Auringonkukka

Oireeton (alku)raskaus?

94 posts in this topic

Vasta kun viikkoja oli jo tasan 5, tein testin ja vahva plussa tuli, menkat viikon verran myöhässä siinä vaiheessa, ei ollut oireita, enkä kesälomalla ollut ehtiny niitä kaivata. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden oireet oli menkkojen poisjäänti, tunne siitä että ne on alkamaisillaan ja hieman arat rinnat. Vessassa olen joutunut käymään joka yö heti plussattuani.

Reilu kuukausi sitten oli päivittäistä päänsärkyä. Tällä hetkellä (24+1) oireena on kasvava maha, yölliset vessareissut ja harjoitussupistukset.

 

Eli helpolla on päästy, ei pahoinvointia, väsymystä, mielitekoja, mielialavaihteluita...

 

Kuukautiskipuja mulla ei ole juuri ollut teinivuosien jälkeen, enkä ovistakaan tunnista. Josko näillä olisi jotain yhtäläisyyksiä oireettomuuden kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni nyt kuukautisten ajan ollut vatsakramppeja jos jonkinmoisia, mutta perjantaina loppuivat nekin. Nyt ei muutakuin mielialat vaihtele eestaas, kun 9 päivää kk:t myöhässä. Väkisinkin sitä miettii, että miksei oksentele ja väsy samalla tavalla kuin muut ystävät, mutta ehkä tästä pitää olla vain iloinen :) Ehtiihän sitä oireilla aivan varmasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ainakaan tässävaiheessa vielä oo ollu oikeestaan minkäänlaisia oireita. Menkat jäi pois ja rinnat kipeät ja turvonneet, mutta siihen ne oireet sitten tällähetkellä vielä jäävätkin. Melkein jo odottelen jotain lisäoireita. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heipat kaikille! Nytpä löytyi juuri mulle sopiva ketju :)

 

Olen siis ihan uusi tällä foorumilla. Oon kirjoitellut Kaksplussan keskustelupalstalla, mutta siellä on ollut sen verran hiljaisempaa että ajattelin, ettei pieni lisäruiske vertaistukea olisi pahitteeksi. Taustalla mulla on vajaa vuosi lapsen yritystä nykyisen miehen kanssa ja sitä ennen ex-miehen kanssa lapsettomuushistoriaa. Koska nykyisen miehen olemassaolevat lapset ovat saaneet alkunsa hoidolla, niin mentiin heti hoitoihin yhdessä kun alettiin yritys. Luomumahdollisuudet olis olleet heikohkot. No ensin tehtiin muutama inseminaatio ilman tulosta, välissä yksi pelkillä Clomeilla aikaansaatu plussa joka kuitenkin päätyi keskenmenoon vajaa viikko plussaamisen jälkeen. Sitten siirryttiin IVF-hoitoihin, joista nyt kolmas toi plussan. Menossa rv 5+3.

 

Tein plussatestin maanantaina (digitestiin Raskaana 1-2) ja tiistaina kävin veritestissä, HCG oli silloin noin 400 joka oli kuulemma vaiheeseen nähden ihan hyvä. Samana päivänä tein vielä digitestin johon tuli Raskaana 2-3 eli viikot oli edellispäivästä nousseet. Silloin olin ihan fiiliksissä ja iloa täynnä, mutta se oli lyhytaikaista, ja nyt olen ollut jo muutaman päivän ihan varma että ei tuolla mahassa mitään kasva. Syy tähän fiilikseen on se, että oireet on aivan minimaaliset, lähestulkoon nolla. SIlloin, kun menkat olisi olleet, mulla oli aika koviakin mahakipuja ja selkäjomotusta, mutta nyt sekin on lähes kokonaan poissa. Joskus satunnaisesti voi vähän mahaa / kylkeä nippaista, ja jos oikein kuvittelee, niin rinnat saattaa olla vähän aremmat kuin normaalisti. Lämmöt on n 37 tai vähän yli, ja päiväunet on maistuneet mutta väsymyskin voi toki olla tähän kaikkeen stressiin ja panikointiin liittyen ihan henkistä.

