Sign in to follow this  
Followers 0
pikku-haisu

Alushousut mammalle

35 posts in this topic

Pientä galluppia pystyyn. Käytätkö kummun peittäviä vai hipstereitä vai mitä?

 

Pakko kehua, tulin justiin lenkiltä ja oli ensimmäistä kertaa Carriwell-merkkiset kummun peittävät alkkarit jalassa. Mihinkään eivät siirtyile, pysyvät hyvin siis paikallaan, antavat hiukan tukea masulle ja selälle, eivät hiosta. Taidan käydä heti pyhien jälkeen hankkimassa muutaman parin lisää. Ostin myös samalta merkiltä masutuubin, joka on sekin hyvä varsinkin lenkeillä.

 

Muuten mennään hipsterilinjalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin vaukkareiden suosituksesta ( :grin: ) Changen perus-hipstereitä (joissa lukee vyötärönauhassa Change), jotka on iiiiihanan mukavat päällä ja venyy ja paukkuu kasvavan mahan mukana! Eivät silti venyneet muodottomiksi vaan olen voinut niitä käyttää hyvin myös raskauden jälkeen :) En ois itse tykännyt käyttää mahan peittäviä alkkareita, koska käytin rv30:n jälkeen aina kotioven ulkopuolella Anitan tukivyötä ja sen kanssa en usko että ois olleet mukavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mä olen käyttänyt tähän saakka ihan jotain perus hipstereitä, mutta rupeaa menemään hermot kun osa painaa mahaa ja osa rullautuu todella alas inhottavasti. En ole ostanut varsinaisia mamma-kalsareita, mutta melkeimpä voisi kokeilla... Jotenkin ajattelen, että tuntuisi häiritsevältä jos pikkarit yltäisivät mahakummun yli, mutta toisaalta kyllä mamma-legginsit tuntuvat mukavalta vaikka niinkin ylös yltävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytin raskasaikana hipstereitä ja semmoisia taviskalsareita, mitä ihan ilman raskauttakin käytän. Hönnesiltä ostin yhdet (tai siis kahdet oli siinä paketissa) MAMA-alushousut, nekään ei siis olleet semmoiset mahan peittävät ja ne oli ihan hillittömän epämukavat, kun se silikoninauha painoi juuri siihen kohtaan, mistä se maha alkoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä oon käyttänyt ison mahan kanssa niitä sloggin saumattomia (ei-puuvillaisia) hipstereitä, mitä "hot hips" -mallisia ovatkaan. Venyvät ja paukkuvat joka suuntaan. Alussa on ollut ihan matalia stringejä, kuten normaalistikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä myös liputan noiden sloggin saumattomien hipstereiden puolesta... Mun mielestä ylivoimaisesti parhaimmat alushousut raskaana ja sen jälkeen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytän mahan päälle tulevia pikkupöksyjä (merkistä ei tietoa). Nauroin kyllä miehelle, että näitä ei enää voi PIKKUpöksyiksi kutsua mitenkään päin..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hipstereillä ja lantiomallisilla stringeillä mennään, mua jotenkin ahdistaa kaikki vatsan yli ylettyvät vaikka varmaan mukavia olisivatkin. H&M Mama -hipstereissä ei kyllä tosiaan ole mitään eroa tavallisiin, pahimmillaan juurikin kiristävät vatsasta :rolleyes:

 

Kaikkein mukavimmiksi on osoittautuneet vanhat Gina Tricotin puuvillahipsterit, jotka ovat nyt just sopivasti löystyneet ja kulahtaneet käytössä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle ovat mahtuneet nyt 22+5 vielä kaikki vanhat alushousuni. Hipster-mallisia taitaa olla suurin osa, joita normaalistikin käytän. Mahan päälle yltävät kuulostavat ainakin ajatuksena kamalilta, joten menen varmasti hipstereillä loppuun asti. Olen kyllä ajatelullut ostaa yhtä kokoa tavallista isompia jonkun halvan paketin. Puuvillaisia ja hengittäviä olen suosinut, koska raskaus lisää tulehdusriskiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen pitänyt koko raskauden ns. omia alusvaatteitani eli en ole ostanut mammakalsonkeja. Vyötärölinja jää yksinkertaisesti kaaaaauas vyötäröstä mahan alle, mutta toiminut hyvin näinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on muutamat tollaset masun yli menevät hehtaaripöksyt..ensimmäisen kerran kun vetäsin ne jalkaan, 9v tytär katsoi silmät pyöreänä ja kysyi.."äiti miksi sulla on pikkuhousut väärinpäin jalassa?" :girl_haha:

 

Ja sit kun ne on molemmat pesussa, joudun käyttämään ihan normi pöksyjä..ja INHOAN SITÄ TUNNETTA, KUN NE RULLAUTUU TONNE MASUN ALLE :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul ei ole koskaan ollu mahan yli meneviä alkkareita, mut ekat hankinnat mitä esikoisen odotuksen aikana jouduin tekemään, oli uudet alkkarit :D mun maha oli tooooosi alhaalla heti alusta ja mun normialkkarit (hipsterit yleensä täälläkin) alkoi painaa ja jos ei painaneet, niin löpröttivät sitten pyllystä (eli olivat isot). Joten ostin jotain mamma-hipstereitä ja ne oli hyvät. Ehti vaan kulahtaa melko pahasti, joten taidan joutua hankkimaan tälle kierrokselle kasan uusia (mikäli muksu ei aio majailla nyt jotenkin ylempänä).

