Guest Akasha

Mielipiteitä nimistä

431 posts in this topic

Mä mietin voisko tuon Yaran kirjoittaa suoraan Jarana- joku näyttää niin tehneen, väestörekisterin mukaan Jara-nimisiä on 8 naista ja yksi mies.

Minusta ihan kiva nimi tuo Yara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ristiäiset parin vkon päästä ja me ei mitenkään nyt saada päätettyä nimen kirjoitusasua! Etunimeksi on siis päätetty Aava tai muotoa Ava, ja toiseksi nimeksi tulee Amelia.

 

Mutta kumpi? Ava Amelia vai Aava Amelia?

 

Mä oon periaatteessa sitä mieltä että kun nimi laustaan Aava niin sen voisi kirjoittaakin niin väärinkäsitysten välttämiseksi. Mutta kun toi Ava Amelia vaan näyttää jotenkin paremmalta :rolleyes: (turhamaista). Kauhea ongelma nyt tästäkin kehittyi.

 

Esikon nimi on Saga, ja sekin siis lausutaan kyllä pitkänä vaikka kirjoitetaan noin. Sen kanssa ei kyllä ole ollut mitään ongelmia.

 

Auttakaas nyt naista mäessä, miten tekisitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^hmmmm... musta ehkä aava amelia... jotenki alussa pitkä aa ja toises nimes lyhyt aa natsaa jotenki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aava Amelia, sitten molempien lasten kutsumanimissä on 4 kirjainta,

helpompi varmaan suvun ja ystävien muistaa. :rolleyes:

Varsinkin jos vielä lausutaan Aavana. :)

 

Kaunis nimiyhdistelmä joka tapauksessa :wub:

 

Niin voin vielä kertoa että meidän esikoisen nimi kirjoitetaan yhden kirjaimen verran eri tavalla kuin lausutaan (nimi on siis hollantilainen) ja se on tuottanut paaaljon ongelmia kahdessa vuodessa.

Toisaalta saadaan olla tavaamassa sukunimeäkin, joten ei tuo nyt sinänsä ole haitannut. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minustakin Aava Amelia on sinänsä parempi (kun on selkeämpi lausuttava), mutta laittaisin ehdottomasti kuitenkin Ava, kun kerran esikoisenkin nimi kirjoitetaan noin.

 

Kivat nimet ja sopisivat ihanasti yhteen, kun molemmat olisi lyhyenä kirjoitettu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun silmään ja korvaan Ava Amelia vaikuttais kivemmalle :)

 

Sit kyselisin teidän mielipiteitä nimestä Valtteri? Sekä sitten ehdotuksia sen kaveriksi - toiseksi nimeksi?

Ollaan alettu nimiä jo ajattelemaan ja tytön nimi tuntuis olevan valmiina odottamassa - ainakin toistaseksi :) Mutta tuo pojan nimi tuottaa vaikeuksia.. Valtteri nimeä näkyis kauheesti olevan toisena nimenä.. Jotenkin oon tuohon tykästynyt, mutta tarttis se toinen nimi vielä keksiä :) Veeti Valtteri kuulostais todella hyvälle, mutta mies ei oikein Veetiä sulata ja lisäksi yksi tuttu juuri antoi tuon lapselleen - joten ei tuntuisi hyvälle antaa omalleen kokonaan samaa..

 

Elikkä ehdotuksia ja mielipiteitä otetaan avoimin mielin vastaan :)

Edited by sera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kirjoittaisin Ava, kun esikkokin on yhdellä aa:lla. Toisin helposi lausuisinkin kuten kirjoitetaan.

 

Valtteri on minusta kiva nimi, ja jos sen yleisyys häiritsee niin ottaa jonkun erikoisemman siihen kaveriksi. Minusta Valtteri käy hyvin kakkosnimeksi melkein mimmoisen vaan 4-5-kirjaimisen perusnimen kanssa, tai sitten etunimeksi niin, että on kolme nimeä, joista keskimmäinen lyhyempi. Siis rakenteeltaan tyyliin Valtteri Iiro Elias.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Miten olisi tuohon väliin vaikka joku lyhyt nimi kuten Via, Miia, Tiia... Esim. Roosa Miia Maria olisi mun mielestä tosi kiva vaikka itse en edes yleensä tykkää kolmesta nimestä saati sitten noista iia nimistä. ;) Mutta toki menee hyvin ilman mitään kolmattakaan nimeä enkä minä ainakaan tunne yhtäkään Roosa-Mariaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä olisi hyvä toinen nimi, jos etunimi on Oliver? Jotenkin korvaan kuulostaa paremmalta kaksitavuinen + kolmitavuinen -yhdistelmä, mutta jos ensimmäinen on kolmitavuinen, pitääkö sen parina olla kolmitavuinen? Juhani, Johannes tms. eivät ole mielestäni kivoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roosa Maria on mun mielestä ihan äärettömän kaunis yhdistelmä, myös yksi omista suosikeistani ja ollut listallakin. En laittaisi siihen mitään väliin! :wub:

 

Emy, voisiko Oliverille tulla kolme nimeä, siten että väliin tulisi joku tosi lyhyt nimi ja kolmas nimi olisi sitten taas pitkä.

Esim.

Oliver Luka Daniel

Oliver Jooa Jeremias

Oliver Nooa Nikolas

Oliver Leo Joonatan

 

Mutta noista mun mielestä myös mikä tahansa käy ilman tuota lyhyttä nimeä välissä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Munkaan mielestä Roosa Maria ei välttämättä tarvitse mitään väliin, mutta se on ihan totta että Maria on todella yleinen toisena nimenä, oli se eka nimi sitten mikä tahansa ;)

 

Tässä pari vaihtoehtoa kolmella nimellä kuitenkin.

