Auringonkukka

Oireeton (alku)raskaus?

94 posts in this topic

Olisin kiinnostunut tietämään että onko ns. oireeton alkuraskaus miten tavallista?

Eli onko täällä ylipäätänsä koettu aikaa ennen plussatestiä ns. normaalina (ei esim. ollenkaan nippailua masussa, rintojen arkuutta, jne.) ja sitten onkin kuitenkin tullut + testiin (vaikka siitä ei ennakoivia merkkejä ollutkaan)?

 

Täällä kun noista oireista on hyvät ja pitkät listat, niin miten on oireettomien laita? ;)

Edited by Auringonkukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ittellä oli joitain pieniä mutta epäilyttäviä tuntemuksia pari päivää ennen plussaa, joka osoittautui kemialliseksi. Tuntemukset oli: nännien arkuus, närästys ja pahoinvointi lentokoneen laskeutuessa.

 

Mäkin mietin tuota että kuinka tavallista oireettomuus on, varsinkin kun miehen mielestä olisi ihan turha edes testata jos ei edes oksenna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut mitään oireita ennen plussaa, ainoa epätavallinen asia oli menkkoja edeltävien oireiden puuttuminen. Vasta noin viikko plussaamisen jälkeen tuli nännien kipeytyminen ensimmäisenä oireena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aina olleet rinnat arat ennen kuukautisia, ja niin ne oli ennen plussaakin, arkuus sitten kuitenkin jatkui plussan jälkeenkin. Muuta oiretta ei sitten ollutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Useinhan se aika ennen plussaa on sellasta niinkun ennen kuukautisten alkamista, samanlaiset oireet siis (pientä alavatsakipua, rintojen arkuutta, turvotusta jne.). Sitten plussan jälkeen vasta alkaa tulla muita oireita, eikä kunnon pahoinvointi tai väsymys ala ennen kun viikkoja on 5-6.

 

Täysin raskausoireettomia on kai olemassa myös, niin ettei ole oikeastaan minkäänlaista oiretta ennen kuin raskaus alkaa näkyä tai liikkeet tuntua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut erityisiä oireita, tosin valittelin miehelle, et on se samperi, ettei luomumenkat voi jo tulla, kun kerran on menkkaoireita jonkin verran. Tein sit varmuudeksi testin ja naureskelin, et turha testi ja kai tän voi negana roskiin heittää. Paitsi, että siinä olikin sit haamu... Sit kun tiesi olevansa raskaana, ni tajus, että palelu ei johdu (pelkästään) siitä, että työhuoneen ilmastointi on huono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vain tavallista parempi hajuaisti, olimme Åressä mökillä ja manasin miehelleni, että kyllä tuo kylppäri haisee ihan kauheelle, piti käydä suihkussa sormet nenässä kiinni.. sillä viikolla piti alkaa menkat ja niitä ei kuulunut.. ei siinä mitään ku mulla usein myöhässä. no sitten tultiin kotiin viikon reissusta ja vieläkään ei menkkoja kuulunut.. menkkakivut olivat ihan normaalit, eli tuntui että olisivat tulossa.. no eivät sitten tulleet, tein testin ja siinä oli selvä plussa!! Rinnat tulivat vähän sen jälkeen kipeäksi, mutta muuta ei sitten ole ollukaan.. ehkä jotain pieniä oireita, mutta ei mitään valittamisen arvoisia ;) Helppoa on ollut tähän asti.. :unsure:

 

