Guest Akasha

Mielipiteitä nimistä

431 posts in this topic

Eniten mulle tulis mieleen salkkareitten Silja, mutta siitäkin on jo niin kauan, kun se oli siinä, että nuorempi väki, lapsen ikätoverit, ei varmaan ole edes kuullut siitä.

 

Tätä minäkin mietin. :lol: Silja on oikein kaunis nimi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos mielipiteistänne! Tottahan tuo on, että jokaisesta nimestä saa väännettyä jotakin, vaikka sitten väkisin. Salkkareiden Siljan olin jo unohtanut, kun hahmon viime esiintymisestä taitaa olla vuosia. Katsotaan, josko nimi pääsisi käyttöön syksymmällä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli Silja yhtenä suosikkivaihtoehtona jos tämä kuopus olisi ollut tytö. Kaunis nimi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja minustakin tuo miehen mielipide on hyvä "tekosyy" antaa se nimi.

 

Minä en ehkä menisi miehen selän taakse, jos ihan itse olen sitä nimeä halunnut. En myöskään pidä työyhteisöä niin merkittävänä sosiaalisena ryhmänä, että välittäisin minkä nimisiä työkavereiden lapset ovat. Työkaverit useimmiten poistuvat elämästä kun työkaveruus päättyy. Miettisin enemmänkin sitä, ketä ovat ne ihmiset / lapset, jotka elämänpiirissä pysyvät todennäköisesti aina. Voisin esim. hyvinkin antaa saman nimen kuin jollain miehen lukemattomien serkkujen vielä lukemattomammista lapsista, koska mies ei serkkujensa kanssa ole missään tekemisissä, hyvä että muistaa heidän nimensä. Sen sijaan ei tulisi mieleenikään antaa omien serkkujeni lasten nimiä, koska yhteys heihin päin on niin paljon vahvempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole muistanutkaan käydä täällä kommentoimassa, mutta kiitos vielä Kärpänen ja Chimelli edellisen sivun lisäpostauksista. :) Ja kiitos myös Fem mielipiteestä! :)

 

En myöskään pidä työyhteisöä niin merkittävänä sosiaalisena ryhmänä, että välittäisin minkä nimisiä työkavereiden lapset ovat. Työkaverit useimmiten poistuvat elämästä kun työkaveruus päättyy.

 

Meillähän vaan oli se ongelma, että ks. työkaveri on tuttu jo ennestään, olen tuntenut hänet lapsesta saakka. Ja meillä on todennäköisesti työkaveruutta edessä sellaiset 20 vuotta (kaupungin virat, työt varmasti jatkuu tuossa paikassa hamaan tappiin, enkä usko, että kumpikaan hakeutuu muualle), joten senkin puoleen tulee oltua tekemisissä vielä pitkään. Tosin lapset eivät varmastikaan juuri kohtaa, mutta minun ja työkaverin jutuissa sitten vilahtelee tuo sama nimi. Sitä pohdin, että olisiko se sitten paha.

Serkkujen lapsien nimiä en minäkään voisi kuvitella antavani, sillä heidän kanssaan tulee oltua tekemisissä niin, että myös ne kaimat ovat samaan aikaan paikalla.

 

Mutta ongelma taisi ratketa: kävin eilen työpaikalla ja näin tätä ks. työkaveria ja otin sitten tämän nimiasian puheeksi hänen kanssaan. Kerroin, että meillä on nimiongelma, mutta yksi nimi olisi sellainen, joka olisi sekä minusta, että miehestä hyvä. Se vaan on sama, kuin teidän kuopuksella... Työkaveri oli sitä mieltä, että ei haittaa, heillä on suvussa kuulemma paljonkin tätä samannimisyyttä ja ihan serkkujenkin lapsilla samat nimet. Ja tosiaan, nimi on yleinen, tuon työkaverin lapsen tulevalla luokalla on kuulemma 4 samannimistä lasta...

 

Tuo etunimi on tuntunut tässä aina vaan omemmalta ja oikeammalta ja mies etenkin on sitä mieltä, että ei ole olemassa muuta hyvää nimeä! :D Ja itsellekin tuo nimi on top 2:ssa, joten eiköhän tämä ratkennut nyt tässä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now