Lioni

Alkuraskauden hermoilijat

979 posts in this topic

Täälläkin olisi uusi hermoilija :P Plussasin esikoisen 2vk sitten (ajankulu on muuten aivan varmasti hidastunut sen plussaamisen jälkeen! Ikinä ei ole 2vk mennyt näin hitaasti, onneksi ei ole enää montaa piinallisen pitkää viikkoa odotusta... heh, heh).

 

Mulla oli kanssa noita menkkamaisia kipuja varmaan viikko ennen plussaa ja vielä viikko sen jälkeen. Nyt on ollut lähinnä vain sellaisia hetkellisiä vihlaisuja ja sitten välillä ihan järkyttävää ja epämiellyttävää paineentunnetta alavatsassa :( ja siitä paineentunteesta tulee paha-olo, tekis mieli oksentaa, muttei kuitenkaan... Ja nyt reilun viikon oon joka yö herännyt pissalle, nice. Tänään tuli sitten uusi oire: tekisi mieli syödä ja on nälkä, mutta kun ajatteleekin ruokaa tulee pahaolo, yhyy.

 

Tällähetkellä 2 asiaa hermostuttaa eniten (sen lisäksi, että joka kerta kun käy vessassa, pelkää, että on verta paperissa):

 

1) mun paino on pudonnut plussan jälkeen pikkuhiljaa 3kg (oon kuitenkin tähän päivään asti syönyt ihan normaalisti), onko muille käynyt näin?? Ja onko ihan normaalia...?

2) pitääkö mun itse varata aika ensimmäiseen ultraan? :blink: Maanantaina oli neuvola ja sain sieltä sen käsityksen, että synnytyssairaalasta lähetetään kutsu ultraan, mutta koska vielä ei ole postissa kutsua tullut, niin aloinkin sitten epäilemään, että ymmärsinköhän vain väärin...

 

Eli todella älykästä hermoilua :lol:

 

Hieno homma femma, että pääsit eroon epävarmuudesta :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi alkuraskauden hermoilija. Nyt mennään viikolla 6+4 ja ar-ultra on vasta viikon päästä. Alussa usko raskauteen oli suurta kun testit näytti kirkkaasti plussaa ja oireita riitti jos jonkinlaisia. Nyt ne oireet on vähentyneet, esim. vatsan nippailu päättyi viime viikolla siihen, että kohdun tietämillä oli muutaman tunnin ajan tosi polttava tunne, niinkuin joku olis yrittänyt tulla läpi. Mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut, mutta luotto raskauteen on silti tosi vähissä. Oireina on iltaisin väsymys, palelu ja välillä yökkäily. Rinnat ei ole enää kipeät. Mutta jos olisin saanut keskenmenon niin kai se alkio olis jo tullut pois? Viime viikolla tein viikollisen digitestin ja se näytti 2-3 (olis pitäny näyttää 3+) joten sekin lisäs huolta. En millään viitsis ostaa uutta koska jos se näyttää vieläkin 2-3 niin tuun hulluksi (sitä paitsi se on niin kalliskin). Pitäis vaan malttaa odottaa viikko siihen alkuraskauden ultraan mutta kun ei se ole niin helppoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Mutta jos olisin saanut keskenmenon niin kai se alkio olis jo tullut pois?"

 

Ikävää sanoa tätä, mutta mulla ainakaan ei itsestään tullut alkio pois. Sitä keskeytynyt keskenmeno tarkoittaa, että alkio/sikiö ei tule itsestään ulos. Näitä on harmillisen paljon. Kun omalle kohdalle sattui ar-ultrassa, niin hoitaja sanoi, että on todella paljon niitä jotka vasta nt-ultrassa saa huonot uutiset. Siksi itse siis ehdottomasti ar-ultran kannalla, jos vaan rahat siihen riittää.

Ja mulla ei siis keskeytyneessä keskenmenossa tullut pisaran pisaraa verta ja taas näissä onnistuneissa raskauksissa tuli kiinnittymisvuotoa. Joillain taas ei onnistuneissa tule vuotoa ja keskenmenneissä tulee. Eli ikinä ei tiedä mikä on merkki mistäkin.

Mulla myös keskeytyneessä keskenmenossa nuo viikot oli viikkonäyttötestissä pielessä. Mutta näin voi olla myös jos ovis onkin ollut myöhemmin tms.

 

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille. Odottavan aika on pitkä ja se alkutaival on välillä todella rankka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^muistatko missä vaiheessa ja kuinka paljon oli viikot pielessä CB:llä?

