Briony

Tyhmät kysymykset yrityksestä, osa 2

704 posts in this topic

Mä luon jostain tutkimislen, että just niinä kanamunalimapäivinä on paras mahdollisuus tulla raskaaksi, koska sillon on siittiöillä parhaat kulkumahdollisuudet. Mutta sitten tuosta joka toinenpäivä jutusta en tiedä koska mun kumpikin raskaus on alkanut kierrosta jossa pupuiltiin kakskertaa päivässä ovulaaion aikoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarjassa tyhmät kysymykset ja mietelmät naisen orgasmista: Uusimman vauvalehden sivulla 53 on lainaus "Kaikinpuolin: asennon on oltava optimaalinen ja naisen täytyy saada orgasmi ennen kuin mies tulee, seksin jälkeen nostetaan jalat seinää vasten eikä liikuta puoleen tuntiin". Nämä siis olivat lukijoitten kommentteja vauvantekoseksistä. Olen ymmärtänyt (ja täälläkin on monta kertaa puhuttu), että nimenomaan merkitystä on sillä jos nainen saa vasta miehen jälkeen, koska supistukset vievät siittiöitä paremmin perille. Ilmeisesti siittiöt elävät emättimessä vain pari minuuttia, eli tämä helpottaisi vain jo kohdunkaulasta sisään päässeitä siitttiöitä vieden niitä paremmin perille?

Mietin vaan, että miten ihmeessä kun mies tulee ensin siinä voisi vielä saada orgasmin miehen eritteiden jo tulviessa ulos? :D Vai auttaakohan jos käy vaikka vessan kautta valuttamassa enimpiä pois, ja saa orgasmin vaikkapa puolituntia tai tunninkin jälkeenpäin? Sillä kyllähän ne siittiöt siellä sisällä uiskentelevat ja elävät vielä useamman päivän. Tällöin eikö seuraavan päivänkin orgasmin lihassupistukset tekisi tehtävänsä?

Jos tämä sensijaan tarkoittaa nimenomaan sitä, että kohdunkaula tuolloin "hörppäisi" emättimestä siittiöitä vielä matkaan, niin silloinhan orgasmi pitäisi saada heti 2 min miehen jälkeen?

 

Pahoittelen asian epäselvästi ilmaisua, mutta kunhan pyörittelen näitä päässäni. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Vanda! Ajoituksen suhteen ollaan toimittu juuri noin, lähinnä mietin onko tuolla merkitystä simppojen mahdollisuuksiin liikkua tuolla sisuksissa? :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tasra Vauva lehdessä 07/2012 s.59 "totta ja tarua vauvan tekoseksistä" on "Naisen orgasmin ja oksitosiinihormoonin aiheuttamat supistelut voivat kuljettaa siittiöitä eteenpäin, mutta ne löytävät kyllä perille ilmankin". Ei nyt suoraan vastaa kysymykseen, mutta sinnepäin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ajatellut, että naisen pitäisi tulla sillein melkein heti miehen perään. Siis että melkein yhtä aikaa mutta nainen vähän perässä. Tai että ei ainakaan ensin. Muistelen lukeneeni, että jos nainen saa orgasmin ensin, ne kohdun supistelut jopa työntää siittiöitä poispäin. Eipä tuokaan tokikaan kaikkea estä, mutta vähän saattaa haitata.

 

Paras siis olisi, että nainen tulisi vasta miehen jälkeen, mutta kunhan ei ainakaan ennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitääpä varmaan koittaa treenata tuota (ettei tule ensimmäisenä :blush: ). En tiennyt että orgasmi voisi olla jopa haitallinen siittiöiden etenemiselle. Hyvää infoa seuraavaa yk:ta varten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun käsitys taas kyllä on, että naisen orgasmi ei kauheasti raskaaksi tulon vaikuta, suuntaan tai toiseen, ajoituksesta riippumatta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kai nuo on vähän samaa lajia kuin "nosta jalat ylös seksin jälkeen" tai "tyttöjä tehdään ennen ovulaatiota, poikia sen aikaan". Ei välttämättä auta mutta ei kokeilustakaan haittaa ole. :) En kyllä jaksa alkaa googlettelemaankaan, varmaan loistavia linkkejä löytäisi, jos hakisi "pitääkö naisen vai miehen saada orgasmi ensin". :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi hyvää päivää että repesin :grin: Mä kun kysyin alunperin ihan viattomasti limoista...ja niiden mahdollisesta vaikutuksesta ajoitushommiin. No, onneksi mäkin tiedän nyt, että se on orgasmi tai tärppi! Mitähän Mies tuumaa kun kerron sille? Että pääsee vähemmällä? :grin:

