Guest Akasha

Mielipiteitä nimistä

431 posts in this topic

Ei musta ainakaan liian lyhyt ole . ihan nätti :) . Ennemmin mun mielestä tulee töksähtelevä fiilis siitä että molemmat loppuu konsonanttiin. Ihan maku asia kyllä, mikä "töksähtelee" tai mikä on liian lyhyt tai pitkä nimi :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielipiteitä nimestä Lukas Henrik? Onko liian tökstöks lyhyt. Vaatisiko peräti kolmannen nimen perään esim. Lukas Henrik Oliver?

 

Jos nyt haluaisi liittää mukaan vielä kolmannen nimen, niin en ainakaan valitsisi enää kolmatta konsonanttiin päättyvää nimeä, koska jos joku niin se tuo sitä töksähtävää vaikutelmaa.

Sinänsä Lukas Henrik on ihan hyvä yhdistelmä sellaisenaankin.

 

Eli siis olen samaa mieltä Serenen kanssa girl_smile.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nyt se iski ongelman :)

juu,kaikkien lasten nimi ei tarvii tod olla samanlainen... mutta entäs ku meiän 3 jo on ja nyt yläripylläri tekee tuloaan ja ikäeroa melko vähän..

 

meillä on

jaron onni johannes

joona aarre jeremias

juula ilo josefina

 

mikä ihme tälle neljännelle jos se on tyttö... pojan mä ehkä tietäisin-....

 

mietin nimeä jinna,mutta muut nimet? tai muuten joku j:llä alkava kiva nimi...

 

tää on taas näitä ei kai kukaan nyt vauva foorumilta kysy lapsen nimeään juttuja mutta ... mäpä kysynki ehdotruksia ja mielipiteitä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koska Joona ei ole yhtä "erikoinen" nimi, mitä sisaruksilla on, ehdottaisin tälle uudelle tulokkaalle nimeksi vähän perinteisempää nimeä eli Jenni. On kuitenkin nimi, jonka en usko tämän hetken vauvojen keskuudessa olevan kauhean yleinen.

 

Tuli mieleen esim. Jenni Lahja Jesmiina

 

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo-o, kyllähän sitä neljännellekin pitäisi samaan sarjaan kuuluva nimi löytyä. Vaikka joidenkin mielestä sillä ei ole väliä, minä ainakin jään pitkäksi aikaa ihmettelemään, jos on monta samaan sarjaan kuuluvaa nimeä ja yksi erilainen.

 

Jinna kuulostaa ihan hyvältä. Jenni/Jenna kävisi kyllä myös, mutta minusta tuo Jinna on kiva. Kolmanneksi nimeksikin varmasti löytyy, Jemina, Jessika, Justiina...

 

Toinen nimi arvatenkin on se, joka eniten tuottaa hankaluuksia. Minulle tuli mieleen Unelma, vaikka onkin muita pidempi. Mutta ei sekään taida oikein sopia, kun käsittääkseni vauva ei kuitenkaan ollut mitenkään kauan unelmoitu tms.(?) Siitä tuli sitten myös mieleen Uni, sekin on ehkä vähän outo tuohon sarjaan. Jos vokaalialkuisuudesta luopuisi, niin sitten voisi olla Lahja, se minusta muuten sopisi aika hyvin.

 

Pidän tämän mielessä, jos tulee vastaan sopivia nimiä! Ehdottomasti kiinnostava tapaus, kun olen aina ihaillut lastenne nimiä ja samaan sarjaan kuuluvat nimetkin on ollut lapsesta asti mietinnässä. (Itsellä ei ole vielä mitään hajua, mihin suuntaan meillä lähdetään sarjaa kehittämään kun vasta yksi lapsi on nimetty...)

 

// Ja häh, tietysti voi ja kannattaa foorumilla kysyä, sieltähän voi tulla ehdotuksia, joita ei itselle ole tullut mieleen.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

^niin mustaki voi ja saa kysyä.. toisaalla oli ihan törkeetä tekstiä moisesta jonku toisen kohdalla.mut onneks vaukkarit täällä on kivoja.

 

jenni olis kieltämättä sopiva.mutta vähä niinku unohdin sanoa,tai en ajatellu et se tulis mieleen .... ku mä ite oon jenni :)

antaahan jotku lapselle saman nimen mut ei meillä...

tiiänki yhen pojan jolla on ihan sama nimi ku isillä perässä vaan junior...kauheeta! tai ehkä outoa...

 

joo,ei ollu ihan unelmoitu :) itseasiassa tässä pähkäsin nimeä taika....ja lahja on kans sopiva katraaseen.tai helmi?

 

onhan j:llä alkavia mut et olis yhtä sointuva tai "hyvä" eikä jotenki pakosti väännetty....

