Briony

Tyhmät kysymykset yrityksestä, osa 2

704 posts in this topic

^ Okei.. :( Mulla ei oo ollu pillereitä (tms hormoniehkäsyä) kahteen vuoteen, enkä kyllä koskaan oo havainnut mitään tuhrua ennen menkkoja.  :o Se kuitenkin onneksi loppui, joten toivottavasti kaikki punainen vuoto pysyisi nyt pois!   :girl_dance:

Edited by tape

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mites noi lämmöt liittyikään raskauteen? Tätiä ei näy eikä kuulu ja mittasin lämmön, niin oli koholla o_O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luin itseasiassa lääkärisivuilta (mikä Tohtori-sivusto nyt olikaan) että myös normaalikierrossa lämpö usein jää koholle ovulatiosta kuukautisiin asti. Ja kun luulin että korkeampi lämpö oviksen jälkeen olis raskausoire o_O?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No positiivista, että siis jotain siellä on tapahtunut! :D en siis tikuttanut ovista. Monimutkaista hommaa tää kyl on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mites noi lämmöt liittyikään raskauteen? Tätiä ei näy eikä kuulu ja mittasin lämmön, niin oli koholla o_O

 

Jotta lämmöistä pystyisi diagnosoimaan mitään, pitäisi tietää koko kierron lämmöt ja nimenomaan aamulämmöt. Se on kuule tarkkaa puuhaa :D mitataan aina saman aikaan aamusta ja ennen kuin on noussut jo sängystä. Muut mittaukset ei ole niin luotettavia.

 

Mutta toivotaan, että olis sulla hyvä merkki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä en aseta tolle mun mittaukselle kauheesti arvoa :P hatun nosto kyl niille, jotka jaksaa lämpöjä mittailla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivälämmöistäkin voi päätellä jotain jos tietää oman alkukierron päivälämpönsä. Joskus lämpö tipahtaa alas ennen menkkoja mutta joskus vasta kun vuoto on jo alkanut, eli sinänsä siitä ei voi raskautta tietää. Mulla on kuitenkin joka raskaudessa pompannut lämmöt menkkojen oletetun alkamisen aikoihin vielä entisestään, joten olen voinut päivä- ja iltalämmöistäkin vahvasti epäillä raskautta (kun omassa tiedossa on siis alkukierron päivälämmötkin). Esim. mulla on myös päivälämpö loppukierrosta 0,3-0,5 astetta enemmän kuin alkukierrosta ja raskauksien alkaessa jopa 0,7 astetta tai enemmän koholla. Varsinaiseen kierronkartoittamiseen aamulämmöt on kuitenkin tosiaan ne luotettavammat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellanen problemos, että mistä voin olla varma on menossa jo uusi kierto vai ei..

 

Mulla su 17.11 (DPO 8 :( ) tuli kirkasta verivuotoa vähäsen, hyvin vähän, sitten vain ruskeaa tuhrua.

Ma 18.11. tuli taas hieman kirkasta verta,myös siteeseen asti, nyt sitten ti-to pelkkää ruskeaa tuhrua, mutta runsaasti.

 

Onko siis su 17.11. alkanut kp1 vai ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähkäpää, kuulostaisi siltä (toivotaan ainakin kovasti!) että kyseessä voisi olla kiinnittymisvuoto, ajallisesti ainakin täsmäisi. Ei oikein kuulosta varsinaisilta menkoilta, jos on tullut vain hiukan vuotoa kahtena päivänä. Ja yleensähän luteaalivaihe on ainakin lähellä sitä 14 päivää, joten epätavallista olisi että menkat tulisi jo dpo 8. Sinuna olettaisin, ettei uusi kierto ole vielä alkanut ja toivoisin että vuoto on johtunut kiinnittymisestä :). Mutta varmaksihan sitä ei tosiaan voi tietää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scarpetta, kiitos vastauksesta, toki toivoisin samaa, mutta jotenkin tuntuu vaikealta uskoa että olisi käynyt niin hyvä tuuri! ;)  :blush:   Ja voisiko kiinnittymistapauksessa rusehtava vuoto jatkua kuitenkin päiviä? Kun se vaan jatkuu edelleen :( Vai voisiko olla anovulatorinen vuoto.... :/

 

Viime kierrossa menkat alkoi jo DPO10, siksi tämä DPO 8 ei tuntunut arveluttavalta, ajattelin että luteaalivaiheeni olisi vain mahdollisesti liian lyhyt joka kierrossa... eikai se auta kuin odotella ja katsoa mitä tapahtuu :) Ihmetyttää vain!

