Lioni

Alkuraskauden hermoilijat

979 posts in this topic

Taalla hermoilua helpottanut ar-ultra, jossa katkarapu vastasi paivalleen 8+2 kuten pitikin. Sydan loi vahvasti, eli raskaana ollaan. Nyt on keskenmenon todennakoisyydet jo sen verran pienet, etta ajattelin vahentaa hermoilua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei vaan, täälläkin kyselen kun huolestuttaa.. Nyt toinen raskaus ihan alussa, tänään alkoi 6.viikko. Muistan edellisestä (onnistuneesta raskaudesta, nyt tyttö 1v5kk), että oksetti tosi paljon ja jouduin tiputukseenkin, oli repäisykipuja jne. Tässäkin kaikenlaisia oireita oli, mutta nyt pari päivää oireet on olleet ihan minimissä. Ar-ultra vasta 22.1. ja uskoisin, että sinne mennessä olen jo menehtynyt huoleen. (takana kemiallinen tms raskaus vähän aikaa sitten..) Voiko oireiden hiipuminen tässä raskaudessa olla vain normaalia vaihtelua? Tein eilen päivällä Clinicin testin ja heti tuli kyllä plussaviiva näkyviin, mutta kuivui päivän mittaan onnettomaksi kapeaksi tikuksi.. (Joo, säästän testit ja tiirailen niitä vielä päivienkin päästä, pinttynyt tapa). Tänään tein Clinicin halpistestitikun, ja viiva oli mielestäni vahvempi kuin eilen, mutta huolettaa oireiden vähyys... :(  Mielipiteitä, pliiis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireet voi hyvinkin vaihdella aikaisessa vaiheessa. Mua esim oksetti plussan aikaan, mutta sitten oli viikon tauko ennen kuin taas palasi. Mietin aina, etta jos kunnon vuoto pysyy poissa niin kaikki todennakoisesti hyvin. Tsemppia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu noi edelliset raskaudet tosi vähäoireisia ja hyvinki voi vaihdella samalla  ihmisellä raskausoireet eri kerroilla. Toivottavasti Pihlawalla on kaikki hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi hermoilija. :) rv 7+5 ja vähän ylläri oli tää odottaminen muutenkin, eli ei missään nimessä suunniteltu. Alkujärkytyksen jälkeen oonkin alkanu sit kuumotella, että mitä jos jotain menee pieleen, mitä jos kaikki ei olekaan hyvin, onko se varmasti hengissä jne. Oireillut olen todella voimakkaasti, että siinä mielessä rauhoittaa, mutta ei tää olo varsinaisesti mieltä paranna. :) Eka neuvola ensi viikolla ja ekaan ultraan vielä pitkä aika, apua! Haluaisin vain äkkiä kaikki kokeet ja ultrat, että tietäisi onko kaikki kunnossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin oireet aaltoillu tosi paljon, mut aika vähän on ylipäätään ollu mitään. Muutaman päivän päästä saadaan tietää, onko kaikki tällä hetkellä kunnossa ja onko siellä edes elämää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollu ekassa raskaudessa juuri mitään oireita, ja nyt on senkin edestä, eli tosi paljon voi ilmeisesti vaihdella vaikka ajattelin (en kyllä tiedä miks) että ois jotenkin samanlaista kuin viimeksi.

Tän viikon pe ois ultra, en jaksa millään odottaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yks hermoilija! Tänään tehny ylläriplussan ja nyt jo alkushokin jälkeen miettii että onkohan tuolla masussa oikeesti mitään! Huomenna on heti ulrta että saa tietää kuinka pitkällä sitä on.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onnittelut ylläriplussasta! :) Mua kyl jännittää, haluaisin äkkiä vaan siihen ultraan että tietäis onko kaikki kunnossa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältäkin löytyy yksi hermoilija. Kyllä testit vahvistuu niinkuin pitää mutta oireet on aika minimissä. Ja minäkun en luota ollenkaan siihen että vuotoa ei tule, johan se on 3 kertaa todistettu ettei siihen keskenmenoon vuotoa tarvita. :( 21.1 olis ar-ultra, katsotaan millaisia uutisia tulee tällä kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voi ei, saanko kysyä millä viikoilla sulle on noi suru-uutiset aiemmin tullu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Voi kurjuus :( Toivotaan parasta tällä kertaa!


