Briony

Tyhmät kysymykset yrityksestä, osa 2

704 posts in this topic

Se on tosiaan vain lasketun ajan määrittämisen helpottamiseksi, mutta kyllä se LA ultralla sitten selviää ja tarkentuu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa:) niijoo! Unohin koko LA ultran,kiitos niba. Helpotus kun ei tarvi olla kokoaikaa ns. Hälytystilassa raskauden ollessa pidemmällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuolla edellisellä sivulla olen miettinyt oonko vai enkö ole raskaana. Menkat uupuu edelleen ja testi näyttää negaa. Mitähän tämä on? Stressistä tietty jääny menkatkin pois. Kummaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jäi viime syksynä yhdet menkat välistä eli oli yksi noin 60+ päiväinen kierto. Se lopulta katkaistiin Teroluteilla, kun olin niin malttamaton. Kävin ihan yksityisellä gynellä asiaa valittamassa. Ei siihen mitään syytä ollut tai selvinnyt ainakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen tuli kuukuppiin kaksi tippaa verta eli eiköhän ne menkat kohta ala. Kuhan nyt alkaisi vaan kun raskauskin on poissuljettu testillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites te jotka tikuttelette ovista, onko vain niin, että te ette harrasta seksiä muina päivinä vai miksi sitä ovulaatiota tikuttelette? Mä oon jo kahdesti miettinyt tikuttelun aloittamista, mutta en keksi syytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merkinkantaja: Itse ainakin näin imettävänä ostin tikkuja selvittääkseni, millainen kierto tässä alkaa kehittyä. Ennen raskautta mulla oli hyvin selvät oireet oviksestakin, mutta raskautuminenhan useimmiten vaatii sen pupuilun ennen ovista. Eli tikuilla on helppo varmistaa, milloin ovis lähestyy. Nyt kun ei kierto välttämättä ole niin tarkka kuin aiemmin täytyy tikuilla varmistaa, missä kohtaa mennään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin tikutella nyt heti pillereiden jättämisen jälkeen ihan vain että tiedän ovuloinko vielä pillereitten sekoittamana ollenkaan. Malttamattomana tahdon heti tietää onko tästä kierrosta jo mahdollista tärpätä. :D

Edited by vatelma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites te jotka tikuttelette ovista, onko vain niin, että te ette harrasta seksiä muina päivinä vai miksi sitä ovulaatiota tikuttelette? Mä oon jo kahdesti miettinyt tikuttelun aloittamista, mutta en keksi syytä.

 

Silloin kun tikutin niin syy oli että tietää sitten milloin kannattaa erityisen paljon peittoja pöllytellä ja sen jälkeen mahdollisesti välttää alkoholia ym mikä saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen tai hedelmöittymiseen. Ja sit osaa myös vähän tietää, milloin menkkojen pitäisi alkaa ja milloin voi testata ja tietää että jos luteaalivaihe jää vaikka lyhyeksi niin osaa hakea apua siihen sitten. Ovulaatio kun ei ole aina samaan aikaan, eli jos kierto on vaikka 30 päivää niin se saattaa venyä välillä ihan siitä syystä että ovis on tullut vaikka vasta kp20.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmistaakseni ovuloinko, kun raskautuminen kesti, myöhemmin varmistaakseni ovulaation ajankohdan. Seksiä kun on välillä enemmän, välillä vähemmän, niin ei jää ovis hyödyntämättä. Silloin mulla kierto vaihteli 20-40pv välillä. Toista yrittäessä testailin, jotta näkisin, milloin kierto alkaa. Silloin tosin ekan testin tehdessäni olinkin jo raskaana, niin se testailu jäi siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites te jotka tikuttelette ovista, onko vain niin, että te ette harrasta seksiä muina päivinä vai miksi sitä ovulaatiota tikuttelette? Mä oon jo kahdesti miettinyt tikuttelun aloittamista, mutta en keksi syytä.

