Sign in to follow this  
Followers 0
Jolie

Vatsakivut synnytyksen jälkeen

7 posts in this topic

Onko kellään muulla ollut vatsakipua synnytyksen jälkeen? Mulla on nyt synnytyksestä aikaa viisi viikkoa, ja alavatsa on usein hieman kipeä. Kohtutulehduksen mahdollisuus on suljettu pois. Mietin, voisiko kipu johtua vain siitä, että vatsalihakset ovat heikossa kunnossa ja väsyvät nopeasti. Makuulla ja muuten levossa tuntemusta ei nimittäin ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ihan samanlaista. Mulla oli vatsa kanssa TOSI kipeä ja kävelylenkki vajaan kilsan verran oli tuskaa, kun loppumatka piti melkein kaksinkerroin kulkea. Ostin sellasen belly bandit tukiliivisysteemin ja johan helpotti! Kyse oli siis mulla ainakin siitä, että vatsa- (ja selkä?) lihakset oli niin heikkoina, että vatsa tuli kipeäksi jo "itensä kannattelusta". Tuota liiviä käytin pari kuukautta ja sen jälkeen helpotti. Sektion takia piti tuota urheiluakin vielä aika pitkään vältellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Tutulta kuullostaa. Mulla oli nyt varsinkin kolmannen raskauden jälkeen samanlaista. Ajan ollen helpottaa, kun saa lihaksiin taas vähän ytyä ja elimet asettuu kohdalleen. Otat vaan rauhallisesti etkä rehki liikaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa helpottavaa kuulla, että muutkin ovat poteneet samaa vaivaa. Mulla jäi synnytyksestä vielä kohdunsuukin hyvin alas, joten on aika kokonaisvaltaisesti kivan löpsähtänyt olo. :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erittäin tuttua, tokan synnytyksen jälkeä on ollut ihan kaikenlaista kipua vatsassa ja muuallakin, vasta n. 6 kk synnytyksestä helpotti kaikki krempat. :( Mutta siis nyt on jo hyvä olla taas eikä olo ole lörpsähtänyt enää. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olipas hyvä löytää tää. Juurikin pohdin, mistähän nää alavatsan kivut johtuu. Raskaudessa oli aika mojovat liitoskivut ja tuntuu edelleenkin olevan kipua. Taitaapi siis olla normaalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin ekat 2 viikkoa oli maha ja kaikki lantion luut ihan kipeinä, kun sama missä asennossa oli, niin joka paikkaa kolotti ja repi. Noi vatsakivut ja muut helpotti siinä kohtaa, kun vatsalihasten reunat meni yhteen. Mulla se rako umpautu tosi nopeasti, niin onneks sitten kivutkin katos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0