 

Toivottavasti täältä löytyy joku, jolla on tähän joku rauhoittava omakohtainen tarina kerrottavana ;) ar-ultraan vielä kaksi viikkoa aikaa.... tekisi ihan hirmusti mieli tehdä vielä yksi testi, mutta en yksinkertaisesti uskalla, kun pelkään että jospa se viiva onkin haalistumaan päin :/ Yksi digitesti mulla on vielä tuolla kaapissa, mutta siinä ei vielä varmaan voisikaan olla viikot nousseet, joten oon ajatellut sen tehdä joskus loppuviikosta.

 

 

Apua.....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippis. Mulla on ihan sama tilanne kun sullakin.. Paitsi että viikkoja kasassa 4+3? En ole ihan varma koska tämä vauva on saatu aikaiseksi keskenmenon jälkeisestä kierrosta suoraan, niin noita viikkoja on vaikea laskea. Mulla takana kaksi keskenmenoa (joulukuu 2011 ja elokuu 2012) ja nyt pelottaa että tämäkin menisi.. :( Oireita ei juurikaan ole ja testeihin ei kovin vahvaa viivaa ole vielä ilmestynyt. Toisaalta nää mun rv:t on vain arvauksia joten koitan olla hätäilemättä. (helpommin sanottu kun tehty)

 

Ainakin noi sun hormooniarvot vaikuttaa tosi hyviltä ja viikkoja on noin vähän eli moni ei edes välttämättä tiedä että on raskaana tossa vaiheessa.. Että elä huoli. :lipsrsealed: Itse en uskalla digitaalista testiä edes tehdä. Kolmisen viikkoa pitäisi jaksaa et pääsisi ultraan. Loppupuolella viikkoa meinaan tehdä testin ja katsoa on viiva lähteny vahvistumaan. Pidetään peukkuja että on. :wub: Minä kaipaisin tätä vauvaa niin paljon. SUorastaan tarvitsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, tein sitten tänään pari varmistustestiä, ja kyllä oli viime viikon keskiviikosta viivat ihan selvästi vahvistuneet molemmissa! Olipa helpottavaa - vaikkei sekään nyt tietysti vielä paljoa kerro. Mutta nyt voi ainakin uskoa, että hormonimäärä mun elimistössä on selvästi kasvanut vaikken itse tunnekaan sitä oireiden lisääntymisenä! Pelkäsin ihan sikana tehdä noita testejä, kun olin ihan varma että viivat on vaan vaalenneet. En mitenkään uskonut että hormonia vois enää olla jäljellä yhtään :) Aika sekopäistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mulla ei ollut ihan täysin oireeton alkuraskaus, siis mulla oli vähän menkkamaisia kipuja mitä luulin vain alkavien menkkojen oireiksi, menkkoja ei kuitenkaan kuulunut. Mitään muuta ei ollutkaan ja noikin kivut loppui heti plussattua. Ainut oire koko raskausaikana oli närästys sielä loppuvaiheessa. :) Olisin voinut juosta vaikka maratoonin ennen synnytystä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

itselläni on ollut hyvin oireeton alkuraskaus vähän vain tuntuu koko ajan että ihankuin olisi kuukautiset tulossa :D ei muuta toivottavasti ei kauheita oireita tulekkaan :DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun alkuraskaus oli kans hyvin helppo, kovaa väsymystä ja satunnaista närästystä lukuunottamatta en kärsinyt mistään kummemmista oireista. Nyt oon viikolla 23+2 ja ainoana mainittavana "oireena" voisi pitää ehkä sitä, että hengästyn todella paljon helpommin kuin ennen. Mä olin alkuun aivan varma etten positiivisesta testistä huolimatta todellakaan ole raskaana kun minkäänlaisia ellotuksia tai muita pahan olon tunteita ei ollut. Vähän ärsyttää kun joka puolella viljellään sitä kuvaa että alkuraskaudessa vietetään suurin osa ajasta pää vessanpöntössä. Kaikki voi todellakin olla hyvin vaikka ei mitään outoja tuntemuksia olisikaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut juurikaan oireita, rintojen arkuutta oli jonkun verran. Väsymystäkin oli mutta se nyt olisi hyvin voinut mennä yötyönkin piikkiin. Pahoinvointia ei ollut missään vaiheessa. Kana- ja liharuokia en pystynyt syömään, mutta ei nekään oksettaneet tai aiheuttaneet pahoinvointia vaan muuten vain en pystynyt edes ajattelemaan syöväni mitään sellaista ja jäi kyllä lautaselle kun muutaman kerran kokeilin.. Lihaa ja kanaa sisältäviä ruokia pystyin taas syömään n. rv 13->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostan kun vaivaa mieltä:

Viime raskaudessa ei ollut mitään oireita ja 7+ meni kesken.

