Supsa

Mitä liivinsuojia suosittelet?

17 posts in this topic

Mitä liivinsuojia suosittelet? Mä olen kokeillut sekä kestoja että kertiksiä, mutten ole vielä löytänyt sellaisia jotka pitävät kuivana. Maitoa valuu imetyksen lisäksi myös muulloin ja ärsyttää, kun paita on aina märkä. Eihän tässä kehtaa ihmisten ilmoille lähteä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sun kestoliivinsuojissa kosteussuojakangas? Mulla käytössä kestot sekä lidlin liivinsuojat eikä kyllä ole paidat märkänä :) Tykkään siis näistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestosuojat on kirppikseltä ostettuja, joten en tiedä niiden merkkiä tai mitä ne pitävät sisällään. Uskoisin, että niissä on jokin kosteussuoja. Esikoisen aikana pärjäsin niillä. En tiedä tuleeko maitoa nyt vaan moninverroin enemmän vai olenko onnistunut pilaamaan nuo suojat pesussa. Muutaman kerran ainakin pesin ne vahingossa valkopyykin joukossa....

Lidlin kertiksiä voisin kokeilla. Kiitos vinkistä Nera.

Lisää kommentteja otetaan vastaan. Kiitos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käytössä bambu/kosteussuojakankaisia suojia, ja niistä pidin eniten. Kannattaa myös huomioida suojien koko; mulle isorintaisena tavanomaista isommat kestosuojat olivat parhaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei toiminut mitkään kestoliivinsuojat, ne oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Kaupasta saatavista kertakäyttöisistä ehdottomasti parhaat on Liberot! Olen kokeillut Natusan, Ainu ja Helmi-merkkisiä, mutta nuo liberot on parhaat. Imuteho on loistava tällaiselle suihkutissille. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain myllymuksujen kestoja lahjaksi ja ne ei riittäneet imuteholtaan kuin sitten ihan loppuvaiheessa (kun melkein jo pärjäsi ilman). Nyt seuraavalla kerralla aion hankkia isompia ja paljon tuhdimmalla imulla (sitä imuahan voi olla niissä kestoissakin hyvin eri määrä). Tykkäsin ensin liberon kertiksistä, mut sitten seuraava paketti, jonka ostin niin oli jotenkin erilainen (en tiedä oisko ollut ne edelliset jotain varhaisempaa mallia tms. kun sain sen paketin kaverilta, jolla jäi käyttämättä) ja ne ei ollu enää niin miellyttäviä, mut ihan hyvä imukyky kyllä. Mä en myöskään Ainuista ja Helmistä tykännyt. Aventin kestoja on monet kehuneet, sellaiset ajattelin myös hankkia kokeiluun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imutehosta en osaa sanoa mitään, kun ei sen kanssa ollut ongelmaa, mutta malliltaan parhaita olivat mun mielestäni Natusanit kun eivät paistaneet ohuenkaan t-paidan läpi kesällä. Kestosuojat törröttivät aina reunoiltaan, kuten myös monet kertissuojat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myllymuksujen bambujoustofrotee/pul-kankaiset on mun suosikkeja. Näitä siis, joita 2011 äitiyspaketissa. Kovin runsaaseen vuotoon eivät kyllä riitä tai sitten saa vaihtaa lyhyin välein. Carriwellin ja Aventin kestot on ihan kauheita, se flanellikangas tarttuu tissiin kiinni ja imutehokin taisi olla aika surkea. Imetyksen alkuvaiheessa käytin myös Ainun kertsejä, imevät kyllä hyvin ja ovat varmoja, mutta ovat paljon epämiellyttävämpiä kuin kestot, yöks.

Edited by Liljapuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestosuojat on kirppikseltä ostettuja, joten en tiedä niiden merkkiä tai mitä ne pitävät sisällään. Uskoisin, että niissä on jokin kosteussuoja. Esikoisen aikana pärjäsin niillä. En tiedä tuleeko maitoa nyt vaan moninverroin enemmän vai olenko onnistunut pilaamaan nuo suojat pesussa. Muutaman kerran ainakin pesin ne vahingossa valkopyykin joukossa....

Lidlin kertiksiä voisin kokeilla. Kiitos vinkistä Nera.

Lisää kommentteja otetaan vastaan. Kiitos.

