Hyppää sisältöön

Kuva

YouTuben synnytysvideot

• Kirjaudu vastataksesi
11 vastausta aiheeseen

#1 pikku-haisu

pikku-haisu

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 718 Viestit

Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 15:52

Hei,

onko kukaan muu esikoistaan odottava käynyt katsomassa Youtuben synnytysvideoita? Löytyy K18-alueelta. Itse olin aikanaan opiskellessa kuudessa synnytyksessä mukana seuraamassa, joten itselle tuollaisten katsominen ei ole mitenkään järkyttävää. Miehellekin niitä näytin, vaikka on ns. siistissä sisätyössä, eikä tuokaan niistä tuntunut järkyttyvän. Onhan se aika hurjan näköistä tietenkin jos ei ole moiseen tottunut, ja tottakai tuntuman touhuun saa vasta kun itse pääsee tositoimiin, mutta jonkunlaista valmennusta kuitenkin.

Tosin luonnossa homma menee paljon luontevammin kuin mitä videolta näyttää.

Sf5Xp3.png

TJOT 12/2008-

Kohdunulkoinen raskaus 6/2011

Poika 8/2012

#2 forgetmenot

forgetmenot

Ei muuta elämää

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 8 718 Viestit

Lähetetty 06 huhtikuu 2012 - 20:49

Mä onneksi löysin nuo videot vasta esikoisen synnyttämisen jälkeen (alkoi kiinnostaa että miten perätilasynnytys menee) ja en kyllä suosittele heikkohermoisille :D Olen toki ennenkin nähnyt kuvia tai videokuvaa synnytyksestä enkä ole erityisen herkkä muutenkaan, mutta jotenkin osa noista videoista on tosi intiimejä tai ihan vaan inhottavia:
Spoiler

Sitten taas tuntui että osa noista videoista antaa ihan epärealistisen kuvan, kun niissä synnytettään halaillen ja hymistellen, ei mene edes otsa ryppyyn saatika hymy hyydy naamalta. Itsehän rääyin räkä poskella niin että koko kerros varmasti kuuli :P Mulle jäi siis itselle mielikuva, että youtubessa tosi moni noista videoista on just sellaisia hyväntuulisia luomusynnytyksiä, missä kaikki on vaan hattaraa ja pumpulia...

Viimeksi muokannut forgetmenot, 06 huhtikuu 2012 - 20:50 .

RoC7p2.pngsgTsp2.png

#3 *Iltatähti*

*Iltatähti*

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 210 Viestit

Lähetetty 07 huhtikuu 2012 - 09:19

En kyllä pysty katsoon ollenkaan..menee ihan mielettömäksi itkuksi. Kun synnyttää, ei onneksi näe "tonne alakertaan" itse :D
Lähetetty kuva Lähetetty kuva

Lähetetty kuva

Lähetetty kuva

#4 inkeri__

inkeri__

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 799 Viestit

Lähetetty 08 huhtikuu 2012 - 15:44

Minä kävin odotus aikana katsomassa ja katsoin kaikki mahdolliset synnytys sarjat ja dokumentit..Jotenki helpotti ku tiesi mitä tuleman pitää eikä pelottanut sitten yhtään :)

M9XSp2.png

5qF8p3.png

#5 Chouette

Chouette

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 164 Viestit

Lähetetty 08 huhtikuu 2012 - 21:37

Onhan noita videoita tullut ihan etsimällä etsittyä ja katsottua eikä kyllä järkytä yhtään, enemmänkin varmentanut omaa oloa tulevaa "koitosta" varten ja pienentänyt aiemmin tuntemaani pientä pelkoa :) Tällä hetkellä en enää pelkää lainkaan vaan meinaan mennä meiningillä "Kyllä iso sen kivun kestää kunhan vauvan ei tarvi". Ukkoa en vielä ole saanut katsomaan mutta kyllä sekin vielä tapahtuu kun en taho että pyörtyy tai tulee huonovointiseksi meidän h-hetkellä :grin:

#6 Vieras_scala_*

Vieras_scala_*
  • Guests

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 08:24

No mä koitin etsiä noita youtubesta ennen esikoisen syntymää mutta mä olin ilmeisesti niin surkea etten löytänyt kunnon videoita ollenkaan. Harmitti silloin koska mä oisin halunnut nähdä edes suunnilleen mistä on kyse.