 

Ei todellakaan millään pahalla kenellekkään tähän keskusteluun osallistuneelle mutta siis voi hyvää päivää kuka tuollaisia tutkimuksia tekee? Johdannossa varmaan luki että kaikenlainen kiihottuminen on sitten kielletty. Mutta ei sopimustekstissä. Nih.

 

Ehdotan odotuspuolelle galluppia: kun tulit raskaaksi

a. molemmat tuli, mies ensin

b. molemmat tuli, minä ensin

c. mies tuli

d. minä tulin

e. ei kumpikaan / en ymmärrä mistä se vauva tuli

 

Nyt mä lähden koisimaan, vähän taitaa väsyttää tää eka työpäivä loman jälkeen.... :girl_crazy:

Edited by Oniksi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Loistava galluppi. :grin: Mutta vastaukset ei kyllä olleet sun viattomaan limakysymykseen vaan Tasran ihan suoraan "millon mun pitää tulla" uteluun. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaukkareissakin pitäis olla "Like"-nappula!! Loistogalluppi! Täytyy varmaan alkaa nauttia seksistä vähän vähemmän ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä paras olisi, jos nainen ei tulisi ollenkaan. :grin:

 

Ei hitto että repesin tuolle gallupille. Toinen hyvä gallup olisi "Millaisesta kerrasta tärppäsi" vähän muunneltuna: "Noooooh, mies tuli ensin takaapäin, sit oltiin kuusysissä ja sen jälkeen rynkytettiin niin maan *keleesti lähetyssaarnaajassa..."

 

 

:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä pitää alkaa tosissaan suunnitella niitä kauppalistoja kesken touhuilun, ettei vaan ole liian kivaa :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koska mulla oli tylsää töissä, googlasin ihan oikeasti tätä asiaa.

 

On olemassa kaksi teoriaa siitä, että naisen orgasmi edesauttaisi raskaaksi tuloa. Nimittäin jotta naisen orgasmi tekisi sellasen mukavan raukean olon, ja sitten viitsisi maata selällään yhdynnän jälkeen paremmin. Ja toisaalta, että orgasmi jotenkin tekisi jotain niin, että sperma pysyisi pitempään sisällä.

 

Joku hullu on oikeasti mittaillut sitä sperman "retentiota" eli sisällä pysymistä ja todennut, että kyllä, jos nainen makaa selällään yhdynnän jälkeen, spermaa pysyy pitempään naisen sisällä. Ja toisaalta jos tulee alle minuuttia ennen miestä tai n. 45 minuutin sisällä sen jälkeen, käypi samoin, mutta jos tulee paljon aikaisemmin, niin ei. Älkää kysykö miten tätä oli mitattu, en kyennyt lukemaan. Sperman retention ja raskaaksitulon todennäköisyyden välistä yhteyttä ei myöskään ole ilmeisesti juurikaan tutkittu, eli on epäselvää vaikuttaako se loppujen lopuksi mihinkään.

 

Internetistä löytyy myös hienoja teorioita siitä, miten tulemiset pitäisi ajoittaa, jotta olisi todennäköisempää saada tyttö- tai poikalapsi. Näistä ei (ehkä ei kovin yllättäen) löydy tutkimustietoa.

 

Jos joku muu haluaa viihdyttää itseään, työpaikkaturvalliset hakusanat on "female orgasm conception".

Edited by J A W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä muuten mulla sen siemennesteen sisuksissa pysymiseen vaikutti myös kierron vaihe. Siis oviksen aikaan tavarat valui pihalle hitaammin, teki mitä tahansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kuullut, ei ole siis lähdettä esittää, että naisen orkku tai noh, kiimaisuus muuttaa kohdunkaulan limoja jotenkin suotuisammaksi. Eli jos pakkopaneskelee ja stressaa, se ei ole suotuista raskaaksitulon kannalta. Mutta jos siinä on kiihkeyttä mukana, niin se on suotuisempaa se kohdunkaulan lima.

