Briony

Tyhmät kysymykset yrityksestä, osa 2

704 posts in this topic

Minäkin olen tehnyt ovulaatiotestit aina aamupissasta ja hyvin on ainakin tähän asti näyttänyt ovulaation ajankohdan oikein. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite tein ovistikkujen käyttöohjeen mukaan aamun ekasta pissistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein aamuin ja illoin että varmasti näki muutokset ja ihan hyvin ne näytti myös iltaisin jos oli "piikki kesken". :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys, mutta pakko kysyä... Meillä on menossa tjot meininki kolmosen kuumeilussa. Nyt odottelen kolmansia menkkoja. Ja jos taas menee niin kuin noita 2 yrittäessä, niin mun kierrot on ihan mitä sattuu Kp27-39 välillä Joskus tais olla kp40 ylikin. Niin oliskohan jotain apuja millä saisi kiertoja säännöllisemmiksi? Olisko sillä paremmat mahikset tulla raskaaksi jos kierrot olisi säännöllisemmät? 

Anteeksi typerät kysymykset. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lokakuinen: eikös jotkut syö esim. Terolut-nimistä keltarauhashormonia kiertojen säännöllistämiseen, mutta luulen, että siinä toi 27-39(40) päivän vaihtelukaan ei ihan riitä...? Tai siis että pitäs olla varmaan vielä tuotakin epäsäännöllisemmät. Ihan mututuntuma tämä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mesi, tuota mietisin myös itse että ei taida tuo mun kp:t heitellä "tarpeeksi" Jospa sitä kysäsis vauvelin seuraavalla neuvola kerralla, että osaisko se terkka sanoa asiasta mitään. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lokakuinen: mulla meni monta kiertoa tasoittumiseen. Terot otetaan käyttöön jos oikeasti menee eka kierros tyyliä kp 100 jne. Itsellä eka kierros oli liki 50vrk ja siitä sitten hiljalleen tasoittui. Otin kyl ovistikut mukaan, koska halusin tietää missä mennään kierroksessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yazz, okei pitääpi malttaa viellä siis katsella  :grin:  En oikein muista näitä juttuja Typyn raskauden jälkeisestä ajasta ja silloin piti aloittaa ehkäiys kun en saanut heti raskautua (syntyi sektiolla perätilan takia) Mitenköhän osais oikein ottaa rennosti. Koko ajan vaan odottelen niitä menkkoja alkavaksi. Ja onkin varsinkin aamuisin sellanen olo, että kohta alkaa. Mutta ei niin ei. PItäis varmaan testailla tässä joku päivä uudelleen, jos ei menkat tässä ala  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ihan kuin olisi pidättänyt pissaa monta päivää" hah, no just sellainen se tunne vähän onkin, niinkuin pidättelisi kauheeta pissahätää :D nyt iltaa kohtikaan ei ole enää samanlaista kipua tullut mitä aamupäivällä, mutta paineentunne säilyy ja hieman nippailee liikkuessa. Helkutta tämä on jännittävää.... :)

  

^ Kiinnostuksella ryhdyin lukemaan oireitasi, kuullostavat niin samankaltaisilta kuin omani. Poislukien se, että minulla samanlaista "painetta" oli heti menkkojen jälkeen ja (oletetun) ovulaatiosta eteenpäin.

Tuntemus hiukan vähentynyt, mutta edelleen olemassa.

 

Saman fiiliksetkin aika pitkälti. Toiveikkaana, että voisiko tämä olla merkki raskaudesta ja sitten taas.. että onko tämä merkki siitä että jokin on pielessä.

Hermostuttavaa, eikä ole kovin helppoa ”ottaa rennosti ja olla ajattelematta asiaa”..

  

No niinpä, hankalaa on olla ajattelematta.. Mulla jatkuu painontunne vatsassa ja ehkä siitä syystä olen ravannut vessassa useammin. Ei aina ole edes hätä, mutta jotenkin on tunne kuin olisi, hankalaa selittää :D tuo painontunne varmasti aiheuttaa tämän. Oliko sinulla Nutty kauanko jo yritystä takana vai onko myös yk1? Tsemppiä sinnekin, jäädään jännitteleen..

  

^ Mikähän meitä vaivaa?! :D Tuo sama paine-vessa -polku täälläkin ahkerassa käytössä.

 

Meillä on nyt menossa yk2, pitkän pillerikauden jälkeen.

Vaikka näistä viesteistä onkin jo pari viikkoa, kommentoin silti: paineentunnehan voi johtua myös virtsatietulehduksesta erityisesti alkukierrossa, kun raskaus on poissa laskuista. Silloin tulee myös ravattua vessassakin usein, kun tuntuu, että olo ei helpota.

 

Toisilla aktiivinen seksielämä altistaa noille pissiiteille ja aktiivisiahan silloin yleensä ollaan, kun raskaus on toiveissa :) Lievissä tilanteissa kannattaa juoda runsaasti (happamia juomia), jos vaikka oireet helpottaisivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Juuei. Ei ollut tulehdus, sen olisin (valitettavasti..) tunnistanut.