 

Yleisesti ottaen inhoan kaikkia housuja, jotka menee mahan yli, mutta kummasti sitä vaan sitten raskausaikana onkin joskus kiva vetää sellaiset pökät tms. jalkaan, jotka peittää koko kummun. Outoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En olisi IKINÄ esikoisen odotuksen aikaan edes ajatellut mahan peittäviä alushousuja, mutta nyt toista odottaessa laitoin juuri nuo Carriwellit tilaukseen. Jospa noista olisi sopivasti vähän enemmän tukea lenkille tms. ulkoiluun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tulisi mieleenkään käyttää mitään vatsan yli meneviä alushousuja, en halua kovin montaa vaatekerrosta siihen vatsan päälle, kun on muutenkin koko ajan hiki, ja kun todennäköisesti joudun jo nyt ottamaan päivittäiseen käyttöön forgetmenotinkin mainitseman Anitan tukivyön. Eli ihan perushipstereitä käytän kuten esikoistakin odottaessani, Sloggeja ja Finnwearia näyttäisivät suurimmaksi osaksi olevan merkiltään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytin koko ensimmäisen raskauden ja tähän asti toistakin ihan entisiä alushousujani. Käytän yleensä semmosia jotka tulee suunnilleen tohon suoliluiden korkeudelle. Kun maha kasvaa ne jää alemmaksi selvästi, mutta ei mua haittaa. Ei ole suoraan sanottuna tullut mieleenkään ostaa erillisiä raskausalkkareita, ennen kuin surffaillessa näin tän ketjun. :D Multa jää niin paljon kaikkea ostamatta kun en tajua kaivata... :P

 

Muoks: tukivyö sen sijaan pitäis varmaan kaivaa taas esiin. Voi huoh.

Edited by J A W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hipsterit ja stringit olivat ihan ehdoton hitti koko raskausajan. Ei siis tarvinnut ostaa mammakalsareita erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei tulis mieleenkään käyttää stringejä raskauden aikana. Oli niin epämukavat ja musta tuli mukavuudenhaluinen ku esikoista alko odottaan. Ehkä kerran käytin stringejä raskauksien välillä jabtotesin et kamalalta tuntuu persvaossa :D

 

Mut aiheeseen: mä rakastin hipstereitä raskaana. Ja rakan edelleen. Viime raskaudessa en hankkinu ku hipstereitä, nytkin sama. En tartte erikseen mammakalsareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän boksereita tai hipstereitä kuten yleensäkin. Tiukimmista oon luopunut eli sellasista jotka jää kiristään alamahaa. Onneks useimmat on löysiä malleja ja ne saa aika matalalle. Mahan yli meneville en oo kokenut tarvetta kun käytän aika usein Carriwellin tukituubia. Tosin mulla on yhdet legginssit jotka menee mahan yli ja ne tuntuu tosi mukavilta päällä, ei yhtään ahdista vaikka kuvittelin ensin niin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hipstereitä käytän, mutta en niitäkään kaikkia. Joissain malleissa on yläreunassa kuminauha, joka kiristää raskaana ollessa vaikka ei ikinä muuten. Jotkut taas ovat juuri parhaita mahan kanssa, kun joustavat sen minkä pitää ja muuten pysyvät hyvin paikallaan. Uusia alushousuja jouduin siis ostamaan, mutta ne samat sopii sitten ei-raskaanakin. Mahan peittävät ei ikinä olisi mun juttu, aluksi en edes sietäisi sitä puristusta ja myöhemminkään en haluaisi sitä ylimääräistä kangasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän asti ainakin on menty omilla vanhoilla alkkareilla. Osa on hipstereitä, osa Sloggin joustavia Tai-mallisia, jotka menee myös ihan hyvin. Eipä tosiaan tämän tukivyön + äitiysfarkkujen + t-paidan lisäksi tarvii yhtään lisäkerrosta tohon mahan päälle, varsinkaan sit kun ilmat alkaa lämmetä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Lindexiltä näitä. Vaikka en normaalisti käytä noin matalia niin nyt on kiva kun jää vatsan alle (ei siis rullaudu ikävästi niinkuin normipikkarit tekee). Ei ollut suuri taloudellinen panostus ja voihan noita käyttää raskauden jälkeenkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on noita samoja, mutta jotenkin mulla ne rullautuu. Onkohan mulla maha niin alhalla kun tuntuu, että kaikki pikkarit jotka peittää pakarat on edestä liian korkeita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on niitä vatsan yli tulevia Lindexin alkkareita, ja olen tykännyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onko ne erityisesti äitiysalushousuja, vai vaan ylipäätään korkeita? Kun olen koittanut Lindexiltä etsiä sopivia, mutta ei vaan ole osunut silmään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0