Lioni

Alkuraskauden hermoilijat

979 posts in this topic

Riinanen oliko testi saman merkkinen kun edellinen? Jos ei, niin kannattaa varmaan joku päivä tehdä sillä samalla, jolla sen plussan sait.

 

Muuta en oikein osaa sanoa. Toivon todella että tämä toinen testi olisi jotenkin viallinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Saman merkkisellä tein molemmat. Siinäpä se. Uusi testi (nyt eri merkkiä) valmiina ostettuna, pitää vissiin pari päivää odottaa.

 

Muoks. Eipä tarvitse enempää odottaa. Kesken meni.

Edited by Riinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaargh! Muakin ahdistaa nämä alun matelevat päivät ja viikot. Viime kierrossa meni kesken ennen kuin kunnolla ehti alkaakaan ja nyt on kasassa hikiseen neljä raskausviikkoa... vielä mooonta tuskaista hetkeä edessä, ennen kuin liikkeet tuntuu ja alkaa saada mielenrauhaa. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Haisu_Vanukas riskitaulukosta! :)

Jos sitä oikein tulkitsin, niin nyt kun olen rv 5+2, niin keskenmenon riski on 8%.

Voisiko asiat olla niin "hyvin" jo nyt...? (Ei paljon tietysti lohduta jos km tulee kuitenkin jossain vaiheessa).

 

Mä testasin reilu viikko sitten viikonlopun aikana kp28/28-32 viisi (!) kertaa testiviivaa vaaleamman plussan, mutta kuitenkin hyvin selkeän. Mä ajattelen itsepintaisesti, että kotitesteillä ei muuta voi päätellä, kuin että raskaana on tai ei ole. Yritän olla ajattelematta, että viivan vahvuudet merkitsisi mitään.

 

Oireina oli aluksi ovulaatiokipumainen pistävä vihlonta, sitten menkkakipuja (jomotusta alavatsassa). Palelin myös hirveästi. Muutama päivä meni kuvotuksen kourissa. Nyt viikonloppuna ei ole ollut muuta kuin lievää painetta alavatsassa ja aamuisin vähäistä ällötystä.

 

Pakko uskoa, että tästä vielä voittajana selvitään, vaikka hermostuttaa. Kerroimme jo perheillemme uutisen, koska uskon tarvitsevani heidän tukea jos huonosti käy. Haluan myös, että läheiset voivat olla mukana ihan alusta asti.

 

Jos km tulee, yritän ajatella, että alkiossa ei ollut kaikki hyvin, joten niin kuuluikin tapahtua... *psyykkaa itseään*

 

Tsemppiä kaikille! :)

Edited by SallaS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitos Haisu_Vanukas riskitaulukosta! :)

Jos sitä oikein tulkitsin, niin nyt kun olen rv 5+2, niin keskenmenon riski on 8%.

Voisiko asiat olla niin "hyvin" jo nyt...? (Ei paljon tietysti lohduta jos km tulee kuitenkin jossain vaiheessa).

 

Tuossa taulukossa on laskettu raskausviikot hedelmöityksestä eli kuvaa siis oikeastaan alkion/sikiön ikää eikä raskausviikkoja edellisistä kuukautisista laskettuna. Mun mielestä aika hämäävää.

 

Mä tulkitsen tota kyllä niin, että viikoilla 3-5 (eli rv 5-7) on 80 % mahdollisuus selvitä eli toisin sanoen keskenmenoriski on vielä 20 %. Eli siinä 20 %:ssa on mukana paitsi juuri kyseisillä viikoilla tapahtuvat keskenmenot myös myöhemmät ja yhteensä riski olisi siis sen 20 %.

 

Tämä ei kyllä varmasti helpottanut sun huolta. :rolleyes: Tsemppiä tuskailuun! Onneksi jokainen päivä on askelen lähempänä päämäärää. :)

 

almalle onnittelut plussasta. :) Pääsetkö perustamaan lokakuisia vai tuletko vielä syyskuisiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Melihiili selvennyksestä!

Noin minäkin sen nyt ymmärrän.