 

nimim. rv 5+2 se näytti 2-3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein kolme viikkonäytöllistä testiä ja ne laahasi aina viikon jäljessä:

1. rv 4+3 1-2vk raskaana

2. rv 5+3 2-3vk raskaana

3. rv 6+5 3+

 

Mutta toi raskaushormoonin nouseminen on kait aika yksilöllinen asia, joillain olen myös kuullut, että tulee liikaa viikkoja siihen nähden milloin hedelmöittyminen on tapahtunut.

 

Tässä raskaudessa cb näytti viikot oikein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kiitos!

 

Mä tein rv 4+3 kyllä testin joka sanoi jo 2-3. Nyt 5+2 tuli siis sama tulos. Huomenna (5+4) teen vielä yhden ja sen on syytä sanoa 3+ :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua niin jännittää ja pelottaa. Pelkään ihan hirveästi, että entä jos ei tuolla mahassa olekaan ketään. Tai mitä jos testit vaan huijaa ja antaa turhia positiivisia, kun niitäkin on joillain ollut :(

On niin hirmuinen epävarmuus vielä :unsure: Onneksi CB:n viikkonäytöllinen testi tulee varmaan huomenna.

 

Mutta ehdottomasti haluan ar-ultraan heti kun mahdollista :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

CB:n testi tehty: raskaana 1-2 :lipsrsealed::girl_dance:

Nyt on vähän helpottuneempi olo :girl_crazy:

Edited by Faline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peukut pystyssä sulle Mamalicious!

 

Ja tietty kaikille muillekin hermoilijoille.

 

t. Kuningatar hermoilija :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain plussan viikko sitten ja yhä vaan epäilen tulosta. Tein kyllä pari muutakin testiä seuraavien päivien aikana, mutta... Jotenkin vaan on niin epäuskoinen olo, kun edellisessä raskaudessa oli niin selkeät oireet ja aloin voida kunnolla pahoin noin viikko positiivisen testin jälkeen. Nyt oon kyllä ollut väsynyt, mutten osaa sanoa, olisinko muutenkin vai liittyykö se mahdolliseen raskauteen. On muuten niin hyvä olla, etten usko tilannetta todeksi. Kierukan poiston yhteydessä varoiteltiin, että ekan raskauden pahoinvointi voi olla edessä muissakin raskauksissa.

 

Olisikin kiva tietää, onko täällä muita, joilla olisi tosi vastakkaiset raskausoireet omissa raskauksissa?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän se CB:n digi näytti sen 3+ sitten ihan ajallaan. Mutta eipä se huolta sitten vähentänyt koska samana päivänä alkoi kova vuoto. Ultraan pääsin ja sielä näkyi kaksin kappalein tiukasti kiinni pitävää sikiöpussia. Vuoto ei siis tarkoittanut keskenmenoa, ainakaan vielä.

 

Mulla on ollut tosi oireeton alkuraskaus (nyt 5+6). Etominen on todella ohimenevää, joskin nyt tuntuisi lisääntyvän. Edellisessä raskaudessa asuin vessassa 5+3 lähtien ja nukkua olisin voinut 24/7. Eniten mua pelottaakin juuri tuo oireiden vähyys, sitä kun on tottunut voimakkaisiin oireisiin. ja nyt kyydissä pitäisi olla tuplaten vauvoja :girl_sigh:

 

ensi keskiviikkona ultra, jos sielä on kaikki hyvin, voisin ehkä hengittääkin välillä vähän. Tää on henkisesti ollut ihan hemmetin rankkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhuh, pakko hermoilla tänne. Menkkaimaisia kipuja on toisinaan. Vihlaisuja jos nousee liian nopeasti ylös. Rinnat ovat käsittämättömät kipeät ja närästys ja pahoinvointi on todella voimakasta. SILTIKIN, vaikka kävin ar-ultrassa rv 6+4, missä näkyi hyvä vahva syke, ja muutenkin kaikki näytti hyvältä, olo on kamalan epävarma :girl_mad: Entä jos tässä käy ihan samalla tavalla kuin viimeksi? Kerkeän käydä ultrassa, mutta sitten kunnallisen ultrassa sikiön sykettä ei näykkään? Ja siihen nyt on vielä monta viikkoa.. Neuvolastakin tyrkyttivät heti neuvola-aikaa. En millään haluisi mennä sinne, sillä siellä vain hössötetään ja viimeksi sikiö oli ollut kuolleena jo viikon, kun sain kaikenmaailman vauva-lehtiä ja dvd:tä mukaan neuvolasta. ja, ja .. voi tätä stressiä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä ihka ensimmäinen kerta kun raskaustesti on ikinä maailmassa näyttänyt mitään plussaa ja nyt sitten pohdin että mitkä on mahikset et se oikeasti pysyisi sitten sisälläkin kun kerran niin monet menee kesken?!? Lisäksi elämää kauheampi flunssa päällä ja pelkään että yskin "sen" ulos?!? Todella loogisia nää pelot :D