 

perinteisiä jennin tilalle olis tieety johanna....tai joku jaana mut ei se oo niin kiva

 

pojasta tulis tod näk jaani armas jalmari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinna on kiva nimi ja sopisi teidän "sarjaan"! :)

 

Mun ehdotelma olisi noista sun pohdinnoistakin vinkkiä saaneena:

 

Jinna Taika Julianna :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän arvelinkin että omakin nimesi on joku j:llä alkava, yritin miettiä että mikähän, etten ehdottaisi samaa :girl_haha:

 

tiukut:n ehdotus kuulostaa ihan hyvältä. Helmi voisi tosiaan olla myös hyvä vaihtoehto toiseksi nimeksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ihania ootte ku aktiivista keskustelua saa :) halit!

julianna sopisi juulan kanssa....ja itse asiassa pikkuveli nro 2 sano et se on anna jos on tyttö :) tosin eka totes että EI TUU! ku kerroin et tulee sisko tai veli :)

 

ju.. lisää ideoita ja ajatuksi otan vastaa.. onhan tässä aikaa miettiä ja tiiä sit kumpi tulee.tosin tyttö olo oin tosi vahva..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt siihen ekaan nimeen osaa kommentoida, mutta tokaks nimeks sopis mun mielestä paremmin just Taika tai Lahja, eikä Helmi. Tää johtuu vain siitä, etten miellä nimeä Helmi "helmeksi", kun se on niin yleinen nimi. Noi muut on mun mielestä kuitenkin sellaisia, että se nimen merkitys korostuu. En tiedä, ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta minulle kyllä nimestä Helmi tulee aina mieleen helmi :girl_smile: Ja tuossa sisarussarjassa se merkitys tietysti enemmän tulisi ilmi. Minusta merkitykseltään huonoiten noista sopisi Taika, mutta en nyt osaa sitäkään selittää kunnolla. Jotenkin ehkä siksi kun se on jotenkin sellainen neutraalimpi asia eikä niin selvästi positiivinen kuin nuo muut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

samoja ajatuksia nimestä helmi.. juuri sen yleisyyde takia! joten ymmärrän hyvin mitä höpöli meinaa....

 

tää toka nimi on vaan vaikea ja tytölle sopivia on enää harva..

 

lahja sopii mutta kaikkihan nää on lahjoja ja se on jotenki minusta vahvempi ku onni,ilo ja aarre.nimenä se taika on taas kans erilainen muista.. totta....

mut mietin voisiko taikan mieltää positiioviseksi niinku ihmeen iloisen tms :)

 

oikeesti... tää muksu sai alkunsa lähes pyhästä hengestä...en millään oikein usko olevani raskaana vieläkään ku ei asian eteen mitään tehty.ei ees yhtä kokonaista kertaa ;) nipin napin sinne päin ;)

sanoin heti et melkoinen taikamuksu tulossa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten olisi Jutta, Jatta, Janna tai Jonna?

Tai jos erikoisempaa kaipaa niin esim. Jiisa, Janni, Jessi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai sen voi mieltää niin, ja niin minä sitä ajattelisinkin, jos se nimessä olisi. Noissa muissa vain ei ole tavallaan muuta vaihtoehtoakaan.

 

Minusta kyllä se Lahja sopisi juuri siksikin, että ette todellakaan tehneet lasta, vaan saitte sen "lahjana". Tottakai muutkin lapset ovat lahjoja, mutta ehkä eivät ihan samalla tavalla. Ja varmaan kaikki lapsesi tuottavat sinulle myös iloa ja onnea, vaikka ne ovatkin vain yhdellä nimenä :girl_wink: No, sopivuuteen vielä se, että onni ja ilo on niin kuin tunteita, ja sitten taas aarre ja lahja (tai vaikka helmi) jotenkin konkreettisempia (sanoina siis, niminä vähän vertauskuvallisempia). Kaksi molempia sitten, niin olisi ainakin tasapainossa :girl_haha:

 

Joo-o, vaikeaa on kyllä, tytöille sopivia tuollaisia vastaavia ei oikein paljon taida olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli mieleen sellainen nimi kuin Riemu. Tosin tähän mennessa sitä on annettu vaan pojille, mutta onhan Ilo-nimeäkin annettu sekä tytöille että pojille, samoin Aarretta, Lahjaa ja Onnia.