Joka tapauksessa prosentit on paremmat kuin kuvittelin... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaargh, mun on pakko tulla tänne vaan kertomaan, että mä hermoilen 24/7, vaikka miten yritän muuta tehdä. Tekis mieli vaipua koomaan pariks kuukaudeks... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, minäkin olin lukenut taulukkoa väärin. Turvallisemmille viikoille siis vielä yli 1,5 viikkoa aikaa :(. Eikä sekään vielä mieltä lohduta. Alkuraskauden ultra vasta 16.2. Jos siellä kaikki hyvin niin uskon ja toivon rauhoittuvani Hieman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minakin olen jo mukana hermoilemassa, vaikka ehdin vasta testata haalean plussan tana aamuna :rolleyes: (nyt on testeja ostettuna viela yksi tuplapaketti, etta paasee toivottavasti pian varmistamaan plussan - ensin stressataan siis sita). Viikkoja on kasassa vasta 4, mutta kysymyksia on ihan hirveasti... Soin pari paivaa ennen plussaa savulohta, en kai tappanut alkiota silla? Viikoilla 7-10 tulee lennettya useampaan otteeseen, onko se turvallista? Ja kuinka nopeasti paasen sellaiseen ultraan, jossa niita sydanaania saa kuulla (laskuri kun vaittaa, etta niita voisi kuulua jo parin viikon sisalla)? En ole viela oikein edes sisaistanyt sita, etta tassa taidetaan tosiaan olla raskaana, mutta tietoa pitaisi saada ihan hirveasti, ja pian. Eli mukana ollaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Savulohi ei ole vaikuttanut alkioon, koska istukka ei ole vielä muodostunut tuossa vaiheessa eli alkio ei ole yhteydessä äidin verenkiertoon. Ja muutenkin on hyvin pieni riski, että siitä olisi mitään haittaa.

Lentämisen suhteen ainoa ongelma voi olla pahoinvointi, jos sulle sitä tulee. Sinänsä lentämiselle ei ole estettä.

Ultrassa voidaan nähdä (ei siis kuulla) sydänäänet yleensä rv 6+0 eteenpäin, tosin riippuen käytettävästä laitteesta. Mulla näkyi rv 6+2 ihan ongelmitta. Tosin jos on epäselvyyttä hedelmöitymisen ajankohdasta, kannattaa odottaa vähän pidempään, että viikkoja on varmasti riittävästi eikä tule turhaa huolehtimista liian aikaisen ultran takia.

Edited by Melihiili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taallahan saa nopeita vastauksia, kiitos Melihiili! Kyllapa kannatti tulla ainakin noiden asioiden kanssa "hermoilemaan", helpotti heti :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnustan.

 

Minä kyllä hermoilen, niin paljon, että ihan hermostuttaa. :D Mulla menoss nyt 5+5 kai? jos oon osannut oikein laskea. neuvolaan aika 7+1 ja oon kovasti miettinyt ultraan menoa mahd pian. Ei ole juurikaan oireita, hieman etovaa oloa. Kyllä se kovasti vahvaa plussaa näyttää. oon tehnyt testin n. joka toinen päivä. ihan älytöntä, ei vaan voi uskoa, että 2 vuoden yrittämisen jälkeen yhtäkkiä yllättäen on raskaana ja että se ei menisi kesken. mutta laskureiden mukaan 1.10 olisi sitten laskettuaika. kaipa sen sitten tajuaa? :D miksi aika yleensä menee ihan hiton nopeasti ja nyt maaliskuun puoleen väliin vkolle 12 on älytön aika... pakkovarata se alkuraskauden ultra (vai mikä se olikaan, oon tosiaan ekaa kertaa raskaana)

 

huolestuttaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi hermoheikko täälläkin :o . Rv 5+3 tällä hetkellä (VASTA!). Miten aika voikaan näin madella?! Laskettu aika 5.10., ensimmäiseen neuvolaan kaksi pitkää viikkoa. :mellow: Toivottavasti meillä kaikilla pysyy kyytiläinen matkassa!

 

Mullakaan ei juuri mitään oireita. Vähän vain rinnat kipeät, that's it. Haalea raskaustesti tuli viime viikon torstaina, toista en edes uskalla tehdä :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi panikoija..