 

No, rinnat oli hullun kipeät alkuun (ja mulla ei tod rinnat kipuile keskellä kiertoa), joten siksi tein testin vaikkei menkat olleetkaan myöhässä (todella pitkä kierto, n. 40 pv). Nyt sitten rinnat on ok, mutta kuvotus ilmaantui. Hienoa yskiä keuhkojaan pihalle ja yökkäillä samalla... Mahassa myöskin vihloo, muljahtelee ja tuntuu oudolta.

 

Laskurin mukaan raskaus joko 3+1 tai 4+5 riippuen mistä katsoo (se pitkä kierto sekottaa). Toisaalta cb:n testi näytti muutama päivä sit viikot 2-3... Hmmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Mä löysin selkeesti henkisen kotini!!! Siunatussa tilassa ollaan, esikoista odotetaan ja ajatukset myllertää. Yritin tänään hienovaraisesti kysellä työterveyslääkäriltä, että mitenkäs kun noita oireita ei oikein oo...Se anto mun ymmärtää, että kukaan täysjärkinen ei tässä vaiheessa olis vielä edes testannut :girl_sigh: Hän itse oli tullut luomusti ekaa kertaa raskaaksi 41-vuotiaana!!! Hah, mäpä luulen että on se sillon muutaman testin tehnyt!!!

 

Mulla on ihan pimeä olo. Jotenkin sellanen, että ihan kun kusettaisin vaan kaikkia, mutta en olis oikeasti raskaana. Homma varmaan helpottais, kun yrjöäisin aamusta iltaan. Mun työterveyslääkärini mukaan se yrjöäminen ei kylläkään ole sitten mikään syy olla poissa töistä "koska raskaus on normaali olotila!"

 

Mä muuten tein CB:n digin 4 + 3 ja silloin se näytti 2 - 3 viikkoa :girl_smile: Olin siihen tyytyväinen ja luulen, että ennen ar-ultraa en uskalla tehdä enää yhtään mitään testiä! En voi vieläkään käsittää tätä koko hommaa. Mun äidillä kesti 5 vuotta tulla raskaaksi ja mä tulin paksuksi yk 3. Ei tää voi olla oikein :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen vasta plussanut. Ensimmäisestä kierrosta tuli plussa. En pysty uskomaan tätä todeksi. Vaikka testejä tein useamman enkä vain yhtä, niin silti äimistelen täällä. En oikein usko sitä, että näin "helposti" tulisin raskaaksi ja onko siellä oikeasti joku. Oireita jonkin verran on; menkat poissa (luonnollisesti :girl_haha: ), tissit niin kippeet että melkein räjähtää, alavatsaa juilii ja aamulla on semmonen tunne, että mitään en ruokaa en saa nieltyä. Lähinnä etovaa oloa, ei yökkäilyä.

Lisäksi vähän sama tilanne myös kuin essiinalla, karmea yskä, keuhkoputkentulehdus. Tuntuu että yskin keuhkot pihalle ja samoin se muukin sieltä tulisi ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ihan sama tilanne, kun Viipalla. Ekasta oikeesta kierrosta, jossa yritettiin niin seurauksena oli plussa! :lipsrsealed: Olo on onnellinen, mutta siltikin vähän huolettaa. Lähipiirissä ollut viimeaikoina muutamia keskeytyneitä keskenmenoja ja siksi pelottaa... Jotenkin ei oikein uskalla kunnolla iloita asiasta. Olenkin miettinyt tässä menoa varhaisultraan. Mutta en tiedä kuinka paljon se loppujen lopuksi helpottaa tätä epävarmuutta. Todennäköisesti kuitenkin menen varhaisultraan, kun saadaan viikkoja vähän enemmän kasaan. Nyt vasta 5+0. Kauheasti mitään oireita ei ole, pientä etovaa tunnetta silloin tällöin (tänään ollut melkein koko päivän) ja alavatsaa kivistää ja painaa.