 

Mäkin oon joskus miettinyt tätä ja tulin tulokseen, että monesti kyseessä on ehkä vaan uteliaisuus. :D Mä en oo itse tikuttanut, kun tunnen ovikset selvästi, mutta veikkaanpa, että jos en tuntisi, olisin jo joskus sortunut tikkuihin vaukkareiden johtamana.  :grin: Olen kuitenkin jopa harkinnut lämpöjenkin mittausta ihan mielenkiinnosta, että josko vielä vähän tarkemmin tuntisin kierron. :blush:

 

Tuskinpa ihan näin suurella prosentilla koko väestö tikuttaa kuin vaukkariporukka, mutta tää foorumi luo houkutteita. Samoin kuin innostukset aikaisiin raskaustesteihin ja greippimehuihin ja mitä lie.  :grin: (nimimerkillä: esikon testasin n. dpo 20, sitten liityin vaukkareihin ja kuopuksesta aloitin testit dpo 7  :girl_haha: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu jo useamman kuukauden pientä tiputtelua ennen varsinaista menkkojen alkamispäivää. Kävin asiasta gynelläkin, mutta hän ei löytänyt asiaan mitään syytä ja sanoi että ei tarvitse olla huolissaan. Nyt kuitenkin kun tässä on toiveet raskautumisesta ilmoilla, niin mietin että onkohan mun kp 1 nyt sitten se päivä kun tiputtelu alkaa vai se kun menkat alkaa ihan kunnolla? Kenelläkään kokemusta? Ovulaatiota en ole vielä tikuttanut, mutta ehkäpä, jos tästä kierrosta ei tärppää niin seuraavasta kierrosta pitää tikutella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa, mikä voisi minimissään olla luteaalivaiheen pituus? Siis voiko se olla vain 5 päivää vai onko aina vähintään 8 päivää tms.? Ja jos imettää, se ilmeisesti voi luteaalivaihetta lyhentää.

 

En siis ovulaatiota ole tikutellut, mutta ovislimat kestävät monta päivää ja viimeisestä ovislimapäivästä on vain 5 päivää kp 1:n, kun aiemmin on ollut n. 8 päivää. Käsittääkseni oviksen jälkeenkin voi tulla limoja? Jostain luin, että ovis olisi viimeisenä limapäivänä, mutta silloin se tarkoittaisi, että lutaalivaihe olisi 5 päivää, onkohan se mahdollista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei valitettavasti ole vastausta Sahinan kysymykseen, vaan päinvastoin oon miettiny samaa. Täällä alko limat kp 14 ja nyt kp 27 jatkuvat yhä. Ja jopa runsastuvat koko ajan. Sama meno oli viime kierrossakin. Ovista tikuttelin, lh huippua en saanut kiinni, mutta viivoista päättelin ovispäiväksi (jos se edes on tapahtunut) viime torstain, eli nyt olis dpo 5.

 

Ts. mielenkiinnolla odotan, onko jollain tähän faktatietoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sahina itse olen lukenut useasta paikasta, että jos luteaalivaihe on alle 10 päivää niin raskaaksi tulo voi olla sillä lutiksella aika haastavaa. On siis mahdollista, että luteaalivaihe on noin lyhyt mutta ehdottomasti jos raskautta toivoo niin kannattaa mennä lääkäriin niin sieltä saa apua että saisi pidemmäksi sen  :)

 

Onkohan kellään tietoa voiko kiinnittymisdippi olla jo dpo4/5? Viimekierrossa kun koin kemiallisen raskauden, oli kiinnittyminen ilmeisesti tapahtunut jo dpo5 kun lämmöt pomppasivat silloin todella korkealle. Nyt on ilmeisesti dpo4 ja lämmöt putosivat alas ja jos ne nyt nousevat taas niin voisikohan olla kiinnittymisestä kyse?  :)  Olemme siis lapsettomuushoidoissa. Mietin vain, että vaikka kiinnittyminen yleensä tapahtuu tyyliin dpo7-10 välillä niin kyllähän joillain näyttää raskaustesti plussaa jo vaikka dpo8 tai 9 ja eihän se raskaustesti nyt esim päivässä voi niin paljoa nousta että testissä vielä aikaisin näkyisi. Kai tässäkin voi olla eroja?