 

Roosa Ella/Elli Maria

Roosa Iida/Iisa Maria

Roosa Kaisla Maria

 

Ja samaa mieltä kun Nessa, nämä alla olevat vois mennä ilman sitä toista nimeä.

 

Oliver Nico/Niko Benjamin

Oliver Joel/Noel Christian/Kristian

Oliver Aarne Mikael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta Roosa Maria on nätti nimiyhdistelmä juuri noin. Tuntuisi minusta turhalta laittaa väliin lyhyttä nimeä vain laittamisen takia.

 

Ja sopisiko Oliverin toiseksi nimeksi jokin vielä pidempi nimi esim. Sebastian? Ellei sitten laita Oliverin eteen jotain muuta nimeä, mutta pitäisi Oliverin kutsumanimenä. Silloin siihen kävisi melkein mikä tahansa esim. Ville Oliver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tiedän useamman Roosa (tai Rosa) Marian ja ymmärrän kyllä ongelman :) Niiden väliin sopisi kivasti mun mielestä joku 2-tavuinen nimi, esim. Roosa Ninni Maria tai Roosa Minna/Minni Maria. :)

Edited by Forget-me-not

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullekin tuli heti mieleen Oliver Sebastian

 

muita vaihtoehtoja voisi olla:

 

Oliver Tapani

Oliver Kasperi

Oliver Aukusti

Oliver Vilhelmi

Roosa Maria onkin kiva nimi (se oli myös minun lapsuudenaikaisen koiran nimi ;) ). Väliin sopisi:

 

Roosa Anni Maria

Roosa Tyyne Maria

Roosa Aune Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisiko mielestäni tosi kaunista Roosa Maria -nimeä jatkaa kolmannella nimellä, esim.

 

Roosa Maria Aurora

Roosa Maria Katariina

Roosa Maria Adalmiina

Roosa Maria Matilda

Roosa Maria Juulia

 

tai tosiaan 2. nimi väliin

 

Roosa Aada Maria

Roosa Sara Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ideoista!! Haen kahta nimeä ja mielellään niin, että kutsumanimi on ensimmäisenä. Tuossa tulikin hyviä toisia nimiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sit kyselisin teidän mielipiteitä nimestä Valtteri? Sekä sitten ehdotuksia sen kaveriksi - toiseksi nimeksi?

Ollaan alettu nimiä jo ajattelemaan ja tytön nimi tuntuis olevan valmiina odottamassa - ainakin toistaseksi :) Mutta tuo pojan nimi tuottaa vaikeuksia.. Valtteri nimeä näkyis kauheesti olevan toisena nimenä.. Jotenkin oon tuohon tykästynyt, mutta tarttis se toinen nimi vielä keksiä :)Veeti Valtteri kuulostais todella hyvälle, mutta mies ei oikein Veetiä sulata ja lisäksi yksi tuttu juuri antoi tuon lapselleen - joten ei tuntuisi hyvälle antaa omalleen kokonaan samaa..

 

Elikkä ehdotuksia ja mielipiteitä otetaan avoimin mielin vastaan :)

 

Kuis olis Venni Valtteri? Mulla oli muka muitakin ehdotuksia, mutta ne ehti kadota johonkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpi teidän korvaan kuulostaa paremmalta, Elli Karoliina vai Elli Katariina? Arvotaan näiden välillä eikä osata millään päättää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekin tuli ensimmäisenä mieleen Oliver Sebastian -yhdistelmä :)

 

Mä valitsisin vaihtoehdon Elli Karoliina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia mielipiteistä :)

Mutta taidetaan siltikin antaa nimeksi pelkästään ***

Toivottavasti en koko loppuelämää harmittele, että miksei laitettu väliin jotain nimeä. Yhtä nimeä miehelle ehdotin, mutta tyrmäs sen..Ei kuulemma sovi siihen <_<

 

Evestiina, hassua, että ehdotit tota Roosa Kaisla Mariaa. Meidän molempien nimet kun alkaa K:lla, olisin halunnut tytölle K:lla alkavan nimen..ja Kaisla oli yksi vaihtoehto, mutta miehelle se ei käynyt :(

Edited by Kirsikk.a

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kumpi teidän korvaan kuulostaa paremmalta, Elli Karoliina vai Elli Katariina? Arvotaan näiden välillä eikä osata millään päättää.

Mun korvaan Elli Karoliina kuulostaa paremmalta. Sinänsä pidän Katariina-nimestä enemmän, mutta Ellin kanssa tosiaan Karoliina sopii paremmin. Johtunee siitä, että Elli on äänteellisesti aika pehmeä nimi, ja Katariina taas kovempi, jolloin yhdistelmä ei ole ihan sopusoinnussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun korvaan taas Katariina sopisi paremmin, kuulostaa jotenkin ryhdikkäämmältä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille mielipiteistä! Karoliinaan me taidetaan päätyä kun mies on nyt taipunut sen kannalle (sikäli että masukki ei ole kasvattanu pippeliä..). Lisäksi meidän sukunimi on pitkä, sisältää paljon a:ta ja on äänteiltään aika kova, jolloin Katariinan kanssa nimestä voisi tulla liiankin kova. Ja Karoliinassa on yksi a:kin vähemmän :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now