 

Toivotaan kuitenkin kaikille hyviä päiviä ja viikkoja!! :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä plussa tuli ennen kuin ehdittiin aloittaa edes yrittäminen. Piti seuraavien menkkojen jälkeen alkaa kiinnittää huomiota tarkemmin päiviin, mutta niitä menkkoja ei koskaan tullut. Ja edellisetkin olivat oudot mun mittapuulla, joten neuvolasta heti oletettiin raskauden alkaneen jo helmikuun menkkojen jälkeen. Käytiin kuitenkin eilen ar-ultrassa varmistelemassa viikkoja ja 6+x on nyt kasassa. Sykekin löytyi :lipsrsealed: . Raskaus on mun ensimmäinen, joten hermoilen jokaista nipistystä ja omituista tunnetilaa. Sykkeen näkeminen helpotti, edes vähäsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeps, sehän tässä onkin "pahinta" kun on täysin ensimmäinen raskaus, joten ei tiedä mikä on "normaalia" ja mistä pitäisi "hermoilla". Ja tää yskä vain pahenee, repii vatsasta ja pohdin uusien raskaustestien tekemistä (onko se yhä siellä?!?) Yritin jo eilen mutista miehelle, et mitä jos mentäis ultraan... :D

 

Ja itsekin pohdin sitä kuten yllä, että voiko tämä nyt sitten edes olla totta kun niin monella menee kesken eikä onnistu jne ja meillä nappasi ensimmäisestä yrityksestä. Ikää kuitenkin molemmilla jo lähes 35. Näköjään ollaan äärimmäisen hedelmällisiä ;) Mutta oikeesti, hermostuttaa aika tavalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ilmoittautuu myös yksi alkuraskauden hermoilija ja uusi foorumin jäsen! :) Meillä myös kävi niin, että ensimmäisestä yrityskierrosta heti tärppäsi ja nyt pian rv 6 alkamassa eli ihan alussa ollaan vielä.. Eniten mietityttää (niin kuin monia muitakin) se, onko vauvalla kaikki kunnossa ja muutenkin melkein kaikki raskauteen liittyvä. Meillä myös esikoinen tulossa ja kaikki on niin uutta, että kaikesta miettii onko normaalia vai ei..

 

Keskenmenoista, tuulimunista yms. on puhuttu paljon ja oli ihan pakko varata yksityiseltä aika alkuraskauden ultraan. Sinne on aikaa kaksi viikkoa, joka tuntuu todella pitkältä ajalta. Sen jälkeen (toivottavasti!) saa varmistuksen siitä, että kyllä siellä masussa joku on ja voi jo ottaa hiukan rennommin. Tai sitten ottaa rennommin vaan hetken aikaa ja alkaa odottamaan synnytystä, että voi oikeasti ottaa rennommin (kun vauva on maailmassa).. Ja sen jälkeen alkaa hermoilemaan kaikesta muusta mahdollisesta vauvaan liittyvästä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä panikointi meni astetta pidemmälle tänään, kun soittaa rimpautin neuvolaan ja purin sydäntäni. Kerroin että vasemmalla alavatsalla ja -selässä kipuilee koko ajan, semmoista viiltävää ja lamaannuttavaakin kipua, ei taukoa levossa tai rasituksessa, pitkällään tai muussakaan asennossa. Aina vaan kipuilee ja kivut yltyneet. Ilmeisesti kuulostin suhteellisen hysteeriseltä, kun terkkari sitten passitti mut jo tänään (oli peruutusaika) gynelle, joka siis sijaitsee tk:ssa. Lähinnä siis mun mielenrauhan takia ajan taisin saada. :girl_haha:

No, näillä viikoilla ei kovin kummosta näkyny; 3mm kokoinen nestepussi kohdun seinämässä. Ei vuotoja, hyytymiä, tms. Edes ruskuaisrakkulaa ei vielä ollut. Mutta koska meidän äipälle ollut aikoinaan useita kohdun ulkoisia raskauksia, niin gynelle menen vielä ensi viikolla kontrolliin. Ja tänään otettiin hcg-pit ja sama katsotaan myös maanantaina labroista. Lähinnä poissuljettaisiin ku-raskaus. Aika luottavaisin mielin gyne oli, lopulta tunsin itseni vain täysin typeräksi. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hienoa Viipa, että kaikki oli hyvin. Ja turha sitä on tuntea itseään typeräksi, jos kerran on paljon kipuja ollut. Itsekin ihmettelin, kuuluuko alavatsaa jomotella näin paljon, mutta näitä palstoja lukiessa vaikuttaa siltä, että se ilmeisesti kuuluu asiaan. Ensimmäistä kertaa kun kokee näitä asioita, niin ei tosiaan aina tiedä, mikä on normaalia.