Edited by Tähkäpää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tollaista tuhruilia ekoissa kierroissa ehkäisyn jättämisen jälkeen. Ensin toiveikkaana ajattelin sen olevan kiinnittymisvuotoa (kun esikoisesta tuli), mutta oli ihan tuhrua ja sitä tuli joka kierrossa ennen plussaa (paitsi plussakierrossa ei sitten tullutkaan). Kuulostaisi kovasti samalta tilanteelta kun mulla oli, alussa kierto ei ollut vielä asettunut aloilleen ja luteaalivaihe oli liian lyhyt. Kierto asettui muutamassa kuussa ihan itsestään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin kysyä tyhmän kysymyksen siitä greippimehusta vippaskonstina, että mikä siinä auttaa tulemaan raskaaksi? Yritin googlettaa mutta tyhmä ei löytänyt.  :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuliko Mei sulla tuollaista tuhrua monta päivää? Mulla tätä on tullut ihan just viikko :(

 

Alkoi muistaakeni DPO 7/8 paikkeilla (siis ovulaatiosta laskettuna) ja kesti menkkojen alkamiseen asti. Silloin kun oli kiinnittymisvuotoa, niin muistaakseni loppui siinä päivän parin päästä. En olis vielä huolissani, se kierto varmaan vaan hakee paikkaansa :) mulla meni 3 kiertoa varmaan siihen ja sitten 4. oli ihan normaali. Mulla oli siinäkin ihan samanlainen tilanne, että ei ekalla kertaa menkat alkaneet itsestään ollenkaan, vaan jouduttiin käynnistämään. Ei oilut silti mitään sen kummempaa ongelmaa, tosi nopeasti raskauduin molemmilla kerroilla heti kun kierto saatiin vaan kohdilleen ja ovuloin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olis sellanen kysymys, että milloin olette yleensä testanneet raskaustestillä? Menkkojen ollessa myöhässä vai jo aikaisemmin?

En tiedä kuuluuko kysymys tänne, mutta kysyn kuitenkin sillä en jaksa koko keskustelua selata läpi. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pilvilinna Enemmän kokemuksia löydät varmaan tuolta "kokemuksia raskaustesteistä"-ketjusta mutta ei tämäkään väärä paikka ole kysyä. Mä olen testannut esikoisesta vasta dpo 20 (mulla oli luteaalivaihe silloin 18-19 päivää eli todella pitkä ja halusin odottaa sen yli koska oli joulu ja pelkäsin että nega pilaa sen..). Keskimmäisestä testasin myös aika myöhään, dpo 15, koska kierto oli ihan sekaisin enkä uskonut olevani raskaana, ennenkuin oireet olivat niin selvät että olin siitä jo ihan varma ennen testiäkin. Kolmannesta olin kärsimättömin, testasin negan dpo 8 ja haalean plussan dpo 10, mistä se vahvistui päivä päivältä kunnes dpo 15 oli kirkuvan punainen viiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkistä! :) 

 

Mietiskelin tätä vain, koska minulla on ensi viikon torstaina röntgen ja olen käsittänyt ettei sinne saisi säteilyn takia raskaana mennä. Tuollon olisi dpo 12.. Näkyisiköhän mahdollinen raskaus tuolloin jo testissä? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Saattaa näkyä, muttei välttämättä. Mikäli sulla ei kuvata juuri vatsan aluetta, niin voit kertoa raskauden mahdollisuudesta ja pyytää alavatsalle säteilysuojan, niillä on niitä siellä juuri tälläisiin käyttötarkoituksiin (sellainen lyijypeitto). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Lilly! :) Olen tuskaillut tämän asian kanssa muutaman päivän. Minulla kuvataan selkää eli voisin hyvinkin pyytää tuollaisen säteilysuojan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Paitsi jos kuvataan alaselkää/lannerankaa niin silloinhan se ei auta, kun säteet menevät läpi suoraan pahasta paikasta. Siinä tapauksessa siirtäisin aikaa eteenpäin. Ylempää selkää kuvattaessa luulisin suojaamisen onnistuvan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lilly, kiitos vastauksestasi kysymykseeni :)  Tosiaan en oikein tiedä mitä osaa selästä he kuvaavat, joten taidan mainita raskauden mahdollisuudesta lääkärilleni ennen röntgeniä.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lilly, kiitos vastauksestasi kysymykseeni :)  Tosiaan en oikein tiedä mitä osaa selästä he kuvaavat, joten taidan mainita raskauden mahdollisuudesta lääkärilleni ennen röntgeniä.. 

 

Kyllä se voi hyvinkin tuolloin testissä jo näkyä, mutta tosi yksilöllistä tosiaan. Ehkä jo etukäteen selittäisin asian, ettei sitten tarvi alkaa samana päivänä perumaan. Riippuen tietysti siitä kuinka helposti uuden ajan saa.. Jos sitä joutuu kauhean pitkään odottamaan, niin ehkä sitten testaisin ja menisin sinne ja selittäisin tilenteen (vaikka olisi negakin, koska se ei tuossa vaiheessa kuitenkaan aina näy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lilly: Itse ooon töissä paikassa, jossa altistuu säännöllisen epäsäännöllisesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now