ai niin, Palelu oli myös alussa, mutta sitä kesti noin kolme vkoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole koskaan mitään oireita ennen menkkoja, eikä mulla ollut myöskään mitään oireita ennen plussaa. Ainoa "oire" oli se, että menkat eivät alkaneet (paitsi että myöhemmin tajusin ovulaation olleen niin myöhään, että ei menkkojen olisi edes kuulunut vielä alkaa silloin kun testasin ekan kerran). Ekat kunnolliset oireet (rintojen arkuus, lievä pahoinvointi) tulivat vasta paria viikkoa plussaamisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mää voisin vastailla tähän kun mun mielestä mun raskaus on ollut aika oireeton. Tai siis on niitä oireita nyt , mutta alkuun ei pahemmin ollut. Eli plussaamista ennen ei ollut mitään muuta oiretta kuin menkkamaiset alavatsakivut niitä kun oli kestänyt puolitoista viikkoa niin olin aika varma että nyt on raskaana kun yleensä mulla alkaa alle viikon sisään menkat menkkakipujen alkamisesta. Plussaamisen jälkeen mulla on ollut 3-5 kertaa todella huono-olo, mutta sekään ei tunnu normaalilta kun lukee muiden pahoinvoinnista :D Ja rinnat tuli kipeäksi noin viikko plussaamisen jälkeen ja kauheasta väsymyksestä olen kärsinyt oikeastaan plussaamisesta saakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli yleensä aina ennen menkkoja rinnat arat sekä endo- + kuukautiskipuja. Kierto yleensä 28-32. Olin lääkärissä kp 32 ja siellä sanoin, että en usko olevani raskaana kun ei ollut ovisoireita siinä kierrossa eikä nytkään yhtään oireita. Otettiin varoiksi verikoe ja olinkin raskaana. Kaksi viikkoa meni, ettei ollut mitään oireita. Endon takia olin ollut normaalisti väsynyt, nyt ei sitäkään. Sitten alkoikin pahoinvointi ja väsymys, jota kesti kolme kuukautta :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita ennen plussaamista eikä pahemmin sen jälkeenkään. Suurimmat oireet ovat molemmissa raskauksissa olleet väsymys ja turvotus alussa. Mitään rintojen arkuutta tai pahoinvointia ym. yleisiä oireita ei kohdalleni ole osunut. Välillä olen "toivonut" joitain oireita, jotta tietäisi olevansa raskaana, mutta oikeasti toki hyvä näin. Molemmat plussat olen tehnyt ennen juhlia varmuuden vuoksi, kun kuukautiskiertoon ei ole uskomista, kun se voi heitellä 30 ja 60 kp:n välillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut mitään oireita. Olin muita yrityskiertoja paljon varmempi, että nyt ei ainakaan tärppää, mutta plussa tuli :) Oireet alkoi muistaakseni joskus 8-12 viikon paikkeilla hillittömällä väsymyksellä

Edited by RouvaS

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, aloitinpas tällaisen keskustelun kesällä ja nyt on aika itse vastata tähän :)

 

Alkuraskaus on tosiaan ollut oireeton. Ennen plussaa en aavistanut mitään ennenkuin testin tein kun tavallista menkkoja ennakoivaa tuhrua oli vain yhden päivän ajan, eikä sitä tavallista 3 päivää. Tissit kipettyi vasta viikon plussauksen jälkeen ja vähitellen väsymys on hiipinyt päälle.

 

Eli hyvin oireeton alkuraskaus tähän asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin on toistaiseksi ollut hyvin oireeton alkuraskaus - viikkoja nyt seitsemän ja ainoat merkit tähän mennessä kuukautisten poisjäänti, rintojen lievä kivistys ja plussa testissä =) Jännityksellä odotan, miten tämä tästä jatkuu.

 

Muoks. Tämä siis fyysisistä oireista - selittämättömiä raivonpuuskia sen sijaan tuli jo viikkoa ennen ensimmäistä plussaa :P

Edited by Ronjatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, mulla on ollut koko raskaus täysin oireeton :rolleyes: Ei nippailuja, ei kipuja, ei rintojen aristusta, ei pahoinvointia, ei mitään. Välillä on turvottanut oikein kunnolla mahaa, mutta se nyt olisi voinut johtua ties mistä, samoin väsymys.

Nyt vasta pari päivää maha tuntunut hyvinkin pinkeältä ja "raskaammalta", ei normaalilta. Tätä ennen en ole mitenkään tuntenut olevani raskaana. Mikä sinällään on ollut kivaa, kun ei tämä alkuraskaus ole estänyt tekemästä mitään tai mitenkään rajoittanut menoa. Hieman on vaan saanut miettiä, että onko kaikki ok, kun miltään ei tunnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buttercat:ia parempaan en pysty, mutta lähes oireeton on munkin raskauteni ollut.

 

Jonkinlaista nippailua oli jossain alkuvaiheessa, rinnat oli parisen viikkoa arat. Mutta siinä ne suurimmat oireet.

Jostain about 9-10 viikolta alkoi väsymys, jota kesti n. kaks-kolme viikkoa. Mutta sitäkään ei ole enää, eikä se väsymyskään niin kauhee ollu.