Edited by Låla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnustaudun hermoilijaksi.

Ensimmäinen raskaus aluillaan kahden vuoden yrittämisen jälkeen ja olo kamalan pessimistinen koko ajan :/ Oireet aaltoilee ja joka kerta kun oireita ei tunnu iskee paniikki, että joku on pielessä. Samoin jos välillä alavatsan kivut tuntuvat keskivertoa voimakkaampina. Vuotoa on tullut muutamia kertoja paperiin, mutta en tiedä onko se minun kohdallani hyvä vai huono asia, joten hermoilen siitäkin. Vielä olisi pari viikkoa ar-ultraan, toivottavasti kyytiläinen on vielä matkassa silloin. Kyllä minä kanssa veikkaan, että plussatestillä on joku aikaa hidastava ominaisuus kun näin matelee :)

 

Voimia kaikille hermoilijoille! Kyllä me tästä voittajina päästään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi hermoilija lisää ilmottautuu. Testejä on tullut tehtyä muutama, ja kyllä niissä vaan toinenkin viiva näkyy. Hirveä huoli päällä kun ihan alussa vasta mennään. Yöllä heräsin siihen, että unessa mies sanoi mulle, että huolehdin niin kovasti. Kävin vessassa ja vähän vuotoa näkyi. Siitä nyt sitten nousi se huoli eikä oikein enää uni tullut, tosi hyvä fiilis lähteä töihin. Ei tuo vuoto nyt mitenkään suurta ollut, mutta kuitenkin. Huomenna ajattelin tehdä digitestin, mutta pelottaa, että entä jos se ei näytäkään sitä mitä pitäisi. Alavatsa tuntuu melkein koko ajan vähän painavalta, mitä välillä miettii, että kohtu siellä vaan valmistautuu ja vähän ajan päästä on ihan varma, että jotain on vialla :girl_haha: Kovin on sekava olo, mutta ei se auta kun töihin lähteä, missä eilen kyllä huomasi, että jos kovin rivakkaan tahtiin touhuaa (fyysinen työ) niin pieniä juilimisia alkoi alavatsassa tuntua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi hermoilija! Jotenkin en vieläkään ole varmistunut siitä että olisin raskaana, vaikka oikeasti kaikki selvät oireet ollaan melkein käyty jo läpi! Varsinkin nyt kun on tää aamupahoinvointi alkanut. Neljä raskaustestiä tein, ja en luottanut pelkkiin tikkuihin (vaikka niissä selvät plussat olikin), joten tehtiin vielä clearbluen digitaalinen raskaustesti. Siitä kun tuli "raskaana", alkoi luotto raskauteen olla suurempi. :)

Silti välillä tulee epäilys, että mitä jos ei olekkaan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi hermoilija ilmoittautuu. Kolmatta siis odottelen. Enkä kyllä ole koskaan näin hermona ollut. Joulukuussa koin tuulimuna raskauden, joka todettiin vasta rv11+5. Nyt ei osaa yhtään ajatella että oikeesti olisi raskaana. Melkein toivon että tulisi kaikkia oireita että vähän tietäisi missä mennään. Ensimmäisen plussan sain testiin jo dpo 10 ja vieläkin epätodellinen olo. Tänään tein viimeisimmän testin.. oli pakko kun on nyt tullut muutaman kerran hieman punertavaa vuotoa. Luulisin että voi johtua tästä järkyttävästä yskästä ja flunssasta. Mutta kyllä se clear blue digital vaan sanoi että raskaana 3+.. pitää se kai uskoa jo :girl_smile: On kyllä rinnat vähän kipeet.. suklaa närästää.. pissattaa koko ajan.. ja ekat etovuudet tuli tänään, bbq kastike pihveissä.. hyh. Mutta jospa tää tästä todeksi muuttuis pikku hiljaa.

 

Joo ja hermoilin tosissaan niin että poistatin itsenikin täältä palstalta kokonaan. Jospa nyt uudella tunnuksella onnistuis tää olo vähän paremmin :girl_haha:

Edited by ninnni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now