 

Sain viime kesänä keskenmenon viikolla 6+5. Oireet alkoivat tuolloin melkein oitis plussan jälkeen, menkkajuilimiset eivät pian enään olleetkaan pieniä, ja kovenivat aika pian. Sitten alkoi vuoto, ja hcg testauksessa raskaushormoni oli hyvin olematon. (todennäköisesti tuulimuna)

 

Nyt plussa tuli testiin edellispäivänä viikoilla 3+4 (vaikka luulenpa, että ollan liki viikko pidemmällä, oviksen tunsin ajoissa). Ja oireita ei paljon ole, kuin kaamea väsymys!

 

Tekisi kovasti mieli mennä alkuraskauden ultraan, mutta pelkään, että jotain tapahtuu.. Eikös alkuraskauden ultra oteta emättimen kautta? Viimeksi tämä otettiin vuotojen takia, ja siitä lähti kunnin veriputous sitten käyntiin. Siksi pelotkin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaargh, että mua ahdistaa. 6 päivää alkuraskauden ultraan ja oon ihan ylikierroksilla täällä. Viime päivinä on ollut täällä paljon kurjia juttuja keskenmenoista ja tuulimunista, että mä leviän kohta. Että tää aika menee hitaasti, yhyhyyyyy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Täällä myös yksi panikoija..

 

Sain viime kesänä keskenmenon viikolla 6+5. Oireet alkoivat tuolloin melkein oitis plussan jälkeen, menkkajuilimiset eivät pian enään olleetkaan pieniä, ja kovenivat aika pian. Sitten alkoi vuoto, ja hcg testauksessa raskaushormoni oli hyvin olematon. (todennäköisesti tuulimuna)

 

Nyt plussa tuli testiin edellispäivänä viikoilla 3+4 (vaikka luulenpa, että ollan liki viikko pidemmällä, oviksen tunsin ajoissa). Ja oireita ei paljon ole, kuin kaamea väsymys!

 

Tekisi kovasti mieli mennä alkuraskauden ultraan, mutta pelkään, että jotain tapahtuu.. Eikös alkuraskauden ultra oteta emättimen kautta? Viimeksi tämä otettiin vuotojen takia, ja siitä lähti kunnin veriputous sitten käyntiin. Siksi pelotkin..

Mulla on tehty kaikki ultrat onnistuneesti vatsan paalta - myos alkuraskaudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kiitos vastauksestasi! Sitten onkin eriasia, jos onnistuu vatsan päältä ultraus. Muistako millä viikolla olit?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inkkumaa, kerrothan sitten mitä siellä ultrassa sanotaan!! :) Tuletko lokakuisiin vai meneekö la syyskuun puolelle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu pitää tulla. Toivottavasti ois hyviä uutisia. Mä oon tuolla syyskuisissa nyt, mutta en tiedä mihin la tarkasti asettuu. Neuvolalaskurin mukaan ois 24.9, mutta ne laskee 28 päivän kierrolla ja mun kierto ennen äijää oli 37 päivää... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä hermoilin itseni polille, aamulla tuli vuotoa ja menin näyttämään ennen töihin menoa. Siellä oli Papu 6+0, eli nuorempi mitä piti mutta kaikki paremmin kun hyvin.

 

Mä pysyn syyskuisissa koska sektio tehdään muutamaa viikkoa aiemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä pitää käydä vielä toteamassa kun lupasin: kesken meni. En ees viitti kirjoittaa niitä kaikkia kirosanoja, mitkä tätä tunnelmaa kuvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ei, inkkumaa.. mitäpä siihen edes sanoa.. tosi inhottavaa. olen pahoillani.

 

täällä hermoilu jatkuu edelleen kovin. miten aika voi olla näin pitkä ja hitaasti kulkeva..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuore hermoheikko ilmoittautuu. Plussa tuli viime perjantaina, sopivasti 13.pvä. Vahvat viivat, eipä voinut erehtyä. Viikkoja nyt hurrrjat 4+4. ;)

 

Alkuraskauden ultran varasin heti, olis nyt 3.3. Nyt vaan mietityttää että pitäiskö siirtää viikolla eteenpäin, jos vaikka onkin ovulaatio heittänyt ja ollaan aikaisemmassa kun mitä luullaan. Sitten ei kuulukaan mitään ja saa olla viikon paniikissa ennenkuin voi mennä uudelleen. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now