Ida-Mari

Kondomit

29 posts in this topic

Täällä menty kymmenkunta vuotta kondomeilla, pillereistä tuli sivuvaikutuksia joiden takia en halunnut lähteä edes kokeilemaan rengasta, laastareita jne. Etenkin nuorena oli muutenkin fiksu valinta, epäilen, että silloinen poikaystävä petti.

 

Nykyisen kumppanin kanssa käytettiin kumeja 7 vuotta, kunnes jätettiin ehkäisy pois. Pitkä ja epäsäännöllinen kk-kierto aiheutti vuosien varrella monta kertaa jännitystä, mutta aina testit näytti negatiivista. Viimeisen noin vuoden ajan käyttö ei ollut ihan "ohjeiden mukaista", mutta silti en tullut raskaaksi. Tässä vaiheessa raskaus olisi jo ollut ennemmin iloinen kuin katastrofaalinen yllätys.

 

Tällä perusteella epäilin, että raskautumisessa voisi olla vaikeuksia, mutta toisin kävi. 4 kk ehkäisyn pois jättämisestä testasin plussan ja nyt mennään jo viimeisellä kolmanneksella.

 

En ole itse kokenut, että kondomin laittaminen juurikaan haittaisi toimintaa. Kumppani ei ole myöskään valittanut, eihän se kuulemma ihan samalta tunnu kuin paljaalla mutta toisaalta sängyssä voi tehdä sellaistakin, mihin ei kumeja tarvita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloitin pillerit 15-vuotiaana ja lopetin pillerit 19-vuotiaana koska ne ei mulle todellakaan sopineet. Testattiin varmaan kaikkia markkinoilla olevia merkkejä eikä vaan sopinut. Sama homma oli ollut mun äidillä.

Mä sain ihan käsittämättömiä raivareita ynnä muuta mukavaa. Siitä lähtien, eli tää koko 13 vuotta on käytössä ollut kondomit. Tyytyväisiä ollaan oltu. Välillä kokeiltiin joskus semmosia ehkäisyemätinpuikkoja, mutta niistä mulla tuli kuumotusta, mua se ei häirinnyt mutta mieheni valitti että kikkeliä polttaa :grin: Lisäksi ne piti laittaa aina emättimeen 15-30 minuuttiako se oli etukäteen, eli vaati aina melkoista suunnitelmallisuutta. Tästä huolimatta ne ei ikinä sulaneet kunnolla. Lisäksi niistä tuli semmosta nestettä vaikka vaahtoa olisi koostumuksen pitänyt olla. Oli inhottavia käyttää niitä.

Kondomeista mä tykkään koska on siistiä puuhaa ja nykyaikaset kortsut on ohuita ja huomaamattomia.

 

Paras merkki ever oli joku Xtra pleasure, ne oli semmosessa pinkissä (?) paketissa. Niitä käyttäessä seksi tuntui ihan erityisen hyvältä :)

Niitä en oo kyl muutamaan vuoteen kaupoissa nähnyt, harmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole kumit olleet seksintappajia meillä, mutta miehellä yksi ongelma jonka vuoksi olisi parempi olla ilman, ettei rupea sattumaan yhdyntä. Joskus käytin pillereitä, eikä ne kai ongelma olleet. Nyt vaan en viitsi ruveta alkamaa enää pillereitä käyttämään, kun ei sitä ole vielä kovin tarkkaan määritelty, kuinka nopeasti ne pois pitäisi jättää. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä täällä taas  :grin:  RFSU Naked olleet kokeilussa ja niistä tykätään molemmat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now