Lioni

Alkuraskauden hermoilijat

979 posts in this topic

Hyvä otsikko tällä ketjulla :D Olen päättänyt, että en lue mitään keskenmenojuttuja, koska olen niin taipuvainen stressiin ja hermoiluun. Mutta ystävillä on ollut keskenmenoja, joten kyllähän se mielessä vaanii… Pakko vaan luottaa. Tsemppiä meille kaikille hermoilijoille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi uusi hermoilija ilmoittautuu varovasti... Eilen oli siis 34/33 ja jotenkin tuntui olo tosi varmalle vaikka juuri mitään oireita ei ole, ainoastaan rinnat turvoksissa ja arat, joten tein ekan testin elämässäni. Viiva siihen ilmaantui ja hepuli (positiivinen) oli kyllä sen mukainen  :girl_crazy: Muttamutta...pitihän se tänään aamulla mennä tekemään uudestaan kun eilen en niin tarkkaan sitä kelloa katsonut (tyhmä minä) ja viiva alkoi vasta arvioidun testiajan jälkeen vahvistumaan kunnolla. Vaikka haaleasti näkyi aiemminki kyllä. Tänään aamulla sitten viiva näytti aluks vielä haaleemmalle kun eilen, ja alko samoin vahvistua myöhemmin. Ja nyt sitten hermostuttaa ja jännittää, voiko meillä oikeesti olla niin hyvä onni että kolmannella tärppää, kun ei ole mitään muita oireitakaan kun ne rinnat. Eikö sen viivan pitäs näkyä selkeesti jo noilla kiertopäivillä...? Anteeks kauheen pitkä viesti mutta tää ei tiijä miten päin pitäs olla :girl_impossible:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakkohan se oli käyä vielä yks testi tekemässä. Eri testillä, parin tunnin pidätyksellä keskellä päivää selkeet viivat!  :girl_in_love: Että nyt ei tartte sitä enää hermoilla...jospa mielenrauha nyt hetken säilyis, vaikka niinku aiemmatkin nii kyllä minäkin kaipaisin vähän kunnollisempia oireita, niin tuntuis konkreettisemmalle. Vaikka toisaalta hyvä näin, pitää toisaalta olla tyytyväinen ettei vielä oo mitään pahoja! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tuun seuraks hermoileen. Tänään plussattu, vähän aikaseen kuukautisiin nähden (pari päivää ennen oletettua alkamista). Jotenkin tuntuu, että väkisin ne menkat tulee. Ja esikoista odottaessa tulikin jotain vuotoa alkuraskaudesta...eli pelonsekaisin tuntein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi uusi hermoilija ilmoittautuu... Eilen plussattu ja joka kerta vessassa käydessä jännittelen, että ei kai oo vuoto alkanut. Huh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää ekat viikot on todella järkyttävän pitkiä! Oma loma kuluu jännittäessä, ja se vasta kauheaa olisikin, jos ne pelot osoittautuisivat todeksi Ja loma jota pitkittyneen odotuksen runtelemana on odottanut pelastuskeinoksi kuluisi vaan siihen jännittämiseen :(. Juuri nyt on tosi pessimistinen olo. Harmittaa, tuntuu ihan kohtuuttoman pitkältä ajalta pelata tällaista minuuttipeliä ajan etenemisen kanssa 2,5-viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä alkupään viikot ovat TODELLA piinaavia. Huh. Mä olen onnistunut saamaan itseni sellaiseen epätietoisuuden valtaan, että haluan käydä vielä toisessa ultrassa ennen nt-ultraa. Toivottavasti turhaa varmistelua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä edelleen jännitys päällä. Eipä kai se ihan helpolla hellitä... Huomenna ajattelin pompata mukaan maaliskuisiin ja esinkertalaisista plussanneisiin mikäli vuoto on pysynyt poissa ja viivat edelleen tallella. Kävin toukokuussa lääkärissä vauvatoiveita koskien ja erinäisten sairauksien poissulkemiseksi ja huomenna mulla on myös lääkärin puhelinaika, koskien kesäkuussa otettuja labroja ja pohdin josko jotenkin saisin ruinattua itselleni lähetteen hcg-labraan. =D Katsotaan miten käy...