#7 Bim

Bim

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 600 Viestit

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 09:15

Taitaa olla niin että kotisynnytys videoita hakiessa tärppää parhaiten mikäli haluaa nähdä koko synnytyksen. Eli siis todella sen syntymän hetken läheltä kun vauvan pääkin syntyy :) Ja luonnollisesti sisäänkirjautumalla koska ovat sitä k-18 luokkaa.
Tosin paljon on kotisynnytyksissä niitä pehmeitä versioita missä kaikki ei näy.

Netistä taas löytää synnytystarinoita kuvina/videopätkinä joissa voi itse päättää miten kuvallisen kertomuksen haluaa lukea. Itse käytin näitä "miehen valmentamiseen" kun "unohdin" jonkun tarinan auki juuri ennen miehen menoa koneelle. Oli selannut sitten läpi ;)

#8 Salia

Salia

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 266 Viestit

Lähetetty 09 huhtikuu 2012 - 09:19

En ole youtubessa katsonut mutta telkkarista joskus yritin katsoa ennen ekaa synnytystä. Mua synnytysvideot ei järkytä, en vaan halua nähdä toista ihmistä synnyttämässä. Liian intiimiä. Eri asia jos olisin mukana jonkun synnytyksessä, olisi joku erityinen syy olla siinä, tai se olis vaikka tuttu ihminen. Mut pelkkä katsominen katsomisen vuoksi tuntuu samalta kuin nojailis vessan ovenpieleen kun joku on vieras ihminen on siinä tarpeillaan.
http://Lähetetty kuva

http://Lähetetty kuva

#9 Lurtis

Lurtis

Aloittelija

• Jäsen
  • Piste
  • 13 Viestit

Lähetetty 12 huhtikuu 2012 - 03:19

Yhden luomusynnytysvideon katsoin ja se oli karseata katsottavaa: kuvakulma oli suoraan takaapäin ja konttausasennossa olevan äidin ahteri on piirtynyt lähtemättömästi verkkokalvolleni.

#10 Sannibal

Sannibal

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 153 Viestit

Lähetetty 12 huhtikuu 2012 - 11:55

Jonkin verran on tullut videoita youtubesta katseltua... Siihen tulokseen tulin, että on se vaan hyvä ettei itse tarvi sitten synnytyksessä olla tuolla alapäässä sitä toimitusta katsomassa :wacko: :grin:

Vauva tervetullut 8/2008>

Clomit 3/2011>

<3 plussa 9/2011 <3

Tyttönen syntyi 7.5.2012 <3

LHfbp3.png

#11 ACK

ACK

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 637 Viestit

Lähetetty 26 kesäkuu 2012 - 20:14

Mä oon kattonu kelaamalla jotain tollasia tarkempia pätkiä, mutta totesin parhaaksi etten katso, kun ei ole pakko tuota toimitusta ihan niin tarkalleen itse nähdä :D "Kevyemmällä kädellä" kuvattuja vesisynnytys videoita oon muutaman katsonut. Ihan mielenkiintosta kunhan ei mee liian tarkaksi.

FTtBp2.png

Tirehtööri 8/12

Pikku-bebe 7/14

Kirjoittamani tekstit kuuluvat vain tälle foorumille, muu käyttö ehdottomasti kielletty.

#12 Inez

Inez

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 467 Viestit

Lähetetty 28 kesäkuu 2012 - 12:32

Synnytys magneettikuvauksen avulla kuvattuna: http://www.iltalehti...595820_v0.shtml

Viimeksi muokannut Inez, 28 kesäkuu 2012 - 12:32 .