Mulla on ollut oireet vähän lievemmät tällä viikolla. Vähän yökkäilyä ja ellotusta, pikkuisen nippailua alamasussa. Mut nyt siis tuntuu, että onko kaikki ok, miten nämä näin heittelee ja pelottaa, että loppuuko nää oireet kokonaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hui, nyt alkoi hermostuttaa entistä enemmän.. Jotenkin sitä aina ajattelee että ne on ne ennen 8+ viikot, jotka on riskisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sinullaki on jo aika turvalliset viikot! Peukkuja vaan pystyyn että nt-ultrassa on kaikki hyvin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yks hermoilija... Ar-ultrassa 7+4 kaikki ollut hyvin, mutta silti huolestuttaa. Takana yksi kkm, joka täysin puskista todettiin np-ultrassa 11+4. Tämä raskaus kaikkine olotiloineen on seurannut hyvin pitkälti samaa kaavaa, joten en varmasti pysty rentoutumaan ennen tuota ultraa. Sydänääniä menen perjantaina etsiskelemään neuvolaan, ja tilasinpa kotiinkin oman dopplerin. Eihän se keskenmenoa estä, mutta saapahan jotain tekemistä itselle, muuta kuin vain odottelun ja oireiden/oireettomuuden kyttäämisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsemppiä vaan kaikille hermoilijoille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Täällä alkaa alkuraskaus olla ohitse ja nt-ultrassa kaikki vaikutti hyvältä. Eli omasta kokemuksesta voin oireiden ailahtelemisesta sanoa, että se on ihan normaalia. Nyt siis alkaa murehtiminen vähän helpottaa ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen melkein varma että tämä raskaus päättyy keskenmenoon. Viikko sitten kävin ensiavussa kovien kipujen takia, mitenkään ei mua siellä voitu kuulemma auttaa koska vuotoa ollut eikä ultrausmahdollisuutta (klo 1 yöllä sanottiin että pitäisi odottaa aamuun että ehkä pääsisin ultaan naistenpolille, en sitten jäänyt odottamaan vaan lähdin kotiin kärsimään)Sieltä tulleista verikokeissa hCG oli 58 600, nyt raskausoireita on hyvin vaihtelevasti, tänään ei ollenkaan ja masennus on laskeutunut. Olen keskenmenon kokenut ja tätä raskautta on yritetty kaksi ja puoli vuotta.

 

Kolmen päivän päästä maanantaina olisi alkuraskauden ulta, pelottaa jo nyt sinne meno. Onneksi mies tulee mukaan, niin jos on huonoja uutisia niin on turvaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kylläpä kuulostat alakuloiselta... :( Mutta eikö tuo hcg-arvo ole kuitenkin ihan hyvä? Toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa, kyllähän niitä on ihan oireettomiakin alkuraskauksia!

 