 

MUOKS!

Bohemian, onko sulla ar-ultra 2,5 viikon päästä vai kuinka..?

Satu-Maarit toivottavasti saat sieltä mielenrauhan. :)

Edited by mesi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se varmaan on vaan koko odotus jonkinlaista hermoilua etapista toiseen. Jännitin aivan hysteerisenä edellisen tuulimunan takia ar-ultraa. Sieltä kuului syke ja kaikki oli kohdillaan. Nyt viikot matelevat kohti nt-ultraa.Jos siellä on kaikki kohillaan, niin sitten taas hermoillaan rakenneultraa jne. Lapsen syntymän jälkeen sitten huoli vaan muuttaa taas muotoaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mesi: juu 2,5 viikon päästä 30.7. on ar ultra.

 

Mä taas olen kai outolintu siitä, että en koe lapsen syntymän jälkeistä hermoilua vastaavana kuin raskauden aikaista hermoilua. Jotenkin siinä kokee voivansa kuitenkin jo vaikuttaa ja turvata lapsen elämää, kun taas siellä kohdussa alkio/sikiö voi kuolla koska vain ilman mitään tietoa syystä tai mahdollisuutta yrittää pelastaa tilanne. Anteeksi synkistely, nyt vaan pelot tosi pinnassa kun on pari tuntia kouristellut tosi paljon mahaa :(.

 

Muoks. Huh. Kivut meni ohi kauratyynyn avulla.

Edited by bohemian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohemian: toivottavasti tuo aika ei mee ihan tolkuttoman hitaasti kuitenkaan. :) Ja nythän siihen on enää reilu kaks viikkoa. ;) Mulla on omaani vielä reilu 3 viikkoa, graah! Mulla olis ollut mun "omalle gynelle" aika varattuna 29.7., alunperin olin siis menossa sinne tekemään hoitosuunnitelmaa ja saamaan mahdollisesti metformiini-reseptin tän yrityksen tueksi, mutta nythän ei enää tarvitse. :D Mutta harmi kun se on himpun verran turhan aikanen (rv 6+2) ar-ultralle niin joudun sitten perumaan sen ja varasin ar-ultran ihan toiseen paikkaan, kun tolle mun omalle olis ollut vapaita aikoja vasta elokuun lopussa. 

 

Symbioosi, oliko se niin, että se aiempi tuulimuna ilmeni juuri ar-ultrassa? Voin kuvitella, että ar-ultra jännitti ihan hirveästi! Ihanaa, että kaikki oli kohdillaan. <3 

 

Bohemianin tavoin minäkään en koe lapsen syntymän jälkeistä hermoilua mitenkään erityisen jännittävänä ja varmaan siihen liittyy just nuo samat mitä bohemiankin mainitsi. Hienoa, että kauratyyny auttoi Bohemian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesi, juu. Tuli kyllä itku, kun syke sieltä kuului. :)

 

