Sign in to follow this  
Followers 0
pikku-haisu

YouTuben synnytysvideot

12 posts in this topic

Hei,

 

onko kukaan muu esikoistaan odottava käynyt katsomassa Youtuben synnytysvideoita? Löytyy K18-alueelta. Itse olin aikanaan opiskellessa kuudessa synnytyksessä mukana seuraamassa, joten itselle tuollaisten katsominen ei ole mitenkään järkyttävää. Miehellekin niitä näytin, vaikka on ns. siistissä sisätyössä, eikä tuokaan niistä tuntunut järkyttyvän. Onhan se aika hurjan näköistä tietenkin jos ei ole moiseen tottunut, ja tottakai tuntuman touhuun saa vasta kun itse pääsee tositoimiin, mutta jonkunlaista valmennusta kuitenkin.

 

Tosin luonnossa homma menee paljon luontevammin kuin mitä videolta näyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä onneksi löysin nuo videot vasta esikoisen synnyttämisen jälkeen (alkoi kiinnostaa että miten perätilasynnytys menee) ja en kyllä suosittele heikkohermoisille :D Olen toki ennenkin nähnyt kuvia tai videokuvaa synnytyksestä enkä ole erityisen herkkä muutenkaan, mutta jotenkin osa noista videoista on tosi intiimejä tai ihan vaan inhottavia:

siis mua etoo se miten vauvan pää saattaa sahata edes takaisin ennen kuin lopulta pulpahtaa kunnolla pihalle, onneksi ei ollut tuollaista kuvaa valmiiksi palanut verkkokalvoille siinä vaiheessa kun itse olin samassa tilanteessa ja tuntui ettei se tule sieltä ikinä ulos :wacko:

 

 

 

Sitten taas tuntui että osa noista videoista antaa ihan epärealistisen kuvan, kun niissä synnytettään halaillen ja hymistellen, ei mene edes otsa ryppyyn saatika hymy hyydy naamalta. Itsehän rääyin räkä poskella niin että koko kerros varmasti kuuli :P Mulle jäi siis itselle mielikuva, että youtubessa tosi moni noista videoista on just sellaisia hyväntuulisia luomusynnytyksiä, missä kaikki on vaan hattaraa ja pumpulia...

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä pysty katsoon ollenkaan..menee ihan mielettömäksi itkuksi. Kun synnyttää, ei onneksi näe "tonne alakertaan" itse :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kävin odotus aikana katsomassa ja katsoin kaikki mahdolliset synnytys sarjat ja dokumentit..Jotenki helpotti ku tiesi mitä tuleman pitää eikä pelottanut sitten yhtään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan noita videoita tullut ihan etsimällä etsittyä ja katsottua eikä kyllä järkytä yhtään, enemmänkin varmentanut omaa oloa tulevaa "koitosta" varten ja pienentänyt aiemmin tuntemaani pientä pelkoa :) Tällä hetkellä en enää pelkää lainkaan vaan meinaan mennä meiningillä "Kyllä iso sen kivun kestää kunhan vauvan ei tarvi". Ukkoa en vielä ole saanut katsomaan mutta kyllä sekin vielä tapahtuu kun en taho että pyörtyy tai tulee huonovointiseksi meidän h-hetkellä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mä koitin etsiä noita youtubesta ennen esikoisen syntymää mutta mä olin ilmeisesti niin surkea etten löytänyt kunnon videoita ollenkaan. Harmitti silloin koska mä oisin halunnut nähdä edes suunnilleen mistä on kyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla niin että kotisynnytys videoita hakiessa tärppää parhaiten mikäli haluaa nähdä koko synnytyksen. Eli siis todella sen syntymän hetken läheltä kun vauvan pääkin syntyy :) Ja luonnollisesti sisäänkirjautumalla koska ovat sitä k-18 luokkaa.

Tosin paljon on kotisynnytyksissä niitä pehmeitä versioita missä kaikki ei näy.

 

Netistä taas löytää synnytystarinoita kuvina/videopätkinä joissa voi itse päättää miten kuvallisen kertomuksen haluaa lukea. Itse käytin näitä "miehen valmentamiseen" kun "unohdin" jonkun tarinan auki juuri ennen miehen menoa koneelle. Oli selannut sitten läpi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole youtubessa katsonut mutta telkkarista joskus yritin katsoa ennen ekaa synnytystä. Mua synnytysvideot ei järkytä, en vaan halua nähdä toista ihmistä synnyttämässä. Liian intiimiä. Eri asia jos olisin mukana jonkun synnytyksessä, olisi joku erityinen syy olla siinä, tai se olis vaikka tuttu ihminen. Mut pelkkä katsominen katsomisen vuoksi tuntuu samalta kuin nojailis vessan ovenpieleen kun joku on vieras ihminen on siinä tarpeillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhden luomusynnytysvideon katsoin ja se oli karseata katsottavaa: kuvakulma oli suoraan takaapäin ja konttausasennossa olevan äidin ahteri on piirtynyt lähtemättömästi verkkokalvolleni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonkin verran on tullut videoita youtubesta katseltua... Siihen tulokseen tulin, että on se vaan hyvä ettei itse tarvi sitten synnytyksessä olla tuolla alapäässä sitä toimitusta katsomassa :wacko::grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kattonu kelaamalla jotain tollasia tarkempia pätkiä, mutta totesin parhaaksi etten katso, kun ei ole pakko tuota toimitusta ihan niin tarkalleen itse nähdä :D "Kevyemmällä kädellä" kuvattuja vesisynnytys videoita oon muutaman katsonut. Ihan mielenkiintosta kunhan ei mee liian tarkaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0