 

Mä olen koko ajan pelännyt, että onko kaikki hyvin kun ei oireita ole suuremmin ollut, mutta kyllä kaveri sielä ainakin kaksi viikkoa sitten oli oikeinkin vikkelä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^- Tuohan se juuri inhottavinta onkin oireettomuudessa. Muuten voisit vain nauttia olostasi, mutta onko siellä kaikki kunnossa, kun mitään ei tunnu?!? :mellow:

Noh, ultran jälkeen oli vaan uskottava, että kaikki ok. Silti jännittää seuraava neuvola, että kuuluuko sydänäänet. Järki sanoo, että kuuluu, mutta tunteet... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sama juttu. Kaksi viikkoa täytyy vielä jaksaa, ja sitten on seuraava neuvola. Jännittää nyt jo!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli myös ihana ja oireeton alkuraskaus. Menkkoja odottelin tulevaksi, kun tuntemukset oli ihan samat mahakipuja jne. Mut eipä tulleetkaan, vaan plussa testiin. :D

 

Joskus siinä ekan kolmanneksen lopussa alkoi hirveä väsymys, ja toi hajuaisti terästyi mullakin... En mm. kestäny olla olkkarissa kun mies söi mämmiä. :lol: Muuten ei mitään.

 

Loppuraskaudessa alkoi närästys ja turvotus, sekä selkäkivut, mutta kaikenkaikkiaan raskaus meni tosi helposti ja oireetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on itse asiassa ollut aikas oireetonta taa alkuraskaus. Nyt on menossa rv7+5, ja menee ihan hyvin :unsure: (mika tietenkin myos huolestuttaa). Alussa oli vatsa ja selkakipuja, jotka tuntuu yht'akkia kadonneen. Rinnat on arahkot ja aavistuksen verran etoo tai joku haju saattaa tuntua vahvemmin nenaan, mutta vasymys ei juuri paina eika ole vessanponttoa tarvinnut halailla. Ultrassa (rv7) kaikki oli hyvin, ja yritan muistuttaa itseani siita. Ihmettelen vain, etta voiko talta kuuluisalta vasymykselta saastya kokonaan? Mulla on kylla myos kaynyt saka toiden suhteen, koska oon ekan raskauskolmanneksen opintovapaalla kotona ja saan levata just silla kohtaa kun silta tuntuu... ehka normaali tyorytmi saisi minultakin vedon pois. Ultrasta huolimatta jotenkin vain odotan 'kunnon' oireiden alkamista. Vai onko taa edelleen viela liian alussa? Luulin, etta nailla viikoilla pitaisi jo tuntua enemman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ voisin hyvin pitkälti yhtyä noihin Kuukkelin fiiliksiin, mullakin epäusko iskee lähes päivittäin, kun oireet on edelleen niin lievät vielä nyt 7+.

 

Rinnatkin tuntuvat muuttavan olomuotoaan aina vähän väliä. Silloin kun pingottaa, aristaa ja nännit näyttää tummemmilta, oon mielissäni, mutta välillä pinkeys katoaa ja vaikka nännit on ulkonevat niin aristuksesta ei kyllä voi puhua.

 

Päiväunien tarve iskee välillä, mutta toisaalta saatan kieriskellä sängyssä öisin unettomana ja välillä saan kummallisia energianpuuskia.

 

Etomisen aste on asteikolla nollasta kymppiin parhaimmillaankin ykkösen pinnassa eikä ilmene kovin usein. Kaikki ruoka menee alas, vähän liiankin hyvin.

 

Kiukkuinen ja itkuinen olen kyllä ollut, mutta en sitäkään uskalla täysin pistää hormonien piikkiin. Ehkä olenkin vain oma rasittava itseni B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli myös todella oireeton alkuraskaus ja olin paniikissa että miksi oireita ei tuu...

No sit 8 viikolla alkoi etominen jne ja sit kaipas sitä oireettomuutta :)

Ei onneksi toi paha-olokaan kestäny kovin montaa viikkoa ja nyt, vkolla 18 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen muutamille sanonut, kun ovat vointia kyselleet, että jos en tietäis olevani raskaana, niin tuntemusten tms perusteella mikään ei sitä olisi kertonut. Nythän maha alkaa pikkuhiljaa kasvamaan, joten siitä sen huomaa, mutta lukuunottamatta pientä alkuajan rintojen arkuutta,muita oireita ei ole ollut.

Edited by smv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko raskaus on ollut aikalailla oireeton. Jossain vaiheessa oli rintojen kipeyttä, mutta jos en olisi arvannut olevani raskaana (aktiivista yritystä), en olisi sitäkään mihinkään noteerannut. Olenkin sanonut, että nyt ymmärrään niitä ihmisiä, joilla raskaus etenee tietämättään viimeiselle kolmannekselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now