Toisaalta en tiedä miten riemulliset mietteet teillä on olleet, mutta kävis aika kivasti noiden muiden nimien kanssa. Siis mun mielestä :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole vielä pariin viikkoon ainakaan tietoa sukupuolesta, mutta koska on tyttöolo niin olen miettinyt tyttöjen nimiä. Olen puolisen vuotta pyöritelly nimeä Aune mielessä, miehen äidinäiti oli Aune. Nyt tuossa pari viikkoa sitten tajusin että miehen sedän vaimokin on Aune, joten onkohan kovin hassua antaa tuo etunimeksi? Toiseksi nimeksi saisi äitini puolelle kiertävän toisen nimen eli Helena, Aune Helena kuulostaa jotenkin kivalta ja meidän esikoisen nimikin on kummankin pappojen mukaan. Pojan etunimi on isäni puolella kiertävä toinen nimi, vaikka pappallani se on kutsumanimenä niin siinä ei tunnu hassulta tuo lähellä oleva samannimisyys.

 

Ei me kovin läheisissä väleissä olla tuon elossa olevan Aunen kanssa, olenkohan itse nähnyt hänet kerran tai kaksi tässä kohta 3vuoden aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin voisin hyvin kuvitella laittavan nimeksi Aune, mitä sen on väliä jos sedän vaimolla on sama nimi, voisi lähinnä ko. henkilö olla imarreltu.

Mun serkun tytär on saman niminen kuin serkun elossa oleva isotäti, mutta kun eivät aktiivisesti ole tekemisissä, niin mitäpä tuo haittaa, kivahan se on, että suvun nimet pääsee kiertoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli ihan pakko tulla sanomaan, että mun mielestä Otava on ihan järettömän kaunis nimi pojalle. Itse kun on nimiä pohdittu, tytöille löytyi vaikka mitä upeita ja pojille - ei MITÄÄN. Siis sellasia mistä oikeasti tykkäis koko loppuelämänsä. Mutta Otava! Melkein toivoisin, että olisi poika tulossa, sittenkin girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ensin muille kommenttia.eka tuli aunesta mieleen yks vanha ja iiiiso täti tuttu.. tosin kamalan ihana..ja ajttelin että ei..

hetke makustelin ja aune.. tuollainen söpö pikku tyttö letit päässä ja äiti taluttaa kädestä ja juttelee aunelle... IHANAA!! :)

eikä sukulaisella oleva nimi haittaa.

 

otavasta tykkään paljon!

 

sit täätä omaa pohdintaa :

 

riemu kuulosti heti toooosi kivalta! mutta se kyllä vaatisi kaverikseen jonku vahvemman kolmannen nimen.kai...

 

mutta sitte.. yöllä se jotenki tuli mieleen... jotenki kiva...mun piti ihan miehelle viestiä työmatkalle ja se kyllä sano että aika kiva....

 

jinna taika ilona! ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kivalta kuulostaa, vaikkei ihan täsmälleen samaa sarjaa olekaan! :girl_smile:

 

// Aunesta minulle tulee mieleen lapsuudenkodin naapurinmummo, mutta mikäs siinä, ihan kiva ihminen :girl_haha: Voisi sopia hyvin teidän pojan nimeenkin.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei ookkaan ihan just samaa sarjaa mutta hyvin saman henkinen.ja sopisi kyllä kantajalleen just.äiti ja isi tietää mikä tarina nimessä on :)

no... saattaa se kyllä muuttuakkin.onhan tässä aikaa! eikä ees tiietä kumpi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep :girl_smile: Eihän sitä kannatakaan näin aikaisessa vaiheessa vielä lukkoon lyödä, mutta vaihtoehtoja on kiva miettiä.

 

Minunkin pitäisi varmaan alkaa pikkuhiljaa miettiä mihin suuntaan aletaan sarjaa kehittää :girl_wink: Mutta enpä tiedä tuleeko siitä taaskaan mitään päätöstä ennen kuin vauva on syntynyt :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aune Helena on todellakin mummoefekti kun ensimmäisen kerran kuulee. Helena on mielestäni tosi ihana ja perinteinen nimi. :lipsrsealed: Meidän suvussakin käytetty. Aune ei kuuluu omaan suosikkilistaan, mutta voin hyvin kuvitella pikkutytölläkin. Ties vaikka siitä tulisi 2010-suosikkeja taas! B)

 

Näistä A-"mummonimistä" mun suuret suosikit on Aili ja Aini. Tiedänkin yhden pikkutytön nimeltä Aili. Näissä nimissä on jotenkin sellainen kaunis pehmeä sointu. :)

 

Onneksi on tuo n. 9kk + 2kk aikaa hioa se oma mieleisin vaihtoehto kun niitä yhdistelmiä on niin monia! :D Ja usein kun (valitettavasti) joutuu ottamaan huomioon miehenkin mielipiteen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Näistä A-"mummonimistä" mun suuret suosikit on Aili ja Aini. Tiedänkin yhden pikkutytön nimeltä Aili. Näissä nimissä on jotenkin sellainen kaunis pehmeä sointu. smile.gif

 

 

 

Mä tykkään myös näistä A-mummonimistä.... Aino, Alli ja Alma on myös kivoja.girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now