 

Mitä lie ollut, ohi meni. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole varma, kuuluuko tämä juttu tänne tai onko siitä jossain keskusteltu (haulla ei löytynyt). Mutta viime aikoina olen päätäni vaivannut sellaisella asialla kuin estrogeenidominanssi. Eli estrogeenia on liikaa verrattaen progesteroniin, mikä aiheuttaa ongelmia hedelmällisyydessä. Suomeksi asiasta löytyy niukasti tietoa, mutta Rasvamaksa-blogissa on mielestäni hyvin kerätty tietoja. Samat asiat löytyvät myös englanninkielisistä lähteistä.

 

Onko kenelläkään kokemuksia tai ajatuksia asiasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En oo koskaan kuullukkaan tollasesta. Hyvä, että otit puheeksi. :) Täytyy mennä lukeen toi koko sivu rauhassa myöhemmin läpi.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuo vessaravaamisen tunne on aina ovulaation aikaan :D

 

Yhdistettynä toiseen selkeähköön oireeseen, näin taitaa asia olla meikäläiselläkin. Helmikuulta tuttu paineentunne ja vessaramppaus on alkanut.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä taas kyselen! :D ovisplussa pe-aamuna, tallettelut to iltana + pe ja la aamuina. Oliko optimaaliset ajoitukset? Onkohan su enää "hyötyä"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luultavasti ei oo sunnuntaista enää hyötyä, mut eihän vara venettä kaada ;) Meillä oli tallettelut tässä viimeisessä tärppikierrossa samoina päivinä kuin teillä, tasavahvoilla viivoilla, plussapäivänä ja seuraavana. Joten on teillä ollut hyvin optimaaliset ajoitukset ;) Ovishan pitäis tapahtua 12-48 tunnin kuluttua plussasta.

Tsemppiä piinailuun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoreettisesti, jos ovisplussan jälkeen itse ovis tapahtuu 24-36 tunnin päästä eli sinulla la-aamuna tai -iltana ja munasolu elää sen 12-24 tuntia, olisi minusta sunnuntainakin pienet mahdollisuudet. 

 

Tuon 24-36 tuntia nappasin clearbluen testin ohjeista ja se kai voi eri testeillä vaihdella? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä uskaltaisin jättää sunnuntain jo väliin, mutta jos siltä tuntuu, niin mikä jottei  :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivastuttaa, niistätyttää..! :gnuha:

Ilmeisesti keväistä allergiaa. Ei ole koskaan testattu, mutta koivu todennäköinen aiheuttaja (pähkinä todettu ja nämä kuulemma käyvät useimmiten käsikädessä).

 

Allergialääkepaketissa kuitenkin lukee, että ei raskaana oleville.. Jota minä en tietääkseni ole (valitettavasti), mutta entä jos tulen?

En voi tietää, milloin täsmälleen onni osuu kohdalle ja entäs sitten lääkitys. Ottaako vai eikö ottaa, siinä vasta pulma. -_-

 

Olutta ajattelin kyllä tänään ottaa Sm-finaalia katsoessa, mutta se on jotenkin eri asia.. haihtuu elimistöstä kuitenkin verraten nopsaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselleni määrättiin alkuraskaudessa (huhti-toukokuu) allergialääkettä, otin sitä minimiannoksen, jolla pärjäsin eli 0,5-1 tbl/vrk. Nytkin otan yhtä tbl päivässä, vaikka raskauden mahdollisuus onkin koko ajan olemassa. En usko että hetken aikaa käytettynä on vaaraksi, kun lääkärikin sitä määräsi. Ja valmisteena on kestine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos vastauksestasi.

 

Varasin kuitenkin vielä varuiksi ajan (työterveys)lääkäriltä, josko hän antaisi jonkun reseptiversion.

Nyt käytössä käsikauppalääkkeenä ostettu Cetirizin ratiopharm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt tiedä tuleeko ihan oikeeseen paikkaan, kun meillä ei vielä varsinaisesti yritys ole kyseessä, mutta hedelmöittymiseen kuitenkin liittyy..

Eli onkohan ihan turhaa toivoa raskautumista, jos yhdyntä on tiistaina ja ovulaation siitä kolmen päivän päästä perjantaina?

 

Meillä on tilanne se, että itse olen aika kovan vauvakuumeen kourissa, mutta mies haluaisi vielä odottaa. Olisi kuitenkin varmasti onnellinen lapsesta, jos se sattuisi nyt tulemaan. Tiistaina tosiaan touhuiltiin ilman ehkäisyä, ja eilen perjantaina tuli aika kovat ovulaatiokivut. 

Tiedän, että monet saa yrittää monta kuukautta ennen kuin tärppää, mutta silti sitä vaan toivoo, että "vahinko" kävis. : :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nanis, kai se siittiöiden elinaika vaihtelee, mutta voivat elää sen kolmekin päivää. Googlaamalla löysin: "Siittiöt elävät naisen elimistössä useita vuorokausia ja on voitu tutkimuksissa osoittaa, että munanjohtimessa siittiöt säilyvät elävinä ainakin 72 tuntia eli 3 vuorokautta." -Koskimies, Felicitas-klinikka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se teoriassa ihan mahdollista on. Siittiöt voivat säilyä 7 päivääkin elossa. Se on tietty eri asia, että kuinka realistista tällaista vahinkoa on odottaa :D ihan tuurista ja olosuhteista kiinni, että miten käy.. (siksi myös olosuhteista, että kaikilla ei lähtökohtaisesti ole samat mahdollisuudet raskautua)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi olla ainakin omalla kohdallani ihan realistinen toive. Kahdella eri testillä testattu ja plussaa näyttää  :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now