että antihistamiinit voivat heikentää raskautumisen todennäköisyyttä, joten päätin että tämän kevään koivuallergian kestän ilman nappeja (paitsi menkkaviikot). Noh, nyt tekee aika tukalaa kun koivu on pahin moneenkymmeneen vuoteen ja teen pientä allergista kuolemaa, eilen oli esim pakko napata antihistamiini (kp32 eilen) ja nenäsumutettakin muutaman kerran käyttänyt.

 

Kysymys kuuluu, onko teillä tietoa, että vaikuttaisi raskautumiseen? Ja, onko tietoa siitä että jos olisi niin onnellinen tilanne että olisin raskaana, onko näistä antihistamiinien ottamisesta haittaa alkuvaiheessa?

 

Kiitos kaunis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ella_: Ei ole tietoa, mutta pikaisella googletuksella löytyi: "Vatsa- ja verenpainelääkkeet ja antihistamiinit ovat joissakin tapauksissa hidastaneet raskaaksi tulemista tutkitusti." Ja niitähän ei suositella käytettäväksi raskauden aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ella_: Ei ole tietoa, mutta pikaisella googletuksella löytyi: "Vatsa- ja verenpainelääkkeet ja antihistamiinit ovat joissakin tapauksissa hidastaneet raskaaksi tulemista tutkitusti." Ja niitähän ei suositella käytettäväksi raskauden aikana.

 

Joo samaa mäkin sain guuglettamalla... voi huokaus! Aikamoista tuskaa tämä allergian ja raskaustoiveiden kanssa yhteiskärvistely..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, no mä oon kyllä käyttänyt allergialääkkeitä jo maaliskuusta lähtien... Valutsin tietty semmosen merkin mitä voi raskaanakin käyttää. Noh, aika näyttää miten käy, mutta ilman en voi olla :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse syön Heinixiä ympäri vuoden koska minulla on allergia-astma. Ensimmäisestä tjot/yrityskierrosta tuli plussa joten raskaaksituloa ei lääke ainakaan hidastanut. Raskaus tosin päätyi keskenmenoon, mutten usko lääkkeellä olleen siihen vaikutusta. Luin, että raskaus ja imetysaikaan Heinixiä ei suositella käytettäväksi. Mitähän minä sitten teen kun se pysyvä plussa joskus tulee..? Nimimerk. Hurrrrjan paha koivuallergia (ym.) :gnuha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now