Mä koen, että hermoilu vaan muuttaa muotoaan. Ei se samanlaista varmaan ole. Kaikelta, kun ei voi suojella ja pelastaa. Eikä toisaalta pidäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa Satu-Maarit!! :) Ps. Kelle saa ton hintasia ar-ultria?? Kuvittelin että lähtevät nykyään 150€+ täällä pk-seudulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi hermoilija täällä. Toukokuussa pari päivää ennen km-vuodon alkua tein 5+4 viikoilla digin jossa viikot 2-3 mikä hermostuttikin kovasti. Nyt menossa uudessa odotuksessa rv 5+2 ja digi 2-3... Yritän olla stressaamatta mutta hankalaa on. Tuntuisi että 3+ kuitenkin pitäisi olla vaikka tiedän että ei tuo 2-3kaan välttämättä huono ole. Menisi nyt pari päivää nopeasti että uskaltaisi testata uudelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi hermoilija, ihan on sellanen menkkanen olo, huomenna odotettu alkamispäivä. Tein kuitenkin eilen haaleenvaaleen plussatestin CB:n perustestillä, tänään aamulla vähän vahvemman ja malttamattomana kävin ostamassa digitaalisen viikkonäytöillä ja näytti, että 1-2 viikolla mennään! On niin kovin epätodellinen olo, enkä vieläkään voi uskoa, että oikeesti ois tärpännyt. Jännittää jotenkin ihan tosi paljon huominen, et mitä jos ne menkat kuitenkin alkaa ja sit oon ihan totaalisen pihalla kaikesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on täällä pahin keskenmenon pelko hellittänyt, kun nt-ultrassa kaikki oli hienosti :wub:  Mutta eiköhän joku pelko tilalle tule, neuvoloidenkin välit on niin pitkät ja seuraavaan ultraan on hirveästi aikaa... Toivon kovasti että massu alkaisi kasvaa ja liikkeet tuntua, niin sitten tuntuisi paljon konkreettisemmalta tämä odotus. Tsemppiä kaikille uusille (ja vanhoille) hermoilijoille :lipsrsealed:

Edited by MinZu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onnea! Täällä pitää vielä odotella kuukausi nt-ultraa :girl_sigh:. Eilinen alkuraskauden ultra rauhoitti omaa pahinta ahdistusta, mutta kyllähän se jossittelu takaraivossa vieläkin pysyy...

 

Toivottavasti Junen viikot kasvaa. Tosin kaikilla ei kuulemma kasva siihen 3+ ollenkaan, joten älä pelästy jos niin käy.

 

Ja toivotaan, että Naanin vuoto pysyy poissa :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuoto on pysynyt poissa, mutta nyt on pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäks tullut ihan järkyttävä km-pelko. Ahdistus on jotenkin niin kova, että oon ihan lamaantunut ja tekis mieli vaan mennä itkemään ja nukkumaan ja huhhuh. Että yritä tässä sitten työskennellä! Pitäs varmaan varailla alkuraskauden ultraan aika, vaikka nyt on semmonen "ihan sama, ei se kuitenkaan tarkota mitään"-olo :P Voispa nyt vaan nauttia tästä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä niin kuulun tänne. Tein malttamattomuuksissa raskaustestit jo eilen 26/28-29 (sain haaleita haamuja/plussia) ja tänään aamulla uskaltauduin tekemään digin, jossa tulos oli raskaana 1-2. Mutta kun vielä ei ole edes kuukautiset myöhässä, niin jonkin verran kyllä jännittää.

 

Vatsa mulla on näköjään ihan sekaisin ja vetelänä, liittynee varmaankin näihin raskaushormoneihin, koska ravinnossa ei nyt ole ollut mitään minkä pitäisi sellaista aiheuttaa. Mutta kun vatsassa on koko ajan tuntemuksia, niin tottakai koko ajan tuntuu myös, että on kuukautiset alkamassa. Alkuraskauden ultraa on kyllä pakko harkita, jos vaan ensi viikon puolelle selvitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin oli vatsa sekaisin joku päivä sillon ihan pian plussauksen jälkeen MiniM! 

 

Onnittelut digin tuloksesta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varasin jo alkuraskauden ultran. Se olisi sitten kolmen viikon ja yhden päivän päästä. Pitkä aika odottaa! Mutta silloin olisi menossa 7+0 tai 7+1, joten kai ihan ok aika käydä ultrassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sain sen 3+:n rv 5+4.

 

Tänään onkin "jo" 7+1 ja ar-ultra iltapäivällä. Jännittää!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten ultra meni June?

 

Mä sain tänään digillä tuloksen 2-3. Tiistainen oli 1-2. Ainakin hormonitasot ovat nousseet siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now