 

Jännä tuo ajoitusjuttu myös!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, tästähän aiheesta viriskin ihan kunnolla keskustelua. Päättelen tästä, että loppujenlopuksi sillä tuskin on väliä tuleeko nainen ensin vaiko ollenkaan. Toki tästäkin asiasta kiinnostaisi tietää lisää, esimerkiksi että muuttuuko ne kohdunkaulan limat siinä ohessa. Tottakai tälläisiäkin tulee mietittyä siinä missä muitakin tärppikikkoja greippimehuista, vehnänalkioöljyyn.

Pitänee vaan olla miettimättä liikoja ja pitää tiukasti mielessä, että on ne ihmiset vaan lisääntyneet ennenkin ilman tutkimuksia ja olosuhteiden optimoimista. Olkoon siis edelleen lapsenteko "liian" kivaa, tai vaikka ne kauppalistat mielessä. :lol:

 

Ps. Kiitos JAW työpäivän hyödyntämisestä meidän muidenkin iloksi. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ hehe, jatketaan tohon Anniksen listaan bee- ja ceevaihtoehtona siis

b. pakkopaneskelusta paksuksi :girl_prepare_fish:

c. en huomannut mitään, mietin kauppalistaa :ph34r:

 

Nää kun oli ne todennäköisimmät vastaukset jos kerran päätyy kyselyyn vastaajaksi...

 

:grin:

 

J A W, kiitos kun käytit työpäiväsi meidän kaikkien hyväksi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä kestä. Mulla on tuo työmotivaatio vähän hakusessa, kun töitä on jäljellä 6 päivää ja olen jo järjestänyt niin, että jos joudun nyt jäämään pois, kaikki on periaatteessa tehty. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä http://metku.net/~pesu/hedelmallisyydenmaksimointi.php kopioituna: "Olisi hyvä, jos nainen saisi orgasmin vasta miehen jälkeen. Naisten orgasmissa tapahtuvat kohdun supistukset edistävät siittiöiden joutumista suoraan oikealle maaperälle, eli kohdunkaulan kanavaan. Jos siittiöt jäävät uiskentelemaan emättimeen, kuolevat ne nopeasti epäedullisen happaman ympäristön vuoksi. Orgasmissa kohdunkaulan kanavan limatulppa pullistuu osittain emättimen ulkopuolelle ja takaisin vetäytyessään vie siittiöt mennessänsä kohdunkaulan kanavaan"

 

Mutta sitten jos ajattelee niitä maita missä silpotaan naisia etteivät he varmasti tunne mielihyvää seksin aikana, on kuitenkin kohtalaisen hyvät sikiämistilastot.

Tai raiskauksen uhrit.

 

Eli minun mielipide on se, että ihan sama tuleeko nainen vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko joku valaista mua, että miksi gyne pokalla naamalla sanoo että jos "kierto on säännöllistymään päin" niin kyllä se siitä tasottuu, mutta siitä huolimatta nyt taas venyy kierto... kp32 ja edelliset kierrot 45-34-28-28. Ja ei, en ole raskaana, testattu on. Oon epäillyt koko kierron ajan etten ole ovuloinut, kun ei ole mitään oireita, mutta mitä ihmettä mä tän mun kierron kanssa nyt teen..... Onko aihetta hakea jotain hormoneja? Voiko ovuloimattomuus olla syy pidentyneeseen kiertoon ja pitääkö silloin vain odottaa? Ei tästä ikinä tule mitään, tällä kropalla :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuohon kauanko se sperma pysyy sisällä-ajoituspohdintaan on muuten sellainenkin moderni apukeino kun kuukuppi. Se vaan tuuttiin hommien jälkeen niin ei siittiöt karkaa :) eikä tarvitse miettiä limoja ja retentioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta jos siittiöt kuolevat emättimessä nopeasti, niin ei kai kuukupista oikein ole apua? Eikai sitä kuppia kohtuun saakka työnnetä? :D Vai mitäs mä nyt oon missannut? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now