Luin tätä ketjua ja koin sen enemmän omakseni kuin syyskuisten ketjun, plussasin nimittäin vasta toissapäivänä ja takana on vuosi aktiivista (tuloksetonta) yritystä keskenmenon jälkeen, joka tapahtui viikolla 10+. Viikot oli määritelty ar-ultran mukaan (6+4), jossa oli syke ja kaikki muutenkin ihan niin kuin pitää. Veikkaan, että pikkukaveri ehti elää pari viikkoa sen jälkeen, ja sitten vasta 2vkon jälkeen tuli pois. En halua pelotella ketään, sillä suurin osa raskauksistahan menee tosi hyvin loppuun saakka tulevan äidin huolestumisesta riippumatta, mutta omat fiilikset on nyt aika vaihtelevat. Välillä olen ihan zeniläinen, pidän itseni suht kiireisenä töissä ja harrastuksissa, ja annan vaan ajan kulua. Toisaalta mietin jatkuvasti, että keskenhän tämäkin menee ja taas joudutaan odottamaan tosi pitkään ennen seuraavaa mahdollisuutta. Sen verran on toivoa, että ehdittiin käydä lapsettomuusklinikalla perustutkimuksissa, mutta plussa tuli luonnollisesti labratuloksia odotellessa! :) Jos tämä nyt menee kesken, niin päästään heti jatkamaan suunnitelman mukaan hoitoja.

 

Ettei mene ihan masenteluksi, niin olen kyllä ollut ihan huippuonnellinen nämä pari päivää. Turvotus oli ihan hillitön, onneksi tänään jo paljon vähäisempi, ja pieniä nipistelyjä tuntuu jatkuvasti. Rinnatkin vähän kipeytyvät pikku hiljaa, viime kerralla ne oli ihan kosketusarat joskus vko6+. Maanantaina teen varmaan vielä digitestin ja soitan klinikalle ar-ultran varatakseni. Toivoisin sen osuvan helmikuun ekoille päiville.

 

Tsemppiä kaikille oireiden ja niiden puutteen kanssa tuskaileville!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultrassa käyty 6+4 ja kaikki oli hyvin.

Nyt tänä aamuna tuli pelko että olenko mä enää paksuna, menikö kesken. Illalla oli kuumeinen olo, mutta ei kuumetta. Tänään lämmöt laski 36,8:aan vaikka ne on ollut yli 37,1 nyt melkein koko ajan. Rinnat ei tunnu yhtään kiinteiltä eikä turvonneilta eikä kipeiltä, mitä ne on ollut nyt koko ajan. Mistä sitä tietää onko tämä nyt oireiden loppumista ja keskenmenoa vai mitä, vai onko edelleen kaikki hyvin. Ahdistaa. Seuraava ultra joskus viikolla 11.. Nyt vasta 7+1..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Noi lämmöt ei tässä vaiheessa kerro enää mitään, eli niitä ei kannata tuijotella.

 

Mullakin on monena aamuna/päivänä ollu rinnat vähemmän turvonneet, sitten taas tulee jonain iltana törkee iltaturvotus mahaa ja yleensä myös rintoihin. Eli nää oireet todellakin aaltoilee. Kaikella todennäköisyydella kaikki on hyvin :lipsrsealed: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitti Ella, luultavasti olet ihan oikeassa :lipsrsealed:

On se jännä kun normaalisti ei ole ollenkaan sellainen turhasta hermoilija, ja nyt sitä ei muuta teekään.. Hermoilua aiheuttaa myös muunlainen oireettomuus; pitäisikö kohdussa tuntua joltain, ainakin monet kirjoittavat repäisykivuista ja nippailuista jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei enää oikeestaan nippaile (tai tosi harvoin tosi vähän), ainoa jolloin tunnen repäisykipua, on kun makuuasennossan aivastan (ja oon jostain syystä harrastanu näitä mega-aivastuksia sängyssä). Muutoin tuolla ei tunnu mitään :) Paitsi tietty et koko kupu välillä turpoaa ihan tappiinsa, mutta ei se tunnu mitenkään kohdussa, enemmänkin vatsalaukussa tms. Kahdeksannella viikolla se kohtukin on vielä suht pieni, nyt mun viikoilla se on vasta appelsiinin/tennispallon kokoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on jatkuva paha olo, mitä siis ei todellakaan muuten ole koskaan ollut ja rinnat kipeät. Kuitenkin niin epätodellinen olo, että kai sitä täytyy taas testailla ihan vaan huvikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now