 

Valkaisuaine ainakin vahingoittaa pul-kangasta, joten voi olla, että valkopyykin joukossa kostoliivinsuojien koteussulku on mennyt rikki.

 

Itse pidin eniten !bamboo-kestoista, joissa on ihoa vasten ja imuna bambusekoitetta ja ulkopuolella pul-kangas. Itselläni ei juuri vuotamisongelmaa ollut (pikemminkin päinvastoin), mutta nuo saattaisivat toimia siinäkin tapauksessa, koska ovat sen verran isoja (halkaisijaltaan n. 12 cm) ja muovautuvat pesuissa kuppimaisiksi, kun bambukangas hieman kutistuu mutta pul ei. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin eniten Aventin kestosuojista. Ei ne hurjasti vuotavien suihkutissien kanssa koko päivää kestäneet, mutta tuskin olisi mikään muukaan. Pahimmillaankin kuitenkin vaihdoin vain pari kertaa päivässä. Kosteussuoja toimi hyvin, se mitä tuli yli tuli reunoista sitten, kun suoja oli ihan täynnä. Pysyivät mun mielestä aika kivasti paikallaan eivätkä ruttaantuneet rumasti ja epämukavasti, mikä oli isorintaisen ongelma melko monen muun suojan kanssa. Pehmeydestä tykkäsin, tuntuivat mukavalta päällä tai oikeastaan eivät siis tuntuneet mitenkään erikoisilta. Bonusta toki myös hinnasta, ei olleet sillä pilattu, ja siitä, että noita saa ostaa kotikaupungista eikä tarvii maksaa postikuluja.

 

Lisäksi tykkäsin kovasti Aventien mukana tulevista pikkupesupusseista. :blush: Suosittelen ehdottomasti pesemään suojat pesupussissa, karkaavat muuten tosi helposti koneen sisuksiin. Samoja pusseja on käytetty sitten mm. lapsen sukkien pesuun. Vähän meni jo ehkä aiheen vierestä, mutta ihan jo tuon pussin takia voisin hankkia paketin Aventin suojia kokeiluun. :grin:

 

Kokeiltuna kestoista myös Ainu ja ImseVimse (muistaakseni). Ainut oli ihan ok, mutta eivät imeneet niin hyvin kuin Aventit ja niiden kanssa oli tuota ruttaantumis- ja paikaltaanliukumisongelmaa. Näyttivät tiukan paidan kanssa pahalta, kun olivat rutussa miten sattuu eivätkä liukkaan pintansa ansiosta pysyneet paikallaan. Käytin kuitenkin niitä paria, jotka mulla oli, ja kyllä nekin kertikset voitti. ImseVimsen suojat oli kosteussuojattomia eivätkä ajaneet asiaansa yhtään. Sama kuin olisi taitellut vessapaperin palan liiviin. Mukavan isoja olivat mutta eipä sillä koolla väliä, jos läpi tulee heti kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt tykästynyt villaisiin liivinsuojiin. Bebesistä ostin, merkkiä en enää muista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestosuojien on hyvä olla reilusti isompia kuin kaupan läpysköjen. Mä ainakin tykkäsin, että kestot sai olla n. 10 cm halkaisijaltaan. Uloimpana PUL ja kaksi kerrosta imumatskua, esim. Tencel tai bambu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin Ronja&Roope kestoliivinsuojat, jotka ovat tavallista isommat (halkaisija 12,5cm). Hyvin ovat toimineet ja ison koon vuoksi pitävät paremmin maidot sisällään, vaikka vähän liikkuisivatkin paikoiltaan. Suosittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertakäyttöisistä ihan ykkösiä olivat Lansinohin suojat (niitä saa vain apteekista). Ohut suoja mutta loistava imukyky. Aika arvokkaita ovat tosin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse pidin eniten !bamboo-kestoista, joissa on ihoa vasten ja imuna bambusekoitetta ja ulkopuolella pul-kangas. Itselläni ei juuri vuotamisongelmaa ollut (pikemminkin päinvastoin), mutta nuo saattaisivat toimia siinäkin tapauksessa, koska ovat sen verran isoja (halkaisijaltaan n. 12 cm) ja muovautuvat pesuissa kuppimaisiksi, kun bambukangas hieman kutistuu mutta pul ei. :)

 

Näiden nimeen vannon minäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now