 

Nyt uusi yritys puolen vuoden jälkeen, rv 4+ eikä oireen oiretta. Voihan tätä epätietoisuuden tunnetta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toivotaan kovasti että tämä kyytiläinen pysyy mukana!

Itselläni on ovulaation ajankohdasta päätellen tasan samat viikot kuin sinulla, oireet täälläkin hyvin vähäiset. Vatsakipuja tosin on ollut mutta niitä en oikeastaan lue sellaisiksi odotetuiksi oireiksi kun voivat olla huonokin merkki. Kai sittä pahoinvointia jotenkin eniten odottaa, vaikka samalla toivoo ettei kovin rajua tulisi. 

 

Kyllähän sitä sanotaan että alkuraskaudesta lähes mikä tahansa, myös siis oireettomuus, voi olla normaalia. Paljon löytyy kokeuksia siitä että oireita ei ole ollut mutta kaikki on ollut hyvin. Mutta kyllähän se pelottaa ja arveluttaa siitä huolimatta :/

 

Pidetään peukkuja meille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mulla ei ollut ihan täysin oireeton alkuraskaus, siis mulla oli vähän menkkamaisia kipuja mitä luulin vain alkavien menkkojen oireiksi, menkkoja ei kuitenkaan kuulunut. Mitään muuta ei ollutkaan ja noikin kivut loppui heti plussattua. Ainut oire koko raskausaikana oli närästys sielä loppuvaiheessa. :) Olisin voinut juosta vaikka maratoonin ennen synnytystä. :)

 

Toisesta (vahva tyttöveikkaus) viikkoja kasassa nyt 37+2 ja hyvin oireeton on tämäkin ollut. Koin närästystä elämäni ensimmäisen kerran tuolloin esikoista (poika) odottaessa ja sen jälkeen ilman raskauttakin on satunnaisesti närästänyt. Johtuneeko tästä vai mistä, mutta nyt on närästys niin paha että jouduin aloittamaan siihen ihan kunnon lääkityksen. Ihan alkuraskaudesta saatan muistaa jotain todella, todella heikkoa etovaa oloa, johtui lähinnä nälästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kokonaisuudessaan ollut toooosi oireeton ja helppo raskaus. Ainakin siis tähän mennessä :) Nyt viimeaikoina tosin välillä närästänyt vähäsen, ja jalat turpoo iltaisin mutta nämä vissiin pientä :D ! Ja nyt siis vissiin rv 32+3...

Edited by _mint_

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 raskautta = 1 lapsi. Ekassa raskaudessa väsy ja pahoinvointi= esikoinen. Toka ja kolmas täysin oireettomia= 7+ keskenmeno molemmissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rouva 7/2011, pahoittelut keskenmenoista. :girl_to_take_umbrage2: Toivottavasti teillä pian tärppäisi uudelleen ja saisitte vauvan syliin asti.

 

Täällä oireeton alkuraskaus, tänään 22+0. Pari kertaa huimannut ja joskus väsyttänyt, mutta nekin taisivat tulla vasta toisen kolmanneksen alussa. Tähän asti siis kaikki hyvin. Kovasti huolestutti oireettomuus, mutta neuvolassa käskivät iloitsemaan, että satuin olemaan onnekas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kuulun niihin onnekkaisiin, joilla oli oireeton alkuraskaus. Väsytti ja nälätti, mutta siinäpä se. Kyllähän se toi mukanaan epäuskoa ja huolta, kun ei missään oikein mitään tuntunut, mutta nyt on menossa rv18 ja kaikki on edelleen hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se oli tosi raastavaa kun ei ollu paljoa ireita. Koko ajan ajatteli ettei kaikki ollu kunnossa kun ei oksu lentäny ym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now