 

Mietin myös sitä, että voikohan tosi hyvä limakalvo nopeuttaa kiinnittymistä?  :lol:  Tai siis jos näin maallikkona ajatellaan, niin luulisi että jos munasolu hedelmöittyy ja limakalvo on vähän huonomman laatuinen niin se etsisi siellä pidempään paikkaa mihin kiinnittyä ja jos taas limakalvo on joka puolelta oikein hyvä niin kiinnittyy ekaan hyvään paikkaan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on meneillään kummallisin kierto ikinä. Ovikseen asti meni ihan niinkuin normaalistikin, ja 8 päivää sen jälkeen alkoi paineentunne alavatsalla ja aivan jatkuva valkovuoto. Lämmöt alkoi kohota normaalista 35,8-36,3 kohti 37 astetta ja alkoi ensimmäistä kertaa 1,5 vuoden yrityksen aikana olla sellainen olo että hitto, nyt tärppäsi!

 

Kunnes kp 23, kaksi päivää etuajassa alkoi menkat. Tavallista miedompina mutta ihan verta ja hyytymiä. Ajattelin että selvä, tässä tää oli. Kunnes yhtäkkiä, alle 2 vrk alkamisen jälkeen ne loppuivat kuin seinään. Vain pientä tuhrua joka ei tule edes siteeseen saakka. Raskaustesti nega.

 

Tällaista ei ole IKINÄ ollut, edes endo ei aiheuttanut tällaista, päinvastoin. Nyt kierto on ollut tasan tarkkaan 25 päivää ja menkat kestäneet tasan 4 vuorokautta.

 

Olen aivan hoo moilasena. Mitä ihmettä tämä on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kullannuppu, mikä sulla on tilanne nyt, onko tullut lisää vuotoa? Mulla tuli viime kierrossa vähän kuvaamasi kaltaista vuotoa (lähinnä isoja hyytymiä) muutama vuorokausi ennen menkkojen alkua. Se kesti alle vuorokauden, oikeastaan vain muutaman tunnin. Aiemmin ei ollut tullut vastaavaa, joskus ihan pieniä tuhruja, mutta tuo oli kaikkea muuta. Pohdin kemiallisen raskauden mahdollisuutta ja testasin seuraavana aamuna, mutta testi oli nega (ei tosin ihme, koska kyseessä oli vasta dpo 11-12). Mutta erona sun tilanteeseen oli se, että tästä vuodosta 4 vrk:n päästä alkoivat menkat ihan ajallaan.

 

Olisi kiinnostava kuulla, jos jollakulla on ollut vastaavaa vuotoa... Voisiko raskaus olla alkanut, mutta kiinnittymisessä ongelmia? Vuoto ei ollut kivuliasta ja sitä ei tullut kovin paljon, mutta se mitä tuli oli isoja verihyytymiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tilanne on edelleen sama, ainoa vuoto on ajoittaista tuhrua jota ei tule edes siteeseen saakka. Testi on edelleen nega ja alavatsan tuntemukset ihan samat. Kuvotusta jonkin verran.

 

Jos tän viikon aikana ei testeissä näy mitään ja oireilu jatkuu niin pakko käydä lääkärissä. Muutoin pistän tän aikamoisen oudon vuotohäiriön piikkiin...

 

Muoks. Ja kiitos, kiitos kommentista ja vertaistuesta ❤

Edited by Kullannuppu32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivotaan parasta! Tuli luettua aika paljon alkuraskauden vuodoista, kun jännitin tuleeko kunnon menkkoja vai ei, eivätkä ne niin epätavallisia kai ole. Eli toivotaan sulle plussaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin tietää että alkaako tyhjennysvuodon jälkeen uusi kierto? Vai lasketaanko se edellisistä menkoista. Osaako joku vastata tähän?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miu mielestä kierto lasketaan menkkojen alkamisesta seuraavan menkkojen alkamista edeltävään päivään. Eli jos menkat on alkanu 7 pv tätäkuuta ja alkaa uuestaa 30pv tätäkuuta ni 7 - 29pv on kierto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now