Thilda

Esikoisenodottajan äitienpäivä?


28 posts in this topic

Kukaan ei onnitellut, enkä kyllä edes tunne itseäni yhtään äidiksi vielä. Äitienpäivänä minulla oli rv 36+6. Muuten juhlittiin omaa äitiäni ja isoäitiäni ihan normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain jopa lahjan, mutta kyse olikin ehkä vähän vitsistä. Lisäksi mainitsin, että kaikissa neuvolan materiaaleissakin lukee, että hyvä odottava äiti. Joten kyllä mä äiti olen jo :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä näen, että äitiys alkaa hedelmöittymisestä, jos ajattelee ihan jo niinkin, että täytyy välttää tietynlaisia ruokia, alkoholia yms. raskauden aikana, eli täytyy ottaa vastuuta lapsen hyvinvoinnista jo silloin. Mä olen sanonut miehelle, että meillä ehdottomasti vietetään äitienpäivää, jos se osuu esikoisen odotusajalle, mutta en ehkä muilta odottaisi onnitteluja vielä siinä vaiheessa, koska yleisesti paljon ajatellaan, että äidiksi tullaan lapsen syntymän hetkellä. Mulla meinas nousta karvat pystyyn, kun joku sanoi odottavalle äidille (n. kolme kuukautta laskettuun aikaan), että "kun sä olet nyt äiti, niin..." ja hän vastasi takaisin aika tiukkaan sävyyn "en mä vielä ole..." Ymmärrän sen, että voi olla vaikea mieltää lasta todelliseksi raskausaikana, kun lasta ei voi vielä pitää sylissä jne. Ehkä reaktiooni vaikutti oma ajatukseni siitä, että lapsen saaminen on isoin asia, mitä itse voin toivoa ja hän on minun mielestäni puhunut syntymättömästä lapsestaan välillä hyvinkin ala-arvoisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now